این میوه معجزه گر چربی خون را درمان می کند!

درمان چربی خون با میوه: میوه ها و سبزیجات منابع عالی فیبر هستند لذا برای کاهش چربی خون توصیه می شود از میوه ها و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید در این مطلب سلامت قصد داریم به برخی از بهترین میوه ها و سبزیجات برای کاهش چربی خون و کلسترول اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان کلسترول خون در طب سنتی با ۷ ماده غذایی خوشمزه!

۸ میوه معجزه گر برای چربی خون

از انجا که افراد زیادی مبتلا به چربی خون بالا هستند کاهش چربی خون همیشه برای عده ای دغدغه بزرگی است ما در این مطلب سعی داریم به علت افزایش چربی خون و همچنین ۸ میوه معجزه گر برای کاهش چربی خون اشاره داشته و آنرا برای شما هموطنان توضیح دهیم پس با بزرگترین فروشگاه آنلاین میوه همراه شوید.

 ۱.آووکادو

آووکادو یک میوه غنی از مواد مغذی است. این میوه سرشار از چربی های اشباع نشده و فیبر است. این دو ماده به کاهش کلسترول LDL خون و افزایش کلسترول HDL کمک می کنند.

درمان چربی خون با میوه ، جایگزین کردن آووکادو به جای چربی های مضر در نهایت به کاهش میزان کلسترول ها و تری گلیسیرید منجر می شود. علاوه بر این مصرف آووکادو قبل از غذا باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شود که نیاز به مصرف سایر غذاهای چرب را کاهش می دهد.

آووکادو علاوه بر چربی های سالم و خاصیت کاهش کلسترول، حاوی ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت ها، ویتامین K برای سلامتی خون، فولات برای عملکرد بافت های مختلف، ویتامین B-6 برای عملکرد صحیح دستگاه ایمنی، فیبر و غیره می باشد.

۲. سیر

درمان چربی خون با میوه ، سیر علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده غذایی معطر در آشپزی استفاده می شود دارای خاصیت های فراوانی نیز می باشد که سبب استفاده دارویی از سیر می شود. این گیاه حاوی ترکیبات قدرتمندی به نام آلیسین است.

مطالعات نشان می دهند که سیر باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود و می تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند. عصاره سیر به دلیل خاصیت ضد التهابی می تواند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

درمان چربی خون با میوه

۳. جو دوسر

جو دوسر سرشار از نوعی فیبر بنام بتا گلوکان است که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. بتا گلوکان در پوسته دانه ها وجود دارد بنابر این برای دریافت آن باید از غلات کامل استفاده کنید.

هنگامی که بتا گلوکان می خورید باعث تشکیل نوعی ژل در معده شما می شود، این ژل در روده ها به کلسترول و صفرا (که از کلسترول ساخته می شود) متصل می شود. این کار باعث محدود کردن میزان کلسترول جذب شده از روده به خون شما می شود.

۴. لیمو

طبق جدیدترین تحقیقات آب لیمو به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند. این فواید تا حد زیادی به دلیل مقادیر بالای فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در لیمو است.

درمان چربی خون با میوه ، مصرف آبلیمو همراه با عسل و سیر تاثیر آن را دو چندان می کند. بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی با مصرف روزانه عسل و سیر می توانند میزان کلسترول LDL و فشار خون خود را کاهش دهند. لیمو همچنین حاوی لیمونن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

۵.کلم بروکلی

افزودن کلم بروکلی به رژیم غذایی میزان کلسترول LDL در خون را حدود ۶ درصد کاهش می دهد. فیبر موجود در کلم بروکلی با اتصال به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش و دفع آن از بدن کلسترول را کاهش می دهد.

 ۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان لیکوپن به کاهش میزان کلسترول LDL کمک می کند. علاوه بر این گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C است که برای بدن ضروری می باشند.

درمان چربی خون با میوه

۷.انواع توت ها

درمان چربی خون با میوه ، توت ها علاوه بر اینکه منبع غنی از فیبر هستند و از این طریق باعث کاهش کلسترول LDL می شوند، دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند کلسترول HDL را افزایش داده و از قلب محافظت کنند.

توت ها حاوی ترکیبات زیست فعالی هستند که به دلیل  اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در جلوگیری از بیماری های قلبی موثر می باشند. خوردن انواع توت ها می تواند به افزایش کلسترول HDL و کاهش کلسترول LDL کمک کند.

 ۸.گردو

درمان چربی خون با میوه ، دانه ها و آجیل ها به خصوص گردو و بادام سرشار از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که باعث کنترل کلسترول LDL خون می شوند.

اگر یک بیمار مبتلا به هیپرلیپیدمی هستید یا در تلاشید از بالا رفتن چربی خون خود جلوگیری کنید مواد غذایی دیگری مانند برنج قهوه ای، سیب، کرفس، دارچین، لوبیا، گشنیز، چای سبز، شکلات تلخ و کاکائو، سویا، بادام زمینی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: قاتل کلسترول بالا: این ۱۰ مواد غذایی کلسترول خون را متعادل می کنند!

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=این-میوه-معجزه-گر-چربی-خون-را-درمان-می-کند!