استقبال خوب مردم از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حسین سلیمانی­ مدیر کمیته نظارت و ارزیابی نمایشگاه قرآن؛ صبح امروز سه شنبه چهاردهم فروردین با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: نمایشگاه قرآن در طول سی و یک دوره‌ای که در حال برگزاری است در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده یعنی از ابتدایی که شروع کرده تا الآن، حرکت رو به رشدی را داشته است ضمن اینکه در بعضی از سال‌ها فراز و فرود‌هایی داشته ولی در مجموع رو به رشد بوده و امسال هم مانند همه سال‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

وی درباره نظرسنجی از مردم درخصوص برگزاری چندین دوره نمایشگاه افزود: نظرسنجی که ما انجام دادیم نشان می‌دهد که طیف گسترده‌ای از مردم با نظر‌های مختلف و افکار مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کردند و اطلاعاتی که به دست آوردیم نشان می‌دهد که نظرات متکثری وجود داشته است. در نظرسنجی‌ها افرادی گفتند نمایشگاه امسال نسبت به پارسال بهتر بوده و برخی نمایشگاه سال‌های گذشته را بهتر از نمایشگاه امسال بیان کردند بنابراین نظرات مختلف بوده است.

سلیمانی درباره تعداد غرفه‌ها در نمایشگاه امسال و خدمات آنها به بازدیدکنندگان گفت: در نمایشگاه امسال قرآن کریم حدود ۲۴ بخش برای بازدید عموم حضور داشتند که بخش نوجوان، بخش کودک، بخش نوآوری و هوش مصنوعی، بخش نهج البلاغه، اندیشگاه حیات، ترجمه قرآن، بخش هنر، بخش خانواده، بخش دشمن شناخت‌ها از جمله بخش‌های اصلی بودند که خدمات محتوایی به مردم ارائه می‌کنند.

وی درباره بخش‌های ویژه نمایشگاه امسال نیز افزود: هوش مصنوعی و فضای مجازی از بحث‌هایی است که قدری جدیدتر است. درباره فضای مجازی دو بحث وجود داشته است. یکی این که حضور و فعالیت در فضای مجازی در تولید محتواست و در بخش هوش مصنوعی یکسری فعالیت‌های ویژه همکاران مانند کارگاه‌های هوش مصنوعی بوده که مردم به صورت کارگاهی در یک آموزش نیم ساعته می‌توانستند با استفاده از هوش مصنوعی محتوا‌های غنی و جذاب بصری تولید کنند مانند پویانمایی، عکس، عکس و پوستر که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانستند درکنار آموزش، به خلق و تولید آثار بپردازند.

سلیمانی همچنین درباره استقبال مردم از طرح‌های ” زندگی با آیه‌ها و حافظ شو”که امسال در نمایشگاه قرآن اجرا شد، گفت: طرح زندگی با آیه‌ها یک طرح ملی است که از چند ماه قبل از ماه مبارک رمضان کار‌های هماهنگی آن و تولید محتواهایش شروع شد و طرحی است که برای همه دستگاه‌های قرآنی کشور بوده که هر دستگاهی به تناسب فعالیت‌های خود و جامعه مخاطبی که داشته سعی کرده است این طرح را در کشور عملیات سازی و اجرایی کند و الحمدلله طرح خوب و موفقی هم بوده و توانسته است که جامعه مخاطب خوبی را جذب خود کند.

وی درباره اجرای طرح حافظ شو نیز افزود: این طرح هم به ابتکار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان و در نمایشگاه قرآن عملیاتی شد و کودکان و نوجوانان ۱۴ سوره قرآن را حفظ و در نمایشگاه قرآن قرائت می‌کنند و یا آنهایی که در تهران نیستند از طریق فضای مجازی فیلم حفظ سوره خود را می‌فرستند و جوایزی برای آنها در نظر گرفته شده است که از این طرح هم استقبال خوبی شده و حدود ۶۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

سلیمانی همچنین درباره ارتباط مخاطبان با بخش‌های مختلف نمایشگاه در طول سال گفت: در کانال‌های ارتباطی که از طریق فضای مجازی با مردم ایجاد شده این کانال‌ها در طول سال مشغول به ارسال محتوا‌های قرآنی به مردم و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه هستند که این ارتباط برقرار خواهد ماند که از جمله آن می‌توان به بخش‌هایی مانند بخش هوش مصنوعی و دوره‌های تخصصی برای کنش گری در فضای مجازی که توسط معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده است نام برد.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

استقبال خوب مردم از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حسین سلیمانی­ مدیر کمیته نظارت و ارزیابی نمایشگاه قرآن؛ صبح امروز سه شنبه چهاردهم فروردین با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: نمایشگاه قرآن در طول سی و یک دوره‌ای که در حال برگزاری است در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده یعنی از ابتدایی که شروع کرده تا الآن، حرکت رو به رشدی […] http://www.vatanfa.com/?s=استقبال-خوب-مردم-از-سی-و-یکمین-نمایشگاه-بین‌المللی-قرآن