ارز دیجیتال تتر


ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر یکی از رمز ارزهای معروف و شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است و در بین تریدرها و معامله‌گران این بازار طرفداران زیادی دارد و به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است. این ارز به دلیل داشتن ارزش ثابت معادل یک دلار بین عنوان واسطه پول‌های فیات رایج مانند یورو و دلار به کار می‌رود و در زمان نوسانات قیمت سایر ارزهای دیجیتال به حفظ سرمایه افراد کمک می‌کند.

 

در واقع تتر به دلیل ویژگی‌ منحصر به فردش یعنی ثبات قیمت، به عنوان یک ابزار برای انتقال ارز و پرداخت‌های آنلاین هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره ارز دیجیتال تتر، مزایا، کیف پول‌ها و نحوه خرید و فروش آن در ایران توضیح دهیم.

ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر (Tether) چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

ارز دیجیتال تتر ارزی پایدار بر بستر بلاکچین و دارای ارزشی ثابت برابر با یک دلار است و پشتوانه آن پول فیات ذخیره شده در موسسه‌های شرکت تتر می‌باشد. در واقع در ازای هر ارز دیجیتال تتر که در شبکه ایجاد شده است، معادل ارزش دلاری این ارز ذخیره می‌گردد. این ارز دیجیتال جزء رمز ارزهای استیبل کوین (Stablecoin) یا ارز دیجیتال پایدار و با ثبات به شمار می‌رود.

 

همانطور که اشاره کردیم ارزش تتر وابسته به دارایی‌هایی فیزیکی مثل طلا و ارزهای فیات دلار، یورو و ین و غیره است. ارزهای استیبل کوین به خاطر نوسانات قیمت در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ایجاد شد‌ه‌اند و می‌توان از آن‌ها برای حفظ ارزش سرمایه و مبادلات بازار ارز دیجیتال استفاده کرد.

 

به زبان ساده‌تر تتر به عنوان دلار دیجیتال جایگزین دلار در صرافی‌ها شده است. این ارز دیجیتال ابتدا از طریق پلتفرم Omni layer روی بلاکچین بیت کوین انتشار یافت اما چندی بعد آن را روی بلاکچین‌های اتریوم، ترون، ایاس و الگوراند نیز توسعه دادند تا سرعت خدمات افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش دهند.

 

درباره تاریخچه ارز دیجیتال تتر چه می‌دانید؟

تتر به عنوان یک ارز استیبل کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با نام RealCoin وارد عرصه ارزهای دیجیتال شد و بعد از مدتی با نام تتر نامگذاری شد. از فوریه سال ۲۰۱۵ از این ارز برای انجام معالمات استفاده کردند. شبکه ارز تتر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ هک شد و هکرها سرمایه‌ای معادل ۳۱ میلیون دلار را به سرقت بردند‌.

 

بعد از هک شبکه تتر هارد فورک را ایجاد کردند. پس از رهایی نیمه کاره حسابرسی تتر در سال ۲۰۱۸ قانون‌گذاران احضاریه‌ای را ارسال کردند و طی آن به خاطر پشتیبانی نکردن شرکت تتر ابراز نگرانی کردند. سرانجام در سال ۲۰۱۹ صرافی Bitfinex و  iFinex به عنوان شرکت مادر تتر توسط دادستان کل نیویورک به عنوان متهمان پنهان کردن سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری از تریدرها معرفی شدند.

 

شرکت مادر تتر برای جبران این ضرر مجبور شد که از ذخیره نقدی خود ۷۰۰ میلیون دلار برداشت کند. ولی مدیریت شرکت مدعی شد که این گزارش‌ها را با صداقت ننوشته‌اند و تمام صحبت‌ها دروغ است. همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است و از ارز دیجیتال تتر نیز استفاده گسترده‌ای می‌شود‌.

 

با توجه به این موضوع قانون‌گذاران نسبت به همه استیبل کوین‌ها از جمله تتر حساس شدند. اگر معادل دلاری تتر ذخیره نشود، مشکلات زیادی در بازار رمز ارزها و همچنین اقتصاد جهانی به وجود خواهد آمد‌.

 

آشنایی با کاربرد اصلی ارز دیجیتال تتر

در بخش‌ قبلی درباره این که تتر چیست توضیح دادیم. در این بخش کاربردهای این ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. تتر به عنوان پلی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای رایج مانند یورو و دلار کاربرد دارد. طراحی این ارز با ایجاد ثبات و شفافیت کمترین هزینه تراکنش را به همراه دارد و ارزش‌گذاری آن بر اساس دلار آمریکا و دقیقا برابر با یک دلار است.

 

بر اساس گزارش‌های ارائه شده به وسیله شرکت Crypto Compare اکثر معاملات ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از جفت تتر صورت می‌گیرد. در بازار ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال تتر را به عنوان اصلی‌ترین منبع نقدینگی محسوب می‌کنند.

 

نماد تتر در صرافی معروف بایننس و سایر صرافی‌ها چیست؟

 در تمام صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال برای راحت شدن کار برای هر ارز یک نام کوتاه نمادین انتخاب کرده‌اند. در سال‌های پیش هر صرافی یک نماد خاص برای هر ارز انتخاب می‌کرد اما امروزه همه صرافی‌ها به طور یکسان برای هر ارز یک نام نمادین انتخاب کرده‌اند.

 

نماد ارز دیجیتال تتر در صرافی معروف و معتبر بایننس و سایر صرافی‌ها با نام USTD شناخته می‌شود. به همین دلیل برای ترید کردن ارزهای دیجیتال با جفت تتر از نماد USTD استفاده می‌شود‌. به عنوان مثال تریدرها در معاملات بیت کوین با نماد BTC باید به دنبال جستجوی جفت تتر با نماد BTC USTD باشند.

 

ارز دیجیتال تتر چه مزایایی دارد؟

 یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در رونق گرفتن بازار ارز‌های دیجیتال دنیا، استیبل کوین تتر است و قیمت آن در تمام بازارها معادل یک دلار می‌باشد. ارز دیجیتال تتر مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران از مزایای این ارز بهره می‌برند. در ادامه به بررسی مزایای تتر خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال تتر

* محافظت از سرمایه در مقابل نوسانات بازار

یکی از مهمترین مزایای ارز دیجیتال تتر این است که نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال تاثیری روی این ارز ندارد و بر خلاف ارزهایی همانند بیت کوین تولید آن بدون پشتوانه نیست. در واقع هر تتر در ذخایر بانکی یک دلار پشتوانه دارد. به عنوان مثال با عرضه دو میلیون تتر به بازار ارز، دو میلیون دلار برای پشتیبانی از تتر در ذخایر بانکی نگهداری می‌شود.

 

با این کار ارزش هر تتر یک دلار باقی خواهند ماند. در کشورهایی مانند ایران که تورم سالانه بسیار بالایی دارند، مردم برای اینکه ارزش سرمایه آن‌ها کاهش پیدا نکند، طلا و دلار می‌خریدند. با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال نظر مردم تغییر کرده و وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند‌. کشورهایی مانند ترکیه و ونزوئلا برای پیشگیری از آثار نامطلوب کاهش شدید ارزش پول‌های ملی خود از رمز ارزهای مختلف از جمله تتر استفاده می‌کنند‌.

 

* حفظ سود معاملات بازار با استیبل کوین تتر

اگر فرض را بر این بگیریم که ارز دیجیتال تتر وجود نداشته باشد، معامله‌گران باید در معاملات خود جفت بین کوین را مورد استفاده قرار دهند. به عنوان مثال اگر با خرید ارز دیجیتال با بیت کوین بتوانید سود خوبی به دست بیاورید، در پایان مقداری ارز بیت کوین به دست خواهید آورد که ارزش آن از میزان قبلی بیشتر است.

 

اگر با فروش بیت کوین آن را به دلار تبدیل کنید، ارزش آن ممکن است به دلیل نوسانات بازار ارز به شدت کاهش یابد. در این موقعیت‌ها هم سود به دست آمده از بین می‌رود و هم متحمل ضرر خواهید شد. با حضور ارز دیجیتال تتر در بازار دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد‌.

 

معامله‌گرها به جای بیت کوین با جفت تتر وارد معامله می‌شوند و با توجه به ثبات قیمت تتر سود آن‌ها افزایش می‌یابد. میزان سود نیز ثابت است و تا وقتی معامله انجام نشود، تغییری در سود یا ضرر ایجاد نمی‌شود.

 

* کاهش مدت زمان نقل و انتقال‌های مالی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از استیبل کوین تتر این است که به طور شگفت‌انگیزی باعث می‌شود که مدت زمان پرداخت‌ها کاهش پیدا کند‌. افراد مختلف با توجه به قوانین کشور خود احتمال دارد که برای دریافت یا پرداخت حواله‌های دلاری مشکلات متعددی داشته باشند‌.

 

به عنوان مثال در کشور ما به دلیل عدم دسترسی به حساب‌های بانکی خارجی محدودیت‌های زیادی برای انتقال ارزهای دیجیتال به صورت بین‌المللی وجود دارد. ارز تتر با از بین بردن این محدودیت‌ها به معامله‌گران کمک می‌کند که در عرض چند دقیقه انتقال مبالغ مورد نظر خود را انجام دهند.

 

* انتقال پول با هزینه بسیار پایین

همانطور که می‌دانید هزینه انتقال پول در شبکه سوئیفت بسیار بالا است. همچنین در صورتی که صرافی مورد نظر از پول شما پشتیبانی نکند، مسئله سخت‌تر خواهد شد. در چنین مواقعی مجبورید هزینه زیادی را صرف تبدیل پول و منتقل کردن آن از سیستم بانکی نمایید.

 

ارز دیجیتال تتر شرایطی را فراهم کرده است که فقط با پرداخت هزینه‌های مربوط به بلاکچین بتوانید در چند دقیقه هر مقدار پول را در هر کجای دنیا با موفقیت ارسال کنید و دیگری نیازی به مراجعه به صرافی یا سیستم بانکی نداشته باشید.

 

* نبود محدودیت‌های مکانی با وجود تتر

ارز دیجیتال تتر علاوه بر این که باعث از بین رفتن محدودیت‌های زمانی می‌شود، در کنار زدن محدودیت‌های مکانی نیز موثر است. این ارز در همه کشورهای دنیا به عنوان یکی از معتبرترین و پر مصرف‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و کاربرد زیای دارد. به همین دلیل در صورت عدم دسترسی به ارزهای دیجیتال خاص در یک کشور معامله‌گران می‌توانند تتر را جایگزین کنند.

 

* عدم محدودیت در میزان خرید و فروش تتر

همانطور که می‌دانید به دلیل قوانین موجود در ایران خرید دلار همواره با یک سری محدودیت‌ها همراه است و خریداران فقط تا سقف خاصی امکان خرید دارند. این در حالیست که برای خرید و فروش ارز تتر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و این ارز استیبل کوین برای بسیاری از معامله‌های تجاری بزرگ در سطح بین‌المللی کاربرد دارد.

ارز دیجیتال تتر

معرفی انواع مختلف ارز دیجیتال تتر به همراه شبکه‌های پشتیبان

 

* تتر اومنی

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم ارز تتر برای اولین بار توسط omni و در بستر بیت کوین ارائه گردید. با توجه به بالا بودن هزینه تراکنش و کم بودن سرعت در شبکه بیت کوین، این مشکلات برای تتر اومنی (OMNI) نیز وجود داشت. با روی کار آمدن جدیدترین شبکه‌های بلاکچین از تتر اومنی کمتر استفاده می‌کنند.

 

* تتر اتریوم

وقتی شبکه اتریوم توسعه پیدا کرد، انقلاب بسیار عظیمی در شبکه‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد. این شبکه برای گسترش حوزه بلاکچین قراردادهای هوشمند ایجاد کرد.‌ اتریوم نسبت به بیت کوین هزینه انتقال کمتری داشت و تراکنش‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی‌ها تتر اتریوم ( ERC20) در بستر شبکه اتریوم ارائه شد.

 

* تتر ترون

از زمانی که شبکه اتریوم گسترش پیدا کرد و در حوزه‌ امور مالی اپلیکیشن‌های متعددی ظهور یافتند، در شبکه اتریوم هزینه انتقال افزایش یافت و تراکنش‌ها با سرعت پایینی تایید می‌شدند‌. برای حل این مشکل تتر را در بستر شبکه ترون ارائه کردند. سرعت انجام واکنش‌ها در تتر ترون (TRC20) بسیار بالا و هزینه آن پایین می‌باشد.‌ این شبکه مورد توجه بسیاری از معامله‌گران واقع شده است.

 

* تتر بایننس

بلاکچینی که صرافی معتبر و معروف بایننس آن را ساخته به همین نام بایننس نامگذاری شده است. از زمانی که استفاده از قراردادهای هوشمند و همچنین نرم‌افزارهای غیرمتمرکز گسترش یافت، بایننس نیز شبکه بلاکچین خود را با نام Binance smart chain به معنی زنجیره هوشمند بایننس ایجاد نمود. تتر بایننس ( bep2 or bep20) از سرعت بالایی برخوردار است و هزینه تراکنش‌های آن پایین است.

 

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر

 

 اکثر کیف پول‌های مشهور به دلیل کاربرد زیاد تتر از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. اولین کیف پول تتر به عنوان اصلی‌ترین کیف تحت وب Tether نام دارد و فقط از تتر پشتیبانی می‌کند. دو کیف پول سخت‌افزاری معروف دیگر به عنوان پشتیبانی کننده تتر کیف پول Ledger و Trezor می‌باشند و از ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کنند.

 

با توجه به هزینه بسیار بالای کیف‌های سخت‌افزاری استفاده از آن برای افراد کم سرمایه مقرون به صرفه نخواهد بود. این افراد بهتر است سراغ کیف پول‌های نرم افزاری مانند Trust، Coinomi و Exodus بروند. این کیف پول‌های معتبر از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کنند.

 

خرید ارز دیجیتال تتر از مجموعه تترلند

 

سرمایه‌داران در کشورهای خارجی به راحتی می‌توانند با استفاده از کارت بانکی بین‌المللی و پرداخت ارزهای رایج مانند دلار یا یورو برای خرید تتر از یک صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر اقدام کنند. اما با توجه به محدودیت‌های موجود برای افراد ایرانی و عدم دسترسی به کارت‌های بانکی بین‌المللی آن‌ها باید برای خرید ارز دیجیتال تتر از خدمات سایت‌های مانند سایت تترلند با آدرس اینترنتی tetherland.net استفاده کنند.

 

مجموعه تترلند از سال ۱۳۹۶ به عرصه ارز دیجیتال وارد شد و در طول این چند سال با ارائه قیمت لحظه‌ای تتر و سایر ارزهای دیجیتال شرایطی بسیار مطلوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. مهمترین مزایای مجموعه تترلند شامل تسویه حساب فوری تتر،

 

تسویه فوری ریال، ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته و انجام مراحل احراز هویت مشتریان در عرض ده دقیقه‌ می‌باشد. این مجموعه با تکیه بر دانش و تجربه تیم پرتلاش خود همواره سعی دارد که به افزایش آگاهی و بهبود تبادلات رمز ارزی هموطنان کمک کند.

 

ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر یکی از رمز ارزهای معروف و شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است و در بین تریدرها و معامله‌گران این بازار طرفداران زیادی دارد و به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است. این ارز به دلیل داشتن ارزش ثابت معادل یک دلار بین عنوان واسطه پول‌های فیات رایج مانند یورو و دلار به […] http://www.vatanfa.com/?s=ارز-دیجیتال-تتر