بهترین زمان سفر به کیش از تمامی جوانب [آب و هوا،خرید و…]


هر مقاله ای که تا این لحظه در خصوص بهترین زمان سفر به کیش خوانده اید را فراموش کنید. در این مطلب جامع ترین بررسی را برای پاسخ به این سوال خواهیم داشت.

در زندگی شلوغ این روزهای تک تک مردم، زمان هایی وجود دارد که افراد در تلاشند برای مدتی هر چند کوتاه از شهر و محل زندگی خود فاصله بگیرند و در سکوت و خلوت و آرامش تجدید قوا کرده و ریلکس کنند. جزیره کیش از آن دسته شهرهایی است که پر از آرامش وصف نشدنی، پاکی هوا، عاری از هرگونه ترافیک و شلوغی و پر از زیبایی های بی تکرار در سرزمین پهناورمان ایران است.

بهترین زمان سفر به کیش
نمایی پانوراما از جزیره کیش

برای این که ببینیم بهترین فصل برای سفر به کیش کدام یک از فصل ها و ایام سال است، باید نکات زیادی را مد نظر داشته و به سوالاتی همچون:

  1. بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا چه زمانی است؟
  2. بهترین فصل سفر به کیش از نظر خرید و بازارگردی کدام فصل است؟
  3. بهترین زمان سفر به کیش از نظر قیمت تور چه زمانی است؟
  4. بهترین فصل سفر به کیش از نظر خلوتی و آرامش کدام فصل است؟
  5. بهترین زمان سفر به کیش از نظر تفریحات کیش چه زمانی است؟

پاسخ بدهیم. در ادامه با مجله گردشگری کیش تفریحات همراه باشید تا به تک تک این سوالات در خصوص بهترین زمان سفر به کیش پاسخ کاملی ارائه دهیم.

فهرست محتوایی

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا چه زمانی است؟

همان طور که می دانید جزیره کیش از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است و در تابستان شرجی هوا به حداکثر میزان خود می رسد. بنابراین از نظر آب و هوا فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به جزیره کیش نمی باشد. این گرما و شرجی در مرداد ماه به بالاترین حد خود رسیده که به گفته کیشوندان فصل خرماپزون هم نامیده می شود. به معنی سیاه شدن خرماهای نارسی که در تمام نخل های جزیره وجود دارند. پس اگر آب و هوا برای شما مهم است، همین ابتدا فصل تابستان را از محدوده انتخاب هایتان خارج کنید.

نمایی از جزیره کیش و کشتی یونانی
نمایی از جزیره کیش و کشتی یونانی

فصل بهار، پاییز و زمستان هر سه گزینه های خوبی برای سفر هستند ولیکن بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ آب و هوا اواخر پاییز تا اوایل بهار می باشد. یعنی بازه اواسط آذرماه تا اوسط اردیبهشت. این بازه حدود ۵ ماهه شرایط آب و هوایی کیش در ایده آل ترین حالت خود قرار داشته و بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد. باز هم اگر مایلین بهترین زمان این ۵ ماه را نیز بدانید بهمن ماه ایده آل ترین آنهاست.

در آب و هوای مطبوع جزیره کیش تفریحاتی مانند غواصی در کیش که یکی از تفریحات بی نظیر کیش است حال و هوای خاص خود را دارد و به نوعی می تواند شما را با یک دنیای جدید آشنا کند. آن هم دنیای زیر آب!

بهترین فصل سفر به کیش از نظر خرید و بازار گردی کدام فصل است؟

در جزیره کیش همیشه تخفیف ها زمانی به اوج خود می رسد که به اصطلاح بازار “کساد” است. این کسادی هم بی ارتباط نیست با ورود گردشگر و مسافر به این خاک مرجانی. پس با توجه به اینکه تابستان کم تقاضاترین فصل سفر به کیش است، بنابراین اوج تخفیف ها در بازارها و مراکز خرید کیش مربوط به فصل تابستان است و بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ خرید و بازارگردی تابستان است.

بازار مرکز تجاری کیش
بازار مرکز تجاری کیش

به یاد نبرید که جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد سفر برای خرید انواع اجناس خارجی و برند درجه یک و با کیفیت می باشد و از همه جای ایران ارزان تر است. چرا که کیش منطقه آزاد است و مالیات نداشته و عوارض بسیار ناچیزی دارد. مضاف بر این قیمت خوب، فصل تابستان اکثر فروشگاه ها اقدام به حراج اجناس و تخفیف های حتی بیش از ۵۰% نیز می نمایند.

از جمله مهم ترین مراکز خرید کیش می توان به بازارهای زیر اشاره کرد:

  1. بازار مرکز تجاری کیش
  2. بازار پردیس ۱ و ۲
  3. بازار زیتون
  4. مرکز خرید پانیذ
  5. بازار ونوس
  6. بازار مریم
  7. بازار مروارید
  8. مرکز خرید دامون (دارای فودکورت)

مورد ۱ تا ۷ همگی در مرکز شهر جزیره کیش واقع شده اند. مورد ۱ تا ۵ در امتداد یکدیگر و مورد ۸ حوالی ساحل دامون جزیره کیش است.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر قیمت تور کیش چه زمانی است؟

صنعت گردشگری نیز به مانند سایر صنایع نرخ خود را بر حسب بازار عرضه و تقاضا تنظیم می کند. بدیهی است که پایین ترین نرخ تور کیش مربوط به ایامی است که کمترین میزان تقاضا برای سفر به جزیره کیش وجود دارد. با توجه به پاسخ سوال اول که مشخص شد کم تقاضاترین فصل سفر به کیش فصل تابستان است، در این زمان ارزان ترین قیمت تور کیش معمولا توسط چارترکنندگان تور ارائه می شود.

کشتی آکواریوم گردشگر کیش
اسکله بزرگ تفریحی کیش

علاوه بر این ماه های رمضان، محرم و صفر نیز در هر موقع از سال که باشد نرخ تور کیش کاهش می یابد. دلیل آن هم به ماهیت این ایام بر میگردد. در ماه رمضان اکثر روزه داران تمایل به سفر ندارند و همچنین ماه محرم و صفر نیز در بازه ای تعطیلی تفریحات موزیکال جزیره را در پی دارد.

دقت کنید که تفریحات کیش در محرم برقرار است و تعطلی صرفا مربوط به تفریحات موزیکال مانند جنگ های شبانه کیش، موزیک در رستوران های موزیک زنده و کشتی های تفریحی کیش می شود. البته کشتی ها بدون موزیک می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ ارزان بودن قیمت تور در ایام تابستان، شهادت و رحلت می باشد.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر خلوتی و آرامش کدام فصل است؟

اگر تا این جای مقاله را کامل مطالعه کرده باشید احتمالا برای شما قابل حدس است که پاسخ این سوال چیست. بله درست حدس زدید. فصل تابستان! اما استثناء هایی نیز وجود دارد که ممکن است خلوتی و آرامش در سایر فصول نیز اتفاق بیفتد. برای مثال ایام امتحانات مدارس، ماه مبارک رمضان و همچنین ماه محرم و صفر نیز شامل ایام خلوتی کیش می شود.

تفریحات مناسب کودکان در کیش

بازه های کوتاه دیگری نیز وجود دارند. مانند ایام بلافاصله پس از تعطیلات نوروز که همه مسافران به شهرهای خود بازگشته و مشغول کار و زندگی می شوند. یعنی حوالی اوایل اردیبهشت ماه که هنوز آب و هوا شرایط مطلوبی دارد ولی جزیره از سکوت و خلوتی نسبی برخوردار است. همچنین با شروع فصل مدارس یعنی مهرماه نیز جزیره کیش خلوت است. پس بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ خلوتی فصل تابستان و ایام محرم و صفر و آغاز مدارس است.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر تفریحات کیش چه زمانی است؟

پاسخ به این سوال زوایای مختلفی دارد. تفریحات کیش در فصل بهار، پاییز و زمستان بدلیل آب و هوای بهتر از جذابیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که نه فقط تفریحات دریایی بلکه همه تفریحات لذت دو چندان دارند. حتی تفریحاتی مانند سافاری کیش که در فضای باز برگزار می شوند.

پکیج تفریحات کیش
پکیج تفریحات کیش

اما بهترین زمان سفر به کیش از نظر قیمت و تخفیفات گردشگری، فصل تابستان بدلیل وجود جشنواره های متعدد برگزار شده ارزان ترین فصل سال است. همچنین در فصل تابستان بدلیل گرمی هوا تفریحات آبی کیش شامل کلوپ های تفریحات دریایی و پارک آبی کیش دلچسب ترین تفریحات این فصل هستند. در بخش مجله کیش تفریحات مقاله جامعی در خصوص تفریحات کیش در تابستان نوشته ایم که مطالعه آن را از دست ندهید.

دفتر حضوری کیش تفریحات

در خصوص خرید بلیط تفریحات کیش با تخفیف روی سامانه کیش تفریحات حساب کنید. روشی برای برنامه ریزی سفر به کیش با خیال راحت که پشتیبانان این سامانه از ابتدا تا انتهای سفر همراه شما خواهند بود.

در ادامه به ویژگی های سفر در هر فصل به تفکیک خواهیم پرداخت.

سفر به کیش در ایام نوروز و فصل بهار [هوای دل انگیز]

قطعا برای افرادی که فرصت سفر در ایام غیر تعطیل را ندارند ایام نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کیش هست. در این ایام که پررونق ترین روزهای گردشگری در طول سال می باشد، همه تفریحات برپا و حتی برخی تفریحات خاص مانند سیرک جزیره کیش نیز اجرا می شود که فقط در این ایام این آیتم وجود دارد.

ساحل جزیره زیبای کیش
ساحل جزیره زیبای کیش

علاوه بر این بخاطر مطبوع بودن آب و هوا و میزان بسیار کم شرجی این موقع از سال یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر به این جزیره مرجانی است. از نکات تقریبا منفی سفر در این ایام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بدلیل تقاضای بالای سفر در ایام نوروز می توان گفت بالاترین و گرانترین نرخ تور کیش مربوط به این زمان است.
  2. میزان شلوغی جزیره در نوروز هر سال به اوج خود می رسد. علاوه بر تعداد بالای پرواز، سفر زمینی، دریایی به جزیره کیش نیز در بالاترین میزان خود است. بنابراین اگر از شلوغی بیزارید نوروز زمان مناسبی برای سفر به کیش نیست و پیشنهاد می شود اگر امکانش را دارید بلافاصله پس از نوروز به کیش سفر کنید.
سفر به کیش در بهار
سفر به کیش در بهار

از نکات منفی که بگذریم، سایر موارد همگی مثبت هستند. از جمله آب و هوای دل انگیز و شور و رونق گردشگری و تنوع تفریحات در این ایام از نکات مثبت سفر به کیش در نوروز هستند.

سفر به کیش در فصل تابستان [گرم، شرجی و آفتابی]

فصل تابستان همیشه ما را یاد آب تنی و شنا و تفریحات آبی کیش می اندازد. پس اگر از هوای گرم و شرجی بیزارید حتی در همین شرایط تنوع تفریحات آبی در جزیره کیش باعث دلچسب شدن سفر به کیش در تابستان می شود. کلیه تفریحات دریایی که در کلوپ ها ارائه می شوند مانند پاراسل، شاتل و غواصی، پدل بورد، فلای بورد و جت اسکی همگی حسابی حالتان را جا می آورند.

پارک آبی کیش

پس فراموش نکنید که با وجود گرمای جزیره شما لذت خنکای آب دریا و همچنین بزرگترین پارک آبی روباز ایران که پارک آبی کیش هست را دوچندان خواهید برد. همچنین یک امکان فوق العاده جذاب و جدید که بهترین پیشنهاد تابستانی ما به گردشگرانی است که در فصل تابستان به جزیره کیش سفر می کنند چیزی نیست جز پارک برفی کیش که اولین و تنها پارک برفی ایران است.

فکرش را بکنید. در هوای گرم و شرجی جزیره کیش وارد یک محیط سرد و برفی می شوید. نگران لباس گرم هم نباشید نیاز نیست با خودتان کاپشن و دستکش و کلاه بیاورید. لباس گرم در پارک برفی کیش به شما داده خواهد شد و می توانید از امکانات برفی بازی مانند تیوپ سواری، سورتمه سواری، پل معلق، زیپ لاین و یخ نوردی در این پارک استفاده کنید.

سفر به کیش در فصل پاییز [خنک و بارانی]

فصل پاییز از آن فصل هایی است که کیش خیلی رویایی می شود. هوای ابری و بارانی همیشه به حال و هوای جزیره رنگ و بوی دلچسبی می بخشد. علاوه بر این جشنواره های پاییزی و همچنین مناسبت روز ۲۰ آبان (روز کیش) از جمله رویدادهای پر تخفیف جزیره کیش است. سواحل زیبای خلیج فارس نیز در فصل پاییز زیباتر و جذاب تر از همیشه هستند. در ویدیوی کوتاه زیر چند ثانیه با پاییز ابری و رویایی کیش روبرو می شوید:

فصل پاییز انتخاب اقتصادی برای خرید تور کیش نیز می باشد. چرا که بدلیل شروع فصل مدارس از خلوتی نسبی برخوردار است و نرخ تور کیش کاهش می یابد. در عین حال که نه گرمی و شرجی تابستان را دارد و نه خیلی گران است. البته از تابستان کمی گران تر ولی معمولا نرخ های معقولی برای سفر به کیش در پاییز وجود دارد.

بارش شدید باران در پاییز کیش
بارش شدید باران در پاییز کیش

این را نیز در نظر داشته باشید که بدلیل نامشخص بودن وضعیت جوی ممکن است در طول سفرتان برخی ساعات دریا مواج باشد و مثلا نتوانید از پاراسل کیش استفاده کنید. پس بهتر است قبل از سفر وضعیت جوی را حتما بررسی کنید. از همه چیز که بگذریم پاییز امسال (یعنی سال ۱۴۰۱) یک اتفاق مهم در جزیره کیش رخ می دهد و آن هم میزبانی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می باشد که در نوع خود اتفاق بی نظیری است.

جام جهانی 2022 قطر و میزبانی کیش

طبق برنامه ریزی های انجام شده در مدت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جزیره کیش بدلیل ظرفیت بالای گردشگری خود به لحاظ امکانات هتلینگ و اقامت و مراکز پذیرایی و تفریحات میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و همه روزه از روشهای دریایی و هوایی امکان سفر به قطر وجود دارد. برای دوستداران و عاشقان فوتبال، این موقع از سال بهترین زمان سفر به کیش است.

سفر به کیش در فصل زمستان [خنک و بهاری!]

جزیره کیش یک فصل کم دارد و آن هم زمستان است. بله درست متوجه شدید. در جزیره کیش فصل زمستان به مانند فصل بهار در سایر شهرهاست. هوای خنک و البته شب ها کمی سرد که گاهی برای قدم زدن در خیابان های کیش ناچار به پوشیدن لباس گرم هستید. البته لباس گرم به هیچ وجه منظور کاپشن نیست. در حد هودی یا سوییشرت کفایت می کند. در این فصل خیلی خبری از جشنواره ها و مناسبت های گوناگون دیده نمی شود.

سفر به کیش در زمستان
سفر به کیش در زمستان

جوانب مهم دیگری که در این فصل باید مد نظر داشته باشید نرخ کمی بالاتر تور کیش نسبت به فصل پاییز است. چرا که به قول فعالان گردشگری کیش این فصل high season جزیره محسوب میشود. بهترین آب و هوا و پایداری به نسب بالاتر شرایط جوی این فصل را بهترین زمان سفر به کیش می کند. بارش باران در این فصل نسبت به پاییز بسیار کم تر و شرایط برای تفریحات مساعد تر می باشد. در زمستان کم کم جزیره کیش خود را آماده میزبانی از مسافران نوروزی می کند و تقریبا در اواخر فصل شور شوق زیادی در جزیره دیده می شود.

سایر نکات مهم

حتما نکات زیر را در هر موقع از سال که بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کردید مد نظر داشته باشید:

  • در ایام پاییز و زمستان چتر به همراه خود داشته باشید.
  • در فصل زمستان حتما لباس گرم در حد سوییشرت به همراه داشته باشید.
  • لباس مناسب تفریحات دریایی کیش برای آقایان شلوارک و تی شرت و بانوان لگ و تونیک می باشد.
  • خدمات عکاسی در جزیره کیش در هر کجا که باشید هزینه جداگانه دارد.
  • در جزیره کیش این روزها اسنپ هم وجود دارد و می توانید برای نقل مکان از اسنپ نیز استفاده نمایید.
  • برای تفریحات دریایی همیشه یک دست لباس اضافه و حوله شخصی به همراه داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب فراموش نکنید. بدلیل تابش مستقیم نور آفتاب بهتر است از پوستتان مراقبت کنید.
  • خصوصا در فصل تابستان موقع استفاده از پارک آبی و یا پلاژ حتما از کرم های مخصوص آفتاب گرفتن استفاده کنید.
  • بهترین زمان سفر به کیش برای شما تابع قوانین و شرایط خودتان است. ممکن است برای یک نفر نوروز مناسب ترین زمان باشد و برای فردی دیگر بهترین زمان سفر به کیش در ایام تابستان باشد.

خلاصه و جمع بندی 

به طور خلاصه می توان گفت از لحاظ اقتصادی بهترین زمان سفر به کیش به ترتیب در فصول زیر می باشد (از ارزان ترین به گران ترین)

  1. فصل تابستان
  2. فصل پاییز
  3. فصل زمستان
  4. نوروز (ابتدای فصل بهار)

همچنین به لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به کیش به ترتیب زیر می باشد (از بهترین شرایط آب و هوایی به بدترین)

  1. فصل زمستان
  2. فصل بهار
  3. فصل پاییز
  4. فصل تابستان

از لحاظ خرید و گشت و گذار در بازارهای کیش بهترین زمان سفر به کیش به ترتیب زیر می باشد (از بهترین به بدترین)

  1. فصل تابستان
  2. فصل پاییز
  3. فصل زمستان
  4. نوروز و ابتدای بهار

از لحاظ خلوتی و سکوت همیشه در ایام زیر جزیره خلوت و پر از آرامش است و بهترین زمان سفر به کیش از این لحاظ است:

  1. کل فصل تابستان
  2. ایام محرم و صفر و اربعین حسینی
  3. آغاز فصل مدارس
  4. فصل امتحانات مدارس

این راه هم اضافه کنیم که هر چه باشید، جزیره کیش بهترین و پررونق ترین مقصد گردشگری در ایران است. هر زمان که به کیش سفر کنید و در هر موقع از سال، قطعا از سفرتان ناراضی نخواهید بود و با کوله باری از خاطره و انرژی به شهر خود باز خواهید گشت. چه در ارزان ترین فصل سفر به کیش و چه در بهترین زمان سفر به کیش این کار را انجام دهید، خاک مرجانی کیش شما را مجذوب زیبایی های خود خواهد کرد.

لوگوی کیش تفریحات

سامانه کیش تفریحات (فروش بلیط تفریحات کیش با تخفیف) سعی کرده همیشه راهنما و مرجع مناسبی برای گردشگران و عزیزانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند باشد، در این مقاله نیز تلاش ما بر این بوده که به سوال “بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟” از جنبه های مختلف پاسخ دهیم. در پایان اگر سوال یا ابهامی در این مقاله وجود دارد در پایین همین صفحه در بخش نظرات حتما با ما در ارتباط باشید.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=بهترین-زمان-سفر-به-کیش-از-تمامی-جوانب-[آب-و-هوا،خرید-و…]