پاکسازی کیسه صفرا با ۷ نوشیدنی خانگی!

پاکسازی کیسه صفرا: هنگامی که صحبت از مشکلات کیسه صفرا می‌شود، مهم است که به آنچه می‌نوشید توجه داشته باشید، زیرا برخی از نوشیدنی‌ها می‌توانند علائم آسیب­‌های صفراوی شما را تشدید کرده و وضعیت را بدتر و گاهی نگران کننده کنند. در سطح تحتانی کبد شما اندامی قرار گرفته است که کیسه صفرا نام دارد. این اندام داخلی از سه بخش اصلی یعنی طاق معده، تنه و اینفاندیبولوم تشکیل شده ‌است.

وظیفهٔ کیسۀ صفرا نگه‌داری صفرا (زرداب) است. مایعی زرد رنگ که به هنگام ورود مواد غذایی به معده از کبد شما ترشح می‌شود و سپس از مجرایی به کیسه صفرا انتقال پیدا می­‌کند. صفرا از طریق مجرای صفراوی مشترک به رودۀ باریک ریخته می‌شود. در واقع عمل اصلی این اندام غلیظ کردن و ترشح و ذخیره سازی مایع صفراوی تولید شده توسط کبد است‌. کار این مایع ایجاد امولسیون پایدار روی چربی‌های غذاست که در دوازدهه (اثنا عشر) انجام می‌گیرد. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد چرب با معجون شگفت انگیز سیر و… 

صفرا از ۳ طریق در گوارش چربی­‌ها نقش مهمی دارد:

خنثی کردن PH اسیدی شیره معده که البته تا حدودی آن را قلیایی نیز می­‌کند. چون pH ایده آل برای آنزیم­‌هایی که به وسیله پانکراس ترشح می­‌شوند و در گوارش چربی­‌ها نقش دارند، pH قلیایی است.

امولسیون کردن ذرات چربی که این عمل به وسیله اسیدهای صفراوی موجود در صفرا انجام می­‌شود. این اسیدها با کاهش کشش سطحی محلول­‌های آبی باعث می­‌شوند که ذرات چربی به شکل امولسیون در بیایند و در نتیجۀ این عمل، سطح تماس ذرات چربی افزایش می‌­یابد و به این ترتیب آنزیم­‌های موثر در گوارش چربی‌­ها، آسان‌تر و سریع­‌تر می­‌توانند باعث هیدرولیز آن­ها بشوند.

پاکسازی کیسه صفرا، کمک به جذب و انتقال چربی­‌های گوارش یافته به سلول­‌های مخاطی روده توسط املاح صفراوی که به صورت پیشرو وارد پرزهای مخاطی روده می‌شوند و ذرات چربی گوارش یافته را نیز با خود به درون سلول‌های مخاطی هدایت می‌کنند، انجام می­‌شود.

حال که با عملکرد و نقش اساسی کیسه صفرا و صفرا در سلامت بدن آشنا شدیم در این نوشتار تصمیم داریم شما را با چند نوشیدنی ضروری و مفید برای کیسه صفرا آشنا کنیم.

۱.آب

به طور کلی، مصرف مقدار زیادی آب برای کمک به تخلیه سموم بدن و کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شود. آب گزینه خوبی است، زیرا بدون داشتن کالری، نقش مهم آبرسانی به اندام­های داخلی بدن را ایفا و به عملکرد صحیح بدن شما کمک می‌کند. با نوشیدن آب شما به هیدراته نگه داشتن بدن­تان مقید می‌­شوید و به این ترتیب سبب می­‌شوید فرآیند هضم مواد خوراکی در بدن بهتر انجام شود و کیسه صفرا از طریق آن میزان صفرا و غلظت آن را مدیریت می­‌کند. با این حال، مهم است که از مصرف مقدار زیادی آب در یک نوبت خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند فشار غیرضروری به کیسه صفرا وارد کند.

پاکسازی کیسه صفرا

۲.سرکه سیب

پاکسازی کیسه صفرا، سرکه سیب (ACV) حاوی مقادیر چشم­‌گیری اسید مالیک است و تحقیقات ثابت کرده است که در حل کردن سنگ‌­های کیسه صفرا توانایی دارد و این گونه از نقش کیسه صفرا، پشتیبانی می­‌کند. اگر در رژیم غذایی­‌تان صبح­‌ها و با شکم خالی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید و بنوشید، این کار می­تواند به حفظ سلامت کیسه صفراتان کمک خوبی کند.

۳.چای نعنا

گیاه نعناع با تحریک جریان گوارشی و صفرا به هضم بهتر مواد غذایی کمک می­‌کند. ترپن، یک جزء از نعناع است که پتانسیل دارد، سنگ کیسه صفرا را حل کند. تحقیقات نشان می­‌دهد به آرام کردن اسپاسم­‌ها و گرفتگی­‌ها، بهبود و کاهش درد کیسه صفرا کمک می­‌کند. برای تهیۀ چای نعناع، یک قاشق چای خوری از برگ نعناع خشک شده را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید. ظرف را از روی شعله و حرارت مستقیم بردارید، درپوش آن را گذاشته و به مدت پنج دقیقه صبر کنید. آن را با یک قاشق چای خوری از عسل، شیرین و غلیظ نمایید. برای حصول نتایج بهتر، شما می­‌توانید بین وعده‌­های غذایی­‌تان دو بار در روز به مدت چهار تا شش هفته این نوشیدنی را بنوشید.

۵.نوشیدن چای سبز

نتایج مطالعه‌ای که در چین انجام شد حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سنگ صفرا و سرطان را به ویژه در میان زنان کاهش می­‌دهد. سنگ صفرا، که غالبا در زنان دیده می­‌شود و یکی از عوامل آن چاقی است، در مجاری که صفرا را از کبد به روده کوچک منتقل می­‌کنند، تشکیل می­‌شود.

اگر این سنگ­‌ها دریچه کیسه را مسدود کنند، در ناحیه درست زیر قفسه سینه در طرف راست شکم انسان درد و ناراحتی ایجاد می­‌شود که در این مرحله معمولا غالبا برداشتن کیسه صفرا ضرورت می‌­یابد. از میان ۹۵۹ نفری که به عنوان کیس­‌های مورد مطالعه در این پژوهش شرکت داشتند ۳۹۴نفر یعنی ۴۱ درصد همیشه چای سبز می‌نوشیدند.

تحقیقات نشان داد نوشیدن روزی یک فنجان چای در مدت حداقل شش ماه، ابتلا به سنگ صفرا را به میزان ۲۷ درصد، سرطان کیسه صفرا را به میزان ۴۴ درصد و سرطان مجاری صفراوی را به میزان ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. در مردان، نوشیدن چای سبز اثر مشابهی به زنان نشان داد اما این تاثیر در حد زنان نبود. در نتایج این تحقیقات نوشته شده که احتمالا مواد شیمیایی مشخصی در چای موجب جلوگیری از رشد غیرعادی سلول­‌ها می‌شوند و احتمالا با خواص ضد تورمی خود خطر ابتلا به این بیماری‌­های مجاری صفراوی را کاهش می­‌دهند.

پاکسازی کیسه صفرا

۶.آب چغندر

پاکسازی کیسه صفرا، از آن جایی که آب چغندر حاوی مقادیر زیاد بتائین است می­‌تواند از بدن شما سم زدایی کند. بتائین موجود در آب چغندر موجب تسریع در عمل تجزیه چربی‌­ها می­‌شود و در نهایت به کم کردن بار فعالیت کیسۀ صفرا کمک زیادی می­‌کند. اگر سنگ کیسه صفرا دارید یک درمان خانگی و معجزه آسا برای آن ترکیب آب چغندر و آب هویج است.

۷.آب لیمو و آب نارنج

پاکسازی کیسه صفرا، از آن جایی که آب لیمو و آب نارنج سرشار از ویتامین C هستند و خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی دارند، می­‌توانند به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کنند. اثرات آب این مرکبات به صورت بهبود فرآیند هضم و کاهش التهابات بروز می­‌کند و این فرآیند به تسکین علائم مرتبط با مشکلات کیسه صفرا مانند درد و سنگ­‌های صفرا منجر می­‌شود.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=پاکسازی-کیسه-صفرا-با-۷-نوشیدنی-خانگی!