پخش حدود ۴۷۳ ساعت برنامه تلاوت قرآن در شبکه‌های رادیویی در ماه رمضان/ مجریان تحویل سال مشخص شدند

نشست خبری ویژه برنامه‌های رادیو در ماه رمضان و نوروز معاونت صدا با حضور حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیو صبا و مسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف و دبیر شورای معارف معاونت صدا در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

کاویانی به تشریح برنامه‌های ماه رمضان معاونت صدای رسانه ملی پرداخت و گفت: در مجموع رادیو ۴۷۹۴ برنامه در ماه رمضان در قالب ۲۴۹ عنوان برنامه به مدت ۳۲۸۸ ساعت تولید و پخش می‌کند. از آنجایی که ماه رمضان ماه قرآن است، شبکه‌های رادیویی در ماه رمضان حدود ۴۷۳ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند. یعنی ۱۳ شبکه رادیویی در روز بیشتر از یک ساعت پخش تلاوت قرآن دارند. برنامه‌ریزی کردیم تا تقریباً در هر دو ساعت یک تلاوت وجود داشته باشد.

دبیر شورای معارف معاونت صدا درباره برنامه‌های رادیو در شب‌های قدر توضیح داد: حضور در مکان های متعدد از حرم مطهر رضوی تا حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده صالح (ع) و … جزو سیاست‌های رادیو است و شبکه‌های مختلف رادیو برنامه‌ها را به طور زنده پخش می‌کنند. رادیو جوان برنامه سحرگاهی خود را در ۳۰ شب از کربلا پوشش خواهد داد.

مدیر شبکه معارف ادامه داد: شبکه‌های رادیو آوا و پیام با ۳۹۰ برنامه، رادیو ایران با ۱۸۳ برنامه، رادیو اقتصاد با ۱۰۱ برنامه، رادیو تهران با ۱۲۶ برنامه، رادیو جوان با ۱۴۸ برنامه، رادیو سلامت با ۲۷ برنامه، رادیو صبا با ۱۵۳ برنامه، رادیو قرآن با ۴۲۴ برنامه، رادیو فرهنگ با ۱۵۳ برنامه، رادیو نمایش با ۳۲۹ برنامه، رادیو گفتگو با ۳۰۴ برنامه، رادیو معارف با ۵۳۰ برنامه، رادیو ورزش با ۱۲۵ برنامه ویژه ماه رمضان تدارک دیده اند. 

وی ادامه داد: رادیو قرآن با توجه به ماموریت ذاتی‌اش بیشترین تلاوت را دارد، که شامل ۱۳۵ ساعت است. بعد رادیو قرآن، رادیو معارف ۶۰ ساعت تلاوت پخش می‌کند. بجز رادیو آوا و پیام سایر شبکه‌های رادیویی یک ساعت تلاوت قرآن را با قاریان متفاوت پخش می‌کنند.

کاویانی به پایگاه صدای قرآن ایران‌صدا اشاره کرد و افزود: پایگاه صدای قرآن ایران‌صدا شامل بیش از ۲۰ هزار قطعه از تلاوت، تحقیق و ترتیل کشور است، که تلاوت‌های ماندگار قاریان جهان اسلام، ترجمه فارسی قرآن از آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان و …، ترتیل‌های جزء‌خوانی و برنامه‌های آموزشی شامل تجوید، روخوانی، صوت، لحن و حفظ را دربر می‌گیرد.

در ادامه مدیر شبکه رادیو صبا به تشریح ویژه‌برنامه‌های لحظه تحویل سال معاونت صدا پرداخت و گفت: رادیو اقتصاد با ویژه برنامه پیشکش بهار با اجرای ژاله اکبری و علیرضا بختیاری، رادیو ایران با ویژه برنامه سال شیرین با اجرای علیرضا جاویدنیا، ایران‌صدا با بسته موسیقایی نوروزنامه با صدای نیکو یوسفی، رادیو پیام و آوا با ویژه برنامه‌های پیام نوروز و آوای نوروز، رادیو تهران با ویژه برنامه اینک بهار با اجرای علی یگانه، رادیو جوان با ویژه برنامه سحرِ سالِ سه با اجرای فرزاد حسنی، آرزو جعفرپور و پیمان طالبی روانه آنتن می‌شود.

افتخاری ادامه داد: رادیو صبا با ویژه برنامه یک دو سه بهار با اجرای محمد قریب‌پناه، لاله جلال‌آبادی و مهدی پر، رادیو فرهنگ با ویژه برنامه سال نو حال نو با اجرای سکینه آران و دانیال معنوی، رادیو قرآن با ویژه برنامه‌ای با اجرای غلامرضا احمدی، رادیو گفتگو با ویژه برنامه پا به پای بهار با اجرای محمد فیروزی، رادیو معارف با ویژه برنامه یا مقلب‌القلوب با اجرای رضا ملایی، رضا حبیبی و مجید گلشیری، رادیو نمایش با ویژه برنامه‌های ننه سرما و شادباش: هفت سین خاطرات به ترتیب با اجرای فرشاد آذرنیا، حمید یزدانی و علیرضا تابان و رادیو ورزش با ویژه برنامه توپ تحویل سال با اجرای اختر زورقچیان، محمدرضا منصوریان و غلامعلی پیر ایرانی است.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=پخش-حدود-۴۷۳-ساعت-برنامه-تلاوت-قرآن-در-شبکه‌های-رادیویی-در-ماه-رمضان/-مجریان-تحویل-سال-مشخص-شدند