معرفی رژیم غذایی برای کاهش وزن


در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی رژیم غذایی برای کاهش وزن بپردازیم.

بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن

آیا به دنبال بهترین برنامه غذایی هندی برای کاهش وزن هستید؟ قوانین ساده هستند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع به خوردن غذای مناسب کنید. با این حال، با توجه به فرهنگ غذایی و عادات غذایی، این می تواند مانند یک چالش غیرقابل حل به نظر برسد. به عنوان مثال، یک وعده غذایی معمولی سرشار از کربوهیدرات و قند است و ما سیب زمینی، برنج و شیرینی زیاد می خوریم.

ما همچنین عاشق میان وعده‌هایمان هستیم و نمی‌توانیم روزی را بدون غذاهای آنها تصور کنیم. حتی ما دوستان و خانواده خود را تشویق می کنیم که بیشتر غذا بخورند، به عنوان نشانه ای از مهمان نوازی و محبت، و امتناع را یک کمک اضافی برای رد کردن می دانیم. علاوه بر همه اینها، ما هرگز ورزش بدنی را ضروری نپذیرفته ایم. بنابراین، تعجب آور نیست که کشور ما با مشکل رو به رشد چاقی دست و پنجه نرم می کند.

اما، پاسخ در اجتناب از غذاهای بومی به نفع مواد خارجی یا رژیم های غذایی معمولی نیست. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که بهترین برنامه غذایی هندی شامل غذاهایی است که قبلاً در آشپزخانه خود تهیه کرده اید و به شما امکان می دهد با ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی خود وزن کم کنید.

علم لاغری را بشناسید

کاهش وزن و افزایش وزن حول محور مصرف و هزینه کالری می چرخد. به عبارت ساده، زمانی که کالری کمتری نسبت به مصرف کالری مصرف می‌کنید وزن کم می‌کنید و زمانی که کالری بیشتری نسبت به عرق کردنتان مصرف می‌کنید، وزن اضافه می‌کنید.

برای کاهش وزن اضافی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حد بودجه کالری خود غذا بخورید و تعداد کالری مورد نیاز را بسوزانید.

با این حال، به سادگی تعیین مقدار کالری مورد نیاز بدن شما کافی نیست. به هر حال، چهار سمبوسه (۶۰۰ کالری)، دو تکه پیتزا (۵۰۰ کالری) و دو بامیه هندی (۳۸۵ کالری) ممکن است در حدود ۱۵۰۰ کالری مورد نیاز روزانه شما باشد، اما این انتخاب های غذایی ناسالم در نهایت منجر به مشکلات سلامتی دیگری مانند کلسترول و قند خون بالا می شود.

برای کاهش وزن به روشی سالم، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برنامه غذایی شما متعادل است، یعنی تمام گروه های غذایی را پوشش می دهد و تمام مواد مغذی لازم برای سلامتی را فراهم می کند.


موارد پیشنهادی


بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن

هیچ غذایی به تنهایی تمام کالری و مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سالم ماندن فراهم نمی کند. به همین دلیل است که یک رژیم غذایی متعادل شامل درشت مغذی‌ها مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی به همراه ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی توصیه می‌شود.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن، ترکیبی از پنج گروه اصلی غذایی است میوه ها و سبزیجات، غلات و حبوبات، گوشت و محصولات لبنی، و چربی ها و روغن ها. علاوه بر این، دانستن نحوه تقسیم بندی گروه های غذایی، تخصیص اندازه وعده ها و بهترین و ایده آل ترین زمان برای خوردن نیز به همان اندازه مهم است.

نمودار رژیم کاهش وزن ۱۲۰۰ کالری

در مقاله معرفی رژیم غذایی برای کاهش وزن از بخش رژیم و تغذیه مجله اینترنتی جیران در مورد آنچه در یک نمودار رژیم غذایی ایده آل قرار می گیرد، می توان خیلی صحبت کرد. با این حال، نیازهای غذایی فرد بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. ممکن است بسته به جنسیت تغییر کند، برای مثال، نیازهای غذایی مردانه با رژیم غذایی زنان متفاوت است.

جغرافیا نیز می تواند نقش داشته باشد، زیرا رژیم های غذایی شمال تا حد زیادی با رژیم های جنوب متفاوت است. بنابراین، در اینجا ترجیحات غذایی مطرح می شود، زیرا مصرف غذا توسط یک گیاهخوار تا حد زیادی با یک غیر گیاهخوار متفاوت است.

با این حال، ما یک برنامه غذایی ایده آل برای کاهش وزن با غذای بومی تهیه کرده ایم. این برنامه غذایی ۷ روزه که به عنوان برنامه غذایی ۱۲۰۰ کالری نیز شناخته می شود، یک نمونه است و هیچ فردی بدون مشورت با متخصص تغذیه نباید آن را دنبال کند.

برنامه غذایی متعادل برای کاهش وزن

هنگام ایجاد یک نمودار رژیم غذایی، مهم است که مطمئن شوید که متعادل است و اطمینان حاصل می کند که تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنید. بنابراین، مواد مغذی زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

۱٫ برنامه غذایی کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن هستند و باید نیمی از کالری مورد نیاز روزانه شما را تشکیل دهند. با این حال، انتخاب نوع مناسب کربوهیدرات مهم است. کربوهیدرات های ساده مانند نان، بیسکویت، برنج سفید و آرد گندم حاوی قند زیادی هستند و برای شما مضر هستند.

در عوض، کربوهیدرات های پیچیده ای را انتخاب کنید که در مقایسه با کربوهیدرات های ساده سرشار از فیبر و سرشار از مواد مغذی هستند. این به این دلیل است که هضم کربوهیدرات های پیچیده غنی از فیبر سخت تر است و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و بنابراین بهترین گزینه برای کنترل وزن هستند.

برنج قهوه ای، ارزن مانند راگی و جو دوسر همگی انتخاب های خوبی برای کربوهیدرات های پیچیده هستند.

۲٫ برنامه غذایی پروتئین ها

بیشتر هندی ها نیاز روزانه خود به پروتئین را برآورده نمی کنند. این مشکل ساز است، زیرا پروتئین ها برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم بافت، ماهیچه ها، غضروف و پوست و همچنین پمپاژ خون ضروری هستند. از این رو. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا به عضله سازی کمک می کند – که کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند.

به عنوان مثال، حدود ۳۰ درصد از رژیم غذایی شما باید شامل پروتئین به شکل دال کامل، پنیر، چانا، شیر، سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، گوشت سفید یا جوانه باشد. داشتن یک کمک پروتئین در هر وعده غذایی ضروری است.

۳٫ برنامه غذایی چربی ها

یک گروه غذایی که شهرت بدی پیدا کرده است، چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا هورمون ها را سنتز می کنند، ویتامین ها را ذخیره می کنند و انرژی را تامین می کنند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که یک پنجم یا ۲۰ درصد رژیم غذایی شما باید از چربی های سالم تشکیل شود – اسیدهای چرب چند غیراشباع، تک غیراشباع و امگا ۳٫

به عنوان مثال، استفاده از ترکیبی از روغن‌ها برای وعده‌های غذایی مختلف – از جمله روغن زیتون، روغن سبوس برنج، روغن خردل، دانه سویا، کنجد، آفتابگردان و روغن بادام زمینی – به همراه مقادیر محدود کره و روغن روغنی بهترین راه برای مصرف چربی است. اما، شما باید از چربی‌های ترانس – که در میان وعده‌های سرخ‌شده یافت می‌شود، اجتناب کنید تا یک برنامه غذایی متعادل هندی کاملاً رعایت شود.

۴٫ برنامه غذایی ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین A، E، B12، D، کلسیم و آهن برای بدن ضروری هستند زیرا از متابولیسم، عملکرد عصب و عضله، حفظ استخوان و تولید سلول پشتیبانی می کنند. از آنجایی که این مواد عمدتاً از گیاهان، گوشت و ماهی به دست می‌آیند، مواد معدنی را می‌توان در آجیل، دانه‌های روغنی، میوه‌ها و سبزیجات برگ سبز نیز یافت.

کارشناسان و متخصصان تغذیه مصرف ۱۰۰ گرم سبزی و ۱۰۰ گرم میوه را بر این اساس توصیه می کنند.

۵٫ برنامه رژیم غذایی کاهش وزن هندی مبادله وعده های غذایی

یکی از ساده ترین راه ها برای تغذیه سالم این است که غذاهای ناسالم را از برنامه رژیم غذایی هندی خود با جایگزین های سالم تر جایگزین کنید.

به عنوان مثال، به جای تکیه بر چیپس سیب زمینی، هوس خود را برای یک میان وعده با پاپ کورن هوادار برآورده کنید. بنابراین، اگر چند گزینه تعویض وعده غذایی سالم را بررسی کنید، عالی است که می‌توانید در آینده آن‌ها را امتحان کنید.

این عادات در کنار یک برنامه غذایی متعادل برای کاهش وزن به شما کمک می کند تا سالم بمانید:

  • ۵-۶ وعده غذایی در روز انتخاب کنید: به جای سه وعده غذایی بزرگ، سعی کنید سه وعده غذایی متوسط ​​و چند میان وعده در وعده های کنترل شده در روز داشته باشید. فاصله بین وعده های غذایی خود را در فواصل منظم از اسیدیته و نفخ جلوگیری می کند و همچنین از گرسنگی جلوگیری می کند. بنابراین، با انتخاب میان‌وعده‌های سالم‌تر در برنامه غذایی هندی‌تان، عادت غذای ناسالم خود را ترک کنید.
  • شام را زودتر میل کنید: هندی ها دیرتر از سایر جوامع در سراسر جهان شام می خورند. از آنجایی که متابولیسم در شب کند می شود، شام دیرهنگام می تواند منجر به افزایش وزن شود. کارشناسان توصیه می کنند آخرین وعده غذایی خود را تا ساعت ۸ شب بخورید.
  • آب زیاد بنوشید: نوشیدن آب بیشتر چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ برای شروع، کالری آن صفر است. همچنین، نوشیدن یک لیوان آب می تواند به مهار گرسنگی کمک کند. برای کاهش وزن روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید و همچنین لیستی از نوشیدنی هایی که به کاهش وزن شما کمک می کند را در اینجا بیابید.
  • فیبر زیاد بخورید: هر فرد حداقل به ۱۵ گرم فیبر در روز نیاز دارد، زیرا به هضم غذا و سلامت قلب کمک می کند. جو دوسر، عدس، دانه های کتان، سیب و کلم بروکلی منابع عالی فیبر هستند.

در نتیجه تمام آنچه در بالا ذکر شد. شما لزوماً مجبور نیستید عادات غذایی منظم خود را کنار بگذارید یا تغییرات گسترده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که بهترین برنامه غذایی متعادل هندی را دنبال کنید تا تناسب اندام داشته باشید!

برنامه غذایی – سوالات متداول

رژیم چالش ۷ روزه چیست؟
رژیم ۷ روزه GM Challenge یک برنامه غذایی محبوب است که به شما کمک می کند ۵ تا ۷ کیلوگرم وزن کم کنید. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این رژیم غذایی داشته باشید.

نمودار رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟
می توانید برای کاهش وزن، برنامه رژیم غذایی ۱۲۰۰ کالری را با دقت دنبال کنید.

کدام غذا برای کاهش وزن بهتر است؟
بهترین غذا برای کاهش وزن وجود ندارد. هر غذای کاملی که در حالت طبیعی خود یافت می شود می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد مانند دال، حبوبات، آجیل، دانه ها، ادویه جات و غیره.

چه نوشیدنی به چربی سوزی کمک می کند؟
هیچ نوشیدنی معجزه آسایی برای چربی سوزی وجود ندارد. با این حال، رژیم غذایی ممکن است شامل نوشیدنی هایی مانند آب زیره سبز، آب لیمو، آب آملا باشد که می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند و ممکن است به خلاص شدن از شر چربی اضافی کمک کند.

موثرترین رژیم لاغری چیست؟
رژیمی که بر غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی متمرکز باشد، اگر به طور مداوم دنبال شود، موثر و پایدار است. با این حال، نمودار رژیم غذایی بالا برای کاهش وزن بسیار موثر است.

۹ قانون برای کاهش وزن چیست؟
از میان بسیاری از قوانین کاهش وزن، ۹ قانون مهم به شرح زیر است: خود را هیدراته نگه دارید، عادات غذایی خود را بهبود ببخشید، به دنبال یک برنامه کمبود کالری مناسب باشید، پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید، به طور منظم ورزش کنید، خود را از نظر بدنی فعال نگه دارید. یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید، به خودتان اجازه یک روز تقلب بدهید، بهتر بخوابید.

آیا رژیم غذایی بومی سالم است؟
رژیم های غذایی بومی متنوع هستند و بسیاری از آنها سالم هستند زیرا شامل غلات متنوع، حبوبات، میوه ها و سبزیجات و مصرف کمتر گوشت است.

آیا موز برای کاهش وزن مفید است؟
موز سرشار از فیبر است که روند هضم را کند می کند و به شما احساس سیری می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، موز کالری بالایی نیز دارد، بنابراین باید اندازه سهم را محدود کرد.

۵ غذایی که برای کاهش وزن نباید بخورید کدامند؟
غذاهای کمی وجود دارند که بتوانید برای حفظ وزن خود از آنها اجتناب کنید، مانند غذاهای فرآوری شده، غذاهای ناسالم، نوشیدنی های الکلی، نوشیدنی های قندی و دسرها.

آیا آب زیره سبز وزن را کاهش می دهد؟
بله، آب زیره سبز به افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی معروف است.

آیا می توانم ۱۰ کیلوگرم در یک ماه کم کنم؟
کاهش ۱۰ کیلوگرم وزن در یک ماه هدف سالمی نیست و می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای شود. وزن به معیارهای زیادی مانند سن، جنسیت، شاخض توده بدنی و غیره بستگی دارد. همچنین ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به کاهش وزن کمک کند. شما می توانید بهترین برنامه غذایی را برای کاهش وزن دنبال کنید تا به طور اختصاصی برای رسیدن به هدف کار کنید.

آیا بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک و ناباروری می توانند وزن خود را کاهش دهند؟

بله، با این حال، می تواند یک مبارزه باشد. برای شما ضروری است که قبل از انجام یک برنامه غذایی با پزشک مشورت کنید.

آیا رژیم گیاهخواری باعث کاهش وزن می شود؟
ممکن است تصور شود که کاهش وزن برای گیاهخواران دشوار است، زیرا تامین پروتئین دریافتی برای آنها دشوار است. با این حال، ممکن است کشک، پنیر و عدس را در رژیم غذایی خود قرار دهند. اینها غذاهای گیاهی با پروتئین بالا هستند که باعث کاهش وزن می شوند.

http://www.vatanfa.com/?s=معرفی-رژیم-غذایی-برای-کاهش-وزن