از بانجی جامپینگ تا سورتمه و تله سیژ


تفریحات بام تهران: از بانجی جامپینگ تا سورتمه و تله سیژ

بام تهران یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پایتخت است که با هوایی پاک و چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر، مکانی مناسب برای دوری از همهمه شهری به شمار می‌آید.بام تهران منطقه‌ای کوهستانی بر فراز شهر است که به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود.

 

برای دسترسی به بام که از مهم‌ترین مکان های دیدنی تهران به شمار می‌آید، گزینه‌های مختلفی چون خط چهار اتوبوس تندروی تهران و تاکسی وجود دارند؛ البته اگر می‌خواهید با ماشین شخصی به‌سمت این مکان بروید، باید از بزرگراه چمران شمال وارد خیابان ولنجک شوید و سپس به بام تهران بروید.

 

این مجموعه مجهز به پارکینگ خودرو و موتورسیکلت است. بام تهران مکانی فوق‌العاده برای قرارهای عاشقانه، دورهمی‌های دوستانه و گردش‌های خانوادگی است و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در آن وجود دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین تفریحات بام تهران آشنا کنیم.

 

۱٫ تماشای تهران بر فراز بام تهران

 

مهم‌ترین دلیل محبوبیت بام تهران، چشم‌انداز بی‌نظیری است که می‌توان در آن ساعت‌ها به تماشای پایتخت دود و گوگرد نشست. البته تماشای تهران در روزهای معدودی که هوا تمیز و پاک است، لذت بیشتری دارد و شما را با چهره واقعی پایتخت آشنا می‌کند؛ منظره‌ای از دامنه کوه‌ها تا دشت‌های اطراف و انبوه خانه‌ها. اگر در روزهای میانی هفته به بام تهران بروید، می‌توانید روزی جذاب را در سکوت و آرامش برای خود رقم بزنید. 

 

۲٫ تله سیژ

 

تله سیژ به‌جرات یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین تفریحات بام تهران است. تله‌سیژ بام تهران از اولین ایستگاه (در نزدیکی رستوران چشمه) شروع می‌شود. در تله سیژ این مجموعه ارتفاع شما از زمین ۶۰ متر خواهد بود و مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی خواهید کرد؛

 

تجربه‌ای که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. به‌طور کلی، این مجموعه شامل تله‌کابین و اسکی نیز می‌شود که در فصل زمستان برای شهروندان داخلی و گردشگران خارجی مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی و به‌خصوص اسکی به شمار می‌آید.

 

۳٫ باشگاه بگ جامپ توچال

 

تفریحات بام تهران: از بانجی جامپینگ تا سورتمه و تله سیژ

باشگاه بگ جامپ توچال یک مجموعه هیجانی تفریحی مستقر در بام تهران است که در طول سال‌های اخیر افتتاح شده است. این مجموعه امکانات تفریحی متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

پرش آزاد یا بگ جامپینگ از آن دسته تفریحات هیجان‌انگیزی است که هر کسی جرات امتحان کردن آن را ندارد. در بگ جامپینگ شما از یک ارتفاع بسیار زیاد از یک برج می‌پرید و روی یک کیسه هوای نرم فرود می‌آیید. ارتفاع کلی دکل پرش آزاد ۲۸ متر است و سکوهایی با ارتفاع‌های مختلف این دکل را به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کنند.

 

پرش اول از ارتفاع ۶ متری و تنها از سکوی اول امکان‌پذیر است. برای استفاده از سکوهای بلندتر باید تایید مربی را به دست بیاورید و اگر قصد دارید از از ارتفاع بیش از ۱۲ متر به پایین بپرید، باید آموزش ببینید.هزینه بگ جامپینگ بسته به تعداد پرش‌ها و استفاده از پکیج عکس و فیلمبرداری متغیر است.

 

افراد پنج تا ۶۰ سال با وزن زیر ۱۱۰ کیلوگرم می‌توانند از این امکان تفریحی استفاده کنند؛ البته از پرش افراد زیر ۱۴ سال بدون حضور والدین جلوگیری می‌شود. شرایط بدنی مجاز نیز نداشتن مشکل قلبی و دیسک کمر، نداشتن پلاتین در قوزک پا، فشار خون یا هر بیماری است که هیجان موجب تحریک آن شود. 

 

بانجی جامپینگ یک گزینه هیجان‌انگیز دیگر در مجموعه است که شما را برای مدتی کوتاه در هوا معلق نگه می‌دارد. ارتفاع دکل بانجی جامپینگ بام تهران، ۳۲ متر است و افراد زیر ۸۰ کیلوگرم می‌توانند پس از تجهیز شدن به وسایل ایمنی و بسته شدن به طناب از بالای آن به پایین بپرند.

 

هر بلیط بانجی جامپینگ شامل دو پرش می‌شود. توجه داشته باشید که پرش بدون حضور مربی و با انجام حرکات آکروباتیک ممنوع است. دیواره‌های سنگ نوردی یا صخره نوردی مجموعه در کنار دکل سکوی پرش آزاد و بانجی جامپینگ قرار دارند.

 

این ورزش برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و افراد می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی یا به‌صورت تفریحی صعود بر بالای این دیواره را تجربه کنند. هزینه استفاده از این امکان تفریحی بسته به شرکت در کلاس‌های آموزشی یا استفاده تفریحی از آن متغیر است. هر بلیط شامل دو صعود تفریحی می‌شود.

 

ترامپولین توچال در نزدیکی سکوی پرش قرار دارد؛ تفریحی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و شما می‌توانید ساعت‌ها با آن مشغول باشید. هزینه استفاده از ترامپولین بسته به زمان استفاده از آن متغیر است.

 

۴٫ سورتمه توچال

 

سورتمه توچال طولانی ترین سورتمه ایران با ۱,۴۲۰ متر طول است. این سورتمه از شرکت tuv آلمان، معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپایی، گواهی تایید دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات منطقه توچال به شمار می‌آید.

 

۵٫ اتاق فرار

 

اتاق فرار از جمله تفریحات جدیدی است که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری کسب کرده است؛ به‌طوری که تعداد اتاق فرارهای تهران روز به روز در حال افزایش هستند. اتاق فرار بام تهران با نام کیوب کلاب، مجموعه مفرحی است که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. 

 

کیوب کلاب از جمله اتاق‌های فرار گروه اسکیپ کیوب در مجموعه تله‌کابین توچال است. با ورود به این اتاق فرار به فضایی با سناریو شبیه به فیلم یا بازی کامپیوتری قدم می‌گذارید؛ اما همه‌چیز در اینجا واقعی است و در هر سناریو، یک ساعت فرصت دارید تا همراه هم‌گروهی‌های خود فرار کنید.

 

 در این مجموعه، سه اتاق با سه سناریوی مختلف با سطوح سختی متفاوت وجود دارند و گروه‌های سه تا ۱۲ نفره می‌توانند در آن شرکت کنند. به‌عنوان مثال، علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی می‌توانند در نقش یک کارآگاه، پرده از پرونده یک قتل بردارند.

 

۶٫ زیپ لاین 

تفریحات بام تهران: از بانجی جامپینگ تا سورتمه و تله سیژ

زیپ لاین، ورزشی سرگرم‌کننده و پر از آدرنالین است که در بام تهران و در بوستان شماره دو جاده سلامتی مجموعه تفریحی ورزشی توچال در دسترس گردشگران قرار دارد. زیپ لاین بام تهران از جمله زیپ لاین‌های ثقلی در کشور به شمار می‌آید و از پکیج‌های مختلف آن می‌توان به زیپ لاین مدل آنجل و زیپ لاین مدل تندم اشاره کرد.

 

در این زیپ لاین دو سکو با نام‌های سکوی فراز و سکوی فرود با فاصله ۲۰۰ متر از یکدیگر وجود دارد. در زیپ لاین توچال تهران امکان تنظیم سرعت و جهت وجود ندارد و جهت حرکت همواره از سکوی فراز به سکوی فرود است.

 

افراد زیر ۱۲ سال نمی‌توانند سوار زیپ لاین بام تهران شوند. این مجموعه در تمام روزهای هفته باز است. زیپ لاین بام تهران در ارتفاع ۶۰ متری و با تجهیزات ایمنی مطمئن راه‌اندازی شده است و افراد می‌توانند با خیالی آسوده در شرایطی کاملا ایمن تجربه‌ای بی‌نظیر کسب کنند.

 

۷٫ شکم گردی

شکم گردی و خوردن غذاهای خوشمزه پس از امتحان کردن تفریحات مختلف بام تهران، خستگی را از تن شما به در خواهد کرد. فودکورت توچال و چند کافه و بوفه در بخش‌های مختلف بام تهران مکان‌هایی هستند که می‌توانید انواع غذاها از سنتی گرفته تا فست‌فود را در آن‌ها امتحان کنید.

 

۸٫ آکادمی تنیس توچال

اگر از طرفداران تنیس هستید، حتما سری به آکادمی تنیس توچال بزنید تا این ورزش را این بار در کنار چشم‌اندازی جذاب بر فراز تهران امتحان کنید. شرکت در این مجموعه و استفاده از امکانات باشگاه برای آقایان و بانوان امکان‌پذیر و منوط به ثبت نام در آکادمی است. آکادمی تنیس توچال یک فروشگاه نیز دارد که می‌توانید وسایل لازم برای بازی تنیس را از آن خریداری کنید.

 

از بانجی جامپینگ تا سورتمه و تله سیژ

بام تهران یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پایتخت است که با هوایی پاک و چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر، مکانی مناسب برای دوری از همهمه شهری به شمار می‌آید.بام تهران منطقه‌ای کوهستانی بر فراز شهر است که به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود.   برای دسترسی به بام که از مهم‌ترین مکان […] http://www.vatanfa.com/?s=از-بانجی-جامپینگ-تا-سورتمه-و-تله-سیژ