از استقبال بالای مخاطبان تا مقاومت مردم غزه در نمایشگاه قرآن

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیر مومنان، حضرت علی (ع) و چند تن از مستشاران نظامی ایران درمورد فضای نمایشگاه قرآن امسال و استقبال مخاطبان و توجه به مقاومت مردم غزه در نمایشگاه قرآن بیان کرد: خیلی خوشحال و خوشبخت هستیم که خداوند این فرصت خدمتگزاری را برای حوزه قرآن و اصحاب قرآن در اختیار ما گذاشته‌اند و شاید تقارن بین آغاز سال نو و نمایشگاه قرآن تا حدی همکاران بنده را دچار این نگرانی کرده بود که شاید نتوان حضور قوی مردمی و استقبال مخاطبان را همانند سال‌های گذشته داشته باشیم. اما اتفاقی که افتاد این بود مردم واقعاً بیش از تصور استقبال کردند.

او گفت: ما از روز اول فروردین؛ روز آغاز سال نو نمایشگاه قرآن را شروع کردیم و همکاران بنده و همه بخش‌ها و همکاران خوب رسانه‌ای ما خیلی زحمت کشیدند و عدد و رقم‌هایی که الان داریم خیلی تعجب‌آور هستند و الحمدلله، همزمان، هم در تهران و هم در استان‌ها با چند روز فاصله نمایشگاه قرآن را داشتیم و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: اتفاق ویژه نمایشگاه قرآن امسال ما موضوع غزه و اتفاقاتی بود که در این ۶ ماه به شکل جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه رخ داده و قدرت انسجام و مقاومت قرآنی را به رخ جهانیان کشیده است. چون یک زمانی می‌شنیدیم و در تاریخ می‌خواندیم بزرگان اصحاب قرآنی چطور با تمسک به قرآن مقاومت می‌کنند و در ۶ ماه گذشته و اتفاقاتی که در غزه رخ داد همه آن چیزی که شنیده بودیم را جلوی دیدگان جهانیان قرار داد تا جایی که خانواده‌ای همه عزیزانش ازبین رفته اند و به شهادت رسیده اند و کودک آن خانواده با قوت جلوی دوربین می‌ایستد و می‌گوید که حسبی الله و نعم الوکیل و انا لله و انا الیه راجعون. این عبارات، مقاومت بالای مردم غزه را نشان می‌دهد.

اسماعیلی مطرح کرد: ما تلاش کردیم که در نمایشگاه قرآن امسال این موضوع را منعکس کنیم و الحمدلله، ۲۸ کشور حضور داشتند و گفتگو‌های تهران را با نام گفتگو‌های قرآنی برگزار کردیم و از کشور‌های مختلف اسلامی حضور داشتند و یک فضای همدلی را در مسئله غزه به وجود آوردیم و امیدواریم ان شاءالله به یاری خداوند متعال در طول سال‌های آینده نمایشگاه بزرگ قرآن جهان اسلام در بیت المقدس عزیز در کنار مسجد الاقصی برگزار شود و ما به این وعده قرآنی کاملاً ایمان داریم و ان شاءالله، بزودی اضمحلال رژیم صهیونیستی را جشن خواهیم گرفت و امت اسلامی با پیشوایی ولی امر مسلمین جهان نماز را در قدس اقامه خواهند کرد. 

وزیر فرهنگ ادامه داد: شعار اصلی ما این بود که نمایشگاه باید کاملاً خانواده محور شود و آن چیزی که مخاطبان شاهد هستند فوج گسترده جمعیت است که واقعاً تردد را سخت کرده است. 

او افزود: بنده در بخش عفاف و حجاب و نشر بودم که سالن‌های جدا از سالن صحنه اصلی هستند و استقبال بسیار زیادی شده است و خدا را شاکر هستیم و الحمدلله امسال ابتکاراتی داشتیم و ان شاءالله تا پایان سال، عدد حافظین در جزء ۲۹ و ۳۰ بیشتر شوند و این موضوع ادامه پیدا کند. 

اسماعیلی تصریح کرد: فضای نمایشگاه قرآن بسیار زنده است و بنده مرتب بین مردم تردد می‌کنم و همه صحبت‌ها را می‌شنوم و هرچه درخواست است مربوط به وسعت بیشتر کار است و امیدواریم این فضا برای سال‌های آینده فراهم شود تا بتوانیم بیشتر خدماتمان را توسعه دهیم. 

او با اشاره به توجه ویژه به سنین کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن امسال گفت: سامانه‌ای راه اندازی کرده ایم که کودکان و نوجوانان عضو آن می‌شوند و فکر می‌کنم تا پایان روز ۱۴ فروردین، تقریباً بیش از یک و نیم میلیون وارد این سامانه خواهند شد و آن‌ها را رها نخواهیم کرد تا ان شاءالله، تا نمایشگاه قرآن سال آینده بتوانیم این ارتقاء را دهیم و امروز، فضای کشور این موضوع را نشان می‌دهد که هرچقدر سرمایه گذاری کنیم ده‌ها برابر محصول به دست ما خواهد رسید. 

اسماعیلی افزود: یک پویانمایی مربوط به موضوع ضامن آهو بود نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت. چون ۲ میلیون نفر برای دیدن آن رفته اند. هرچقدر تولیدات دینی ما با زبان نسل نو و هنر بیان شود جذابیت آن بیشتر خواهد شد و خیلی به آینده این حوزه امیدوار هستم و ان‌شاءالله، با همکاری همه عزیزان بتوانیم این مسئولیت‌ها را به انجام برسانیم. البته پشتیبانی رسانه ملی در شبکه‌های مختلف برای ما غنیمت بود و از تک تک عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=از-استقبال-بالای-مخاطبان-تا-مقاومت-مردم-غزه-در-نمایشگاه-قرآن