غذاهای موثر برای تب نوزادان


غذاهای موثر برای تب نوزادان

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی غذاهای موثر برای تب نوزادان بپردازیم. از آنجایی که سیستم ایمنی کودک شما به طور کامل توسعه نیافته است، آنها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت و تب هستند (که روش بدن برای مبارزه با عفونت ها است)، به خصوص قبل از تولد اولین تولد. اگر کودک شما تب کرد، بدیهی است که باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشد. علاوه بر دارو و توجه، باید مراقب غذای کودک خود نیز باشید. معمولاً نوزادان در هنگام تب از خوردن غذا خودداری می کنند. این می تواند آنها را خسته، ضعیف و بداخلاق کند. خوردن غذای سالم (صرف نظر از مقدار آن) نیز نقش مهمی در بهبودی سریع آنها دارد. در ادامه بخوانید تا با ۱۱ نوع غذا برای نوزادان در هنگام تب آشنا شوید.

غذا دادن به نوزادان در هنگام تب

در انتخاب غذا برای نوزادان در هنگام تب، همیشه به خواسته کودک خود اولویت دهید. وقتی کودک شما مریض است، اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد اشتهای اوست. می‌توانید مقداری از غذای مورد علاقه‌اش را به کودک خود بدهید، اما مطمئن شوید که غذا هم مغذی است و هم انرژی کافی برای مبارزه با عفونت به کودکتان می‌دهد.

اما، اگر کودک شما می‌خواهد از غذای شما استفاده کند، به خواسته‌های او گوش دهید و به طور کامل به او شیر بدهید یا شیر خشک را تا زمانی که از تب بهبود پیدا کند، زیرا شیر مادر و شیر خشک تمام مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند. اگر کودکتان نمی خواهد هرگز او را مجبور نکنید که غذا بخورد. فقط در فواصل زمانی منظم به آنها غذا بدهید تا آنها را فعال نگه دارید و به یاد داشته باشید که وقتی احساس بهتری پیدا کنند اشتهای آنها باز می گردد.


موارد پیشنهادی


۱۱ غذای موثر برای نوزادان در هنگام تب

غذای نوزادان در هنگام تب باید:

  • گرم، کمتر تند، نیمه جامد و نرم باشد.
  • به راحتی قابل هضم باشد.
  • مصرف پروتئین باید افزایش یابد. دال و شیر که سرشار از پروتئین هستند را می توان به رژیم غذایی آنها اضافه کرد.
  • از غذاهای غنی از کلسیم، سدیم، آهن، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B استفاده کنید.
  • از روغن، کره، قیمه، غذاهای با فیبر زیاد خودداری کنید. همچنین از غذاهای سرد پرهیز کنید.

در اینجا یازده غذا برای نوزادان در زمان تب آورده شده است و می توانید این نوع غذا را در زیر ارائه دهید:

۱٫ شیر مادر

اگر کودک شما تب دارد، به اندازه نیاز به او شیر مادر بدهید. به هر حال، این غذای اصلی آنها در طول سال اول است. مصرف مایعات در طول تب مهم است. شیر مادر نه تنها به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند، بلکه تمام مواد مغذی ضروری را نیز برای کودک شما فراهم می کند. همچنین برای کودک شما مفید است زیرا حاوی آنتی بادی است. شیر مادر به راحتی هضم می شود. علاوه بر این، در حالی که کودک شما از تب رنج می برد، شیر دادن به او آرامش می دهد.

۲٫ ماش دال

اگر کودک شما بیش از شش ماه است، او را با مواد جامد آشنا می کردید. ماش دال پروتئین کافی برای کودک شما تامین می کند. نه تنها هضم آن آسان است، بلکه یک وعده غذایی متعادل و واقعاً بخشی از غذای راحتی است. ماش دال روی شکم کودک شما سبک است و همچنین تمام مواد مغذی ضروری را تامین می کند. خیچدی گرم به نوزادتان بدهید. سعی نکنید به کودک خود مقدار معمولی که به خوردن عادت دارد بدهید. حتی اگر چند قاشق بردارند و دست از غذا خوردن بکشند، آنها را مجبور نکنید.

۳٫ کشک برنج له شده

می توانید به نوزادان بالای ۱۱ ماه کشک برنج بدهید. به یاد داشته باشید که از کشک یا ماست که دمای اتاق است به جای سرد استفاده کنید. قبل از دادن برنج به کودکتان، آن را خوب له کنید. کشک برنج آسان هضم است و همچنین اثر تسکین دهنده دارد.

۴٫ سوپ

دادن سوپ سبزیجات شفاف به کودک به رفع خستگی کمک می کند و همچنین مواد مغذی ضروری را تامین می کند. سبزی های چاشنی شده را کاملا بشویید، خرد کنید و با فشار با آب کافی بپزید (فقط از آب صافی استفاده کنید). کمی نمک و کمی فلفل (اختیاری) و برگ بو را اضافه کنید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بپزید. اجازه دهید خنک شود و سپس می توانید سبزیجات را پوره کرده، صاف کرده و به کودک خود این سوپ گرم بدهید.

۵٫ فرنی دالیا

فرنی دالیا انتخاب خوبی برای دادن به نوزادان در هنگام تب است. فقط بپزید، تمیز کنید و (به مدت ۱۵ دقیقه) دالیا را در زودپز به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم خیس کنید. کمی نمک اضافه کنید. خوب له کنید.

۶٫ پوره میوه و سبزیجات

سیب خورشتی، موز له شده، نخود فرنگی پوره شده، هویج غذاهای خوبی برای نوزادان در هنگام تب هستند.

۷٫ غلات برنج

اگر کودک شما ترجیح می دهد غذا بخورد، می توانید به او غلات برنج بدهید که منبع خوبی برای تغذیه است. گفته می شود که آب برنج به کاهش تب نیز کمک می کند.

۸٫ زردچوبه

هنگام تهیه غذا برای کودکتان از این موارد به طور آزادانه استفاده کنید. همه این مواد دارای ماهیت آنتی بیوتیکی هستند و به مبارزه با عفونت و کاهش دما کمک می کنند.

۹٫سیب خورشتی

سس سیب یا سیب خورشتی به راحتی قابل هضم است و از این رو در هنگام تب ایده آل است.

۱۰٫ سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مملو از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است. در این دوره سیب زمینی شیرین بخار پز، پوره یا پوره شده یا فرنی به کودک خود بدهید.

۱۱٫ کلم بروکلی

آنتی اکسیدان های موجود در بروکلی به مبارزه با بیماری ها کمک می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. سوپ پوره یا کلم بروکلی بدهید.

چه زمانی با دکتر تماس بگیریم؟

اگر کودک شما از تب رنج می برد، بهتر است فورا او را نزد پزشک ببرید. شما باید به علائمی که کودک نشان می دهد توجه داشته باشید تا پزشک بتواند بر این اساس توصیه کند:

  • استفراغ
  • اسهال
  • بثورات
  • به طور غیرمعمول خواب آلود یا بی قرار
  • تشنج

ضروری است که غذای مغذی بیشتری به کودک بدهید که انرژی بیشتری را تامین می کند. صبور باشید و غذا را در مقادیر کم در وعده های غذایی مکرر به کودک خود بدهید. اگر کودک شما اصلا غذا نمی خورد، باید به دنبال کمک پزشکی باشید، زیرا این کمبود اشتها نشانه چیزی جدی تر از تب است.

چند نکته مفید برای تغذیه نوزاد در هنگام تب

این نکات به کودک شما کمک می کند تا بهتر و بدون دردسر تغذیه کند:

  • سعی کنید به کودک شیرهای کوچک و مکرر بدهید.
  • اگر کودک شما آنقدر ضعیف است که نمی تواند شیر بخورد، مادر می تواند شیر مادر را دوشیده و با قاشق به نوزاد شیر بدهد.
  • برای غلبه بر کمبود اشتها، در ارائه غذایی که کودک شما دوست دارد صبور باشید، اما مداوم.
  • در حالی که کودک دراز کشیده است به او غذا ندهید. آن را در دامان خود بگیرید و آنها را بنشینید.
  • اگر کودکتان سرفه کرد، ده دقیقه صبر کنید و سپس به او مایعات یا غذا بدهید.
  • به کودک خود به زور غذا ندهید.

طبیعی است که کودک شما هنگام تب، اشتهای خود را از دست بدهد. تا زمانی که کودک شما از شیر مادر یا شیر خشک استفاده می کند، اگر او از خوردن غذای دیگر امتناع کند اشکالی ندارد. اما اگر کودک شما از خوردن شیر مادر امتناع کرد، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

سوالات متداول تب کودکان

۱٫ آیا غذاها می توانند به کاهش تب کودک من کمک کنند؟
بله، غذاهای خاص می توانند. غذاهای غنی از مواد مغذی و الکترولیت ها می توانند به بدن در مبارزه بهتر کمک کنند. این می تواند به کاهش تب به طور طبیعی کمک کند.

۲٫ آیا سیب برای تب مفید است؟
بله، سیب سرشار از مواد مغذی خوب است. یک سس سیب درست کنید که می توان آن را با انواع غذاها مخلوط کرد. هضم آن آسان است و همچنین به آن طعم می بخشد.

۳٫ رژیم BRAT چیست؟
این موز، برنج، سس سیب و نان تست است. این غذاها برای بدن مفید هستند و برای زبان نیز خوشمزه هستند. از آنجایی که آنها مدت طولانی تری پایین می مانند، این کار برای نوزادان بیمار توصیه می شود.

۴٫ آیا زمانی که کودکم تب دارد باید از رژیم غذایی کرام پیروی کنم؟
رژیم غذایی غلات، برنج، سس سیب و شیر برای هر کودکی مفید است. هنگامی که کودک شما بیمار است و از غذا امتناع می کند، این می تواند تسکین دهنده باشد. این رژیم غذایی سرشار از چربی است، بنابراین به بازیابی انرژی کودک در هنگام بیماری کمک می کند.


موارد پیشنهادی


 

 

http://www.vatanfa.com/?s=غذاهای-موثر-برای-تب-نوزادان