شکوه حضور در قاب رسانه‌ملی

پوشش لحظه‌به‌لحظه انتخابات از سراسر ایران؛

رسانه‌ملی با رویکرد تحولی و با نگاه عدالت رسانه‌ای تلاش کرد تا فرصتی برابر را در اختیار همه نامزد‌های انتخابات قرار دهد و براساس سند تحول، اولین انتخابات را در این دوره تحولی پشتیبانی کند. با این حال انتخابات سال ۱۴۰۲ تفاوتی مهم با دوره‌های قبل داشت، راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و ایجاد فرصت برابر برای همه نامزد‌های انتخابات از سراسر ایران با حضور پررنگ همه معاونت‌ها در زمینه‌سازی و برنامه‌سازی برای انتخابات شکل گرفت.

تلاش مستمر معاونان فنی مراکز استان‌ها و حمایت بی‌دریغ معاونت توسعه و فناوری رسانه در کنار رئیس رسانه ملی اتفاق مهمی را در سازمان شکل داد و در یک اقدام بی‌نظیر تجربه‌ای منحصر به فرد در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی شکل گرفت. این اتفاق نشان داد که رسانه ملی با اتکا به نیرو‌های توانمندش در همه معاونت‌ها می‌تواند کاری را به سرانجام برساند که شاید سخت و نشدنی است.

معاونت‌های سیما، صدا و برون‌مرزی به شکل مشخص و برجسته‌ای با برنامه‌های مختلف نمایشی، مناظره و گفتگو محور تلاش کردند قدمی‌برای افزایش مشارکت مردم وآگاهی مخاطبان ازنامزد‌های انتخاباتی بردارند. این معاونت‌ها در کنار سایرشبکه‌های تلویزیونی باتدارکی ویژه، تبیین‌کننده راهی روشن برای مشارکت آگاهانه و شناخت بهتر نامزد‌ها و برنامه‌های آنان در انتخابات بودند. پوشش لحظه‌به‌لحظه شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و برون‌مرزی در روز انتخابات نیز به طور ویژه‌ای در روز یازدهم اسفند انجام شد.

 شبکه‌های برون‌مرزی و پوشش انتخابات

با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون‌مرزی در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطبان با هدف نمایش مشارکت حداکثری ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی را تهیه و روانه آنتن کردند.

 شبکه خبری العالم: شبکه العالم دو روز مانده به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اکثر بخش‌های خبری خود به این رویداد مهم کشور پرداخت. در روز رأی‌گیری علاوه بر پوشش زنده در چهار بخش از ساعات اولیه روز انتخابات، با گزارشگران شبکه العالم در شش استان از جمله تهران، سنندج، استان اصفهان، استان خوزستان، مشهد مقدس، استان قم ارتباط زنده برقرار و با رأی دهندگان گفتگو کرد. شبکه العالم در روز بعد از انتخابات نیز درباره اعلام نتایج به صورت لحظه‌ای، گزارش‌هایی به مخاطبان خود ارائه کرده‌است.

 کانال بالکان شبکه سحر: کانال بالکان شبکه جهانی سحر در روز انتخابات و از اولین دقایق آغاز رأی گیری، این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز کشور را برای مخاطبان خود مخابره کرد. ویژه‌برنامه‌ای به نام «با انتخابات ۲۰۲۴ ایران» به صورت هر دو ساعت یک بار با برقراری ارتباط با خبرنگار در یکی از مراکز اخذ رأی ارتباط گرفت و مخاطبان را از اتفاقات روز رأی‌گیری آگاه کرد. ویژه‌برنامه انتخاباتی «با انتخابات ۲۰۲۴ ایران» با تهیه‌کنندگی محسن جعفری، اجرای مشترک عادل حاجی محمداویچ و آنکیتسا بهجتی و خبرنگار میدانی کنان چوربو، از صبح روز جمعه ۱۱ اسفند تا پایان زمان انتخابات بر روی آنتن کانال بالکان بود.

 کانال آذری شبکه سحر: برنامه «ویژه انتخابات» یا «ایراندا سچکی»، عنوان برنامه اصلی کانال آذری شبکه جهانی سحر بود که از صبح روز انتخابات با ترجمه هم‌زمان پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه انتخابی شروع شد و برنامه به‌صورت منظم و هر یک ساعت با پخش گزارش‌هایی از حوزه‌های رأی‌گیری سطح شهر با گزارشگری سیدیوسف علوی و نرگس عاشوری و بخش‌های متنوع و با حضور کارشناسان ادامه داشت. هادی طالبی، تهیه‌کننده برنامه «ویژه انتخابات» کانال آذری شبکه سحر و غلامرضا صفوی اجرای برنامه را برعهده داشتند.

پخش سخنان حضرت امام خمینی (ره) در خصوص انتخابات، حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در انتخابات دوره‌های گذشته و موضوع مردم‌سالاری دینی که کشورمان پیوسته از طلایه‌داران این عرصه در منطقه و جهان شناخته می‌شود از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع برنامه «ایراندا سچکی» بود.

 کانال سحر افغانستان: ویژه‌برنامه «انتخابات ایران» با تهیه‌کنندگی سیدحسام‌الدین مهاجری به مناسبت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان از این کانال پخش شد.

این ویژه‌برنامه از ساعت ۷:۳۰ روز جمعه ۱۱ اسفند، هم‌زمان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه انتخابی محل اخذ رأی شروع شد و تا زمان پایان اخذ رأی در همان روز ادامه داشت.

در ویژه‌برنامه «انتخابات ایران»، حامد حقمل، فریبا قلی‌زاده و مریم ملک‌زاده با ارسال گزارش‌هایی از سطح شهر تهران و حوزه‌های انتخابی، حضور پرشور مردم را در پای صندوق‌های رأی برای مخاطبان کانال سحر افغانستان شبکه جهانی سحر به تصویر کشیدند.

همچنین در استودیو برنامه، کارشناسان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حضور داشتند که در خصوص بعد «جمهوریت» نظام اسلامی و نمایش جمهوریت نظام در کشور‌های همجوار به ارائه آرا و نظریات پرداختند.

 کانال کردی شبکه جهانی سحر: گفت‌وگوی ویژه سیاسی در رادیو و تلویزیون کردی با حضور کارشناسان سیاسی به زبان سورانی و کرمانجی، اختصاص اخبار مربوط به انتخابات از سوم اسفند در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون کردی، ویژه‌برنامه ترکیبی روز انتخابات به طور زنده در تلویزیون کردی، پوشش زنده مراسم رأی‌گیری، گفت‌وگوی کارشناسان و طرح موضوعات مردم‌سالاری، نقش حضور مردم در تعیین سرنوشتشان و … از برنامه‌های این کانال بود.

 کانال اردوی شبکه جهانی سحر: در ویژه‌برنامه «انتخاب ۱۲» گزارش‌های متنوعی از همکاران گزارشگر کانال که در حوزه‌های انتخاباتی سطح شهر مستقر بودند پخش شد و همچنین بحث‌های کارشناسی ویژه‌ای درخصوص قانون اساسی، معرفی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، معرفی کرسی‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شرکت پررنگ مردم با حضور مهمانان در استودیو پخش، صورت گرفت.

برنامه «یک روز انتخابات» هم به طور زنده در روز انتخابات و برنامه سیاسی «تیتر یک» در چهار برنامه به تهیه‌کنندگی سعید دیانت، مختص انتخابات، میزگرد سیاسی «انداز جهان» به تهیه کنندگی سید حسام مهاجری در پنج قسمت با موضوعات پاسخ به دشمنان در صندوق رأی، جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی مختلف ایران اسلامی، انتخاب نماد همبستگی ملت و … از جمله موضوعات این برنامه با حضور کارشناسانی همچون صفدر رضا، محمد احمد کاظمی، فرخنده‌پور، بهرام زاهدی، راشد عباس نقوی و … پخش شد.

 خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران پرس: واحد اتاق خبر خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران‌پرس در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کوتاه‌ترین زمان، اخبار ارسالی خبرنگاران در نقاط مختلف پایتخت و استان‌ها را به سه زبان انگلیسی، عربی و فرانسه ترجمه و بر روی پایگاه اینترنتی خبرگزاری بارگذاری کرد.

گردآوری توییت‌ها و واکنش‌ها به انتخابات در فضای مجازی و گنجاندن آن‌ها در اخبار، پوشش واکنش‌ها به انتخابات در داخل و خارج از کشور در قالب خبر، تهیه پادکست به زبان‌های فارسی و انگلیسی و ترجمه تفسیر‌هایی که درباره انتخابات به رشته تحریر در آمده از دیگر فعالیت‌های اتاق خبر ویژه روز انتخابات بود.

 رسانه‌های نوین: رسانه‌های نوین خبرگزاری بین‌المللی تصویری ایران‌پرس شامل:

 وبگاه در چهار بخش به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، عربی و فارسی است که اخبار تولیدی در بخش اتاق خبر را در حوزه انتخابات با اضافه کردن عکس و ویدئو‌های مرتبط بارگذاری و گزارش خبرنگاران را پس از آماده‌سازی و اضافه کردن تصاویر و نماهنگ‌های مرتبط، تولیدات اینفوگرافی و موشن‌گرافی‌های ویژه انتخابات تهیه و تدوین شده با همکاری بخش هنری و تولیدات خاص خبرگزاری ایران‌پرس ازجمله (گزارش‌های ویژه انتخابات در سه مرحله قبل انتخابات/زمان انتخابات/ بعد از انتخابات) را بارگذاری کرد.

همچنین شبکه‌های اجتماعی فعال در خبرگزاری ایران‌پرس به بازپخش اخبار و گزارش‌های تولید شده در وبگاه پرداخت. برخی از شبکه‌ها به تولید قالب خاص خود نیاز داشتند که پس از بازتولید، در شبکه‌های اجتماعی پخش شدند.

واحد پشتیبانی تولید (دفتر تهران) خبرگزاری ایران‌پرس: واحد پشتیبانی تولید (دفتر تهران) خبرگزاری ایران‌پرس روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ گروه خبرنگاران، تصویربرداران و صدابرداران را برای پوشش مراسم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قالب پنج گروه به محل‌های مختلف از جمله شورای نظارت خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور و حوزه‌های انتخابات شامل حسینه ارشاد، مسجد لرزاده و مسجد نبوت در میدان نبوت (هفت حوض) نارمک اعزام و مستقر کرد. تصویربرداری و ارسال هم‌زمان تصویر به‌صورت زنده از طریق اوی وست پیش از باز شدن در‌های شعب اخذ رأی، واحد سیار، مصاحبه با شرکت‌کنندگان در انتخابات از مقامات عالی رتبه تا شهروندان عادی را به صورت زنده و تولیدی تا پایان زمان رأی‌گیری به واحد پخش خبرگزاری ایران‌پرس ارسال کرد. گروه خبرنگاران و واحد سیار مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور تا پایان فرایند رأی‌گیری و اعلام نتایج مستقر هستند و اطلاعیه مسئولان را به صورت زنده و لحظه به لحظه به پخش خبرگزاری ارسال کردند.

 انتخابات از نگاه اتاق فرمان

معمولاً شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و خبرگزاری سازمان در تمام ایام سال به‌ویژه مراسم و مناسبت‌های تقویمی ملی و مذهبی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و همکاران حاضر در اتاق فرمان این شبکه‌ها و خبرگزاری‌ها لحظات پرکار و در عین حال جذابی را پشت سر می‌گذارند. همکاران فنی، تصویربرداران و خبرنگاران لحظه‌به‌لحظه با اتاق فرمان در تماس‌اند و تمام تجربه و هنر خود را برای هرچه باشکوه‌تر شدن آن مراسم به کار می‌گیرند. انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم یکی از این مراسم بود که در خبرگزاری تصویری ایران‌پرس از هفته‌ها قبل جلسات و برنامه‌ریزی‌هایی خاص داشت تا این شکوه وعظمت را به جهان مخابره کند.

 اتاق فرمان خبرگزاری با دارا بودن چند خط از نودال همچنین چند خط زنده از طریق اوی وست، سولیتون، اس ان جی و دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های تولیدی از جمله گزارش‌های خبرنگاران از استان‌ها از طریق اف تی پی لحظات تاریخ‌ساز انتخابات را به تصویر کشید تا ان‌شاءالله مجلسی قوی و کارساز و تصمیم‌گیر را برای ایرانی قوی‌تر در حوزه قانون‌گذاری رقم بزنیم.

شبکه سحاب (رادیو‌های معاونت برون مرزی): شبکه «سحاب» از شبه قاره و شرق آسیا تا اروپا و آمریکا و کشور‌های عربی و آفریقایی وآسیای میانه و غرب آسیا حضوری پررنگ در میان مخاطبان خود دارد. رادیو‌های معاونت برون‌مرزی از جمله رادیو ایتالیایی، رادیو‌های آران، انگلیسی، دری، ترکمنی، ترکی استانبولی، آلمانی، آلبانیایی، تالشی، ایتالیایی، تاجیکی، هندی، ازبکی، روسی، سواحیلی، عربی، ژاپنی، چینی، ملایو و بنگلا برنامه‌های زنده و تولیدی متنوعی در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته‌بودند و اطلاعات روز را در این خصوص، هم از طریق رادیو و هم بارگذاری در وبگاه به سمع و نظر مخاطبان خود رساندند. اختصاص بخش‌های خبر و تفسیر به موضوع انتخابات، نماهنگ، فتوگالری، ویدئو‌های تحلیلی از انتخابات، پادکست خبری، از محتوا‌های تولیدی این رادیو‌ها بود که در فضا‌های مجازی رادیو بارگذاری شد.

 روز انتخاب، باهم برای ایران در ایستگاه‌های رادیویی

شبکه‌های مختلف رادیویی با استقرار واحد سیار در مناطق مختلف سراسر استان تهران لحظه‌به‌لحظه حضور مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و آحاد مردم را در پای صندوق‌های رأی به سمع و نظر مخاطبان رساندند.

 ایستگاه رادیویی ایران در مسجد امام حسن عسکری (ع)

«روز انتخاب» نام ویژه‌برنامه انتخاباتی رادیو ایران است که در روز جمعه ۱۱ اسفند، از آغاز نخستین لحظات رأی گیری آماده انعکاس این رویداد بزرگ بود. این برنامه راوی انعکاس و بازتاب حضور پر شور مردم و رویداد سرنوشت‌ساز ایران اسلامی‌بود. به همین منظور چهار گروه برنامه‌ساز، از نخستین لحظات شروع رأی گیری از ساعت ۸:۰۰ تا پایان ساعت رأی‌گیری این وظیفه مهم را بر عهده داشتند.

گزارشگران رادیو ایران با حضور در میان مردم، روایتگر شور و شعور اجتماعی در این روز مهم و سرنوشت‌ساز بودند. ویژگی منحصر به فرد رادیو ایران، در برنامه «روز انتخاب» استفاده از ظرفیت ایرانیاران (شبکه گسترده گزارشگران مردمی رادیو ایران) برای دریافت تازه‌ترین اخبار از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی از دورترین نقاط ایران عزیز بود.

ارتباط با صداوسیما و گزارشگران مراکز مختلف و رصد خبرگزاری‌های خارجی از بازتاب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، میزبانی از تحلیلگران سیاسی از بخش‌های مهم برنامه «روز انتخاب» بود.

ایستگاه رادیویی ایران نیز در مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در خیابان شهر ری، جمعه همراه و همدل مردم ایران بود.

 «باهم برای ایران» از رادیو فرهنگ‌

برنامه «باهم برای ایران» از ۸:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ در سه گروه جامعه، تاریخ و اندیشه، ادب و هنر روی آنتن رادیو فرهنگ رفت. گروه جامعه در نوبت اول از ساعت ۸:۰۰ صبح به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد، گویندگی دانیال معنوی و سکینه ارجمندی پخش شد. نوبت دوم عوامل برنامه از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه‌کنندگی محمدرضا حاج حیدری گویندگی حامد عباسی و راضیه گردکاهد پخش شد. نوبت سوم پخش این برنامه از گروه هنر و ادب رادیو فرهنگ بودو تهیه‌کنندگی آن را احمدرضا راز بر عهده داشت و نگین خواجه‌نصیر و ناصر قوام‌پور گویندگان برنامه بودند.

رادیو فرهنگ با چهار گزارشگر همراه مردم در روز انتخابات بود. حمیرا فراتی از حسینیه ارشاد از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۴:۰۰ گزارش داد. علیرضا نوری در وزارت کشور مستقر بود و سمیه نجفی از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از سطح شهر برای مردم از حال و هوای انتخابات گفت. امیر مسعود مصدرالامور نیز همراه با صندوق سیار، گزارش‌های مختلفی ارسال کرد. گزارش از شهرستان‌ها و گفتگو با مسئولان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 «روز انتخاب» از رادیو نمایش

در روز انتخابات، جمعه ۱۱ اسفند برنامه «روز انتخاب» به تهیه‌کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی، گویندگی نگین خواجه‌نصیر، علیرضا تابان، حمید عبیری، محمد شریفی‌مقدم، محمد خادم حسینی، نرجس فروغی، نسرین زارع، دستیار تهیه مهدی خان‌زاده و ارتباطات و هماهنگی، آتنا سادات محمدپناه و با حضور گزارشگران در ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان و گزارشگران شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها از ساعت ۸:۰۰ صبح به صورت زنده از رادیو نمایش پخش شد.

 «روز انتخاب» رادیو نمایش در تمام مدت رأی‌گیری در قالب یک جشن ملی تهییجی، به همراه پخش بیش از ۷۰ قطعه نمایشی با این مضمون، به تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و سرنوشتشان پرداخت. ارتباط با حوزه‌های انتخابیه در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور، وزارت کشور، ستاد انتخابات و همچنین حضور گزارشگران در میان مردم و گفتگو با هنرمندان و ورزشکاران وکارشناسان مسائل سیاسی و… از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 ایستگاه رادیو تهران، در میدان خراسان مسجد لرزاده

شبکه رادیویی تهران جمعه ۱۱ اسفند، با استقرار در مسجد لرزاده واقع در میدان خراسان، به صورت مستقیم از ویژه‌برنامه «شهرآرا» لحظه به لحظه، اخبار، رویداد‌ها و حواشی انتخابات و… را از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز منعکس کرد.

 ویژه‌برنامه «شهرآرا» روز انتخابات از دو گروه فرهنگ و جامعه و تاریخ و معارف با استقرار واحد سیار در مسجد لرزاده در جنوب تهران و استودیو پخش رادیو تهران، لحظه به لحظه حضور پرشور و باشکوه مردم را در پای صندوق‌های رأی منعکس کردند. استقرار گزارشگران در ستاد انتخابات وزارت کشور، استانداری تهران، شورای نگهبان و فرمانداری و… در گفتگو با مسئولان و مردم که پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌بودند بخشی از این ویژه‌برنامه بود. گزارشگرانی، چون محمدرضا میرحسینی و مائده علاقه‌مند در مناطق مختلف شهر تهران، علیرضا محمدی گزارشگر در وزارت کشور، زهرا افشارنژاد، گزارشگر در شورای نگهبان، اعظم قربانپور گزارشگر در استانداری تهران، الهه مصطفوی گزارشگر در فرمانداری تهران و خبرنگاران مستقر در شهرستان‌ها و ارسال گزارش‌هایی از شهرستان‌های استان تهران و استقرار گزارشگران و گویندگان در مسجد لرزاده سیدزرین کشاورز، مهدی اسماعیلی و نیما اعتصام به انعکاس رخداد‌های این روز پرداختند.

تدراک بخش‌های کارشناسی، نمایشی، طنز، پخش موسیقی شاد و انتخاباتی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه «شهرآر» بود. تهیه‌کنندگانی، چون حسین جهانی، اکبر محمدی خانی، محمدرضا پاکزادیان، احمد برمر، مریم السادات آصفی، امیرحسین ثقفی و گویندگانی، چون سعید بارانی، سارا بیگی، زرین کشاورز، نیما اعتصام، امیر قربانی، مجتبی حیدری، الهام شوقی و حمیدرضا بوجاریان، محمدحسین امیدی، زهرا رحیم حسینی و علیرضا مهران‌فر از جمله عواملی بودند که با برنامه روز انتخابات رادیو تهران همکاری کردند.

 اجرای مشترک رادیو صبا با ۳۱ رادیو استانی

رادیو صبا هم‌زمان با برگزاری انتخابات با ویژه‌برنامه‌های زنده «صبح انتخابات ««اثر انگشت» و «مثبت انتخابات» همراه مخاطبان شد. این ویژه‌برنامه‌ها با پخش بخش‌های متنوع و ایجاد شور انتخاباتی از هم‌وطنان عزیز دعوت کردند در این حماسه ملی شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود اثرگذار باشند. رادیو صبا هم در این روز با اجرا‌هایی مشترک با صدای مراکز ۳۱ استان، گزارشی از شور انتخاباتی از سراسر کشور را تقدیم مخاطبان کرد.

هر یک از این برنامه‌های زنده با اجرای مشترک و ارتباط با گزارشگران صدای مراکز رادیویی حضور مردم سراسر کشور در انتخابات را بازتاب دادند. پخش بخش‌های انتخاباتی، گفت‌وگوی مردمی، گزارش، دعوت از هنرمندان و ورزشکاران از مهم‌ترین بخش‌های این ویژه‌برنامه‌هابود. ویژه‌برنامه «صبح انتخابات» از ساعت ۷:۳۰ به تهیه‌کنندگی امیر اکبری و با اجرای مریم خادم پور و مهبد قناعت‌پیشه تقدیم مخاطبان شد.

ویژه‌برنامه «اثر انگشت» از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۰۰ به تهیه‌کنندگی محمدحسین خسروجردی و با اجرای زهرا مدبر و محمد قریب پناه راهی آنتن شد و در ادامه ویژه‌برنامه «مثبت انتخابات» از ساعت ۱۸:۱۵ به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهدی پر و لاله جلال‌آبادی تا ساعت ۲۲:۰۰ همراه مخاطبان بود.

 میدان انتخاب در رادیو ورزش

برنامه «میدان انتخاب» رادیو ورزش، مجله‌ای رادیویی است که با هدف پوشش حضور ورزشکاران و جامعه ورزش در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هدف تشویق و ترغیب ورزشکاران به حضور پرشور در انتخابات از ساعت اولیه شروع رأی گیری و تا پایان ساعات اخذ آرا در کنار سایر آحاد مردم بود.

این برنامه در چهار نوبت چهار ساعته ارائه شد. تهیه‌کنندگان این برنامه محسن افضلی، صدف سبحانی و عبادالله رضایی و مرتضی میلانی بودند و گویندگی آن هم بر عهده امین ضیایی، شهریار شهریاری، مسعود خواجه‌وند و مجید مرادی، بتول مرادی، لاله جلال‌آبادی و الهام حسینی بود. گزارشگران رادیو ورزش، ابوذر مارکولایی، منور کوشافرین، معصومه کیانی و حمید خواجه‌خباز نیز حضور مردم و ورزشکاران را در پای صندوق‌های رأی روایت کردند.

ارتباط با مراکز استان‌ها، گفتگو با ورزشکاران و جامعه ورزش، رأی اولی‌ها، حضور بانوان و خانواده‌های ورزشی، حضور جامعه توانیابان از بخش‌های این برنامه بود. گزارش زنده از شعب اخذ رأی و گفتگو با ورزشکارانی که در حال رأی دادن بودند، پخش موسیقی، سرود ملی و حماسی و پیام‌های ورزشی از طرف ورزشکاران برجسته، مسابقه تلفنی با موضوع انتخابات و ورزش، گفت‌وگوی زنده با ورزشکاران معلول و جانباز در خصوص اهمیت حضور در انتخابات، گزارش زنده از شور و حال انتخابات در استان‌های کشور و.. از سایر بخش‌های این برنامه بود.

 بخش‌های برنامه شامل «تا پای جان برای ایران» روایت ورزشکاران ایرانی است که تا پای جان برای ایران مبارزه کردند، «کلام مرشد» پخش پیام‌های امام و رهبری در خصوص مشارکت مردم، «در محضر ولایت» پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در باره اهمیت انتخابات و «خورشید انقلاب» پخش بیانات امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت انتخابات است.

 متولد ایران رادیو جوان

از آنجایی که رسانه‌ها نقشی مهم در شناخت عمیق‌تر از مسائل عمومی و تأثیرات سیاست‌ها دارند، پوشش‌های متنوع و جامع از انتخابات می‌تواند به تحولات سیاسی و اجتماعی کشور کمک کند و مخاطبان را برای شرکت فعال‌تر در فرایند‌های سیاسی ترغیب کند. از همین رو پوشش رسانه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ویژه‌برنامه زنده «متولد ایران» رادیو جوان، روز جمعه از ساعت ۷ تا ۲۳ از شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.

 این ویژه‌برنامه رادیویی به صورت زنده از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح به تهیه کنندگی مجتبی حسنی با اجرای مهدی مفیدی، صدیقه مرادی با هماهنگی فرزاد محمدی از آنتن رادیو جوان پخش خواهد شد. از ساعت ۱۱ تا ۱۵ توسط سیروس رجبی تهیه و با اجرای لاله اکبری، حسن اسماعیلپور، ابوالفضل اینانلو و با هماهنگی حسین قدیمی‌پخش می‌شود؛ و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ توسط نیره مرادحاصلی، حسن اسماعیلپور و فاطمه امجدیان تهیه و با هماهنگی فرزاد محمدی پخش خواهد شد. در نهایت، از ساعت ۱۹ تا ۲۳ توسط عباس پیری، تهیه و با اجرای آرزو جعفرپور، مجید عسگری و با هماهنگی بابک شکری روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش خواهد شد. این پوشش رسانه‌ای یک فرصت برای شناخت بهتر از فرایند انتخابات و آگاهی از مسائل مهم کشور است. با شنیدن نظرات نهاد‌های مختلف و آخرین اخبار انتخابات، شنوندگان می‌توانند تصمیمات خود را با اطلاعاتی بهتر اتخاذ کنند. این نوع پوشش نقشی مهم در افزایش آگاهی عمومی و شفافیت فرایند انتخابات دارد. این ویژه‌برنامه رادیویی به ترویج مشارکت شهروندی و به افزایش اهمیت حضور جمعیت در انتخابات می‌پردازد.

 فرکانس صندوق رأی با ایران جان

برنامه «ایران جان» با موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به‌ویژه همراهی قشر فرهیخته و نخبگان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از ۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه تخصصی سلامت رفت. این برنامه محصول مشارکت چهار گروه برنامه‌ساز سلامت روان، خانواده، سلامت اجتماعی و سلامت جسم و تندرستی بود.

در «ایران جان» مربوط به گروه خانواده به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و گویندگی مسعود خواجه‌وند، بخش‌هایی، چون «تو و من ما هستیم» در قالب گزارش مردمی‌با موضوع شرکت در انتخابات، «صفحه آخر شناسنامه من» با محوریت رأی اولی‌ها، «برای ایران» با محتوای گفتگو با مسئولان بهداشت و سلامت در خصوص مسئولیت اجتماعی و «پرچم سه رنگ» با موضوع اقلیت‌های دینی و انتخابات ارائه شد. یک مستند کوتاه با نام «اولین انتخابات ایران» هم به بررسی اولین انتخابات کشور در دوره قاجار پرداخته‌است.

شنوندگان در «ایران جان» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت به تهیه‌کنندگی یوسف فرجی، سردبیری فاطمه شهبازی و گویندگی فیروزه آدابی و دکتر حسین سامی، بخش‌هایی همچون سوگندنامه، مجلس قوی و باماییم را شنیدند. رویکرد این گروه ترغیب و تشویق مردم پای صندوق‌های رأی بود. همچنین از حضور قشر پزشکان، نیرو‌های درمانی و سلامت و مشارکتشان در انتخابات گزارش پخش شد و بخشی از گزارش‌ها هم به رأی اولی‌ها اختصاص داشت. مرجان قندی و مصطفی دایی گزارشگران این بخش‌ها بودند.

در «ایران جان» گروه سلامت روان و معنوی به تهیه‌کنندگی سهیلا باقری، گویندگی رؤیا کاظمی و دکترحامد مهتدی، با استان‌ها پیرامون آماده سازی صندوق رأی، ارتباط برقرار شد. ارتباط با وزارت کشور هم از دیگر بخش‌های‌آن بود. اولین گزارش این بخش با حرم امام رضا (ع) شروع شد. بخش‌های نمایشی با محوریت هجو غرب و غربزدگی، رصد رسانه‌های بیگانه و … پخش شد و در برنامه دو کارشناس نیز حضور یافتند.

در «ایران جان» گروه بهداشت و تندرستی به تهیه‌کنندگی حسین فنایی و گویندگی رضا شجاعی و فرشته قربانی به نقش مردم و حضور موثرشان در انتخابات کشور پرداخته‌شد. عواقب واگذاری انتخابات وگزارش از ستاد انتخاباتی و تهییج مردم به شرکت در انتخابات از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 «شکوه حضور» از رادیو معارف

برنامه «شکوه حضور» به موضوع انعکاس انتخابات مجلس شورای اسلامی و پوشش رسانه‌ای حضور مردم در انتخابات پرداخت. این برنامه ساعت ۶:۵۰ صبح در ۱۱ اسفند پخش شد. برنامه‌ای نیز که مأموریت آن پاسخگویی به شبهات رایج د رباره مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌بود، «خانه ملت» نام داشت و از یکم تا یازدهم اسفند از ساعت ۱۶:۴۵ تقدیم مخاطبان شد.

 ویژه‌برنامه روز انتخابات شبکه رادیویی پیام

«پیام حضور» برنامه روز انتخابات رادیو پیام که از ۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰، به تهیه کنندگی امجدی فرد و احمدرضا طاهری روی آنتن رفت. «آوای حضور» نیز از ۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ به تهیه‌کنندگی سحر مستدام و زکیه مستعان و حسین سلطانی و حمیدرضا خضرایی با موضوع انتخابات پخش شد.

 «نوبت مردم» روی آنتن رادیو اقتصاد

«نوبت مردم» عنوان ویژه‌برنامه روز انتخابات رادیو اقتصاد است که در سه بخش شش ساعته، از ساعت ۶:۰۰ صبح شروع شد و تا پایان زمان انتخابات ادامه یافت. در این برنامه در گفت‌گو با مسئولان، فعالان اقتصادی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضرورت شرکت در انتخابات، وظیفه یک مجلس قدرتمند متکی به آرای بالای مردمی و نقش مجلس در تصمیمات اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

گزارشگران برنامه در سطح شهر و در ستاد‌های انتخاباتی مراکز اقتصادی حضور یافتند و در گفتگو با مردم، حضور افراد جامعه را در سرنوشت کشور انعکاس دادند. ارتباط با شهرستان‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه بود که حال‌وهوای انتخابات در سایر مناطق ایران را اطلاع‌رسانی می‌کرد. در بخشی دیگر از این برنامه در گفتگو با مسئولان ستاد انتخابات کشور اطلاع‌رسانی لحظه‌ای در خصوص روند برگزاری انتخابات صورت گرفت.

 ایستگاه رادیو قرآن مسجد جامع لویزان

شبکه رادیویی قرآن ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان «حماسه حضور» ویژه روز انتخابات تدارک دیده بود که در ۱۱ اسفند، ساعت ۸:۲۰ تا ۲۱:۰۰ از مسجد جامع لویزان روی آنتن رفت. حمید عبیری و غلامرضا احمدی مجریان برنامه بودند و تهیه‌کنندگی آن را علیرضا صفرزاده به عهده داشت.

این برنامه با همکاری و مشارکت شورای عالی قرآن تهیه شد. از بخش‌های مختلف برنامه می‌توان به تلاوت قرآن توسط قاریان بین‌المللی و مصاحبه با آن‌ها، ارتباط با مراکز استان‌ها و روستاها، گزارش زنده از شعب اخذ رأی و انعکاس حضور مردم اشاره کرد. این برنامه به همت گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو قرآن تقدیم شنوندگان شد.

 سیما، راوی یک حماسه بزرگ در روز انتخابات

شبکه‌های سیما در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار شد با طراحی و تغییرات ویژه در جداول پخش، برنامه‌های انتخاباتی آن روز را روانه آنتن کردند.

 شبکه یک سیما: برنامه‌های «صبح بخیر ایران»، «ایران عزیز»، «ایران امروز»، «سیمای خانواده» و «کتاب قانون» با هدف مشارکت مردم در انتخابات به ترتیب در ساعات ۶:۳۰، ۱۶:۱۵، ۱۸، ۱۱:۱۵ و ۱۹ از شبکه یک پخش شد.

برنامه‌های روز انتخابات در حسینیه امام خمینی (ره)، نماز جمعه، مسجد ابوذر (خیابان فلاح) و وزارت کشور، در سه بخش ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و ساعت ۱۹ تا ۲۱ از شبکه یک پخش شد.

گزیده‌ای از بیانات و سخنرانی‌های حضرت امام (ره) با موضوعات مرتبط به مجلس شورای اسلامی هر روز قبل از خبر ۱۴ روی آنتن رفت.

 شبکه دو سیما: برنامه‌های «صبحانه ایرانی»، «نطق آزاد» و مینی سریال «قصه‌های صندوق» تا روز انتخابات ساعت ۶، ۱۴:۳۰ و ۲۳:۱۵ از شبکه دو سیما روی آنتن رفت. دعوت خانواده شهدا و مردم به شرکت در انتخابات در قالب مستند‌های گزارشی کوتاه در فواصل برنامه‌ها پخش شد. همچنین برنامه «پاورقی» دلایل شرکت در انتخابات را از زبان مردم بیان کرد. شبکه دو، روز جمعه مشارکت مردم در انتخابات را از محل اخذ آراء در مسجد لرزاده (میدان خراسان)، حسینه ارشاد (خیابان شریعتی) و مسجد جامع لویزان به تصویر کشید.

 شبکه سه سیما: برنامه «به اضافه یک» تا پنج شنبه ۱۰ اسفند ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه سه رفت. همچنین «گزارش روز» با دعوت خانواده شهدا به شرکت در انتخابات و «سلام صبح بخیر» در امتداد دعوت به شرکت مردم در انتخابات پخش شدند. همچنین کمپین «به اضافه یک» هر ۱۵ دقیقه بر روی صفحه این شبکه حک شد و بخش‌های کوتاه، زیرنویس و نماهنگ و سرود از دیگر برنامه‌های این شبکه بود. روز جمعه، دوربین‌های شبکه سه از مسجدالنبی (ص) (نارمک) و مسجد نظام مافی (صادقیه) به پوشش انتخابات پرداختند. همچنین صندوق‌های رأی‌گیری در گلزار شهدای بهشت زهرا نیز در ویژه‌برنامه انتخابات این شبکه پوشش داده شد.

 شبکه چهار سیما: ویژه‌برنامه انتخاباتی «مادرم ایران» با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با اعضای شورا‌های اسلامی‌به موضوع انتخابات پرداخت. با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس، ویژه‌برنامه انتخاباتی «مادرم ایران» با برقراری ارتباط زنده تلفنی و اینترنتی با اعضای فرهیخته شورا‌های روستایی سراسر کشور به موضوع انتخابات پرداخت. این برنامه تا روز پنجشنبه ۱۰ اسفند در سه نوبت در ساعت‌های ۱۳:۳۰، ۱۷:۰۰ و ۲۰:۴۵ به صورت زنده از استویوی پخش شبکه روی آنتن بود. «مادرم ایران» در روز جمعه ۱۱ اسفند نیز، در طول زمان برگزاری انتخابات، پوشش کاملی از این رویداد ملی داشت.

 شبکه نسیم: شبکه نسیم با برنامه «نسیم آرا» در روز جمعه ۱۱ اسفند و انتخابات مجلس با بینندگان خود همراه بود. شبکه نسیم روز جمعه از ساعت هشت تا پاسی از شب، انتخابات با شکوه ملت شریف ایران را به تصویر کشید. این برنامه با اجرای پرهام عمرانی، آریا طاهری، محمدرضا محبی و دیگر مجریان این شبکه در فواصل برنامه‌های شبکه نسیم به صورت زنده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش داد. شبکه نسیم با پخش نماهنگ، گزارش‌های تصویری، ارتباط با مراکز استان‌ها، سرود، خواننده‌های مختلف و مسابقه مردمی حضور رأی اولی‌ها در انتخابات را برای ملت شریف ایران به نمایش گذاشت. این شبکه تلاش کرد تا صحنه درخشان انتخاباتی که توسط خود مردم عزیز خلق می‌شود را از قاب شبکه نسیم به اشتراک بگذارد.

 شبکه تهران سیما: برنامه‌های «مثبت تهران بیست» و «طهرون تهران» چهارشنبه ۹ اسفند روی آنتن رفتند. ویژه‌برنامه «سلام تهران» صبح و شب پنج‌شنبه از شهر قدس و از استودیو این برنامه روی آنتن رفت. «سلام تهران» صبح پنج‌شنبه حوالی ساعت هشت با مردم و مسئولان شهر قدس دیدار و فضای انتخاباتی این شهر را نیز به تصویر کشید. این برنامه همچنین پنج‌شنبه شب ساعت ۲۱ به صورت کامل ویژه انتخابات پیش رو بود. همچنین برنامه کوتاه «مدرسه ما» و نماهنگ‌های «انتخاب من» و «راه اعتلا» از دیگر تولیدات گروه اجتماعی برای انتخابات پیش رو بود.

پخش شبکه تهران پنجشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۲ میان برنامه‌هایی روانه آنتن کرد. مجری این برنامه حسین مولایی بود و در طول پخش آن گزارش زنده برنامه‌های «در شهر در استان» با موضوع انتخابات روی آنتن رفت. شبکه تهران در ارتباط با شهرستان‌های استان تهران مثل مسجد جامع شهریار، شهر ورامین، میدان نماز (شهر ری)، رباط کریم و مسجد جامع نازی آباد، حماسه حضور مردم استان تهران پای صندوق‌های رأی را به تصویر کشید.

 شبکه قرآن و معارف سیما: شبکه قرآن و معارف سیما روز جمعه ۱۱ اسفند، در ویژه‌برنامه‌ای زنده با پوشش کامل رسانه‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و برقراری ارتباط زنده با شعب منتخب اخذ رأی، ستاد انتخابات وزارت کشور، شورای نگهبان، فرمانداری‌ها و… در سراسر کشور مهمان خانه بینندگان بود. همچنین واحد سیار و استودیو میدانی شبکه قرآن و معارف سیما با استقرار در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در میدان تجریش و مسجد امام حسین (ع) شهر تهران حضور حماسی مردم در انتخابات را به تصویر کشید.

برنامه‌های «پاسخ» جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۲۳:۱۵، «بینا» پنجشنبه ۱۰ اسفند، «آرمان» تا روز جمعه ۱۱ اسفند هر شب ساعت ۲۲:۱۵، «مهنا» جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۲۱ مهمان خانه بینندگان بودند.

مستند «سفرقند» تا روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ساعت ۱۹:۱۵ و سینمایی مستند «سفرقند» نیز روز جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۸:۴۵ از این شبکه پخش شدند.

 شبکه افق: برنامه زنده «آرمان ملت» از شروع رأی‌گیری تا ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه افق رفت. این برنامه شامل گفتگو، مصاحبه، گزارش مردمی، بیانات مقام معظم رهبری مرتبط با موضوع برنامه بود. واحد سیار شبکه افق نیز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد بلال سازمان صداوسیما مشارکت مردم در انتخابات را پوشش داد.

 شبکه سلامت: دوربین‌های برنامه «سپید قانون» به صورت زنده از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به صورت سیار از شعب اخذ رأی، انتخابات را پوشش دادند. همچنین برنامه «دوربین سلامت» نیز با گزارش‌هایی از حضور مردم روی آنتن رفت.

 شبکه کودک: برنامه «برپا» با مباحث انتخاباتی به بهانه شورای دانش آموزی تا روز جمعه ساعت ۲۳:۴۵ روی آنتن رفت.

 شبکه مستند: مستند‌های «خانه ملت»، «نشانی: بهارستان» و «تمرین حضور» برای روز جمعه شبکه مستند در نظر گرفته شده بود.

 شبکه ورزش: شبکه ورزش سیما روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ورزشگاه شیرودی که محل حضور جامعه ورزش برای مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است به صورت زنده حضور خانواده بزرگ ورزش را پوشش داد.

 شبکه امید: هم‌زمان با برگزاری اتنخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ویژه‌برنامه «حرف شما» روز جمعه ۱۱ اسفند از ساعت ۹ تا ۲۳ از شبکه امید پخش شد. برنامه «حرف شما» میزبان ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، دانش‌آموزان و مدال‌آوران المپیاد‌های علمی‌شد. اجرای گرو‌های سرود دانش‌آموزی، ارتباط زنده با شعب اخذ رأی در سراسر کشور و حضور رأی‌اولی‌ها از بخش‌های جذاب و دیدنی این برنامه بود. همچنین نوجوانان رأی‌اولی در سراسر کشور از طریق پویش دعوت، ارسال عکس و فیلم از حضور در انتخابات می‌توانند روایتگر این حماسه ملی بودند.

همچنین واحد تولیدات کوتاه معاونت سیما، موشن‌گرافی‌هایی با عناوین «دو فوریت»، «مجلس در رأس امور است»، «صراط» و بیانات مقام معظم رهبری با موضوع انتخابات را تولید کرده بود که در روز‌های منتهی به ۱۱ اسفند از شبکه‌های سیما پخش می‌شد.

«آرا» برای برگزیدن بهترین‌ها

سامانه آرا تلوبیون به عنوان شبکه تخصصی تبلیغات انتخابات، در ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲ در دسترس و طی بازه زمانی مذکور مورد توجه ویژه کاربران فضای مجازی و نامزد‌های انتخابات قرار گرفت.

هم‌زمان با آغاز فرصت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، سامانه آرا در تلوبیون با تجمیع تمام تبلیغات و محتوای تصویری هر نامزد در یک صفحه اختصاصی به شکل رسمی در دسترس کاربران قرار گرفت و میلیون‌ها کاربر تلوبیون به شکل روزانه، با اینترنت رایگان از آن استفاده کردند.

در سامانه آرا تلوبیون به عنوان شبکه تخصصی تبلیغات انتخابات، نامزد‌های تأیید صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌بر اساس فهرست اعلامی از سوی ستاد انتخابات دارای یک صفحه اختصاصی و ویژه شدند و از آن برای معرفی برنامه‌ها و سوابق خود استفاده کردند. با قانون جدید انتخابات، هر کدام از ۱۴ هزار نامزد انتخابات مجلس این فرصت را در اختیار داشتند که بتوانند علاوه بر اطلاعات اعلام شده از سوی ستاد انتخابات، بیش از ۱۰ ساعت محتوای ویدیویی از جنس فضای مجازی را هم در این سامانه بارگذاری کنند. علاوه بر این، تبلیغات نامزد‌ها در فضای مجازی و محتوای ویدیویی پخش شده از ۲۰۰ شبکه تخصصی انتخاباتی رسانه ملی، در این سامانه تجمیع شد.

این سامانه به شکل رایگان برای نامزد‌ها ایجاد و استفاده از آن برای کاربران اینترنت کشور نیز بدون هزینه صورت پذیرفت. علاوه بر این نهاد‌های نظارتی انتخابات نیز امکان نظارت و حتی امکان اعمال نظارت در این سامانه را در اختیار داشتند.

تلوبیون به عنوان پرمخاطب‌ترین سکوی پخش محتوای حرفه‌ای کشور با ۱۲ سال سابقه و بیش از ۲۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، علاوه بر فراهم سازی زیرساخت و پخش محتوای سامانه آرا، با ذخیره تمام برنامه‌های انتخابات رسانه ملی به یکی از مرجع‌های اصلی مورد نیاز مخاطبان و کاربران فضای مجازی تبدیل شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت و اپلکیشن تلوبیون از خدمات انتخاباتی این سکو استفاده کنند.

دانلود فیلم

شکوه حضور در قاب رسانه‌ملی

پوشش لحظه‌به‌لحظه انتخابات از سراسر ایران؛ رسانه‌ملی با رویکرد تحولی و با نگاه عدالت رسانه‌ای تلاش کرد تا فرصتی برابر را در اختیار همه نامزد‌های انتخابات قرار دهد و براساس سند تحول، اولین انتخابات را در این دوره تحولی پشتیبانی کند. با این حال انتخابات سال ۱۴۰۲ تفاوتی مهم با دوره‌های قبل داشت، راه‌اندازی ۲۰۰ […] http://www.vatanfa.com/?s=شکوه-حضور-در-قاب-رسانه‌ملی