آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟


آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟

 

معمولا شت کوین‌ها ارزش کمی دارند اما نمی‌توان گفت که هر کوین ارزانی شت کوین است و قیمت ارز دیجیتال با ارزش و اعتبار آن رابطه مستقیمی دارد؛ چرا که اغلب کوین‌های مطرح در ابتدا ارزش زیادی نداشته‌اند اما با گذر زمان، بر ارزش و اعتبار آن‌ها افزوده شده است.

 

آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟

 

اصطلاح شت کوین به یک ارز دیجیتال با ارزش کم یا بدون ارزش اشاره دارد که هیچ هدف خاصی نداشته و یا هدف آن قابل تشخیص نیست.

 

شت کوین‌ها معمولا بدون وایت پیپر (White paper) و با هدف کلاهبرداری به وجود می‌آیند. در این مقاله، بیشتر با این نوع از ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

 

فرق شت کوین با میم کوین

شت کوین‌ها ارزهایی هستند که نقشه راه و وایت پیپر روشنی ندارند. آن‌ها با هدف کلاهبرداری به وجود آمده‌اند. در مورد اکثر شت کوین‌ها، کلاهبرداری به روش پامپ و دامپ اتفاق می‌افتد.

 

در این روش، تعداد محدودی از افراد شت کوین ارزان قیمت را خریده و سپس، شروع به تبلیغ و ایجاد یک جو روانی مثبت برای آن می‌کنند.

 

پس از اینکه افراد بیشتری به آن علاقه‌مند شده و بر روی ارز سرمایه‌گذاری کردند، آن افراد شت‌ کوین‌های خود را با قیمت بالا فروخته و سود زیادی کسب می‌کنند.

 

این روش، سود زیادی برای عده محدودی دارد اما باعث می‌شود دیگر سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را از دست بدهند.

 

میم کوین (Memecoin): می‌توان گفت اکثر میم‌کوین‌ها، شت کوین هستند. ارزهای میم به جوک‌ها و شوخی‌ها مرتبط بوده اغلب توسط سرمایه‌گذاران جدی گرفته نمی‌شوند.

 

تنها تفاوت میم کوین و شت کوین را می‌توان در استفاده از یک تصویر وایرال شده و جالب برای ارز در نظر گرفت.

 

میم کوین ‌ها تقریبا هیچ ارزشی ندارند و هیچ هدف منحصر به فرد یا هیجان انگیزی را دنبال نمی‌کنند.

 

مردم این ارزها را فقط به این دلیل که آن میم یا جوک را دوست دارند، معامله می‌کنند.

 

از آنجایی که میم کوین ها ارزشی ندارند، فقط تا زمانی که مردم مایل به خرید آن‌ها باشند، پامپ می‌شوند.

 

شت کوین‌های پرطرفدار

 

آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟

 

وقتی سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال می‌خواهند، ریسک بیشتری وارد معاملاتشان کنند؛ گاهی اوقات به سمت شت‌کوین‌ها تمایل پیدا می‌کنند.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه فهرستی از بهترین شت‌کوین‌ها را برای خرید لیست کرده‌ایم.

 

دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین را می‌توان یکی از مشهور‌ترین شت کوین‌ها نام برد. قیمت دوج، با حمایت‌های ایلان ماسک توانست چندین برابر شود و در سبد سرمایه‌گذاری اغلب سرمایه‌گذاران جایگاهی پیدا کند.

 

دوج کوین، هم یک شت کوین و هم یک میم کوین محسوب شده و با تصویری از یک سگ از نژاد شیبا اینو شناخته می‌شود.

 

ایپ کوین (ApeCoin)

ایپ به معنای میمون بوده و تصویر این ارز نیز یک میمون خسته را نشان می‌دهد. می‌توان ایپ کوین را نیز یک میم کوین محسوب کرد چرا که از یک تصویر مشهور برای این ارز استفاده شده است.

 

ایپ کوین یک توکن ERC20 بوده که در اواخر سال ۱۳۹۹ به‌صورت ایردراپ در دسترس عموم قرار گرفت.

 

فلوکی (Floki)

فلوکی از نام سگ ایلان ماسک، گرفته شده و ارز دیجیتالی است که توسط حامیان شیبا اینو ساخته شده است.

 

این شت کوین، درست مانند شیبا و دوج، در مدت زمان کوتاهی به سود قابل توجهی دست یافت. توئیت ایلان ماسک با حضور توله سگش، فلوکی، را می‌توان با این افزایش اعتبار نسبت داد.

 

آیا شیبا شت کوین است؟

شیبا نیز یکی از ارزهای مشهوری است که توانست در مدت کمی، سود زیادی به سرمایه‌گذاران خود برساند. قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ توانست به اوج خود برسد.

 

این ارز در دسته شت کوین‌ها و همچنین میم کوین‌ها دسته بندی می‌شود. این ارز که در ابتدا به عنوان قاتل دوج کوین معرفی می‌شد با فراهم آوردن امکاناتی نظیر اجرای قراردادهای هوشمند سعی دارد از ارز دوج کوین پیشی بگیرد.

 

آیا دوج کوین یک شت کوین است؟

 

آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟

 

دوج کوین نیز یک شت کوین محسوب می‌شود. دوج کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد، این یک ارز میم بوده که به عنوان یک شوخی شروع شده است.

 

علاوه بر این، در وب سایت رسمی  Dogecoin اطلاعات زیادی دردسترس نیست. در سایت توضیح می‌دهد که Dogecoin چیست و چگونه می‌توانید‌Dogecoin های رایگان دریافت کنید. اما هیچ اثری از نقشه راه یا وایت پیپر دوج کوین وجود ندارد.

 

در سال ۲۰۲۱، قیمت دوج کوین تنها در یک هفته از معاملات، ۴۰۰ درصد و طی چند ماه بعد، ۱۲۰۰۰ درصد رشد پیدا کرد. این نشان‌دهنده قدرت رسانه‌های اجتماعی در مورد شت کوین‌ها است.

 

ارزش بازار Dogecoin حدود ۱۸٫۵ میلیارد دلار است. در این زمان، بیش از ۱۳۲ میلیون توکن  Dogecoin در بازار است و این رقم به طور پیوسته در حال افزایش است.

 

در صرافی آنلاین ارزپایا می‌توانید علاوه بر مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال از جمله قیمت دوج کوین، قیمت شیبا اینو و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر، نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

 

امکان خرید ارز دیجیتال در صرافی ارزپایا با کمترین کارمزد وجود داشته و کاربران می‌توانند با ثبت نام در این صرافی، در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟

آیا هر کوین ارزانی شت کوین است؟   معمولا شت کوین‌ها ارزش کمی دارند اما نمی‌توان گفت که هر کوین ارزانی شت کوین است و قیمت ارز دیجیتال با ارزش و اعتبار آن رابطه مستقیمی دارد؛ چرا که اغلب کوین‌های مطرح در ابتدا ارزش زیادی نداشته‌اند اما با گذر زمان، بر ارزش و اعتبار آن‌ها […] http://www.vatanfa.com/?s=آیا-هر-کوین-ارزانی-شت-کوین-است؟