پوست تخم مرغ با ۸ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی!

کاربرد پوست تخم مرغ: پوسته تخم مرغ و یا تخم سایر پرنده ها مانند تخم بلدرچین، بوقلمون، اردک و غاز و … حاوی کلسیم بالایی است و استفاده های مختلفی می توان از آن برد. در این مقاله آموزشی همراه با یک ویدیو به بررسی کاربردها و خواص پوسته تخم مرغ پرداخته ایم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در این باره هستید حتما ادامه مطلب ترفندهای زندگی را مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید: ۶ معجزه لیمو شیرین برای تیرگی پوست قسمت های مختلف بدن!

۱- تامین کلسیم مرغ های تخم‌گذار

اگر یک پرورش دهنده خانگی مرغ هستید و از مانده های غذایی خانگی و دانه های مرسوم مانند گندم و جو آنها را تغذیه می کنید، ولی تخم نمی گذارند، احتمالا به دلیل کمبود کلسیم بدن آنها می باشد.

تامین کلسیم مرغ های تخم گذار – چیکن دیوایسدر کنار دانه ها و غلاتی که به مرغ ها می دهید، می توانید مقداری پوسته تخم مرغ را پودر کرده و در جیره غذایی آنها ترکیب کنید، این کار به تامین کلسیم بدن مرغ ها و افزایش میزان تخم گذاری آنها خواهد انجامید. در مقاله پرورش مرغ تخمگذار اطلاعات بیشتری می توانید دریافت کنید.

کاربرد پوست تخم مرغ، حتما پوسته تخم مرغ را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید چرا که ممکن است حاوی میکروب ها و آلودگی های زیادی به ویژه سالمونلا باشد.

۲- تامین کلسیم جوجه های در حال رشد

پرورش دهنده های جوجه مرغ و یا جوجه سایر پرنده ها می توانند از کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ استفاده کنند، به شرطی که به خوبی ضد عفونی شده و به صورت پودر شده در جیره غذایی آنها ترکیب شود.

نباید از مقدار زیادی کلسیم استفاده شود چرا که ممکن است مشکلات کلیوی به دنبال داشته باشد، بهتر است به اندازه نصف قاشق مرباخوری در یک کاسه از غذای جوجه ها ریخته شود.

۳- تامین کلسیم گیاهان

کسانی که گل و گیاه نگهداری می کنند و یا دارای باغ و باغچه هستند، می توانند از کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در پوسته تخم مرغ جهت تقویت گیاهان خود استفاده کنند که یک کود گیاهی و طبیعی محسوب می شود.

کاربرد پوست تخم مرغ، برای این کار کافیست پوسته تخم را به خوبی شسته و پودر کنید و با خاک گیاه در نزدیکی پوسته ترکیب کنید تا به مرور زمان از طریق ریشه ها جذب گیاه شود.

۴- قابل استفاده در تهیه جیره غذایی طیور

در کارخانه های تولید کننده دان طیور و یا مرغداری های صنعتی و بزرگ، جهت تامین کلسیم مورد نیاز بدن طیور از پودر پوسته تخم مرغ استفاده می کنند، این کار کمک خوبی به صرفه جویی در هزینه ها می کند.

برای اینکار از پوسته تخم های جوجه شده و یا تخم مرغ های بدون نطفه استفاده می شود، که برای ضدعفونی و گندزدایی تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده شده سپس به صورت پودری و با رعایت درصد جیره، در دستگاه های میکسر تولید دان ریخته می شود. معمولا جیره غذایی طیور را ۳ درصد کلسیم تشکیل می دهد.

کاربرد پوست تخم مرغ

۵- تقویت بدن برای جلوگیری از پوکی استخوان

دریافت روزانه کلسیم کافی به افزایش استحکام استخوان ها کمک میکند. تحقیقات نشان میدهد که مصرف کلسیم میتواند در جلوگیری از بروز پوکی استخوان در دوران میانسالی و پیری موثر باشد. . یکی از راه های تامین کلسیم استفاده از مکمل است که پودر پوسته تخم مرغ (یا سایر پرنده ها) به عنوان یک مکمل رایگان و طبیعی می تواند کلسیم بدن شما را تامین کند.

کاربرد پوست تخم مرغ، برای این کار می توانید مقدار خیلی کمی از پودر پوسته تخم مرغ را در سوپ و یا سایر وعده های غذایی خود بیفزایید.

۶- استفاده برای تولید ماسک های زیبایی

در تب سنتی از پوست تخم مرغ در ماسک های صورت مخصوص بخصوص ماسک های مرتبط با جوان سازی پوست استفاده میشده است.

مواد مورد استفاده در ماسک ها در دستورات مختلف متفاوت می باشد ولی به طور کلی ماده ی موثره ی اصلی این ترکیبات تماما پودر پوسته ی تخم مرغ می باشد. این پودر پیش از مصرف باید به خوبی شسته شده و کاملا خشک شده باشد.

۷- تقویت موی سر :

با استفاده از پوسته ی بدون غشاء تخم مرغ میتوان کرمی مخصوص برای تقویت موی سر تولید کرد. بدین ترتیب که پوسته ی تخم مرغ را تمیز شسته ، قسمت سفید داخلی غشا مانند آن را جدا کنید. سپس آن را کامل خشک کنید. پس از خشک شدن پودر کرده و با آب یا الوئه ورا مخلوط کنید و روی موهایتان قرار دهید.

۸- سفید کردن لباس های لک دار :

کاربرد پوست تخم مرغ، پوست تخم مرغ امکان سفید کردن قسمت های لک دار لباس را نیز دارد. بدین منظور ابتدا پوست را کامل بشورید و خشک کنید سپس داخل کیسه های مخصوص قرار داده و در لباس شویی بگذارید و ماشین را روشن کنید. پس از پایان میتوانید تاثیرات این پوسته ی تخم مرغ در روشن شده ی و از بین بردن لک ها را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که قطعاً نمی دانید!

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=پوست-تخم-مرغ-با-۸-کاربرد-شگفت-انگیز-و-باورنکردنی!