جعفر دهقان نقش‌های ماندگاری را بازی کرد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روز گذشته بیست‌و‌نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار و از ۱۵ چهره قرآنی تجلیل شد. 

از میان ۱۵ چهره قرآنی از آقایان جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما به عنوان منتخبان حوزه هنر‌های قرآنی تجلیل شد.

علی سرابی، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به چرایی انتخاب جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت و داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما به عنوان منتخبان حوزه هنر‌های قرآنی گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت‌های قرآنی حوزه هنر‌های قرآنی است. در حوزه هنر‌های قرآنی یک بخش مهم برنامه و فعالیت‌های سینمایی است.

سرابی ادامه داد: طی سال‌های گذشته افرادی مانند مرحوم فرج‌الله سلحشور، جمال شورجه، مجید مجیدی و داوود میرباقری در حوزه فعالیت‌های سینمایی به عنوان خادمان قرآنی معرفی شدند. امسال هم انجمن خادمان قرآن کریم با رویکرد تشویق هنرمندان به فعالیت‌های قرآنی اعم از ساخت فیلم‌های قرآنی و ایفای نقش در فیلم‌های قرآنی یک نفر از کارگردان و تهیه‌کننده در فیلم‌های اسلامی را معرفی کرد، که آقای داریوش یاری بود. 

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم افزود: از بازیگران شاخصی که در اکثر فیلم‌های قرآنی ایفای نقش داشتند، آقای جعفر دهقان بود. ایشان نقش اول را در سریال «مردان آنجلس» و سریال «یوسف پیامبر» داشتند. البته در دیگر فیلم‌های ارزشی و تاریخ اسلام نقش ایفا کرده بودند و چهره نام آشنایی برای عموم مردم بودند، که به عنوان خادم قرآن در بخش فیلم و سریال انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این سوال که ایشان اخیراً در گفت‌وگویی اعلام کردند که با وجود اینکه در فیلم و سریال‌های تاریخی بسیاری به ایفای نقش پرداختند، ولی مردم با بازی در نقش پوتیفار در سریال «یوسف پیامبر» ایشان را به یاد می‌آورند، توضیح داد: بله، آقای دهقان برایمان نقل می‌کرد که آن زمان که سریال در حال پخش بود، به همراه مرحوم سلحشور و بازیگران سریال «یوسف پیامبر» سفری به کشور عراق داشتند و در آنجا مورد استقبال عموم مردم و سینماگران عراقی قرار گرفتند. هم نقش سریال اثرگذار بود، هم آقای دهقان از بازیگران توانمند و حرفه‌ای هستند. انصافاً نقش‌های ماندگاری را بازی کردند.

سرابی در پاسخ به این سوال که در کنار تولیدات الف ویژه مانند سریال «سلمان فارسی» که صداوسیما در دستور کار خود قرار داده، انتقاداتی بابت کم بودن ساخت فیلم‌های قرآنی مطرح هست و آیا این موضوع کار شما را بابت انتخاب منتخبان هنرمندان قرآنی سخت نمی‌کند؟ گفت: بله، اگرچه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا نسبت به فیلم‌های ارزشی و قرآنی حمایت ویژه کند، ولی در این حوزه کار کردن مشکل است. چون فیلم‌های ارزشی که می‌خواهد بعضی از محتوا‌های قرآنی را بیان کند، از حساسیت بالایی برخوردار است و برای کارگردانان سخت است که بخواهند در این حوزه کار کنند. 

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم بیان کرد: حتی ممکن است این فیلم‌ها نتوانند سرمایه جذب کنند. به همین دلیل، کار برای سینماگران، کارگردانان و بازیگران در این عرصه سخت است. باید مدیریت فرهنگی کشور برای گسترش تعالیم و ارزش‌های قرآنی سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

جعفر دهقان نقش‌های ماندگاری را بازی کرد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ روز گذشته بیست‌و‌نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار و از ۱۵ چهره قرآنی تجلیل شد.  از میان ۱۵ چهره قرآنی از آقایان جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و داریوش یاری، […] http://www.vatanfa.com/?s=جعفر-دهقان-نقش‌های-ماندگاری-را-بازی-کرد