دمودکس و درمان آن


دمودکس و درمان آن

شادابی و طراوت پوست یکی از عواملی است که می‌تواند نقش موثری در زیبایی افراد داشته باشد. از این رو افرادی که با مشکلات پوست و مو درگیر هستند به دنبال روش‌های مختلف درمانی برای بازیابی سلامت پوست و موی خود می‌باشند.

 

اگر شما هم با مشکلات پوست و مو دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالا اسم دمودکس را شنیده‌اید. دمودکس‌ها انگل‌های میکروسکوپی هستند که در غدد چربی پوست و فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. این انگل‌ها از چربی و مواد مغذی پوست شما تغذیه می‌کنند.

 

دمودکس‌ها در تعداد کم مشکل خاصی نمی‌توانند برای میزبانشان ایجاد کنند، اما در تعداد بالا در تشدید عارضه‌های پوست و مو و مقاومت به درمان این عارضه‌ها نقش کلیدی دارند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با این انگل‌ها بیشتر آشنا شده و در خصوص تشخیص و درمان آن‌ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

بیماری‌زایی دمودکس

به بیماری ایجاد شده از دمودکس‌ها، دمودیکوزیس گفته می‌شود. علائم دمودیکوزیس ممکن است یک شبه و خیلی سریع ایجاد شود. همان طور که گفته شد دمودکس‌ها در تعداد کم بیماری‌زا نیستند اما اگر در اثر عوامل مختلف مانند نقص سیستم ایمنی، خواب و تغذیه نامناسب و سایر عادت‌های اشتباه تعدادشان زیاد شود می‌توانند با نشانه‌های زیر در ارتباط باشند:

 

* خارش

* خشکی پوست

* التهاب و قرمزی

* پاسچول‌های سفید یا قرمز

* آکنه

* زخم ناشی از خاراندن

* خطوط روی صورت و پیری پوست

* اگزما

* ریزش مژه

* التهاب چشم

* کاهش دید چشم

 

دمودیکوزیس معمولا قابل درمان است و تبدیل به بیماری جدی نخواهد شد. اما اگر جهت درمان آن اقدامی نشود ممکن است منجر به بیماری‌های زیر شود:

 

* روزاسه، قرمزی و التهاب صورت

* بلفاریت، التهاب پلک

* درماتیت همراه با خارش، قرمزی و خشکی

* تشدید آکنه‌های التهابی

* ریزش مو

دمودکس و درمان آن

از کجا بفهمیم دمودکس داریم؟

یکسری عادت‌ها باعث افزایش تراکم انگل‌های دمودکس می‌شود. شما با انجام تست آنلاین دمودکس و پاسخ به یکسری سوالات مرتبط با علائم و عادت‌های خود می‌توانید تا حد زیادی از تراکم انگل‌های دمودکس خود مطلع شوید. اما اگر به طور قطعی بخواهید تراکم انگل‌های دمودکس خود را بسنجید، لازم است که تست آزمایشگاهی دمودکس را انجام دهید.

 

برای انجام این تست شما می‌توانید به مراکزی که این تست را انجام می‌دهند مراجعه کنید. این مراکز معمولا شامل کلینیک‌های پوست و مو، آزمایشگاه و بیمارستان است. برای اطلاع از تراکم انگل‌های دمودکس خود شما همچنین می‌توانید با شرکت پیشتاز در این زمینه به نام لووین کر تماس حاصل فرمایید.

 

در نظر داشته باشید که تست آزمایشگاهی دمودکس درد خاصی ندارد و تنها با استفاده از یک ابزار میله‌ای خاص که برای پاکسازی پوست نیز استفاده می‌شود، از چربی پوست شما اندکی نمونه برداشته شده و زیر میکروسکوپ بررسی خواهد شد.

 

دمودکس دارم، چیکار کنم؟

اگر مبتلا به تراکم بالای دمودکس هستید لازم است که برای درمان آن اقدام کنید. برای اطلاع از گزینه‌های درمانی می‌توانید با مشاورین لووین‌کر در ارتباط باشید. لازم است که شما در کنار قرص و دارویی که پزشک جهت بیماری پوست و مویتان تجویز می‌کند، از محصولات دمودکسیلین نیز استفاده کنید.

 

محصولات دمودکسیلین با به کار گیری ترکیبات گیاهی به طور موثر در از بین بردن مایت‌های دمودکس و تقویت پوست و موی شما نقش دارند. لازم به ذکر است که استفاده از درمان‌های سنتی و روغن‌های گیاهی ممکن است نتواند مشکل شما را به طور کامل برطرف کند و حتی در مواردی سبب تشدید دمودیکوزیس در شما شود.

 

یکی دیگر از مواردی که باید بدانید این است که با شروع درمان دمودکس‌ها ممکن است علائم شما تشدید شود. دلیل این موضوع این است که با متلاشی شدن دمودکس‌ها، محتویات بدن آن‌ها خارج شده و سبب واکنش‌های التهابی پوست خواهد شد. پس لازم است که برای درمان عارضه‌ی دمودکس خود صبور باشید تا این موجودات میکروسکوپی را بتوانید به طور موثر کنترل کنید.

 

پیشگیری از ابتلا به دمودیکوزیس

ممکن است شما در درمان دمودکس خود موفق شوید، اما در نظر داشته باشید که می‌توانید به راحتی دوباره به این انگل‌ها مبتلا شوید. دمودکس‌ها حتی با تماس پوستی نیز به راحتی منتقل می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلای مجدد به دمودکس‌ها موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

* آب کافی بنوشید

 

* صورت خود را قبل از خواب با استفاده از شست و شو دهنده‌ی مناسب پوست خود بشویید. حتی الامکان بعد از شست و شو از تونر استفاده کنید تا بقایای مواد آرایشی از صورت شما پاک شود. در نظر داشته باشید که شست و شوی زیاد نیز برای پوست آسیب‌زا است. پس اگر بیشتر از یک بار نیاز دارید که صورت خود را بشویید ترجیحا از آب خالی برای شست و شو استفاده کنید.

 

* از شامپو برای شست و شوی پوست سرتان استفاده کنید و نیازی نیست که به ساقه‌ی موی خود شامپو بزنید. اگر پوست سرتان چرب است و موهای خشکی دارید از شامپوی مناسب پوست چرب استفاده کنید تا چربی پوست سرتان کنترل شود.

 

* در آرایشگاه‌ها حتی الامکان از لوازم شخصی خودتان استفاده کنید یا از فرد مسئول بخواهید که وسایل مشترک را قبل از استفاده برای شما، ضدعفونی کند.

 

* حداقل ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. خواب شبانه با کیفیت در سلامت پوست شما می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر شب‌ها دیروقت می‌خوابید، این موضوع نیز می‌تواند در ابتلا به تراکم بالای دمودکس نقش داشته باشد.

 

* از مرطوب کننده مناسب و ترجیحا کرم مرطوب کننده دمودکسیلین استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده مناسب از چرب شدن پوست شما در طول روز جلوگیری می‌کند. چربی پوست می‌تواند سبب ازدیاد انگل‌های دمودکس شود.

 

برای خشک کردن پوستتان بعد از شست و شو، حوله را بر پوست خود نکشید و ترجیحا به صورت ضربه‌ای پوست خود را خشک نمایید.

 

* از ویتامین‌ها و به خصوص ویتامین c به اندازه کافی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

* از غذاهای سرخ کردنی و فست فود کمتر استفاده کرده و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

دمودکس و درمان آن

شادابی و طراوت پوست یکی از عواملی است که می‌تواند نقش موثری در زیبایی افراد داشته باشد. از این رو افرادی که با مشکلات پوست و مو درگیر هستند به دنبال روش‌های مختلف درمانی برای بازیابی سلامت پوست و موی خود می‌باشند.   اگر شما هم با مشکلات پوست و مو دست و پنجه نرم […] http://www.vatanfa.com/?s=دمودکس-و-درمان-آن