تخت جمشید زنگ زد + عکس

 

همیشه این سوال بزرگ در ذهن بنده هست که ما چگونه میخواهیم جواب فرزندان خود را بدهیم که چه بی رحمانه با میراث فرهنگی خود رفتار کردیم که اسمش میراث است و اما در عمل چیز دیگری میبینیم …

تخت جمشید فعلا از سرقت در امان مانده، اما خطرات و تهدیدهایی مثل مرمت غیراصولی، رطوبت سدهای مجاور، رشد فاجعه بار گلسنگها و آلودگی هوا هم این بنای باستانی را تهدید می کند؛ تخت جمشید قرمز و نارنجی شده است

تخلخل بیش از حد سطوح نقش شیر که بر اثر عوامل مختلف ایجاد شده و روند این نقش

1
تاثیرات آلاینده های جوی و بارانهای اسیدی بر دیواره جرزها و کتیبه ها

2
تاثیرات مواد آلاینده جوی روی کتیبه های آثار ثبت جهانی تخت جمشید

3
تعمیر یا مرمت کتیبه با سیمان باعث تسریع روند اضمحلال کتیبه می شود

4
نمایان شدن نمک و گچ حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی رطوبت و شستشوی بی رویه پلکان شرقی آپادانا

5
رشد بی رویه گلسنگ روی سطوح نقش برجسته ها که نشان رطوبت است

6
تاثیرات گلسنگ که باعث از بین رفتن کامل سر نقش برجسته شده در پلکان شمالی کاخ آپادانا

7

http://www.vatanfa.com/?s=تخت-جمشید-زنگ-زد-+-عکس
هوشيار گفته:

چرا در باره تاریخ ایران باستان در دوران مادها، عیلامیها و …. و نیز در دوره های بعد از ساسانیان، چیزی نمی گویید؟ بیایید در برخورد با مطالب تاریخی، بدون پیش داوری و با نیت یافتن واقعیات و حقایق تاریخی و دوری جستن از جعل و تحریفهای گسترده در این زمینه، عمل کنید.

میترا راضی گفته:

هیچ کدوم از عکس های تخت جمشید رو نیاورد چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امید گفته:

دوست عزیز عکسها مشکلی ندارند.

سجاد گفته:

درود بر شما

هوشیار عزیز اوج قدرت و افتخار ما در دوران هخامنشیان بوده … اجازه بدهید ابتدا دوران هخامنشیان ؛ که اوج افتخار ماست را حذف کنند ؛ سلسله های قبلی و بعدی دیگه کاری نداره .

موفق باشید

اهورا مزدا گفته:

روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: خدایا به عنوان کسی که عمری پربار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده از تو خواهشی دارم. آیا میتوانم آن را مطرح کنم؟خدا گفت: البته!
از تو میخواهم یک روز، فقط یک روز به من فرصتی دهی تا ایران امروز رابررسی کنم . سوگند میخورم که پس از آن هرگز تمنایی از تو نداشته باشم.
چرا چنین چیزی را میخواهی؟ به جز این هرچه بخواهی برآورده میکنم، اما این را نخواه.
خواهش میکنم. آرزو دارم در سرزمین پهناورم گردش کنم و از نتیجه ی سالها نیکی و عدالت گستری لذت ببرم. اگر چنین کنی بسیار سپاسگذار خواهم بود واگر نه، باز هم تو را سپاس فراوان می گویم.
خداوند یکی از ملائک خود را برای همراهی با کوروش به زمین فرستاد و کوروش را با کالبدی، از پاسارگاد بیرون کشید. فرشته در کنار کوروش قرار گرفت.کوروش گفت: «عجب! اینجا چقدر مرطوب است!» و فرشته تاسف خورد.
میتوانی مرا بین مردم ببری؟ میخواهم بدانم نوادگان عزیزم چقدر به یاد من هستند.
و فرشته چنین کرد. کوروش برای اینکار ذوق و شوق بسیاری داشت اما به زودی ناامیدی جای این شوق را گرفت. به جز عده ی اندکی، کسی به یاد او نبود.کوروش بسیار غمگین شد اما گفت: اشکالی ندارد. خوب آنها سرگرم کارهای روزمره ی خودشان هستند. فرشته تاسف خورد.
در راه میشنید که مردم چگونه یکدیگر را صدا میزنند: عبدالله! قاسم!…
هرگز پیش از این چنین نام هایی نشنیده بودم!
فرشته گفت: این اسامی عربی هستند و پس از هجوم اعراب به ایران مرسوم شدند.
اعراب؟!
بله. تو آنها را نمیشناسی. آن موقع که تو بر سرزمین متمدن و پهناورایران حکومت میکردی و حتی چندین قرن پس از آن، آنها از اقوام کاملا وحشی بودند.
کوروش برافروخت: یعنی میگویی وحشی ها به میهنم هجوم آورده و آن را تصرف کردند؟!پس پادشاهان چه میکردند؟!
فرشته بسیار تاسف خورد.
سکوت مرگباری بین آنها حاکم شده بود. بعد از مدتی کوروش گفت: تو می دانیکه من جز ایزد یکتا را نمی پرستیدم. مردم من اکنون پیرو آیینی الهی هستند؟
در ظاهر بله!
کوروش خوشحال شد: خدای را سپاس! چه آیینی؟
اسلام
چگونه آیینی است؟
نیک است
و کوروش بسیار شاد شد. اما بعد از چندین ساعت معنی در ظاهر بله را فهمید…
نقشه فتوحات ایران را به من نشان می دهی؟ می خواهم بدانم میهنم چقدر وسیع شده.
وفرشته چنین کرد.
همین؟!
کوروش باورش نمی شد. با نا باوری به نقشه می نگریست.
پس بقیه اش کجاست؟ چرا این سرزمین از غرب و شرق و شمال و جنوب کوچک شده است؟!
و فرشته بسیار زیاد تاسف خورد.
خیلی دلم گرفت ، هرگز انتظار چنین وضعی را نداشتم. میخواهم سفر کوتاهی به آنسوی مرزها داشته باشم و بگویم ایران من چه بوده شاید این سفر دردم راتسکین دهد.
فرشته چنین کرد، تازه به مقصد رسیده بودند که با مردی هم کلام شدند. پس ازچند دقیقه مرد از کوروش پرسید: راستی شما از کجا می آیید؟ کوروش با لبخندی مغرورانه سرش را بالا گرفت و با افتخار گفت:
ایران!
لبخند مرد ناگهان محو شد و گفت : اوه خدای من، او یک تروریست متحجّر است!
عکس العمل آن مرد ابدا آن چیزی نبود که کوروش انتظار داشت. قلب کوروش شکست…
مرا به آرامگاهم باز گردان.
فرشته بغض کرده بود: اما هنوز خیلی چیزها را نشانت نداده ام، وضعیت اقتصادی، فساد، پایمال کردن…
کوروش رو به آسمان کرد و گفت: خداوندا مرا ببخش که بیهوده بر خواسته ام پافشاری کردم، کاش همچنان در خواب و بی خبری به سر می بردم.

کوروش تو نخواب که ملتت در خواب است
آرامـــگـهـت غـــرقــه بـه زیـــر آب اسـت
ایـنبار نـه بیــگانه که دشـمن ز خـود است
صد ننـگ به ما کـه روح تو بی تاب است

ostovar گفته:

تنها یه جواب دارم
این نیز بگذرد

یه روز خوب میاد …

yootab گفته:

همه وهمه ی اون زنگ زدگی ها وخرابی ها رد اب است فقط اب الان من قسمتی از وصیت نامه ی کوروش که هرگز فاش نشد رو میگم قرزندانم بدانید دشمنانم قاتلان من نیستند دشمنانم فقط نابود گر میراث من هستند الان میفهمم چرا خدا اون چیزایی رو که خواستم به من نداد کسایی روکه دوست داشتم ازم گرفت فقط به من سه چیز داد مغز و قدرت درک بالا وروح پاک الان من همه ارزو هام رو پس میگیرم فقط مرگم رو میخوام دیگه نمی خوام عذاب بکشم دیگه حتی بچه هامون یک خدا بیامرزی درمونی هم نصیبمون نمیکنن

کمیل گفته:

فقط بایداحساس تاسف کرد.

میلاد گفته:

کارتون واقعا عالیه. همه ما ایرانیها باید وارثان خوبی برای اجدادمون باشیم . عکسها رو دید ناراحت شدم ، چون یقین پیدا کردم که خیلیها هستند که میخواهند تاریخ ما از بین بره مثل همین بناها !
ولی انشا ال.. خودشون زودتر از بین بروند .

بهرام گفته:

سلام
وقت بخیر
بنده مدیر اهورا دانلود.نت هستم
اگه مایل هستید با هم تبادل لینک داشته باشیم
لطفا من رو در جریان قرار بدید
با سپاس

هوشیار گفته:

هم وطن گرامی، آقای سجاد! با سلام
متاسفانه در سایت و وبلاگ، امکان بحث و بررسی کافی وجود ندارد، من نیز فقط نیتم این است که هیچ مطلبی را به ویژه در زمینه تاریخ، بدون بررسی و کنکاش دقیق، به عنوان مدرک غیر قابل انکار نپذیریم و مطالب و نظرات مخالف آن را هم، بدون بررسی موشکافانه رد نکنیم، این واقعیت تلخ و دردناک را نیز قبول کنیم که متاسفانه در طول تاریخ، معمولا مورخان خواسته یا ناخواسته در خدمت و توجیه گر حاکمان متبوع خودشان بوده اند. ضمنا این نکته نیز بسیار مهم است که همواره و در حد توان، باید واقع بین و حق طلب باشیم و از پیش داوری و با حب و بغض برخورد کردن جدا پرهیز کنیم. خوشبختی و سرانجام نیکو را در این جهان و آن جهان برای خودم، شما و همگان از خداوند یکتا خواهانم.

NASIM گفته:

جز تاسف واسه اونایی که یکم به تاریخ ایران و عظمت سلسله های قبل بی توجه اند چیزی ندارن از شما هم متشکرم که این عکس ها را توی سایتتون گذاشتبن

NASIM گفته:

جز تاسف واسه اونایی که یکم به تاریخ ایران و عظمت سلسله های قبل بی توجه اند چیزی ندارم از شما هم متشکرم که این عکس ها را توی سایتتون گذاشتبن
راستی OSTOVAR واقعا فکر می کنه این نیز بگذرد!!!!!!!!!!!

مجتبی گفته:

سلام
من ۱۴ سالم هست و وقتی این عکس ها رو دیدم واقعا تاسف خوردم
ایا کسی هست که حق میراث ما رو بگیرن
واقعا ایرانی بودن یه اروزی خیالیه که تو خواب هم نمیشه بهش دست یافت
با تشکر

arya گفته:

به کوروش چه خواهیم گفت اگر سر برارد ز خاک/اگر باز پرسد ز ما: چه شد دین زرتشت پاک/چه شد ملک ایران زمین کجایند مردان این سرزمین/چرا حال ایران زمین نا خوش است/چرا دشمنش اینچنین سرکش است/چرا ملک تاراج میشود/جوانمرد محتاج میشود/ واقعا فکرشو کنید یه روزی کوروش از ارامگاهش بلند بشه و یه نگاهی به حال و روز خاکش بندازه. چه جوابی داریم بهش بدیم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

….. گفته:

ما خودمون داریم خودمون رو نابود می کنیم من یک مسلمونم اما ذر کنارش تاریخمو هم حفظ میکنم کی روی ستون ها تخت جمشید یادگاری می نویسه؟ما کی به راحتی از چراغ قرمز رد میشه کسانی دارن تمدن ما رو از بین می برن که اون ور آبن

فرزانه گفته:

امیدوارم روزی مردم ما قبل از مسلمون بودن ایرانی باشن

EBI گفته:

با دیدن عکسها حالم خیلی گرفت آخه ما تنها دلخوشیمون همین تخت جمشید وکورش بزرگه(کبیر عربیه نه)کورش رو که از دست دادیم.اگه این اقایون ادامه بدن این یادگار باشکوه ایرانی روهم از دست (خدای ناکرده)میدیم.پس مرگ بر حسودا که نمیتونن اقتدار کورش رو ببینن.تورو خدا هرکی هر کاری میتونه برای جلوگیری از بین رفتن کاخ آرزوهای ما(تخت جمشید) انجام بده.با ارزوی پیروزی حق علیه ظالم. به امید یزدان پاک

arad گفته:

بدبختی ما گناه بیگانه نیست

فرزانه گفته:

امیدوارم مردم بفهمند که روزی چه بودیم

شرمین گفته:

چرا همش می خواید آسار باستانی مملکت مارو بد جلوه بدین مگه تو دوره های قبلی چه مراقبتی از تخت جمشید می شد.که الان کمتر از اون اتفاق بیفته.اصلا شما اقایونی که بخاطره ۴تا عکس زمین و زمان و فش میدین و این همه ابراز تاسف می کنین چه شناختی از حفظ آثار باستانی دارین که این حرفا رو می زنین.
نکنه می خواین روی کل تخت جمشید سلفن بکشن

irani گفته:

درود به ایران و ایرانی.درود درود درود…

Ali گفته:

این مطالب رو خوندم دلم واقعاَ گرفت :((

نرگس گفته:

فرزانه جان واقعا قشنگ گفتی.کاش ایرانی بودن فراموش نشه که البته باید بگم برگرده.از اون اهورامزدا هم تشکر میکنم عالی بود.از این که میبینم یه عده هستن که هنوز ریششون یادشون نرفته احساس غرور میکنم.

Ida گفته:

خیلیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ناراحت شدمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شاهرخ گفته:

درود بر شما .
از وطالب و اظهار نظر دوستان بسیار لذت بردم .

محمدرضا گفته:

من یکی از آرزوهام اینه که کوروش بزرگ رو ببینم و الان هم به این ایمان دارم اما می ترسم چون بگه ایرانی که من ساختم کجاست ؟من می خوام کجا رو بهش نشون بدم زمانی بابل مرکز ایران بود الان داخل ایرن هم نیست می ترستم چی جواب بدم

حامد گفته:

اینا که یه مشت سنگه البته نه اینکه شاهدازبین رفتنش باشیم کاش بتونیم گذشت مردانگی وقار بزرگی وانسان بودن رو از کوروش وامسال اوبیاموزیم

آرش پارسا هرمزد گفته:

درود بر شما دوستان خوبم

بسیار از شما سپاسگزارم

راستشو بخوای من یکی از راهنماهای نوروزی تخت جمشید هستم

هنوز هم گلوم خوب نشده

بسکه توی تورها از مردم خواهش کردم به سنگها دست نزنن

اما افسوووسسس…..

اونا هم چیزی به گردنشون نیست
آخه
چهارتا نیمکت نمیزارن که مردم بشینن

ناخواسته روی سنگها لم میدن…

ما هم که به مدیران میگیم چرا…

زود میگن میخوای جو رو ویران کنی و ساسیو از اینجور….

بیخیال

خودمون کردیم که .. بر خودمون…

اما توی خوانواده میتونیم به بچه ها و کوچک تر ها اموزش بدیم

تنها خودمون و خودمون

میتونیم نامهای بزرگان رو روی بچه ها بزاریم

امروزه تو یه کلاس درس ۹۰ در ۱۰۰ نامها تازی هست …

باید بچه ها تاریخ و گذشته ی پر بار خودشون رو بشناسن…

میترا گفته:

درود

میگریم من … چرا؟

چونکه خدا با ما نیست

اون خیانت بزرگی به ما مردمانی که همواره پرچمدار آزادی و دوستی بودیم کرد….
کاش توی نوشته هات تاجایی که میتونستی پارسی مینوشتی دوست من

فرستادن دیدگاه بهتره یا …. ارسال نظر؟

masoome گفته:

shermin niyazi nist az selfon estefade konan bebin hamin asare bastaniye ma to keshvarhaye khareji chegoone negahdari mishe mesle manshoore kooroshe bozorg va tanha eftekhare ma iranian kooroshe bozorg va asare bastaniye hakhamaneshiyan ast omidvaram ghadri hese iran doosti va vatan parasti dar to zende shavad

ناشناس گفته:

تنها چیزی که می تونید بگید اینه که متاسفید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زهرا گفته:

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بودولی اشکم داره درمیادفقط ساکت پای کامپیوترنشستم

شهرزاد گفته:

عزیزی که میگی نمیشه دور تخت جمشید رو سلفو ن کشید اینو بدون که میشه آرامگاه کوروش رو داخل اتاقک شیشه ایی قرارداد اگه اینا بخوان میشه

behrooz گفته:

behrooz.mygoyad behtarin bod

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود به اهورامزدا جان داستانت خیلی خوب بود ای کاش میامد تا ببینه هنوز من و تو و ما هستیم که اسم ویادش رو زنده نگه داشتیم و مدیونش نیستیم بخدا راضیم همه هستی و عمرمو بدم فقط یک روز برای کوروش خدمت کنم و پیش مرگ بشم
وطنم وطنت وطنمون یعنی ایران جاوید ایران
از مطالب خوبتون و فضای گفتگوتونم خیلی ممنون خسته نباشید

الی گفته:

فوق العاده بود این حس، خوشحال شدم وقتی دیدم هنوز مردمی دلشون برای این آثار میسوزه، واقعا حیفه چون دیگه هیچ وقت همچین آثاری بوجود نمی آد، همه آثاری که مونده داره ویران میشه، آثار قابل توجهی هم جاشونو نمیگیره
کوروش بزرگ نجاتمون بده و ببخشمون که همچین بلاهایی سر تو و بناهات و آثارت آوردیم

بهار گفته:

از کسانی که از من متنفرند ممنونم انها مرا قویتر میکنند
از کسانی که مرا دوست دارند ممنونم انها قلب مرا بزرگتر میکنند
از کسانی که مرا ترک میکنند ممنونم انها به من می اموزند که هیچ چیز تا ابد ماندنی نیست
از کسانی که با من میمانند ممنونم انها به من معنای واقعی دوست را نشان میدهند
( کوروش کبیر)

azxX گفته:

خاکبرسرما که فقط میتونیم تاسف بخوریم

علی گفته:

روزگاری بیش از اینها ما تمدن داشتیم

در پی صلح جهانی ما قدم برداشتیم

بی باک گفته:

سلام
آیا به کوروش اعتقاد داریم؟ به مرگ چطور؟ پس استاد اول کوروش و استاد دوم داریوش درس هایش را به ما داده اند. درسته که آثار باستانی شان داره نابود میشه ولی روحشان شاده. این ماییم که باید از درسهایشان پند بگیریم و گذشت و مهر رو بین ایرانیان رواج بدیم با رفتار خودمان. اگر اینطور هستیم پس فرزند کوروشیم وگرنه از فرزندان چنگیز و اسکندر و یاغیانیم
حالا واقعا با گذشتید؟؟؟؟؟
اگه هستید حالا دلتان برای آپار باستانی بسوزه

آرتا گفته:

با اهورامزدا موافقم ۱۰۰ درصد!
آفرین بر تو اهورامزدا جان!لذت بردم.درود بر ایران باستان و کوروش!مرگ بر تازی و دشمنان ایران چه خودی و چه بیگانه!

مانی گفته:

میترا راست میگه.بهتر است واژگان پارسی به کار بریم. همه جا.در زندگی روزمره و … . نه تازی نه انگلیسی.تنها پارسی و پارسی و پارسی.درود بر پارسی گویان.

سعید گفته:

باسلام به روان پاک مردانی که هنوز عقاید اعراب بادیه نشین تویه روانشون نفوذ نکرده …. بچه ها این همه فیلم درمورد مختار – امام رضا – امام علی – و … ساخته شده هیچ از خودتون پرسیدین چرا با پیشرفته شدن صنعت سینما هنوز هیچ فیلمی راجع به تمدن ایران باستان برای شناسوندن ایرانیان به دنیا در ایران ساخته نشده .. ؟؟؟

فاطمه گفته:

با درود سعید خان حرف دلمو زد منم از دست این صداو سیما عصبانیم.تازه استادمون میگفت فیلمی ک درمورد مختار ساختند یه جوری بود ک مختار رو انازه پیامبر بزرگش کرده بودند مختار فردی قدرت طلب بوده و برای ارامش وجدانش ک امام حسین رو تو میدون جنگ رها کرد تصمیم ب از بین بردن عاملان فاجعه ی کربلا کرد
ب امید ساخت فیلمهایی ک با حقیقت مطابقت داشته باشن
زت زیاد

محمدفرزندایران گفته:

میدونین چیه بچه های عزیز .به قول بعضیها ازون جایی که این استکبار جهانی دست از سر ما بر نمیداره اینا همش تقصیر اوناست.اداره میراث فرهنگی گناهی نداره.الهی بمیرن این امریکا و اسراییل که هر چی میکشیم از دست اوناست.تعجب میکنم چرا تاالان خرابی اثار فرهنگیمون رو تقصیر اونا ننداختن

دختر آریایی(ایرانی) گفته:

یعنی وقتی میبینم کره چه فیلم هایی برای تمدنش میسازه و تمدنش رو به رخ میکشه دلم آتیش میگیره
کره کجا و تمدن غنی ما کجا…………..
به جای جومونگ برای ما از آرش کمان گیر بگیید اصلا میدونیم آرش پسر کی بوده کجایی بوده و چه زمانی دقیقا بوده؟؟؟؟
حالا بیاید از بچه ۷و ۸ بپرسین جومونگ کیه؟اسم هفت نسل قبل و هشتا بعد جومونگ رو برات میگه
این یعنی چی چرا تمدن ما داره محو میشه؟؟؟؟؟ تمدنی که دروغ درش پست ترین کار آدمی بود تمدنی که زن رو برابر مرد میدونست تمدنی که پایه اش نیکی بوده
بابا مختار کیه؟ من میخوام داریوش رو فیلمش رو ببینم و جهانیان بدوننن کی بوده و با دیدنش احساس غرور کنم
حالا هم که دونگی خودمون انگار هیچ اسطوره ای نداریم چسبیدیم به این کره ای ها با این امپراطور خنگ و بی ابهتشون که فقط بلده بگه ملکه من زهر مار درد چیز دیگه بلد نیستی بگی
البته باید بگم فیلم سرگرم کننده ای و خودم نگاش میکنم و وقتی این امپراطور مغز فندقیش میگه ملکه من خیلی بامزست ولی خب
از سازمان صداوسیما خواهشمندم یه فیلم از تمدن بزرگ هخامنشی بسازنند من خودم یه تنه مواظبم که آسمون به زمین نرسه

فاطمه گفته:

با درود
واقعا یاس خوب میخونه جومونگ تو ایران شده سنبل تجارت ایران براش شده صندوق تجارت…
من حالم ازاین فیلمای کره ای بهم میخوره دختر اریایی حیف وقتت نیست صرف این کره ایا کنی؟؟؟؟؟
زت زیاد

عاطفه گفته:

ترجیح میدم بمیرم تا این روزا رو نبینم.خیلی دردناکه تمدنت داره جلوی چشمت نابود میشه

vahi گفته:

باور نکردنی نیست

پارسا گفته:

درود .
به همه چه مخالف تمدنمون چه عشق ایرانیا
من به اعتقاد آقای شرمین احترام میذارم و میخام خیلی دوستانه جوابی بهش بدم.
دوست عزیز قبل از انقلاب بهترین مواد نگهدارنده به تخت جمشید زده میشد.بعد از انقلاب گروهی با تراکتور میخاستند تخت جمشید و نابود کنند . که خدارو شکر نتونستند.
خیلی چیزا هست که ما نمیدونیم.
بدنیست یکمی چشوچالمونو وا کنیم ببینیم کجاییم.
در مورد ساخت فیلم هم بگم که خیلیا خواستند بسازند
ولی نگذاشتند. حالا کیا؟ خدا میدونه….
خواهرا برادرای من باید سطح داناییمونو ببریم بالا تا اگه یه روزی یه مخالف پیداشد به بهترین شکل پاسخ بدیم بهش.
بدرود.

erfan..Ac گفته:

سلام جناب اهورا مزدا
شمایی که میگید اسامی عربی به گوش کوروش بزرگ نخورده
است
به هیچ وجه قصد طرفداری از اعراب را ندارم
اما بدانید این حرفهایی که زدید باعث لکه دار شدن روح آریایی میشود
چرا که اگر ایرانیان و پارسیان زبان عربی را دوست نداشتند به هیچ وجه سراغ آن نمی رفتند
چرا که اسکندر ملعون با وجود آنکه ایران تسخیر کرد و هفتاد سال حرف زدن بجز زبان یونانی را منع کرده بود و حکم غیر از یونانی حرف زدن اعدام بود الان و در سالهای پیشین اگر بگردید یک کلمه هم از زبان یونانی پیدا نمیکنید
اما بدانید که دو تن از سه تنی که قواعد زبان عربی را نوشتند ایرانی بودند
کوروش بزرگ به هیچ وجه نمی خواهد با ایجاد تفرقه و تعصبی برخورد کردن بین ایران و غیر ایرانی تفتوتی قائل شویم چراکه خود ایشان هم می فرمایند
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست
بهتر است دفعه ی بعد کمی منطقی تر و بافکر تر این مطالب را بنویسید
با تشکر