عکسی زیبا از سحر دولتشاهی به همراه پدر و مادرش+کپی برابر با اصل مادرش!

بیوگرافی سحر دولتشاهی: این بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۶ مهرماه ۱۳۵۸ است. او در رشتهٔ ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه تحصیل کرده‌است. فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) نخستین حضور او در سینما و تئاتر نیمروز خواب آلود (۱۳۸۰) نخستین کار حرفه‌ای او بود. دولتشاهی دوبار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های عصر یخبندان (۱۳۹۳) و چهارراه استانبول و عرق سرد (۱۳۹۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌است.

او برای بازی در مجموعهٔ قورباغه (۱۳۹۹–۱۴۰۰) نامزد بهترین بازیگر زن درام از جشن حافظ شد. او از آن زمان‌ در فیلم درام آتابای (۱۳۹۸) حضور یافته و برای نبودنت (۱۴۰۲) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. در ادامه این مطلب بخش  فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی سحر دولتشاهی و جدیدترین عکس های خانوادگی او همراه باشید.

بیوگرافی سحر دولتشاهی

او از همان سنین کم کارت مربی‌گری و نجات غریق داشت و در خیلی از مسابقات مادرش را همراهی می‌کرد. او در ابتدا در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بود که از این رشته انصراف داد. وی دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است.

خانواده

مادر او نایب رئیس فدراسیون شنا و هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم و پدرش مهندس مکانیک است. او یک خواهر (نسیم) و یک برادر (روزبه) دارد. روزبه دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کانادا و نسیم دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند.

پدر و مادر سحر دولتشاهی
پدر و مادر سحر دولتشاهی

او در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان که آشنایی آنها از تئاتر شکل گرفت بود ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد. طلاق آنها در سال ۱۳۹۳ در سکوت خبری انجام شد، تا مدت ها این جدایی از طرفین تایید نشد، سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود که هردومعتقد بودند نباید مردم وارد حریم خصوصی آنها بشوند !

سحر دولتشاهی که به دلیل جدایی از همسر سابقش رامبد جوان سال ۹۳ را در تنهایی و البته پرکاری در عرصه بازیگری دنبال کرده در گفتگو یی درباره این تنهایی بیان می دارد:سال ۹۳ در عین حال که سال شلوغی برایم بود در تنهایی لذت بخشی هم سپری شد نه فقط به عنوان بازیگر که در خیلی جهات هم رشد داشتم. از سال ۱۳۹۶ شایعه ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان رسانه ای شد.سحر دولتشاهی با همایون شجریان ازدواج کرده است.

بیوگرافی سحر دولتشاهی

فعالیت های هنری

سریال «کتاب‌فروشی هدهد» ساخته مرضیه برومند نخستین تجربه سحر دولتشاهی در تلویزیون بود. «مسافران»، «نابرده رنج»، «توطئه فامیلی» و «آب پریا» از دیگر مجموعه‌های تلویزیون شاخص در کارنامه اوست. نقش «ناهید» در سریال «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان از نقش‌های برجسته او در تلویزیون است. در این سریال «ناهید» مأمور فرازمینی است که مناسبات و ارتباطات انسانی در زمین را درک نمی‌کند.

بازی سحر دولتشاهی در سریال مسافران ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال ۱۳۸۸ با نقش ادم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت و موجب شد خیلی زود به شهرت برسد. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود که البته بازی در تئاتر موقعیت های خوبی پیش روی او گذاشت و او را با سینما و تلویزیون آشنا کرد و همچنین حضور در صحنه تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد.​

شغل دوم سحر دولتشاهی از زبان خودش

بازیگری از بچگی برایم جذاب بود اما واقعیتش این است که من ادبیات نمایشی خوانده ام و هنوز هم بخشی از دغدغه ام نوشتن است. در دوران دانشجویی همان موقع که سر کلاس می نوشتم، از شاگردان خوب بودم یا وقتی ترجمه می کردم. خیلی غبطه می خورم اگر همچنان برای نوشتن وقت نگذارم. نوشتن همیشه پسِ ذهن من هست. نمی دانم باید زمانش برسد یا من زمانش را برسانم ! هنوز هم فکر می کنم یکی از شغل های ایده آلم نویسندگی است.

او در دهه اول حضورش در سینما با اغلب کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران چون کیارستمی، بیضایی، فرمان آرا، فرهادی و کیمیایی همکاری داشته‌است. ایفای نقش نیلوفر در فیلم وارنگی مورد توجه منتقدان غیر ایرانی قرار گرفت و یکی از بهترین ایفای نقش‌های او تاکنون به‌شمار می‌رود. او با این فیلم در شصت‌ونهمین مراسم جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد.

نقش دیگری که موجب دریافت اولین سیمرغ بازیگری برای او شد نقش عسل در عصر یخبندان بود. «عسل» صاحب آرایشگاهی زنانه بود که در واقعیت در نقش ساقی مواد مخدر و کشاندن زنان به پارتی‌های شبانه هم فعالیت می‌کرد. نقش «مهرانه نوری» در فیلم «عرق سرد» و «فرنگیس» زنی باردار با گویش گیلکی در «چهارراه استانبول» از دیگر نقش‌آفرینی‌های اوست. در فیلم «عرق سرد» سکانس مولودی‌خوانی شخصیت «مهرانه نوری» از این فیلم حذف شد.

عکس های سحر دولتشاهی

 

 

بیوگرافی سحر دولتشاهی

 

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=عکسی-زیبا-از-سحر-دولتشاهی-به-همراه-پدر-و-مادرش+کپی-برابر-با-اصل-مادرش!