آتوسا دختر کوروش

آتوسا ، دختر کوروش بزرگ بزرگترین ومحبوب ترین امپراتورتاریخ است آتوسا در لغت به معنای خوش اندام است. همچنین به معنای قدرت و توانمندی نیز میباشد.او دختر زیبا، دلفریب و فوق العاده ای کوروش بزرگ بود.
پس از سرنگونی بردیای دروغین بدست داریوش بزرگ و هفت نفر از جوانان نجبای پارسی و بر تخت نشینی داریوش یکم ، آتوسا همسر داریوش بزرگ شد . ازدواج با آتوسا که از سلاله هخامنشی بود حکومت داریوش بزرگ را قانونی جلوه می داد واز آنجا که آتوسا با هوش، با فرهنگ ، با قدرت و تفکر سیاسی بود در موقع لزوم کمک خوبی برای داریوش شاه به حساب می آمد.
پس از آن آتوسا ” خشایارشاه ” را به دنیا آورد.آتوسا ملکه ی بیش از ۲۸ کشور آسیایی در زمان امپراطوری داریوش بزرگ بود و از وی به نام ” شهبانوی داریوش بزرگ ” یاد کرده است .

آتوسا شهبانوی ایران ، خواندن و نوشتن را به خوبی می دانست و نقش تصمیم گیرنده در آموزش خود و دیگر درباریان داشت.همچنین زندگی سیاسی آتوسای هخامنشی باهیچ زن دیگری از هم دوره های او با او برابری نمی کند.

آتوسا از قدرت فوق العاده ای برخوردار بود و در دوره جنگ با یونان داریوش شاه همواره از نصیحتهای او بهره می جست. او حتی علاقه مند بود که در میدان کارزار نیز شوهرش را همراهی کند. آتوسا چندین بار در لشکرکشی های داریوش بزرگ یاور فکری و روحی او بود. چندین نبرد و لشگر کشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است.

هرودوت از قول آتوسا نقل می کند که آتوسا به داریوش شاه می گوید: چرا نشسته ای و عازم جنگ نمی شوی و سرزمینهای دیگر را تسخیر نمی کنی؟…… پادشاهی به جوانی و ثروتمندی تو شایسته است که عازم جنگ شود و به پیروزیهایی نائل شود تا به ایرانیان ثابت شود مرد قابلی بر آنها حکمرانی می کند. اگر گفته هرودوت اغراق آمیز هم باشد باز هم بیانگر نفوذ آتوسا بر شوهرش می باشد.
آتوسا به خوبی از اوضاع فرهنگی زمان خود آگاه بود و از حضور یونانیان و دیگر ملیتها به دربار بسیار بهره می برد.
آتوسا، یکی از برجسته‌ترین زنان در تاریخ ایران قدیم است. او پس از ازدواج با داریوش شاه لقب” بانوی بانوان ” می گیرد.در واقع پس از آناهیتا او دومین کسی بود که لقب ” بانو” که یک عنوان مذهبی بود، گرفت زیرا اینچنین لقبی کمتر به ملکه ها داده می شد…
آتوسا از داریوش چهار پسر داشت : خشایار شاه که بزرگترینشان بود . ویشتاسب فرمانده نیروهای باختری و سکایی در سپاه خشایارشاه. مسیشت یکی از سرفرمانداران ارتش خشایارشاه . و هخامنش فرماندار مصرو فرمانده ناوگانهای مصری در سپاه خشایارشاه .

شهبانوی پارسی ، در زمان فرمانروایی پسرش خشایارشاه ، مقام بر جسته ی ” مادر شاه ” را دارا بود . او همسر خداوندگار پارس و مادر ارجمند خشایارشاه پادشاه قدرتمند ایرانی بود .

خشایارشاه جوانیست سخت ماجراجو. اما آتوسا بانویی است سالخورده و خردمند ، که رفتاری باوقار و شاهانه دارد
آتوسا، شهبانوی پارسی ، دختر کوروش کبیر، همسر داریوش اول و مادر خشایارشاه سر انجام در سن ۷۵ سالگی و به دلیل عوارض مربوط به سرطان ،۴۷۵ سال قبل از میلاد مسیح فوت کرد. گویند او به علت شرم ، بیماری‌اش را از پزشکان مخفی می‌ کرده است.

همانطور که میدانیم آخرین شاهان خاندان کیانی ،در اساطیر و حماسه های ملی ایران ، یاد آور و بر گرفته شده از برخی پادشاهان هخامنشی اند. بر همین اساس گفته میشود ، “هما ” در اساطیر ایران، بر مبنای یادمانهایی از ” آتوسا شهبانوی پارسی ” و رویدادهی دوران داریوش و خشایارشاه، همسر و پسرش شکل گرفته باشد. جالب آن است که بهمن پدر هما نیز برخی از یادمانهای کوروش بزرگ را در خود دارد.
در کل علی رغم اینکه اطلاعات درمورد آتوسا بسیار محدود است اما آنچه مسلم است : آتوسا از زیباترین و قدرتمندترین زنان در طی تاریخ امپراطوری پر شکوه ایران زمین بوده است که هیچ زن دیگری از هم دوره های او با او برابری نمی کند. او از مشوقین بزرگ آموزش و پرورش پارسی بود. او شعر می سروده و از زنان ادیب و با خرد روزگار خود بوده است …او خشایارشاه ، پادشاه قدرتمند ایرانی را برای امپراتوری پارس به ارث گذاشت.

http://www.vatanfa.com/?s=آتوسا-دختر-کوروش
میترا راضی گفته:

خیلی دوست داشتم اسمم به جای میترا آتوسا بود تا این جوری به عالم وآدم میگفتم : من افتخار میکنم نام بزرگ ترین، زیباترین و باهوش ترین بانوی تاریخ روی منه ………… البته جدا از این که افتخار میکردم نام کسی رو روی من گذاشتند که روزی کوروش بزرگ این نام رو برای دختر خودش برگزید…………..

آتوسا گفته:

میترا خانم اسم شمام خیلی خوشگله.به هرحال به معنیه خورشیده که واسه ما ایرانیا خیلی مقدسه.من اسمم آتوساست و به اسمم افتخار میکنم.به همه اسمای ایرانی باید افتخار کرد مثه میترا یا آتوسا یا…

شهرزاد گفته:

با سلام و درود خیلی دوست داشتم من دختر کوروش بودم و شجاعت اونو داشتم اما هیچوقت برآورده نمیشه و خیلی دوست داشتم مثل اسمم نویسنده بودم تا فیلنامه ی کوروش و فرزاندانشو مینوشتم تا همه بدونند و افتخار کنند

Pardis گفته:

man vaghean eftekhar mikonam ke esmam pardise.ye esme asile irani.

امین گفته:

عالی

yasaman گفته:

enke hamesme atosa bashim mohem nist.bayad mesle un bashim

نرگس گفته:

ولی متاسفانه اسم این جور ادمارو منظورم شخصیتای تاریخی کشورمونو کمتر کسی میدونه.اما بگو شجره نامه جومونگو برات بگن شرم اوره.

نادیا گفته:

مهم نیست اسمت چی باشه مهم اینه پندار ، گفتار و کردارت نیک باشه تا کوروش بهت افتخار کنه که یه ایرانی هستی

Ida گفته:

آتوسا که زیاد خوشکل نیست البته بنده معیارای اونموقع رو نمیدونم ولی شنیده بودم زنای اون دوران از ما قشنگ ترنـــــــــــــــــــ‌‌ ؟
خوب بود

آرتمیس گفته:

امیدوارم بالاخره یه روزی به اقتدار و فرهنگ و تمدن گذشتمون برگردیم و دیگه هرگز سقوط نکنیم.

فرهاد گفته:

با درود به همه ایرانیان عزیز.
من یک ایرانی هستم .از اینکه میبینم کسانی هستند که مثل من به فرهنگ خودمون علاقه دارند خیلی خوشهالم.الان که دارم میبینم همه اسمها ایرانی هست.درود بر شما.از دوستانه ایرانی میخوام هر مطلبی در رابطه با ایران باستان میدونن برام بفرستید.farhad_haghi@yahoo.com
بدرود و باینده ایران

نگار گفته:

سلام
میشه از فرزندای دیگه ی کوروش بزرگ هم مطلب بزارین؟
مرسی

آتوسا گفته:

من همیشه به اسمم افتخار میکنم , و خوشحالم که اسمم رو بجای , گذاشتن.
به امید روزی که ایرانیان یادشون بیاد کی بودن و چی شدن
به امید روزی که ایرانیان به فرهنگ غنی و آریایی شان برگردند.

سیاوش گفته:

کجایی سرزمین آریایی/کجایی خاک پاک کبریایی
کجایی ای شکوه تخت جمشید/کجایی سرزمین نور و خورشید
کجایید ای دلیران حماسی/کجایید ای جوانمردان پارسی
با تقدیم درود بی کران به پیشگاه تمام پارسی گویان و پارسی صفتان

ما همه از یاد نیاکان خویش/زنده و پاینده ز هر روز پیش.
مهرداد و سیاوش از شیراز

مهرداد گفته:

درودی به بلندای شکوه این سرزمین.به وسعت شاخاب پارس و اقتدار ایرانیان در پهنه ی گیتی بر پوران و بانوان پارسی.هنگامی که مطالبتون رو دیدم به هیچ روی نتونستم شادی خودم رو پنهان کنم.شادم که می بینم بیداریم.همه تونو.

حسين گفته:

آقا مهدی عزیز راستش از اینکه میبینم کسانی هستند که مثل شما دارن فرهنگ مون رو ترویج میدن افتخار میکنم و خیلی خوشحالم از اینکه هنوز شیر مردانی همانند شما در این مملکت پارسی وجود دارند که خیلی چیزهای رو که واقعآ خود من از اثالتم رو نمیدونستم رو واسم آشکار کردی ای ولا و دست مریضا .

صادق گفته:

نام کوروش آرام بخش آریایی است.نجیب و شجاع وابهت همراه با آرامش جاوید بادا کوروش شاه شاهان

نادیا گفته:

من ارزو داشتم اسمم اتوسا باشه ولی خوب این اسم یادگار مادر بزرکمه

أرسام گفته:

سلام .همیشه تهه دلم میگفتم کوروش،کوروش بیدار شو که ما خوابیم. .ولی الان باتمام وجودم میگم “کوروش آسوده خواب که ما بیداریم.‏”‏

آرمین گفته:

کوروش ای پدر همه ایرانیان دوستت داریم.

مهرداد گفته:

پدر من وارث این سرزمینم/دلاور پور تو روی زمینم
میان مردم گم گشته در پوچ/تو را من پاسبان کیش و دینم
همه خوابند و من همواره بیدار/نگهبان شب ایران زمینم
اگرچه بین فرزندان ایران/میان نسل ها ویران ترینم
ولی همواره بر آنم که روزی/شکوه سرزمینت را ببینم
“مهرداد”
تقدیم به پیشگاه فرمانروای عدالت محور پارسی.پدر بزرگمان کورش بزرگ

ناشناس گفته:

توپ

نادر گفته:

توپ بود

پوریا گفته:

درود بر شما

به امید آزادی

جمشید گفته:

به همه ی شما افتخار میکنم

erfan گفته:

lotfan age bishtar az en matlab rajebe en shak30 yatha darid baram mile bezanin .erfan_ordooei@yahoo.com. mer30

erfan گفته:

irani delesh bara arab misoze na irani’vaghean bayad bara irani ta asof khord

soofi گفته:

dorood bar koorosh va bar shoma ke hanooz faramoosh nakardid ki hastid o az koja miaid.baa sepase faravan

محمد گفته:

بادرود خدمت شما دوستان عزیزم.مطمئن باشید روح کوروش بزرگ از نسل ما خوشنود است.چون نسل امروزما برخلاف نسل های گذشته میداند فرهنگ وتمدن ایرانی والاترین فرهنگ است نه فرهنگ اعراب.

فریدا گفته:

از این که می بینم خیلی ها هستند که ایران خود شون رو می شناسن خیلی خوش حالم .

مهتاب ایرانی گفته:

بچه نذارید باچهارتا فیلمو عکسو کتاب فرهنگمونو ازمون بگیرن اراده ی ایرانیتونو به همه ی جهان نشون بدید کشور کورش نباید جهان سومی بمونه این حق کورش بقیه ی کسانی که برای ایران زحمت کشیدن نیست !

پریزاد گفته:

زنده باد ایران سرزمین دلیران
هیچ وقت از ایرانی بودن خودتون خجالت نکشید اگاه باشید که ما اصیل ترین نژاد را داریم ……………………………

مهرآیین گفته:

واقعا خوشحال شدم از اینکه نظرات شما عزیزان رو خوندم . ما ایرانیان همیشه در جهان بهترین بودیم . این واقعا شادی آوره که می بینم شما هم اینو میدونین و دارین از گذشته پربارتون پاسبانی می کنین. مهم نیست چند سال گذشته تنها چیزی که اهمیت داره اینه که بتونیم اون تمدن باشکوه رو احیا کنیم. تمدن همون چیزیه که از فرهنگ سرچشمه می گیره و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ زیبای پارسی فرهنگی که نیاکان ما هزاران سال باهاش خوش درخشیدن . اولین و مهمترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که از خودمون شروع کنیم و البته باید تشکر کنم از نویسنده این مطلب و بنیانگذار این تارنما. خدای ایران نگهدار شا باشه آریاییان!

maziyar گفته:

dame shoma garm vali kamel nist saiteton

مهناز گفته:

سلام هما و آناهیتا چه کسانی هستند

مسعود گفته:

من دوست داشتم اسمم کوروش بود اما اسم خودم رو که خودم انتخاب نکردم . اجباره دیگه کاریش می شه کرد……..
امیدوارم آنقدر قدتمند بشویم که جزو کشورهایی بشویم که حق وتو دارند.

najme گفته:

من خیلی ناراحتم ک اسمه عربی رومه اما من واقعا ب ایران افتخار میکنم ب امیده روزی که همه دست در دسته هم ایرانو بسازیم

ناشناس گفته:

من خیلی خوش حال هستم که اسمم اتوسا است . درضمن ممنون خیلی جالب بود

لعیا گفته:

من عاشق اسمم هستم یعنی صداقت و عقیق سرخ البته اسم خاطره رو هم خیلی دوست دارم خیییییییییلی

مارال گفته:

درود بر شما کاش هم سن وسالای من هم این ها رو میفهمیدن علاوه بر اینکه نمیفهمن مسخرمم میکنن یعنی بین من۱۳ساله ودختر۱۴ساله اینقدر تفاوت هست وست دارم اسمم به جا مارال پروچستا یوتاب اتوسا یا یک اسم ایرانی دیگه ای بود

من سرباز كوروش هستم گفته:

“اتوسا رو دوسش دارم یه عالمه اخه دختر پادشاهمه”
ای کاش اسم عربی غیر مجاز میشد ای کاش مردم کمی تاریخ میخوندن ای کاش نام فرزندانمون رو ایرانی بذاریم ای کاش مدیر سایت نظرمو سانسور نکن ای کاش نام ایران همون پرشا بشه و ای کاش…….
کوروش شاه ای بهترین شاه عالم بعداز اهورامزدا تورا دوست دارم
============
سلام دوست عزیز
سانسور فقط شامل جملات فحش و ناسزاست

قاسم گفته:

سلام .ممنونم از مطالب خوب سایتتون. دوستان عزیزم نمیدونم ما قراره به کجا برسیم .مسائل اصلی زندگی رو ول کردیم چسبیدیم به یک اسم! ببینم کجای دنیا اسم کشورشون یا اسامی خودشون متعلق به ۲ تا ۳ هزار سال پیشه که ما بخوایم بشیم ؟همه دنیا رو به جلو حرکت میکنن و ما گیر کردیم تو ۲۰۰۰ سال پیش.به جای گیر دادن به ظاهر بهتره خودمون رو و باطن و رفتارمون رو خدایی کنیم.ضمنا کلمات و اسامی عربی که تو کشورمون مرسومه واقعا معانی نابی داره و مهمتر از اون اینه که اسامی امامان و پیغمبرمونه مثلا محمد یعنی ستایش شونده و برگزیده ،محمود یعنی ستایش شده ، زهراء یعنی پاک و مطهر،فاطمه یعنی جدا شده از هرگونه گناه ، علی یعنی بلندمرتبه و حسین و حسن هم که از ریشه حسن و خوبی هستند… میبینید که تمامشون زیبان. حالا یکی بگه معنی این کلمات چیه: کوروش-داریوش-بهرام-جمشید-هخا-آتوسا-آریوبرزن-پروچستا-یوتاب-یزدگرد و خشایار … و کمی معنی این اسامی رو با اسامی عربی بالا مقایسه بکنید تا بفهمید کدوم زیباتره.
به امید روزی که منجی آخرالزمان(عج) ظهور کنند تا ما و کسانی که با دیده شک و بدبینی به دین محمد(ص) نگاه میکنند رو سرشار از یقین کنند و چهره واقعی دین اسلام رو ببینیم. در آنزمان موعود همه حقیقت جویان و دینداران واقعی خودشون رو سرباز و فدائی امام زمان(عج) خواهند دونست نه سرباز کوروش داریوش یا….
در حال حاضر هریک از ما سربازان امام زمان در جنگ روانی و فرهنگی هستیم با یک دنیای پر از دروغ و جعل و ظلم و ستم روبروئیم و هرکس کوتاهی کنه در زمان ظهور و یا در اون دنیا شرمنده خدا و پیامبران و امامانش خواهد بود . به امید آدم شدن همه ما.
در پناه یکتا خالق این هستی.

من سرباز كوروش هستم گفته:

بادرود به همه وطن پرستان ومدیریت سایت
یه خواهش از مدیر سایت اول معنی این نامهای باشکوه رو که هرکدومشون یه دنیا معنی دارن رو توی سایت بذارین تا اقا قاسم معنیشون بدون وانقدر اونهارو بی ارزش نکنه!
بعدشم اقا قاسم اگه همین شیرمردان و زنان ایرانی نبودن تو نمیتونستی الان بشینی و به اونا توهین کنی واقعا برات متاسفم که انقدر راحت به
تاریخ و هویتت پشت میکنی بخدا امام زمان برای همه دنیاست نه فقط برای مسلمونا وشما
همه دنیا خودشونو میخوان به ایرنیا نسبت بدهند اون موقع تو……..
جانم فدای خاک پاک پارس و فدایه همه ایرانیان باغیرت

قاسم گفته:

با سلام.
ابتدا بزارین برای سرباز کوروش عزیز و تمامی میهن پرستان یک مسئله رو واضح کنم: بنده بیجا بکنم که بخوام به تاریخ مملکتم بی احترامی بکنم .من فقط چند سوال اساسی رو در این چند کامنت مطرح کردم که تا حالا نه شما و نه هیچ یک از دوستان جواب درستی بهم ندادین که خیلی برام سوال برانگیز شده البته غیر از اون چند منبع که به زودی جواب اونها رو خواهم داد.خواهش میکنم به جای توجیه جواب درست و قانع کننده ای به سوالاتم بدین!بله من هم که گفتم خواهشم اینه که معانی اسامی باستانی رو بگذاریدتا بشه یک مقایسه منطقی داشت. آیا آتوسا که به معنی خوش اندام!! هست دور از شان و منزلت یک دختر با حیا نیست؟ آیا غیرت یک مرد ایرانی این اجازه رو بهش میده که اسم دختر-خواهر-همسر و کلا ناموسش خوش اندام!؟ باشه؟؟؟ آیا فاطمه یا زهرا که به معنی پاک از گناهانه زیباتر نیست؟شمائیکه میگی امام زمان مال همه انسانهاست اصلا میدونی امام زمان چه احادیث و سخنانی درباره غیرت حجاب حیا و … دارند؟ من هیچ وقت امام زمان رو فقط از آن خودم ندونسته و نمیدونم چون اینقدر لیاقت رو در خودم ندیدم اما هدفم اینه که تا بتونم به دستورات دینم عمل کنم.امیدوارم خود حضرت لیاقت سربازیشون رو بهم عنایت کنند تا حسرت یک عمر بی دینی روی دلم نمونه و بتونم جبران کم کاریهای شخصیم رو در دین بکنم. از مدیر محترم سایت خواهش میکنم معانی اسامی باستانی فوق رو اگر اطلاع دارن با ذکر منبع برام بزارن ممنون میشم.
در پناه حق

من سرباز كوروش هستم گفته:

درور به همه ایرنیان
اقا قاسم تا معنی کامل اسم رو نمیدونی نگو در ضمن تو اسم فرزندت رو عربی بذار که خیلی دوست داری عرب باشی که هستی منم اسم فرزندم رو ایرانی که ایرانی هستم و سرباز جان فدایه تک تک ایرانیان وایران هستم
جاوید ایران و ایرانی زنده باد کوروش شاهنشاه

یک سرباز آریایی گفته:

با درود بر ملت أریایی بهتر نیست ما به جای جملات عربی از جملات ایرانی استفاده کنیم و فارسی را پاس بداریم

پرهام گفته:

سلام قاسم جان.آیا میدونی اسم خودت معنیش چیه!؟
یا معنی عباس!؟ آتوسا هم فقط یه اسمه مثل اسمهای دیگه.
درست نیست که از یه اسم همچین نتیجه گیری شرم اوری بشه.
امیدوارم این جسارت به بزرگ مرد تاریخ جهان دیگه صورت نگیره.شما هم این نظرات نا پختتون ویرایش کنید.
در ضمن پرسش شما هیچ ربطی به ادامه مطلبتون نداشت.فکر کنم دلت از یه جای دیگه پر بود…
بدرود

قاسم گفته:

قاسم به معنی قسمت کننده( و اگر در کتب دینی تحقیقی بکنید میفهمید که نام تقسیم کننده بندگان در بهشت و جهنمه بر اساس اعمالی که انجام دادن)!!
عباس هم به معنی شیر غران! شیری که شیران دیگر از او گریزانند. و انسانی که این نام روش باشه به معنی جنگاوری و شیرمرد بودنشه.
راستی من قصد توهین به گذشته رو ندارم فقط دیدم بعضیا فقط چشمشون دنبال دیدن و گرفت عیوب از دینه و ربط دادنش به اعراب منم خواستم اینا رو بگم تا اونهایی که نمیدونن بدونن.
خوب حالا شما که معنی ها رو ظاهرا بهتر بلدین بگین معنی اون نامهایی رو که پرسیدم. آتوسا رو هم بگین لطفا؟

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
جاویدباد ایران و ایرانی
سیدقاسم عباس از عبوس میاد ویعنی غذب کننده
مرگ بر وطن فروشان و خائنان ایران زمین

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان راستی معنی نام ملله اتوسا یعنی قدرت و توانمندی جاوید باد هرکه نهد نام فرزند خویش ایرانی

سارا گفته:

سلام واقعا شرم اوره که بین تارخ ومذهبمون اینقدر فا صله میندازید هرکدوم جایگاه مقدس خودشو داره اقا قاسم ما به مذهبمون اعتقاد داریم نداشتن تاریخ یعنی بی هویتی تو مذهبمونم هست که به عقاید دیگران احترام بذاریم چرا همه چیو باهم قاطی میکنید مگه دین فقط به اسم ادما کار داره که دست رو همین نکته گذاشتید یه نصیحت خواهرانه دارم وسعت دیدتنو بیشتر کنید تاریخ یعنی ریشه من و شما سعی کنیم تبر به ریشمون نزنیم درود برهمه پارسی گویان مسلمان

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

ذرود به همه پارسیان عزیز

سارا جان خواهر عزیزم
اقا قاسم در ذهنش یه کشور ۷۵ میلیونی که همه اونا تابع اسلام باشن و اسم عربی داشته باشن و و حجاب کاملا عربی داشته
سالی یکی یا دو بار یادی از تاریخ بعد از اسلام ایران کنند اونم فقط و فقط بعد اسلام !!!!!!!!!!!!!!!!!!اقا قاسم اینجا ایران هستش نه عربستان و نه قطر ونه هیچ کشور حوضه خلیج تا ابد پارس پس ما ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند تا قیام قیامت

سپاس اهورامزدا و کوروش شاه را که نگهدار ایران است
جاوید ایران و ایرانی

سارا گفته:

سلام ما باید هم تاریخ داشته باشیم هم مذهبمونو ولی چرا فکر میکنید اگه دوست نداریم اسم عربی بذاریم یعنی اسلام رو قبول نداریم! ما ایرانی هستیم یه ایرانی مسلمان بیگانه هم برامون بیگانه هست وخواهد بود درضمن ما همون مردمی هستیم که وقتی اسلام به ایران اورده شد باکمال میل پذیرفتیم همونایی که از نسل کوروش بودن قبولش کردن به من وتو رسید یه کم واقعا بینانه به همه چیز نگاه کنیم اقا قاسم به احتمال زیاد اسم اتوسا اینقدر پرجذبه بوده که تونسته شمارو به این صفحه بکشونه تا درموردش نظر بدید بحث اسلام جایگاه مقدس خودشو داره الان حرف ما از تاریخ نه چیز دیگه که اصلا جاش اینجا نیست الان بیگانه ها اعم از عرب وانگلیس و امریکاو… تو فیلماشون تاریخ مردم مارو تحریف ممیکنن به همه جهان ما رو مردم وحشی و تندخو معرفی میکنن مثل فیلم سیصد که شرم اوره اونا از تاریخ ما حرف میزنن که بی ریشه ایم وهوس بازیم بعدما از مذهب براشون بگیم؟مثل اینه که اونا از گوش دارن حرف میزنن ما بیایم درمورد چشم براشون توضیح بدیم وقتی من وشما باهم متحدنیستیم پس چگونه انتظار داشته باشیم اونا از تاریخ ما دفاع کنن ومارو مردمی با تاریخ اصیل نشون بدن

قاسم گفته:

سلام.
مثل اینکه درست متن پیامهام رو نمیخونید یا شایدم دوست دارید هرجور که خودتون میخواید برداشت کنید.
من فقط در برابر نظرات متعصبانه برخوردم متعصبانه میشه!!! وقتی اینقدر شما یک طرفه جانب اونطرف رو میگیرید قائدتا یکی پیدا میشه جانب اینور رو بگیره یا نکنه انتظار دارید نظرات بیان نشه.
این همون ایران آزاد شما مگه نیست که شعار همه شده آزادی بیان!!! منم نظرمو گفتم پس چرا اینقدر ناراحت شدید؟!!!
اگر نظرات متعصبانه بده پس دیگران هم اینجور نظرات رو ندن!! تا به کسی بر نخوره!
البته میدونم حقیقت تلخه. همیشه همینطوری بوده
جالبه من هر چی میگم شما زود میچسبونیش به عربها!!!!!!!!!!!!!
خود دانید.
خدا هممون رو هدایت کنه
انشالله

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

همه دوستان نظر بدن ایا این انصاف که ما نمک بخوریم و نمکدون بشکونیم
اقا قاسم من بخاطر احترام به دوستان نمیتونم همه چیز رو بگم
این رو بگم که اگه تو واقعا جیره خوره این نظام نبودی این جوری از ایران بد نمیگفتی وبه تاریخ من و دوستانم توهین نمیکردی من دارم به این نتیجه میرسم که اصلا شما ایرانی نیستی وگرنه به تاریخ با عظمت و افتخار افرین قبل اسلام به خود میبالیدی و انقدر تعقییر نمیکردی اونم با دلایل بچگانه!!!!!!!!!!!!! من ایرانیم و برای لحظه لحظه تاریخم جان میدم و یه ذره از خاک وطنم رو با هزاران هزار سرزمین عوض نمیکنم بازم میگم وای بر وطن فروشان که مدیون خون سیاوش ارش و تمام کشته های راه وطن هستن!!!!!!!! اقا قاسم اون دنیا چه جوابی برای خون شهیدای راه وطن داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قاسم گفته:

با سلام
وطن فروشی اینه که دین رو جدا و پائینتر از وطن بدونی!!!!!
خدا کجا و کی گفته وطن بالاتر از دینشه؟!!!!
اگه گفته بهم بگید کجا گفته تا منم بشم یک وطن پرست دو آتیشه بدتر از شما و مطمئن باش اون وقت کاری میکنم که هیچ مذهبیه دو آتیشه ای از گزند حرفهام در امون نباشه!!
اونوقت منم میشم فدایی کوروش یا داریوش یا سیاووش یا آرش یا ….
اما اگر این نظر شما و کلا انسانهای عادیه که فقط میشه بهش به عنوان یک عقیده احترام گذاشت اگر عاقلانه بود پذیرفت و اگر نه ازش گذشت!!
من به یک دلیل که به نظرم فوق العاده عاقلانه هم هست دین رو بالاتر از نژاد و وطن میدونم علتش هم اینه:
دین از جانب خداست و دستور خداست و خدا بر اساس عملکرد یک انسان به اخلاقیات و دینشه که پاداش و جزا میده و هیچ کجا نگفته اگر وطن پرست دو آتیشه بشی و در راهش جونت رو بدی اما دین خدا رو قبول نکنی میری بهشت!! اگه گفته بهم بگو تا منم مثل خودت بشم و الا این لجبازیها کاملا بچگانست!! شما و برخی دوستان تا کم میارین طرف مقابل رو میچسبونین به نظام و جیره خوار بودن!!!!!!! شما راحت باش فرض کن من جیره خوارم اما به این جیره خوار که سوالای بچه گانه می پرسه لااقل جوابای بچه گانه نده و از زیرش در نرو . بزار فرض کنم شماها حداقل با دلیل عاقلانه با دین مخالفی نه دلایل بچگانه!!
مطمئن باش کوروش و داریوش و سیاووش و آرش هم اگر در دوره پیامبر بودن با توجه به حقیقت جو بودنشون و لجباز نبودن حتما مسلمون میشدن و همش نمیگفتن چون بعضی مسلمونا بد هستند پس اسلام بده! بلکه میگفتن چون خود پیامبر و امامان بهترین ها بودند (و چون دستوراتشون برترین بوده و چون به هیچ کس کوچکترین ظلمی نکردن و چون همیشه غمخوار مردمشون بودن و چون همیشه همسطح مردم زندگی کردن و چون هیچ وقت نژاد پرست نبودن و نگفتن عرب یا عجم یا ….. و اینکه کاملا می فهمیدن هر کثافت کاری اشخاص رو نمیشه به دین چسبوند) پس ما باید سعی کنیم خودمون رو یک مسلمان واقعی بکنیم نه اینکه برگردیم به ۲۵۰۰ سال قبل.
وطن و میهن با ارزشه و باید بهش همیشه افتخار کرد و من هم همیشه به خود می بالم اما جلوی دشمن نه جلوی اسلام!

آیا شمائیکه همیشه سر این مسائل بحث میکنید دقت کردین که تا حالا هر ایرادی که گرفتید یا هر نقصی وارد کردید به انسانها و رفتاراشون بوده و نه خود دین؟!
یا عیب از عرب و رفتارهاش بوده یا عیب از نظام و کم کاریهاش( که منم رد نمیکنم برخی کم کاریها رو) اما نه شما و نه هیچ کس دیگه به هیچ حکم و دستور اسلامی یا قرآنی نتونستید گیر بدید!!!!!! یا هروقت جوابهایی بهتون داده میشه اونها رو بچه گانه میدونید!!!!!!!!!!!!!!
خدا خودش بهتر میدونه بنده هاش چکاره اند!
ضمنا اون دنیا قرار نیست به سیاووش و آرش و …. جواب بدیم (البته اگر لازم شد میگم که شرمنده ما تو دنیا قرار بود فقط از خوبیهای گذشته بگیم و ذکر موارد مشکوک و بد تاریخ کلا ممنوع بوده!!!!!!!) اگه دوسداشتی کمی قرآن بخون تا بفهمی که ما باید به خدا و پیغمبر و امامانش جواب بدیم نه به پادشاهان و فرماندهان جنگی و …
این قدر راحت آخرتت رو به دنیا نفروش
بازم میگم برید خوب ببینید برتریهای کدوم بالاتره اسلام یا آئین گذشتگانمون؟ من تا دو سال پیش بسیار از لشکرکشیهای کوروش و قدرت امپراطوری کشورم و آئین باستان در گذشته سرخوش بودم حتی بیشتر از دینم. اما از وقتی صحبتها و دلایل و دستورات موجود در آئینها رو خوندم فهمیدم و مطمئن شدم اسلام قویترین و محکمترین و مستدلترین آئین خدا و بشر دیروز و امروزه و با ظهور امام عصر(عج) تمامی انسانها سر تعظیم فرود خواهند آورد. حالا چه شما بخوای و چه نخوای!!!!!لجبازها به بهشت نمیروند!
یا علی

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان عزیزم
اقا قاسم
۱- جونت رو برای خودت نگهدار لازمت میشه کوروش و شیاوش وارش به جان امثال شما نیازی ندارند چون کلی فداییه واقعی دارند
۲- این رو بدون وطن مانند ناموس هر کسی هستش مانند مادر هر فردی(بجزء وطن فروشان)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من در این مدت تمام راه هایی که فکر میکردم رفتم تا شاید کمی شما رو به سمت هویت ایرانی سوق بدم از ایات قرانی وحدیث گرفته تا کتاب های ایرانی وخارجی اما انگار سودی نداشت و برای همین خاطر بود که در ابتدایه اشنایی کتاب های رو معرفی کردم و گفتم بعد از خواندن کتاب ها گفتگو کنیم اما چه سود که شما بدون مطالعه این کتابها به گفتگو پرداختی!!!!!!!!!!
و نتیجه اینکه میبینید شد!!!!!!!!!!!!!
اقا قاسم من و تمام دوستان ارزو داریم به ایران ۲۵۰۰ سال قبل برگردیم جایی که اوج قدرت و شکوه ایران وایرانی بوده و هستش
و انجا به ایرانی احترام میگذاشتند و ایرانی رو سرور خود میدانستند و به ایرانی تروریست نمی گفتند
کشاورز گدایی نمیکرد!!! دروغ و دزدی وجود نداشت!!!در میان مردم جزء مهربانی و عشق و شادی چیزی نبود و ایین بیگانه رسم ایرانی نبود!!!!!! دشمن هم خانه ایرانی نبود
زنا و نفرت و جادو در ایران نبود
نام ایرانی غیر ایرانی نبود
نام پروردگار جزء ایزدمنان چیز دیگری نبود
جاوید ایران وایرانی
=========
به نظرم شما دارید از منطق خارج میشید
اینجا معرفی کتاب و اینا چه از شما چه از اقا قاسم زیاد نفع نداره
چون نه شما میرید کتابهای معرفی شده اقا قاسم رو بخونید و نه اقا قاسم کتابهای معرفی شده شما رو
پس اگه در چیزی سررشته ندارید بحثشو نکشید برید خودتون مطالعه کنید و بیاید جواب بدید
فقط من یه چیزی که جناب سورنا فراموش کردن رو یاداوری کنم خارج از هر گونه تعصب
ایران ۸ سال جنگ شد!
یعنی دشمن میخواست خاک وطن رو بگیره و بهش تجاوز شد
اونموقع من هر کی رو میشناسم که شهید شده غالبا مسلمان بودن
از سورنا یه خواهش دارم یه تحقیق کن ببینم از اینایی که دم از وطن میزنن و موقع تجاوز فرار میکنن چند نفر شهید شدن
از همینایی که گاها سنگ کوروش و ایران رو به سینه میزنن
به نظر من کوروش بزرگ مردی بود که ایران رو قدرتمند کرد زمان خودش این طرفداران واقعی کوروش کجا هستن الان؟

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

اقا قاسم راست میگی تو نه باید به کوروش سیاوش و ارش جواب بدی چون فقط ایرانی جوب میدن!!!!!
گفتی کجا خدا گفته وطن مهمتر از دین اره؟؟؟ مگه کسی که وطن پرسته خداپرست نیست؟؟؟؟؟؟؟من بعد خدا ایران رو میپرستم و بنظر من دین فقط راه و روش زندگی هستش؟؟؟ وهمانطور که میدونی میگن وقتی حضرت منجی ظهور کنه مردم به یکدیگر میگن ایشون اصلا مسلمون نیست؟؟میدونی چرا به دلیل تغییرات فراوان دین اسلام یا همون دین الهی و یه سوال چرا دین زرتشت و شیعه انقدر به یکدیگر شباهت دارند ایا میدونی برای چی؟؟؟؟؟؟؟

جاوید ایران و ایرانی

سارا گفته:

سلام اول اینکه سه هزارسال نه دو هزار پانصدسال درضمن با این حرف شما باید تاریخو از بعد اسلام به ایران بخونیم از نظرشما کوروش و داریوش هیچ برن کنار…. فقط از حرفاتون اینطور برداشت میکنم شما حرفاتون درسته هرچی از اسلام میگید درسته ولی اگه ملتی نباشه مذهبی نیست وقتی وطنی نباشه دینی نیست !چون زمان اونها اسلام نبود باید اینقدر در حقشون بی انصافی بشه حتما اون دنیا شما هم باید جواب بدید, ما و همه ی مذاهب به وحدانیت خدای هستی ایمان داریم ولی شرایط ومقتضیات زمان رو هم درنظر میگیریم من ادم تعصبی نیستم همونقدر که کوروش دوست دارم وبهش میبالم دینمم واسم با اهمیته هیچ کدوم پایین تر از دیگری نیست چرا میخواید اینطور نشون بدید که مقابل هم هستن پس با این حساب ادم و حوا چون مسلمان نبودن ….!اقا قاسم جوابشو شما بدید درضمن لجبازها به بهشت نمیروند کجا ذکر شده؟تحررررررریف!!!۱وای وای درود بر پارسی گویان مسلمان

حسین صفایی پور گفته:

ای کاش ….

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به پارسیان عزیز و وطن پرست
وطن وفا من از شما یه سوال دارم اگه زبونم لال عراق ایران رو تصرف میکرد اسلام باقی میموند اما ایرانی باقی نمیماند حال شما بگو یه ایرانی برای حفظ کدوم میجنگید ایران یا اسلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و اما کتابها من در حدود دو سال تحقیق کردم وبا ادمهای روحانی و هرکی که ففکر کنید حرف زدم و کتاب خواندم و به این نتیجه رسیدم
قطار دنیا یک مقصد بیشتر نداره اونم اهورامزداست و دینها مانند ئاگنهایی کنار هم هستند و به دنبال هم!!!!!!!!!!!!!!!!!
در جنگ ایران به دلیل جو شدید مذهبی تمام مردم به نام اسلام به جبهه میرفتند و متاسفانه به دلیل جو زدگی فقط نام اسلام رو بیان میکردن در حالی که کشور دشمن هم مسلمان بود و به نام اسلام میجنگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جاوید ایران و ایرانی
===========
عزیزم اگه شما دو سال تحقیق کردی من ۱۰ سال تحقیق کردم
مثل اینکه شما نمیدونید جنگ ایران با عراق جنگ ایران با امریکا و غرب بود در واقع ظاهرش جنگ با عراق بود و حقیقتش جنگ با اسلام بود
خداوند متعال میفرماید همانا تنها دین در نزد من فقط اسلام است در کتاب مقدس قران
در جنگ عراق درسته مسلمان بودند ولی اونیکه ما باهاش میجنگیدیم بعث عراق بود نه مردم عراق
من به عراق سفر کردم و با مردمش بحث کردم
اتفاقا به خانه دوتاشون هم مهمانی رفتم یکیشون یه شهید داشت که جنگ ایران شهید شده بود با اون وجود میگفتن صدام تجاوز کرده به ایران
پس مردم مسلمان عراق نقشی در جنگ نداشتند و فقط به زور به جنگ میومدن
یه توصیه میکنم بری تحقیق کنی درباره جنگ ایران و عراق و وصیت نامه شهدا رو بخونید
انگیزه اصلی رزمندگان پیروزی اسلام بر کفر بود

Niloofar گفته:

سلام
سورنا جان واقعا خوشحالم که یکی هست از کوروش در برابر این همه توهین دفاع کنه.ممنون عزیزم.
آقا قاسم سلام،
شما فکر میکنید با حرفهاتون دارین به اسلام کمک میکنید وبه اصطلاح خودتون میخواین دیگران رو از گمراهی نجات بدبد!!!!!!!!! عزیزم باید بگم سخت در اشتباهی…… .
نمیدونم چرا بیشتر آدما ،نه بهتره بگم بیشتر مسلمونا از اسلام فقط و فقط نماز و روزه رو یاد گرفتن،ومسلمونی رو فقط به نماز اول وقت میدونن….به خدا قسم نماز و روزه در برابر اسلام مثل قطره ای میمونه در برابر دریایی از مفاهیم عمیق دیگه.قاسم جان اگه به کلیه مفاهیم اسلامی نگاه کنی میبینی که،چیزایی که کوروش وزرتشت به اون دعوت میکردن همون چیزایی که اسلام اصیل محمدی با یه کم،کم وزیاد بهش دعوت میکنه ، تفات چندانی بینشون نیست مگه اسلام غیر رفتار نیک _ پندار نیک_ کردار نیک میگه؟؟.
اگه دقت کرده باشی هیچ کدوم از بچه ها از اسلام اصیل محمدی بدنگفته،وهمه اسلام ناب و اصل رو قبول دارن.مشکل همه با این دین نوظهوره که به اسم اسلام بین همه هست،ولی شباهتی با اسلام نداره…اسلام ومسلمونی که نماز وروزهش سر وقته ،ولی دروغ میگه، خیانت میکنه،ربا میخوره،رشوه میگیره،غیبت میکنه و……بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این اسلام نیست…….!!!! وما هم به عنوان مسلمون داریم آبروی اسلام رو میبریم.من فکر میکنم گناه ما اون دنیا از یه آدم کافر بی دین که خدا رو قبول نداره بیشتره.میگی چرا؟؟چون ما ما با رفتار نادرستمون داریم وجهه ی اسلام واقعی رو با این اسلام ساختگیمون خراب میکنیم وامکان هدایت رو از دیگران میگیریم. ولی آدم کافر دیگه تکلیفش مشخصه و تظاهر نمیکنه،،،،امان از دست این به ظاهر مسلمونا…… .
به نظر من تو جبهه گیریت نسبت به کوروش و زرتشت فقط به خاطر نماز و روزه ست که توی زرتشت نیست وگرنه کوروش و زرتشت چیزی نگفتن که غیر انسانیت و اصول متعالی انسانی باشه.آیین زرتشت و کوروش هم مثل اسلام اصیل ، تلاششون برای بزرگ کردن روح انسان بوده و هست.
یه خواهش ازتون دارم بیخودی و از روی غرضورزی آیین کوروش رو هم خراب نکنید ،از آدم بزرگی مثل کوروش بد نگید،به پارس و نوادگان کوروش که عاشقانه دوستش دارند از روی ظاهرگرایی توهین نکنید…بسه دیگه ظاهر گرایی،یه ذره عمیق تر نگاه کنید!!!!!!!!!!!!!
جاوید باد سرزمین پارس در کنار نام کوروش
من خودم آرزوی بزرگم اینه که در زمان کوروش زندگی میکردم.ای کاش میشد یه جهش بزنم به زمون اون بزرگ مرد ایرانی…
جاوید باد ایران و ایرانی_جاوید باد کوروش و نوادگان او………..

پاسخ نیلوفر:
مهم در اسلام اشخاص نیستن
خوب افرین به شما که تایید حرفای ما رو میکنی دیگه
اسلام اخرین دین اسمانی و کاملترین دین بوده که حضرت محمد آورده و خداوند متعال هم گفته دینی غیر از اسلام پذیرفته نیست
پس ما هم باید دستور جدید رو بگیری
کوروش کبیر هم زمان خودش بزرگ مردی بوده که الانم به نیکی از اون یاد میشه
ولی بعدش پیامبر خدا اومد که جامع تمام خوبیها و صفات نیک و حسنه و یه انسان کامل از هر جهات اومده
که اگه کوروش زمان پیامبر بود یکی از شاگردان خوب پیامبر میشد
خدا رحمت کنه کوروش رو که مرد بزرگی بوده
نثار روحش بر محمد و ال محمد صلوات بفرست

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
وطن وفا میدونم عزیزم اما این قضیه جنگ برای زمان رضاشاه بوده زمانی که صدام کافر ریس جمهور عراق نبود وقتی که عراق قصد حمله به ایران رو کرد و رضا شاه لشگری رو فرستاد و اونها رو سرکوب کرد و از عراق هزینه لشگر رو هم گرفت ایا بعضی ها که میگن شاه زیردست امریکا بوده دلیل داشت با امریکا و غرب بجنگه؟؟؟؟؟؟؟؟ وگفتی شهیدان قبول دارم همه برای اسلام رفتن همونطور که قبلا گفتم به دلیل جو موجود در جامعه مردم اسلام رو بالاتر از ایران میدونستند و اما الان چی؟؟؟؟کدوم مهم تر و با ارزشتر؟؟؟؟؟؟؟؟
ایا تمام مردم عراق مجبور بودن با ایرانیا بجنگن؟؟؟منم به عراق رفتم اونا عاشق صدام و صدام هم عاشق اونا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدشم شما که تحقیق کردی چرا اسمی از کشورای عربی نبردی که صدام رو تامین میکردن و میگفتن جنگ ایرانیا و اعراب؟؟ و چرا نمیگید که کشورهایی که در این چندوقت انقلاب کردن میگن بهار عربی نه بیداری اسلامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جاوید ایران وایرانی

پاسخ به جناب آقای سورنای عزیز

میخواستم نظرتو تایید نکنم ولی اشکال ندار تایید میکنم
و برای بار چندم میگم
اخه عزیز من رفیق من خواهشا بدون سند رو هوا حرف نزن
سند بیار
ادم نمیشه که از خودش هر چی میاد ببافه
برای اینا سند بیار
اینکه بیداری اسلامی نمیگن و میگن بهار عربی؟؟؟؟؟؟
برای لشگر فرستادن رضا شاه هم سند بیار بینم از کجا میگی
در ضمن ملتی که من میبینم اسلام براش با ارزشتره
نمیبینی یا نمیخوای ببینی؟
همین جریان فتنه ۱۹ دی مردم برای چی اومدن بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بالام جان من با همه عرب موافق نیستم که چرا متوجه نمیشی
من اعراب رو قبول ندارم فقط خودمون رو قبول دارم خوب شد
ربطی نداره حرفات اخه

ایرانی گفته:

شعار کورش بزرگ :کردار نیک. گفتار نیک. پندار نیک… ایا اصل اسلام غیر از این است؟ هزار سال پیش از اسلام کورش بزرگ با این سه اصل بر دل ها حکومت کرد.منشور کورش به عنوان اولین منشور حقوق بشر شناخته شده.اولین بار نقشه کانال سویز توسط داریوش بزرگ طراحی شد. آقا قاسم یادت باشه ما قبل از اینکه مسلمون باشیم ایرانی ای بودیم که دین مبین اسلام هم آنراواعیاد و آدابش را نیزتایید کرد. غیر ازاین است؟

ایرانی گفته:

آقا قاسم میدونی وقتی اعراب مسلمان به ایران حمله کردن به هویت وفرهنگ ما چه بی احترامی هایی کردن؟ با اینکه مسلمون بودن !! اما کوروش بزرگ وقتی میخواست بابل رو فتح کنه بانهایت احترام به مردم و فرهنگ آن مردم بدون اینکه بهشون آسیبی برسه انجا رو فتح کرد با این که مسلمانم نبود.درضمن شما هم بهتره وقتی اسم کورش رو بکار میبری پسوند بزرگ رو باهاش بکار ببری چرا که بهعنوان پیغمبر اسمش در قرآن اومده و خیلی از مراجع تقلید هم ای واقعیت رو تایید کردن و همانطور که در اسلام آمده احترام به تمامی پیامبران وظیفه ی همه مسلموناست و درست نیست به اونا بی احترامی بشه خوبه وصیت نامش هم بخونی و ببینی که قدرتش رو مدیون خداوند میدونسته پس شایسته نیست به این شخصیت والا بی احترامی بشه و اسمش بی معنی تلقی بشه باامید موفقیت برای تمام سربازان ایرانی وساراوسورنا و سرباز کورش

ایرانی گفته:

بچه ها کیف کردین؟پیشاپیش هم ۲۹ اکتبر روز جهانه کورش بزرگ رو به شما ایرانیان وطن پرست تبریک میگم و امیدوارم عیدنوروز خوبی داشته باشین ماندانا

ایرانی گفته:

من واقعا عذر میخوام که اینقدر نطر میدم ولی هرچی بیشتر به حرف های این اقا قاسم نگاه میکنم بیشتر لجم میگیره آقا قاسم شما مامور در بهشت نیستین که تصمیم بگیری کی بهشت بره کی نره شما که قرآن میخونی اون قسمتشم بخون که از ذولقرنین چی گفته

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان و نیلوفر و ایرانی عزیزم
وطن وفا عزیز
۱- اگه کانالای ماهواره رو نگاهی بندازی متوجه میشی که میگن بهار عربی نه بیداری اسلامی
۲-روز ۹ دی بود و نه ۱۹ دی و بعدشم چند نفر بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چی میگفتن و برای چی امدن و دستشون پر از ساندیس و کیک نبود؟و برای ساندیس و کیک نیامدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وای وای بر انسان های که خود رو به یک کیک و ساندیس و ش ایرانسل میفروشند
وطن وفا کلی از مطالبمو که نذاشتی اینم نذاری عیبی نداره
جاوید ایران و ایرانی
=============
سورنای عزیز من
کانالهای ماهواره فقط دارن واقعیت رو میگن اره؟
خوبه حالا تو بعضی از این کانالها یه عده بیشعور نشستن دارن حرف میزنن
کیک و ساندیس کجا بود حالت خوبه؟
ملت فهیم هستن با شعور هستن با این حرفت بهشون توهین نکن با اگاهی میان
این حرفای دروغ رو همه جا پر نکن خجالت داره
مطالبت درست درمون و با منبع بزار من مگه مرض دارم تایید نکنم
همش تکرا و فحش به قشر خاص که نشد مطلب

Niloofar گفته:

عزیز من.اسلام دین کامله قبول،ما مسلمونیم قبول،،اما نباید فرهنگ متمدن ایراتی را قربانی عرب گرایی و جو زدگی کنیم!!!سر همین جو زدگی تاریخ ۲۵۰۰سالمونو عوض کردن،کردنش ۱۳۰۰سال!!!!!!!!!!!!توی تقویمون،کلا میشه گفت جز اعیاد مذهبی و عربی دیگه اثری از اعیاد باستانی و تاریخیمون نیست!!حتی ۲۹ اکتبر،روز جهانیه کوروش هم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مقبره ی کوروش رو به آب گرفتن!!!!!!!!این همه سال،هر دقیقه میبینیم یه ضریح برای امامان میسازن میبرن(اشتباه نکن من مسلمونم و عاشق حضرت علی و ائمه هستم،ولی واقعا فکر میکنم امامام راضی نیستن وقتی این همه گرسنه و بد بخت بیچاره تو شهر و کشورمون هست،براشون در حالی که ضریح دارن ،ضریح بسازیم(به نظر من اینا همه نشانه ی جوزدگی ،برخورد افراطیه))در حالی که مقبره ی کوروش زیر بارون و …داره نابود میشه.بابا….حرف من اینه تیشه به ریشمون نزنیم.مسلمون باشیم ولی ایرانی بودنمونو فراموش نکنیم،تاریخ کهن و پر افتخارمونو که دنیا بهش قبطه میخوره نابود نکنیم.دنیا ما رو با پیشینه ی تاریخیمون میشناسه و به ما احترام میزاره،پس چرا ما خودمون،با دستای خودمون به دلیل جو زدگی و کور کورانه،نام پر افتخار ایرانی رو نابود کنیم….چرا تو کتابای تاریخ ما مفصل درباره ی صدر اسلام حرف میزنن ولی درباره ی کوروش _اون بزرگ مرد ایرانی_فقط چند خط مینویسن،؟؟چرا تو دانشگاه تارخ اسلام باید پاس بشه ولی تارخ کوروش نه ؟؟!!در حالی که اگه درباره ی کوروش و کاراش گفته بشه ،۲تا فایده داره،هم من ایرانی یکی از بزرگانمو میشناسم و ریشه ی تاریخی خودمو حفظ میکنم،،،،، هم آموزه های متعالیی رو یادمیگیریم که چندان مغایرتی هم با اسلام نداره…چرا تو فرهنگستان زبان برای واژه های بیگانه معادل میسازن ولی تلاشی برای کم کردن واژه های عربی وارد شده در زبان فارسی نمیکنن و قوانین ما بیش از ۹۰ % از واژه های عربی تشکلیل شده….. و میلیارد ها میلیارد چرای دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا با تبر داریم ریشمونو قطع میکنیم؟! اگه مسلمون، با ریشه ی قوی ایرانی باشیم ،بهتر و بیشتر میتونیم مبلف دین اسلام باشیم. کوروش با تموم دلم ازت عذر میخوام چون میراث دار خوبی برات نبودیم!!! زنده باد ایرا ن و ایرانی و به امید روزی که به یاری اهورا مزدا دوباره ایرانی سر افراز در کنار نام کوروش و آموزه های او و اسلام اصیل (نه این اسلام ساختگی،اسلام اصیل محمدی!!!!!!!!) داشته باشیم. زنده و پاینده باد نام ایران و ایرانی. اگه حرفی داشتین خوشحال میشم بهم ایمیل بزنید.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
نیلوفر خانوم وایرانی عزیز خیلی خوشحالم دوستانی دارم که عشقمون یکی هست یعنی ایران
منی که انقدر عاشق کوروش شاه هستم میگم کوروش شاه هم فدای ایران تا بدونین که چقدر ایران برام مهم وبا ارزش
خیلی خوشحال میشم ایمیل بزنید تا خودمون گفتگو کنیم
جانم فدای ایران و ایرانی

مژگان گفته:

ببخشیدا!مشکل همه ما اینه که اسلام واقعی رو به ما نشون ندادن!به خدا اسلام خیلی قشنگه اما برا ما زشتش کردن!اسلام واقعی نمیگه جشن و شادی بده۱اما به ما نشون دادن که اسلام میگه فقط عذاداری کن!خودتون منظورمو بگیرید!
بعدم مهم اینه که به خدا برسی!حالا از هر راهی!به نظرم کوروش و خاندنش رسیدن!!!!!!!!!!!!!

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود بر ایران و ایرانی

هرجای دنیا که کم آوریم …………….نام کوروش بزرگ بر زبان آوریم

من وقتی به پاسارگاد رسیدم ساعت ۱۱:۳۰ شب بود
وقتی چشم هام به آرامگاهش افتاد زبونم بند اومده بود
فقط پدرم حالم رو میفهمید وقتی که داشتم از پشت دروازه ورودیش به آرامگاه کوروش نگاه میکردم
فکر نمی کردم حالم این طوری شه کاش همه ایرانیان میفهمیدن کوروش کیه
آرامگاه کوروش کعبه ما ایرانیاست بای بای ماندانا

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان عزیز و دختر ایرانی

دختر ایرانی عزیز من هم حس شما رو داشتم وقتی وارد آرامگاه شاهنشاه شدم مانند یه ماهی بودم که به اقیانوس رسیده باشه بخدا ضربان قلبم توی عمرم اینجوری زیاد نشده بود تمام وجودم غرق شوق و شور بود این حال رو فقط ایرانیان وفادار به کوروش و ایران میتونن داشته باشن جانم فدایه ایران و ایرانی
جاوید ایران و ایران
عشق من فقط و فقط ایران ایران و باز هم ایران

اتوسا گفته:

سلام من اسمم اتوساس وازاینکه یه اسم اصیل ایرانی رومه افتخارمیکنم وازمادروپدرعزیزم ممنونم که این اسموواسم انتخاب کردن شاید کاری ازدستم نیادولی اینطوری اریایی بودنموثابت میکنم
ممنون خیلی سایت خوبی دارین مرسی فرهادجون

اتوسا گفته:

اگه میشه ازگفته های کوروش بیشترتوسایتتون بزنین سایتت روخیلی دوست دارم من خودم اسمم اتوسائه ویکی از سرسخت ترین طرف دارای کورش وزرتشتم چی میشدحالاهم دینمون زرتشت بود راستش من خواب دیدم رفتم روی قبرکورش ویه عالمه گریه کردم صبح که ازخواب بیدارشدم تموم صورتم اشک بود میخوم به تموم پارسی زبونابگم که ما ایرانی هستیم اینجا ایرانه نه عربستان
دوستتون دارم
بدرود

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود بر ایرانیان و سورنای عزیز
از این که احساسم رو درک میکنی خوش حالم من اون شب رو در کنار ارامگاه شاهنشاه بزرگ به صبح رسوندم که برام افتخار بزرگی بود این که زیر سایه کورش بزرگ و در امنیت اون بخوابی خیلی حس با مزه ایه.نمیدونم آرامگاهش رو تو شب دیدی یانه خیلی غرور آفرینه آدم بغش میگیره از این ابهت که چه کسی پدرمون بود اون شب اصلا خوابم نمیبرد فقط به فردا فکر میکردم ۴فروردین ۲۵۷۱ش .(۱۳۹۱) بود که اولین بار …غیر قابل توصیفه دیگه هیچ آرزویی ندارم تنها آرزوم همین بود

مصطفی گفته:

چرا اخه لند باید باشه منشوری که به دست ایرانی ها ساخته شده.همی سایت های گورش و امسال این ها فیلتر میباشد.تور خدا این کارو نکنید…………….

سارا گفته:

سلام از سایت عالی تون دختر اریایی توصیفت بی نظیر بود واقعا اشکمو دراوردی

سارا گفته:

اقا مصطفی همون بهترکه همونجا باشه اونابیشتر از ماقدراین میراث با ارزش رو دارن اگه دست مابود الان داشت خاک میخورد کاش میشد بناهای باستانی مارو هم اونا نگه میداشتن اینجوری هر روز ترس اینو نداشتیم که یا در معرض خرابیه یا لوله های اب باعث از بین رفتنشون بشه یا اینکه حکم خرابیش رو بگیرن وفردا خبر برسه که نمیدونستن این یکی از اثار تاریخی بوده وتخریبش کردن توریست هایی که به اونجا سفر میکنن خیلی بیشتر از توریستایی که وارذ ایران میشن اینجوری خیلی ها با کشورمون وکوروش بزرگمون اشنا میشن.واقعا واسه خودم جای تاسف داره که اینوبگم ولی من بیشتر از اینکه درمورد تاریخ خودمون بدونم بیشتر محو تاریخ مصر میشدم همیشه دوست داشتم یه دخترمصری بودم تو دوره فراعنه عاشق کلئوپاترا بودم وهستم دریغ از اینکه خودمون یه ملکه باعظمت داشتیم خیلی دوست دارم بیشتر در مورده ملکه اتوسا بدونم و به اینکه یه دختر ایرانی هستم ببالم نه اینکه حسرت یه چیز دیگه رو بخورم من بیشتر کتابهایی که دارم در مورد تاریخ مصر هست فقط یه کتاب کوروش بزرگ دارم کاش رسانه ها بیشتر در مورد تاریخ کشورمون صحبت میکردن اگه همون چندتا کتاب درسی مونم نبود دیگه واقعا نمیدونستم سلسله اشکانی ساسانی وهخامنشی چیه و کی ان؟ ارزومه روزی برسه که تو سینماهامون بجای فیلم لوث عاشقونه فیلم های تاریخی ایرانی و ببینیم این حسرت تا کی باید رو این دلمون سنگینی کنه! از سایت عالیتون یه خواهش کوچولو دارم دوست دارم در مورد ارتمیس مطلب بذارید ممنووون

اتوسا گفته:

درودبه همه ایرونی هاوهمه ی پارسی زبونا من باسورناجون موافقم اقا قاسم شماکه نگهبان دربهشت نیستی که بگی کی بهشتیه کی جهنمی واقعاواست متاسفم توایرانی بودنتو:مردبودنتوهمه زیرپاگذاشتی شمایادت رفته که ایرونی هستی اگه بری عربستان بهترنیست اونطوردیگه خیالت راحت میشه…………………..

درقفس که باشی…….
دیگرشیریاقناری بودنت مهم نیست!!!!
ازادی دنیاییست پرازحرفهای ناگفته
درکشورمن “ازادی”فقط نام یک میدان است

سعید گفته:

من از بچه گی عاشق کوروش بودمو هستم .دردروبلاش به سره بعضی مقام ها

رضا گفته:

درود باز هم سپاسگذارم از سایت خوبتون . امیدوارم همیشه ادارمه داشته باشد . پاینده ایران اهورایی

محمد گفته:

اقا قاسم سلام.همه ما که وارد این سایت شدیم مطمئنا ادم های وطن پرستی هستیم .وطن پرستی به این مفهوم نیست که ما با اسلام مشکل داشته باشیم.نه اتفاقا وطن پرستی طبق احادیث خود اسلام از ایمان است.هم اسامی ایرانی و هم اسامی اسلامی اسامی بسیار زیبایی هستند .چه کسانی که داعیه اسلام دارند باید بدونند که اسامی ایرانی اسامی بسیار پر معنی و پر باری هستند وهم کسانی داعیه ایران پرستی دارند باید بدونند که اسامی اسلامی اسامی زیبایی هستند.من بارها از پدر ومادرم به خاطر نام زیبایی که برایم گذاشتند تشکر کردم .اما به عقیده من زمانی باید اسامی به غیر از اسامی ملی گذاشته بشه که که ما خودمون چیزی نداشته باشیم.البته این حرف من اصلا به معنی بی احترامی به اسامی زیبای پیشوایان اسلامی نیست و امیدواروم شما هم سریع نسبت به این مسئله جبهه گیری نفرمایید.اما با تمام احترامی که برای کلیه فرهنگ ها قائل هستم مطمئن باشید من شخصا اسامی ایرانی را برای فرزندانم انتخاب خواهم کرد.امیدوارم دونسته باشید که بحث برسر این موضوع به معنی این نیست که ما در۲۰۰۰سال قبل گیر کرده باشیم.درپایان ازتمامی دوستان و به خصوص شما تمنا دارم تا پاسخ تون رو نسبت به نظرم بشنوم تا اگر اشتباه کرده باشم من رو متوجه اشتباهم کرده باشید

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود برایرانیان
ساراجان ابراز احساساتت به خاطر اینه که تو رگ هات خون آریایی جریان داره ایران به امثال تو افتخار میکنه عزیزم
به امید تربیت کورشی دیگر……..

کیخسرو گفته:

من کیخسرو فرزند کورش نام مادرم شهربانو خانواده تن زرتشت هستیم شما را به دین زرتشت سوق میدهم لاکن در این دین شما موذف هستین که از او حمایت کنید با تشکر از شما دوست عزیزم

کیخسرو گفته:

کوروش میفرماید ( زانو نخواهم زد حتی اگر آسمان زقدم کوتاه تر شود) خواهشا در برابر مشکلات سر خم نکنید

مهسا (دختر آریایی) گفته:

آقا ی کیخسرو فکر نکنم اینجا جایی برای تبلیغ دین باشه. چه اسلام چه زرتشت . اینجا هیچ کس دینش رو تبلیغ نمی کنه

فاطمه گفته:

سلام توجه کردین تو این بخش اتوسا خانوم چی گفتن؟؟؟؟
از یه طرف هرچی دری وری بود بار اقا قاسم کرد و طرفدار ایران رو کرد و قاسم رو عربی دونست از طرف دیگه هم اخر دیدگاهشون نوشتند که ازادی در کشورم نام یک میدان است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خودتون قضاوت کنین
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
فاطمه جان فکر می کنی نیست؟؟؟لطفا از خواب بلند شو

علی گفته:

من افتخار میکنم که اسم دخترم کذاشتم آتوسا

ساحل گفته:

درود
فکر نمیکنم اینجا جایی برای تبلیغ دین باشه آقای کیخسرو.
اسامی اصیل ایرانی بسیار زیبا هستن و این دلیل نمیشه که اسامی ائمه زیبا نباشن.
ما عرب نیستیم ولی اسامی ائمه معنی قشنگی دارن و خانواده ها برای اعتقاداتشون این اسامی رو میزارن.مثلا زهرا یعنی نورانی و فاطمه یعنی بریده شده از آتش.
یعنی هیچ کس نمیتونه اسلام اصیل رو با ملیت ایرانی برای خودش نگه داره؟اینقدر سخته که الان همه دو دسته شدن و یکی طرف دین رو گرفته و دیگری طرف وطن رو؟

فاطمه گفته:

salam khanome mahsa manzore man in nabod ke azadi nist ya hast manzoran in bod ke harfeshon motanaghez bod
zat ziad

ناشناس گفته:

من به اسمم افتخار می کنم چون ایرانیم

ذغال فروش جهنم گفته:

افتخار ما ایرانیا به گذشتمونه…به اصالتمونه…ولی..الان چی..الان چی داریم؟

المیرا گفته:

سلام اسم من ترکیه ولی عاشق ایرانم وهمیشه ایرانی میمونم وبایدبگم مذهبمم ایرانیه .یعنی کردارنیک پندارنیک گفتارنیک.آخه چراعربی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خسرو گفته:

داریوش کبیر جدمان می فرماید:راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.پس بیایید همه باهم راه راستی را در پیش بگیریم.
باتشکر از صاحب سایت

آتوسا گفته:

سلام دوست عزیز اسم انگلیسی آتوسا رو اشتباه نوشتیatoosaیاatousa

atousa گفته:

سلام به همه دوستان خوشحالم که این سایت رو دیدم و مطالبش رو خوندم من به اون دوران علاقه شدید دارم چی میشد اگه بر میگشتیم به اون دوران و آتوسا رو از نزدیک میدیدیم!!!!

اتوسا گفته:

من به اسمم افتخار میکنم و به خودم میبالم

atousa گفته:

esmam ro miparastam

رز ع گفته:

سلام دوستان خواستم بگم من کتاب خانم هلن افشار رو خوندم داستانشم از حفظم حدود ۶۵۰ صفحه داره ولی اونقدر زیباس که اصلا نمیفهمی کی تموم شد و وقتی به اخرش میرسی ارزو میکنی کاش جلد دوم وسومی هم وجود داشته باشه عالی عالی

سارا2 گفته:

دین اسلام کامل ترین دینه من اسلام رو دوس دارم عاشق کوروشو و ایران و زرتشت هم هستم
واسه چی انقد بین دین دوستی و وطن دوستی تفرقه میندازین؟ما که ایرانی هستیم هم باید از وطنمون دفاع کنیم از تمدن و فرهنگ و تاریخمون و هم از دین نجات بخش اسلام .. دین اسلام با تاریخ و تمدنمونو کوروش کبیر هیچ تضادی نداره .. این ما ادما هستیم که داریم همه چیو باهم قاطی می کنیم بعد هم خودمون نمی فهمیم چی درسته چی غلطه
همیشه به یادت هستیم کوروش کبیر
زنده باد ایران و اسلام

علیرضا گفته:

عالی بود

دختر کوروش گفته:

سلاااام….
اسم من آتوسا هستش….
واقعا به اسمم افتخار می کنم…. از مامانم هم واقعا ممنونم که اسممو گذاشت آتوسا!!!
ممنوم مامان!!!!

ناشناس گفته:

هووو!
من افتخار میکنم که نامم آتوسا است
بسیار بسیار خوشحالم…!
به امید اینکه من هم مانند آن آتوسا سرنوشت ساز میهن عزیزم شوم…!!
آمین!!!!!۱!!

حسین گفته:

سلام
من به خودم نهایت افتخار را میکنم که اسمم حسین هست

هلیا گفته:

من زندگی نامه ی آتوسا رو خوندم.
اسم کتابش آتـوسا دختر کوروش بزرگ بود…
وقعا کتابش محشره.

لیلی هخامنشی گفته:

جالبه
اما این اسامی به اندازه ای که با معنی و با ارزش بهشون بی احترامی شده
شخصیتایی که هیچ نژاد و تمدنی نداشتن
اما ارزششون بیش از مردم ایران

آتوسا گفته:

سلام
کاش معنی آتوسا رو هم این جا می ذاشتین.
آتوسا دو تا معنی داره. معنی اول زبردست یا قدرتمند و تواناست.
معنی دوم خوش اندامه.
ما تو افسانه هامونم از این اسم ها که درباره ی اندام هست زیاد داریم. مثلا گل اندام.
اسم باید ملی مذهبی باشه. چه تفاوتی می کنه اسممون چیه.
برای نگه داشتن تاریخمون فعلا راه دیگه ای نداریم چون داره از به نمایش گذاشتن تاریخمون فرار می شه.
اگه این تنها راه پس همه باید درش تلاش کنن.
تو نود درصد کشور های دیگه منظورم مسیحی یا غربیه. خودشون رو محدود به یک نام نمی کنن. از دو نام استفاده می شه. این که از دونام استفاده کنی یه تقلید کورکورانه نیست بلکه آزاد گذاشتن خودت تو انتخاب نکردن بین دین و ملیتته.
زبان فارسی بدون عربی معنای خاصی نداره. هیچ کدوم از شعر های گذشتگان رو نمیشه بدون دونستن عربی خوند.
این در زمان ایران باستان هم بوده. واژه ها از سانسکریت و یونانی و رومی و … وارد زبان می شدند و جای خودشون رو بین مردم باز می کردند.
این قدر این اتفاقات می افتاده که الان تو پیدا کردن ریشه ها اختلاف نظر هست.
گذشته گذشته است و آینده هم می آید.
اگر گذشته رو فراموش کنیم و اون رو از دست بدیم آینده از بین می ره.
منطقی نگاه کنید. اگه از اسم های گذشته بدتون میاد اسم های جدید بسازین. ولی هیچ اسمی و هیچ دینی رو نباید مسخره کرد. همون طور که کوروش بت ها را به بتکده ها برگردوند.
باید جهانی زندگی کرد.
معنی آتوسا اون قدر که کسی که نامش آتوساست در اون تاثیر داره دیده نمی شه.
از اطرافیانتون بپرسین. وقتی می گین محمد، یاد معنی اون می افتن یا یاد پیامبرمون.
آتوسا هم همین طوره. وقتی می گن آتوسا، کسی یاد خوش اندام! یا زبردست نمی افته. همه شهبانوی بزرگ رو به خاطر میارن.
این قدرت انسانه. نه قدرت چند حرف که به مرور زمان تغییر می کنن و شاید هم از بین می رن.

یاسمین گفته:

سلام.منم با هلیا جون موافقم..کتاب آتوسا یه رمان تاریخی خیلی زیباس..همه بخونیدش..

آتوسا گفته:

esme man atousast va mesle baqiyeye atousa ha b esmam mibalam.
be umide ruzi k asamiye irani ro pas bedarim va bejaye inke dinaye dige ro beparastim b asle khudemun pey bebarim o bedunim k ki budim

ناشناس گفته:

ازکورش پرسیدند زندگی خود را بر چند اصول پایدار کرده ای که لقب

بزرگ را به تو داده اند، فرمود :

۱- دانستم کار مرا دیگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.

۲٫ دانستم که خدا مرا می بیند، پس حیا کردم.

۳٫ دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد، پس آرام شدم.

۴٫ دانستم پایان کارم مرگ است، پس مهیا شدم.

pouyan گفته:

دختری به کورش گفت عاشق تو هستم کورش گفت برادرم زیباتر است و پشت تو ایستاده دختر برگشت.. کوروش گفت.. اگر عاشق من بودی بر نمی گشتی

pouyan گفته:

خوب بود

ملیکا گفته:

سلام مارال جان من هم مثل شما ۱۳ سالمه وقتی یکی از فیلم های کوروش را برای دوستام بردم و ت مدرسه دیدیم همه عاشق کوروش و شاه های قدیمی شدند.

artmiss گفته:

واقعا دستتونوباید بوسید /شمااولین کسی هستید که دیدم بالاخره یه تاریخی نوشتید که بسیار زیباودرعین حال اشنا کننده با سرزمین پارس وتاریخ بی سابقهی پارسیان داشت/ ومیخواستم خواهش کنم میشه دربارهی بخش دیگری ازتاریخ هخامنشیان به این صورت بنویسید/ممنونم ازتون.وافتخار میکنم با وجود این که تمام تاریخ ما واصل وریشهی ما داردکم رنگ میشود هنوز کسانی هستند که برایشان پارسی بودن یک افتخار بزرگ است.

ناشناس گفته:

هر کشوری یه گذشته و تاریخی داره که باید حفظ بشه
متاسفانه توی این مملکت دارن کاری میکنن که انگار قبل از انقلاب ما هیچ پیشینه ای نداشتیم و گویا قبل از اون دایناسورها زندگی میکردن
کوروش به خاطر این نامش زنده مونده که فروانروای عادلی بوده
هر ملتی که کتاب نخواند باید تمام تاریخ را تجربه کند
به دوستان پیشنهاد میکنم کتاب های تاریخی مخصوصا کتابهایی که تحریف نشده باشه رو مطالعه کنن
از کوروش به نام ذوالقرنین هم یاد میشود
موفق باشید

اتوسا اسماعیلی گفته:

همه ی اسم های شما قشنگ وزیبا است حتا تو میترا جون . ومن به اسمم که اتوسا است افتخار میکنم .امید وارم همیشه موفق و شادباشید.

نگار گفته:

به افتخار بهترین و باهوش ترین بانوی ایران باستان….

آتوسا (مشهدي_‏)دهه هفتاد آره خودمم گفته:

سلام من اسمم آتوسا است_من اسمم رو خیلی دوست دارم _همه اسما قشنک اند_جه مذهبی جه اصیل ایرانی_بس لطفا دوستان دعوا نکنید_امیدوارم در آینده به وطنم خدمت کنم از ته دل

اتوسا گفته:

اتوسا اسم خیلی خیلی خوب است من به اسم خودم افتخار میکنم

مزگان گفته:

دو تا دختر دارم اولی اناهیتا ۶ ساله دومی اتوسا ۱ ساله .اسماشونو بیشتر از خودشون دوست دارم

نادیا گفته:

این داستان اشتباهه نام یکی از پسر های اتوسا سهت بوده و اتوسا ابتدا زنه برادر ناتنیه خودش کمبوجیه بوده و همینطور رکسانا . رکسانا در طی جنگی که با برادر ناتنی و یا همون همسر خودش به مصر میره به دست کمبوجیه کشته و سپس نام برادر خود بردیا را به زبون میاره

سهراب گفته:

با درود به همه ابر مردان ایران زمین ودرود به کورش کبیرها به داریوش کبیرها به اردشیر بابکانها به یعقوبها به نادرها به فردوسی ها و…… ودرود به ملت بزرگوار ایران زملن من از مطالبی مه در بالا نوشته اید لذت بردم افتهار افتخار افتخار

محسن گفته:

سلام به دوستان.خلاصه بگم هویت تاریخی هر کشور اصالت اصلی یک وطن _همه چیو با هم قاطی نکنین دین راه عرفان و معنویت هر انسان مهم درک و استفاده مفاهیمه….نیلوفر جان واقعا حرفات درست و منطقی و به جا گفتین….اتوسا اسم تون زیباست..در مورد معنی اسم اتوسا که گفتین خوش اندام توجه کنین در واژ ارایش زیبای دیده میشه .ادم باید منطقی باشه …من اسمم محسن اما به شکوه کوروش کبیر مینازم بزرگ اندیش مهربان انسان دوست.۲۸ کشور اسیایی در زمان کوروش دوست داشتن کوروش پادشاهشون باشه دلیلش همون بزرگیش و بخشندگیش بوده._باهم مهربون باشین_زنده باد ای کوروش
.ای آریانم_از مدیر هم تشکر بابت زحمات

ناشناس گفته:

اسم من آتوسااست وازعموی گلم تشکرمیکنم که این اسم رابرایم گذاشت وهمیشه اسمم راباافتخارمیگویم

Nazanin گفته:

سلام ببخشید من یه سوال داشتم تا اون جایی که من میدونم و اطلاع دارم ایین ازدواج خواهر بابرادر مادر با پسر مال یونانی تا بوده که یکبار اونم تو یکی از پادشاه های پارت رخ داده که ایرانیها شاکی شدن کلااز هستی پاکشون کردن تو یکی از سایتا یه مطلبی رو خوندم که عجیب ذهنم و درگیر کرده تو اونجا نویشته بود که کموجیه فرزند کوروش با خواهراش رکسانا و اتوسا ازدواج میکنه ایا این مطلب صحت داره؟؟؟؟

Nazi گفته:

سلام نادیا خانوم شما که ادعا میکنید این داستان اشتباهه پس بهتر بیشتر مطالعه داشته باشید هیچ یک از شاهزاده های ایرانی خودشون و هم ارزش یک یونانی نمیدونستند بلکه اون ها رو حقیر تر میدونستد بعد شمایگید اومدن ایین یو نانی هارو و ب جا اوردن که ازوج خواهر با برادر مادر با پسر یه عمل خیلی خوب میدونستند و معتقد بودن باعث خشنودیه اولین بار تو تاریخ ایران همچین کاریو تو زمان شاهزاده ونون انجام دادن که شاهزاده پارت هستن همسر دوم پدرشون که یونانی بودن کاری میکنن که پادشاه شیفته اون بشه وهر کاری که اون بخواد و انجام بده بخاطر همین زیر سر پسرش که یه بچه ننه به تمام عیار بود میشینه تا پدرش که پادشاه بود و به قتل بدرسونه بهد از به قتل رسیدن پادشاه پسرش به سلطنت میرسه وبعد از اون برای اولین بار تو تاریخ ایران با مادرش ازدواج میکنه که باعث خشم مردم میشه یه جورایی مردم از هستی پاکشون میکنن

آتوسا گفته:

با عرض سلام
من به اسمم افتخار میکنم چون یکی از بهترین اسم های دنیا محسوب میشه چون مالک اسم یکی از برترین ها بوده

بهار گفته:

هرجا اسم کوروش بزرگ باشه دشمنانش سروکلشون پیدا میشه ومیدانیم چه کسانی هستن که خودشان اعتراف کردن هدفشان نابودی فرهنگ ایرانیست،آ قا قاسم وفاطی خانوم یه شخص به اصطلاح باغیرت حتما اسم دخترشو میزاره شتربچه ماده یا دخترسوراخ شده و…..به اسامی عربیتون بیشتر دقت کنین درضمن غلط کردین به نیاکان ما توهین میکنید.

بهرخ گفته:

درود بر همگی باشندگان و دوستان
خوشحالم با این سایت آشنا شدم و البته انگار یکی از دوستان عزیز اینجا علاقمند بودند که معنی نامهای ایرانی از جمله داریوش:دارنده نیکی و خوبی،
کوروش:جنگاور، البته بعضیها هم به چم پسر آفتاب معنی کردند ولی جنگاور و دلیر بیشتر مورد تایید هست،
بهرام:مقدس و قابل ستایش،
هخامنش:دوستدار اندیشه،
و بقیه نام ها را نمیدونم فقط همین چندتا را میدونستم که گفتم دوستان،
به هر حال معنی نامها و علایق افراد بستگی به خواست خودشون داره و اینجا ایران بزرگ هست و با تمام اقوام و ملیتهای مختلف که همگی هم عزیز هستند و نیازی نیست سر چندتا نام که بیشتر سلیقه ای هست با هم بجنگیم.
اما نامهای ایرانی هم دوست ارجمند زیبا و بی نظیر هستند و حتی خیلی بیشتر از برخی نامهای عربی مانند(خدیجه، رقیه، سکینه، عثمان،)
حداقل معنی نامهای ایرانی هر چی باشه خیلی بهتر از برخی نامهای عربی هست و مربوط به هویت ماست که البته من گمان نمیکنم که حتی اگر امام زمان هم بیاد و بقول شما ظهور کنه مشکلی با نامهای ایرانی داشته باشه دوست عزیز چون رفتار انسانها مرز بین خدا و شیطان مشخص میکند نه نام افراد،
گذشته از این حرفها نامهای ایرانی برای یک ایرانی زیبنده تر هستند تا نامهایی که به زبان دیگری هستند و گفته بودید کدوم کشور نام مردمش مال تاریخ هست پس نامهای علی و فاطمه و حسن و حسین هم مال ۱۴۰۰ سال پیش هست و دیگه مناسب نیست درسته؟!!!!

اما زمانی که پیغمبر اسلام با خدا مخالفت کرده سر نام نوه اش که به زبان عربی نیست و در عوض نام حسین براش انتخاب کردند که همون معنی شبیر را میده و عربی هست پس ما ایرانیها هم بهتره به زبان خودمون نام فرزندان خود را انتخاب کنیم این عاقلانه تر و شایسته تر هست،
به هر حال اگر سلیقه شما نمیپسنده نام ایرانی را دلیل بر بد بودن این نام ها نیست سلیقه و نظر شما هم محترم و قابل احترام هست.

پایدار و مانا باشید همگی دوستان و بدرود

مهدی گفته:

یعنی همه چی گل و بلبل بود تا سر و کله …. معرکه (قاسم) پیدا شد. از صحبتهاش بوی نفاق میاد که این روزام خیلی آشناست. ضمنا آدم بدون مزد و اجرت نمیشینه اینقد منولوگ نظرات بشه قاسم خان!