۶ ترفند طلایی آرایش برای عینکی‌ها!

ترفندهای آرایش برای عینکی ها: بسیاری از افراد، فکر می‌کنند آرایش برای عینکی‌ها، همیشه یک نوع دردسر خواهد بود؛ زیرا مشکلاتی مانند کثیف شدن شیشه‌ی عینک، فرورفتگی و ماسیدگی کرم دور چشم را تجربه کرده‌اند. اما اصلا جای نگرانی نیست؛ با رعایت نکات و ترفندهای موجود در این مطلب دنیای مد، یک ‌بار برای همیشه، این دغدغه‌ها را برطرف کنید. همچنین در انتها، یک نوع آرایش مناسب برای افراد عینکی را مرحله‌به‌مرحله توضیح می‌دهیم تا در زمان کم، یک آرایش چشم عالی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت گرد و تپل: چند راز مهم برای آرایش حرفه ای صورت گرد و تپل

۱. بیش‌ از اندازه کرم پودر نزنید

فرورفتگی‌ها و لکه‌های قرمز که پدهای بینی عینک و دیگر اجزای آن، روی صورت ایجاد می‌کنند، از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که افراد عینکی با آن مواجه می‌شوند. در واقع، هرچقدر بیشتر کرم پودر بزنید، این فرورفتگی‌ها عمیق‌تر خواهند بود و رد عینک روی صورت بیشتر باقی می‌ماند. علاوه‌بر آن، استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر، باعث می‌شود حتی بهترین عینک‌ها هم، کمی روی صورت لیز بخورند.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، بهتر است نواحی زیر و اطراف عینک، به‌خصوص روی بینی، تا حد امکان کم آرایش شود. در مناطقی که به پوشش و کاور بیشتری نیاز دارید، از کمی کانسیلر استفاده کنید. همچنین لازم است، از کرم پودرهای مات برای بینی، استفاده کنید و همیشه آن قسمت را خشک نگه دارید تا عینک لیز نخورد و آرایش شما سریع پاک نشود.

۲. حالت ابروها را با فریم عینک خود هماهنگ کنید

ابروها، قاب‌های صورت شما هستند، اما مراقب باشید با فرم چهره و محدوده فریم عینک تداخل نداشته باشند. در آرایش برای عینکی‌ها، برای جلوگیری از این موضوعات، ابروهایتان را بیش‌ازحد پررنگ و ضخیم نکنید، فقط کافی است، آن‌ها مرتب و آراسته نگه دارید. استفاده از یک ژل ابرو برای حالت دادن ابروها، باعث جلوگیری از کثیف شدن عینک با مداد ابرو می‌شود. در نظر بگیرید که فریم عینکتان چقدر ابروها را برجسته می‌کند و سپس ابروهای خود را متناسب با آن، حالت دهید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، اگر فریم‌ها نازک و گرد هستند، ابروها بیشتر دیده می‌شوند، بنابراین باید مرتب‌تر باشند. از یک مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی ابروهایتان باشد. این کار باعث می‌شود که ابروهای شما، بدون اینکه بیش‌ از حد پررنگ شوند، جلوه بیشتری داشته باشند. اگر فریم‌ها ضخیم و مستطیلی هستند، ابروها کمتر دیده می‌شوند، بنابراین نیازی نیست خیلی مرتب و قاب‌دار باشند. می‌توانید از یک برس ابرو برای محو کردن رنگ مداد، استفاده کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

۳. خط چشم را هماهنگ با رنگ عینک خود بکشید

خط چشم، راه خوبی برای برجسته کردن چشم‌های شما است، اما در آرایش برای عینکی‌ها، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا ظاهری هماهنگ و جذاب ایجاد کنید. اگر عینک شما فریم‌های نازک دارد، خط چشم خود را ظریف و باریک بکشید. در مقابل، اگر عینکتان فریم‌های بزرگ و ضخیم دارد، می‌توانید خط چشم خود را مدل گربه‌ای یا کمی حجیم‌تر بکشید. اگر نگران هستید که خط چشم  روی شیشه‌ی عینک لک ایجاد کند، از خط چشم ضد آب یا ضد لک استفاده کنید. بهتر است رنگ خط چشم را با رنگ سایه چشم خود نیز، هماهنگ کنید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، دقت کنید که با خط چشم تیره، سایه‌ی چشم روشن‌ بزنید تا ظاهری متعادل ایجاد کنید. اگر از خط چشم‌های رنگی و روشن‌ استفاده می‌کنید، می‌توانید سایه‌ی چشم تیره‌ بزنید تا ظاهری جسورانه‌ داشته باشید. سعی کنید از یک خط چشم مایع استفاده کنید. این نوع خط چشم‌ها، ماندگاری بیشتری دارند و احتمال کمی دارد که روی عینکتان لک ایجاد کنند. تلاش کنید خط چشم خود را با سایه چشم محو کنید ؛ این کار، به ایجاد یک ظاهر طبیعی‌تر، کمک زیادی می‌کند.

۴. مژه‌های خود را به‌خوبی حالت داده و فر کنید

کثیف شدن شیشه عینک با ریمل، برای هر فرد عینکی اتفاق می‌افتاد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، به‌جای بلند بودن، روی فر بودن مژه‌ها، تمرکز کنید؛ پس اگر مژه‌های بسیار بلندی دارید آن‌ها را بیشتر حالت داده و فر کنید؛ با انجام این تکنیک، مژه‌هایتان را از جلوی شیشه‌ی عینک دور می‌کنید و دیگر به آن‌ها برخورد نمی‌کنند. یک امتیاز مثبت دیگر مژه‌های فر شده، این است که چشم‌های شما را درخشان‌تر و درشت‌تر نشان می‌دهند.

به یاد داشته باشید که قبل از گذاشتن عینک، به ریمل خود زمان دهید تا خشک شود. این کار، به جلوگیری از کثیف شدن شیشه‌ی عینک توسط ریمل، کمک می‌کند. همچنین استفاده از یک برس ریمل کوچک، باعث می‌شود تا ریمل را به‌طور مساوی، روی تمام مژه‌های خود بمالید. به جای اینکه یک لایه‌ی ضخیم از ریمل را به‌ یک‌باره روی مژه بمالید، آن را به‌صورت لایه‌ای استفاده کنید. این کار نیز، به جلوگیری از لک شدن عینک شما کمک زیادی می‌کند.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها

۵. آرایش چشم روشن با سایه‌های شاین را فراموش نکنید

ترفندهای آرایش برای عینکی ها، گاهی تمایل دارید چشم‌های خود را برجسته نشان دهید، اما نمی‌خواهید که آرایش شما با رنگ فریم‌های عینکتان، تداخل داشته باشد. یک راه‌حل ساده این است که از سایه‌های روشن و درخشان استفاده کنید. به‌خصوص اگر فریم عینک شما رنگ تیره‌ای دارد این نوع سایه‌ها، نور را بیشتر منعکس می‌کنند با این کار باعث می‌شوند که چشمان شما روشن‌تر و بازتر، به نظر برسند.

سایه‌های رنگ خنثی نیز، انتخاب خوبی هستند. این سایه‌ها، با رنگ‌های مختلف عینک هماهنگ می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که آرایش شما بیش‌ازحد جلب‌ توجه کند. برای تکمیل آرایش چشم خود، کمی هایلایتر زیر ابروها و گوشه‌ی داخلی چشمان خود بزنید. این کار به شما کمک می‌کند که چشمان خود را درخشان‌تر و درشت‌تر نشان دهید.

 

۶. استفاده از کانسیلر در آرایش چشم با عینک ضروری است

وقتی عینک می‌زنید، سایه‌های تاریک و اضافی در اطراف ناحیه‌ی چشم شما ایجاد می‌شود. این سایه‌ها می‌توانند باعث شوند که چشم‌های شما خسته و تاریک به نظر برسند. برای مقابله با این مشکل، از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر اطراف هاله چشم را روشن می‌کند و چشم‌های شما را درخشان و بازتر نشان دهد.

از کانسیلری استفاده کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد. این نوع کانسیلر در طول روز به‌خوبی دوام می‌آورد و از نشان دادن هاله‌های تیره‌ی اطراف چشم جلوگیری می‌کند. می‌توانید از یک براش یا انگشت برای محو کردن کامل کانسیلر استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما آرایش خود را با اسپری تثبیت‌کننده فیکس کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چه رنگ رژلبی چهره را جوان و شاداب نشان‌‌ می‌دهد + آرایش حرفه ای لب

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=۶-ترفند-طلایی-آرایش-برای-عینکی‌ها!