نگاهی به اجتماعی بودن کوروش

این مسئله که کوروش حتی در زمان خود(حدود ۲۵۰۰ سال پیش)یک فرد اجتماعی بوده است،حتی برای افرادی که به مطالعه تاریخ پرداخته اند یک امر غیر قابل باور است.یکی از نکاتی که این مسئله را روشن می کند این است که کوروش پادشاه بزرگ ایران در ان سالها که همه افراد به زن به چشم یک وسیله نگاه می کردند،به حقوق متقابل زن و مرد احترام می گذاشته است و هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نمی شده است.

پادشاه ایران زمانی که به سلطنت رسید به این فکر افتاد که روابط بین ایران و یونان باستان را گسترش دهد و صلح را بین ایران و سایر ملت های بزرگ برقرار کند به همین دلیل تصمیم گرفت هیئتی را از ایران برای شرکت در پنجاه و پنجمین المپیاد یونان اعزام کند .

 

او به همین منظور گروهی از  زوبین داران برجسته ایرانی را انتخاب کرد تا زوبین بیاندازند و نشان بدهند که ایرانیان خواهان صلح هستند چون المپیادها که هر چهار سال یک مرتبه در یونان در دامنه کوه اولمپ(که خدایان یونانی طبق افسانه ای بالای کوه زندگی می کردند) تشکیل می شد برای برقرار شدن صلح بود.

قرار بود که همسرش “امی تیس” شهبانوی  اسپرتمن ایران نیز که از خود شاه ، تعلیم سوارکاری و تیر اندازی دیده بود همراه این گروه به یونان برود ولی متوجه شد که باردار است و این واقعه مانع از این  گردید که شهبانوی ایران در المپیاد ۵۵ که در سال پانصدوچهل و هشت قبل از میلاد در یونان تشکیل گردید شرکت کند.

شرکت دادن ورزشکاران ایران در المپیاد یونان نشانه ی وسعت فکر و علو روح و صلح طلبی شاه ایران است.

هم زیستی مسالمت آمیز را اولین مرتبه کوروش در جهان متداول کرد و به آن عمل نمود او تلاش می کرد شرق و غرب در صلح و ارامش باشند.

هرودوت می گوید:کوروش یک پادشاه نمونه بود و تا امروز دنیا پادشاهی چون او ندیده است و تمام صفاتی که باید در یک پادشاه  وجود داشته باشد در او مجتمع بود.

http://www.vatanfa.com/?s=نگاهی-به-اجتماعی-بودن-کوروش
احسان گفته:

عااااااااااااااااااااااااالیه

نیما گفته:

مرد بود

farshad گفته:

سندی برای این حرف دارین:
“در ان سالها که همه افراد به زن به چشم یک وسیله نگاه می کردند”

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود بر ایرانیان
آقافرشاد کورش بزرگ باهمه افراد فرق میکنه همون طور که باهمه پادشاه ها فرق میکنه موفق باشید

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

ای وای ببخشید معدرت میخوام دقت نکردم فکر کردم منظورتون چیز دیگه بود اشتباه شد بازم ببخشید

سارا گفته:

چرا اینهمه فیلم تاریخی ساختن درمورد امپراطوری روم پس چرا تو هیچکدوم نامی از ایرانیها نیست؟ چقدر ما مظلومیم که دلاوری مردامونو جز خودمون کسی نمیدونه اخه تو این سایت یه تهیه کننده یا فیلمساز نیست که من سرش هوار بکشمممممممم

سارا گفته:

چقدر ما مظلومیم که دلاوری مردامونو جز خودمون کسی نمیدونه اخه تو این سایت یه تهیه کننده یا فیلمساز نیست که من سرش هوار بکشمممممممم