تخریب بنا‌های تاریخی سیستان‌و‌بلوچستان/ ۲۰ اینفلوئنسر چینی به ایران آمدند

سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سیل اخیر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان به برخی از بنا‌های تاریخی ما آسیب وارد شده است که ان‌شاءلله با تأمین بودجه آن‌ها را ترمیم خواهیم کرد.

وی در خصوص سفر‌های نوروزی با بیان اینکه ۲۷ دستگاه مرتبط با سفر‌های نوروزی هماهنگی‌های بسیار خوبی با هم دارند، افزود: در دولت هم گزارش مشروحی ارائه شد و رئیس جمهور و معاون اول دستورات بسیار خوبی را به دستگاه‌های مختلف برای هماهنگی با دبیرخانه و مرکزیت این ستاد که در وزارت گردشگری مستقر است.

ضرغامی ادامه داد: دستگاه‌ها همه آمادگی دارند و امیدوارم با ویژگی نوروز امسال که مقارن با ماه مبارک رمضان است با توجه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی، انشالله برای دنیا و آخرت مردم خوب باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: در مورد قیمت بلیط‌ها وزارت راه تلاش زیادی برای کنترل قیمت‌ها دارد و در نشست اخیر هم درباره کنترل قیمت‌ها به ویژه بلیط هواپیما تذکرات جدی دادم و دستگاه‌ها هم در حال تلاش هستند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح نمایشگاه نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی یک سال اخیر در موزه ملی ایران، گفت: این مجموعه بسیار ارزشمندی است که علیرغم اعتبارات محدود این حوزه، کاوش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و یکی از بهترین این کاوش‌ها، کشف مس در کنار دو اسکلت زن و مرد در شهر لیلان در آذربایجان است که قدمت کشف مس را در سطح جهانی به ۱۵۰۰ سال عقب‌تر برده است که رویدادی مهمی در باستان شناسی جهانی است.

ضرغامی ادامه داد: اسکلت کشف شده حدود ۶ هزار سال قبل از میلاد قدمت دارد و به دلیل قرار گرفتن در محیط خوب وضعیت خوب و سالمی دارد و در کنارش شمش‌های مس به دست آمده که این شمش‌ها ۸ هزار سال قدمت دارند.

ضرغامی همچنین خبرداد: ۲۰ اینفلوئنسر چینی با ۶۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران آمدند که به ۴ گروه تقسیم شده‌اند، در حوزه فرهنگی، اکوتوریسم، جاده ابریشم و طبیعت فعال هستند و مطمئن هستم این افراد برای بازدید از ایران می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=تخریب-بنا‌های-تاریخی-سیستان‌و‌بلوچستان/-۲۰-اینفلوئنسر-چینی-به-ایران-آمدند