چه چیزی باعث لوپوس می شود؟


چه چیزی باعث لوپوس می شود؟

در این پست از سایت سرگرمی جیران قصد داریم اینکه چه چیزی باعث لوپوس می شود بپردازیم. لوپوس یک بیماری مزمن است که حدود ۱٫۵ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد که بیشتر آنها زن هستند. افراد مبتلا به لوپوس می توانند طیف وسیعی از علائم مانند درد، خستگی و مشکلات شناختی را تجربه کنند. هیچ دو موردی دقیقاً شبیه هم نیستند و علائم می تواند از فردی به فرد دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

علت دقیق لوپوس ناشناخته است. با این حال، اکثر دانشمندان بر این باورند که ترکیب پیچیده ای از عوامل ژنتیکی، هورمونی و محیطی به توسعه آن کمک می کند.

همه افراد مبتلا به لوپوس باید به عنوان بخشی از تیم مراقبتی خود به روماتولوژیست مراجعه کنند. روماتولوژیست ها در مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات التهابی و خودایمنی مانند لوپوس تخصص دارند.

یادگیری هرچه بیشتر در مورد لوپوس اولین قدم خوب در مسیر زندگی خوب با این بیماری مزمن است.


موارد پیشنهادی


لوپوس چیست؟

لوپوس وضعیتی است که در آن سیستم ایمنی که برای مبارزه با مهاجمان خارجی طراحی شده است به اشتباه به بافت ها و اندام های سالم حمله می کند. این وضعیت باعث التهاب می شود و می تواند بسیاری از قسمت های بدن از جمله مفاصل، ریه ها، کلیه ها، پوست و مغز را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجایی که لوپوس تعدادی از بیماری های دیگر را تقلید می کند، تشخیص آن می تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که هیچ درمانی برای لوپوس وجود ندارد، درمان می تواند به کنترل علائم و کاهش دفعات و شدت عودها کمک کند.

بسته به میزان تأثیر بیماری بر روی افراد، تعداد علائم و شدت آنها می تواند در بین افراد بسیار متفاوت باشد. برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

  • خستگی مفرط
  • درد مفاصل
  • تب
  • درد قفسه سینه
  • مشکلات حافظه
  • التهاب قلب
  • تورم دور چشم
  • از دست دادن اشتها

ممکن است علائمی را تجربه کنید که در اینجا ذکر نشده است. علاوه بر این، علائمی که تجربه می کنید به بخشی از بدن که در طول شعله ور شدن تحت تأثیر قرار گرفته است بستگی دارد.

برای اکثر افراد مبتلا به لوپوس، علائم می آیند و می روند و حتی ممکن است برای مدتی به طور کامل فروکش کنند.

عواملی که تصور می شود در ایجاد لوپوس نقش دارند

یک علت واحد برای لوپوس پیدا نشده است. در عوض، به نظر می رسد لوپوس از یک تعامل پیچیده از ترکیبی از عوامل، مانند موارد زیر ناشی می شود:

عوامل ژنتیکی

بیش از ۵۰ ژن مرتبط با لوپوس وجود دارد. با این حال، ژن ها به تنهایی برای ایجاد لوپوس کافی نیستند. کارشناسان بر این باورند که تعامل بین ساختار ژنتیکی شما و سایر عوامل، مانند عوامل محیطی، ممکن است منجر به بیماری لوپوس شود. آنها بر این باورند که ژن های شما ممکن است در صورت وجود سایر عوامل کمک کننده، شما را مستعد ابتلا به لوپوس کند.

فاکتورهای محیطی

محرک های محیطی ممکن است به ایجاد لوپوس کمک کنند. برخی از افراد گزارش می دهند که علائم آنها پس از یک رویداد محرک خاص، مانند یک ویروس یا استرس عاطفی عمده شروع شده است. سایر محرک های محیطی بالقوه ممکن است شامل ضربه فیزیکی و مصرف برخی داروها باشد. بنابراین حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و کلیدی می باشد

عوامل هورمونی

حدود ۹۰ درصد از مبتلایان به لوپوس زنان هستند. این امر باعث شد تا محققان به بررسی ارتباط بین هورمون ها و لوپوس بپردازند. زنان نسبت به مردان سطوح بالاتری از استروژن دارند و سطح استروژن در طول ماه در نوسان است.

بسیاری از زنان علائم را در زمان هایی که استروژن به اوج خود می رسد، مانند قبل از دوره های قاعدگی، گزارش می کنند. این نشان می دهد که استروژن ممکن است در علائم لوپوس نقش داشته باشد.

درمان لوپوس

مدیریت لوپوس به کمک متخصصان پزشکی متخصص در درمان آن نیاز دارد. درمان شما به مورد شما بستگی دارد، اما ارائه دهنده شما ممکن است ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و دارو را به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما توصیه کند، مانند موارد زیر:

تغییر سبک زندگی

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب و لباس محافظ هنگام بیرون رفتن
  • کاهش استرس و یادگیری تکنیک های مدیریت استرس
  • حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید
  • خوردن غذاهای سالم
  • هر شب ۶ تا ۸ ساعت بخوابید

دارو

  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • استروئیدها
  • سرکوب کننده های سیستم ایمنی

ارائه دهنده شما یک معاینه کامل به شما می دهد، علائم شما را مورد بحث قرار می دهد، هر گونه آزمایش لازم را انجام می دهد و یک برنامه درمانی طراحی می کند تا به شما در پیشگیری و کنترل علائم کمک کند.


موارد پیشنهادی


http://www.vatanfa.com/?s=چه-چیزی-باعث-لوپوس-می-شود؟