تقویت پیاز موها با استفاده از ترب


تقویت پیاز موها با استفاده از ترب

 

۱- ترب به شکلهای مدور و یا دراز و به رنگهای سیاه، سفید و قرمز «تربچه» وجود دارد. ترکیبات آن عبارت است از:

آب، مواد قندی، مواد ازته، پروتئین، مواد معدنی، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین های A ،B1 ،B2 ،C ،PP و …

 

۲- طبیعت ترب گرم است.

 

۳- این گیاه به عنوان هضم کننده غذا و خارج کننده باد معده با غذا خورده می شود.

 

۴- خوردن ترب با نمک و کره قبل از غذا، اشتها آور است.

 

تقویت پیاز موها با استفاده از ترب

 

۵- جریان خون را به سوی مو می کشاند و باعث تقویت پیاز مو می شود و از این رو برای تقویت و روییدن مویی که ریخته شده، مفید می باشد.

 

۶- اگر عصاره ترب را بر موضعی که موی آن ریخته قرار دهید، دوباره موی آن قسمت میرو ید.

 

۷- خوردن ترب، رنگ رخسار را باز و نیکو می کند.

 

۸- ضماد ترب با عسل برای از بین بردن آثار کبودی زیر چشم، آثار ضربه و جای زخم و کک و مک بسیار مفید است.

 

۹- مرهم ترب برای زخمهای بد و جوش های آبدار مفید است.

 

۱۰- مالیدن آب ترب بر بدن مانع از گزیدن حشرات می شود.

 

۱۱- ترب سموم جمع شده در کلیه و کبد را دفع می کند.

 

۱۲- نوشیدن آب ترب سیاه به افراد چاق و پرخور و همچنین کسانی که چربی و تخم مرغ می خورند و احساس سنگینی می کنند، توصیه می شود.

 

۱۳- برای معده های تنبل مفید بوده و آن را به کار وامیدارد.

 

۱۴- در جهت رفع بیخوابی مؤثر است.

 

۱۵- در درمان سیاتیک، نقرس، ضعف اعصاب، روماتیسم، سنگ کلیه، انسداد مجاری تنفس و آنژین، اسکوربوت (بیماری کمبود ویتامین C) و بیماری راشیتیسم (نرمی استخوانها) مصرف آن توصیه شده است.

 

توضیحات : اسراف در خوردن ترب موجب دل پیچه شده و برای دندان و گلو مضر است.

 

تقویت پیاز موها با استفاده از ترب

 

ترب سفید و بایدها و نبایدهای مصرف آن

ترب سفید یکی از ترکیبات غذایی مفید و با ارزش است کە قسمت ریشە گیاە قابل استفاده و به لحاظ کشت اولین بار در چین کشت و بعدها بە شکل گستردە در مناطق دیگر همچون مصر، یونان و ایران هم این ترکیب کشت شد.

 

گیاه ترب و آب ترب سفید یک تریب کامل و مغذی است؛ ترب سفید بە دلیل ویتامین c که دارد؛ برای بیماری‌های پوستی و التهابی بسیار موثر است و میتوانیم از این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، شورە سر، برای داشتن موهای براق و سالم استفاده کرد.

 

ترب سفید حاوی ویتامین‌های k ،a ،c است و بەخاطر ترکیبات مغذی کە دارد در درمان مشکلات پوستی و التهابی تا حدود زیادی موثر است.

 

این گیاه همچنین حاوی اسید فولیک و آهن است کە بە سلامت سلول‌های بدن، پوست، مو و ناخن کمک می‌کند و یکی از ترکیبات بسیار مغذی است و حتی آهنی کە در ترکیبات ترب سفید و سیاە وجود دارد در سلامت سیستم گردش خون و سیستم قلبی عروقی بسیار موثر است.

 

این گیاه همچنین باعث تقویت متابولیسم و افزایش سرعت متابولیسم در افراد می‌شود و می‌تواند تا حدودی بە کاهش وزن در افراد نیز کمک کند.

 

بە دلیل وجود کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم در ترب سفید میتوان از دریافت کالری‌های اضافی و انباشت چربی در بدن جلوگیری و همچنین یکی از سبزیجات پرخاصیتی است کە جذب کلسترول خون را کاهش و از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند.

 

و از لحاظ مواد معدنی ترب سفید حاوی پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم است و در واقع برای تعدیل و کاهش قند خون در افراد دیابتی و مصرف آن با غذابسیار موثر است.

 

ترب سفید همچنین حاوی ترکیبات ضد میکروبی و ضد باکتریایی است کە در واقع خاصیت ضد التهابی دارد و در فصول سرد سال مصرف آن در کنار غذا توصیه می‌شود.

 

ترب سفید یک ترکیب سالم است کە می‌تواند بە سلامت کبد کمک و در دفع سم‌های بدن موثر باشد.

 

بە دلیل پتاسیم موجود در ترب سفید در درمان خانگی فشار خون در افرادی کە پرفشاری خون دارند بسیار موثر است و همچنین بە کنترل دیابت کمک می‌کند و یک ترکیب مغذی سالم است.

 

ترب سفید همچنین خاصیت سم زدایی دارد و بە عملکرد سیستم تنفسی کمک می‌کند و در حل خلط و مخاط موثر است و باعث می‌شود بدن با عفونت‌های ویروسی مبارزە کند؛ همچنین برای پیشگیری از آنفولانزای فصلی و سرماخوردگی می‌تواند یک سبزیجات ریشەای و مفید باشد.

 

آب ترب هم حاوی ویتامین سی و اسید فولیک است کە در پیشگیری بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان کلیە،معدە و رودە موثر است.

 

ترب سفید برای درمان مشکلات تیروئیدی بسیار مفید و موثر است و آب ترب و یا حتی خود مصرف ترب سفید حاوی سولفور و رافانین است کە به تعدیل هورمون‌های تیروئیدی کمک و در سلامت کل سیستم بدن موثر است.

 

و بە خاطر آب مناسبی کە دارد می‌تواند بە بدن خاصیت هیدراتە بدهد کە از خشکی پوست هم تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.

 

ترب سفید یکی از ترکیبات غذایی مفید و با ارزش است کە قسمت ریشە گیاە قابل استفاده و به لحاظ کشت اولین بار در چین کشت و بعدها بە شکل گستردە در مناطق دیگر همچون مصر، یونان و ایران هم این ترکیب کشت شد.

 

ترب سفید به لحاظ منابع یکی از ترکیـبات بسیار غنی از ویتامین‌ها، اسید فولیک، آنتوسیانین‌ها است و انتی اکسیدان بسیار مناسبی دارد کە از انواع سرطان‌ها پیشگیری میکند و برای پیشگیری از اختلالات پوستی و در عملکرد مثبت و بسیار خوب مثانە و کیسە صفرا نیز موثر است.

 

از جملە خواص و فواید ترب سفید می‌توان بە تامین کنندە فیبر رژیمی اشارە کرد کە می‌تواند توانایی بدن را برای هضم افزایش و متابولیسم بدن را در مسیر صحیح خود قرار دادە و بە افزایش آن کمک کند؛ ترب سفید همچنین باعث احساس سیری طولانی مدت در افراد می‌شود و در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.

 

موارد منع مصرف ترب سفید:

کسانی کە معده ضعیفی دارند و با خوردن ترب سیاە و سفید دچار مشکلات گوارشی، نفخ، سوءهاضمە و سنگینی سیستم گوارشی می‌شوند بهتر است تا رفع کامل مشکل خود و درمان مشکلات گوارشی توسط پزشک از خوردن این گیاه امتناع کنند.

تقویت پیاز موها با استفاده از ترب

تقویت پیاز موها با استفاده از ترب   ۱- ترب به شکلهای مدور و یا دراز و به رنگهای سیاه، سفید و قرمز «تربچه» وجود دارد. ترکیبات آن عبارت است از: آب، مواد قندی، مواد ازته، پروتئین، مواد معدنی، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین های A ،B1 ،B2 ،C ،PP و …   ۲- طبیعت […] http://www.vatanfa.com/?s=تقویت-پیاز-موها-با-استفاده-از-ترب