۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

میوه های چاق کننده: این‌که بخواهیم وزن‌مان را بیش‌تر کنیم یا عضلاتی بزرگ‌تر بسازیم، آسان نیست. داشتن یک برنامه روتین ورزشی و رژیم غذایی سفت و سخت چالش‌های بسیار زیادی را به‌همراه دارد. به همین دلیل به سراغ مواد غذایی‌ یا میوه‌های چاق کننده می‌رویم تا بتوانیم کالری بیش‌تری به بدن‌ برسانیم و عضله بسازیم.

البته میوه‌ها جزو اولین دسته از گروه مواد غذایی‌ که برای چاقی مناسب‌اند، قرار نمی‌گیرند اما برخی از آن‌ها، می‌توانند در راستای جذب کالری بیش‌تر به ما کمک کنند. جدا از این موضوع، هر کدام ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص خودشان را دارند که به بهبود وضعیت سلامتی‌ کمک می‌کنند. بنابراین در این مطلب سلامت قرار است بیش‌تر با این میوه‌های چاق کننده آشنا شویم و درباره خواص‌ آنها اطلاعاتی کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: چاق شدن صورت در یک هفته: با این روش های ساده در یک هفته صورت تان را چاق و برجسته کنید.

۱- موز میوه چاق کننده

یکی از بهترین میوه های چاق کننده، موز است که نه‌تنها از مواد مغذی تشکیل شده، بلکه کربوهیدرات و کالری بسیار زیادی دارد. یک موز متوسط عموماً حاوی ۱۰۵ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰.۴ گرم چربی و ۲۷ گرم کربوهیدرات است.

جدا از این موضوع، ریزمغذی‌ها و مواد معدنی زیادی مثل پتاسیم و منیزیم در موز یافت می‌شوند. موز سبز نشاسته مقاوم بسیار زیادی دارد که به سلامت دستگاه گوارش و روده‌های شما کمک می‌کند و فرایند هضم‌اش آسان است.

اگر به دنبال یک میان‌وعده خوشمزه و در عین حال ساده می‌گردید، می‌توانید یک یا دو موز را در کیف خود گذاشته و در طول روز و موقعیت‌های مختلف، مصرف کنید. این میوه را حتی می‌توان با اوت‌ میل یا اسموتی‌های مختلف ترکیب کرد تا خاصیت چاق‌کنندگی بیش‌تری برای شما داشته باشد.

جالب خواهد بود: میوه‌ های مضر برای کبد چرب کدام‌اند؟

احتمالا بپسندید: علل کاهش تستوسترون در مردان | هفت عادت روزانه که به طور موثر تستوسترون را افزایش می دهد!

میوه های چاق کننده

۲- آووکادو برای افزایش وزن

بسیاری به‌اشتباه تصور می‌کنند که آووکادو نوعی سبزی است چون در واقع یک میوه است و در دسته‌بندی میوه های چاق کننده، جایگاه ویژه‌ای هم دارد. هر آووکادو ۲۰۱ گرمی حدود ۳۳۲ کالری است که می‌تواند به افزایش وزن‌تان کمک کند.

میوه های چاق کننده، آووکادو میزان بسیار زیادی چربی غیراشباع سالم هم دارد که به سلامت قلب کمک می‌کند و در تأمین ۶۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه‌تان هم نقش دارد.

از آن‌جایی که ما آن‌قدرها هم به‌سراغ آووکادو نمی‌رویم، نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم آن را مصرف کنیم. روش‌های بسیار زیادی برای خوردن آووکادو وجود دارد؛ از خوردنِ خام آن با قاشق گرفته تا ترکیب کردن آن در اسموتی‌ها و میلک‌شیک‌های مختلف. اگر نمی‌خواهید دیگر لاغر باشید، بهتر است آووکادو را به‌عنوان یک میان‌وعده بسیار خوب در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ابن سینا برای رفع نفخ و سردی معده این نسخه را پیشنهاد می کند!

جالب خواهد بود: برای کاهش درد این گیاهان دارویی معجزه می کنند+نحوه تهیه و مصرف

۳- نارگیل برای چاقی

نارگیل را همه دوست داریم، نه‌تنها به خاطر طعم و مزه دوست‌داشتنی‌اش، بلکه به‌خاطر فواید بسیار زیادی که برای سلامتی ما به‌همراه دارد. الان هم می‌توانیم بگوییم که این میوه به‌سبب چربی و کربوهیدرات خوبی که دارد، می‌تواند روی افزایش وزن ما نقش داشته باشد.

۲۸ گرم از نارگیل دارای ۹۹ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۹.۴ گرم چربی، ۴.۳ گرم کربوهیدرات و ۲.۵ گرم فیبر است و از مواد معدنی بسیار زیادی مثل فسفر و مس هم تشکیل شده است. روش‌های بسیار زیادی برای مصرف نارگیل وجود دارد: می‌توانید آن را به شکل خام بخورید، به نوشیدنی‌های مختلف اضافه کنید یا گوشت آن را در سالادهای میوه و غذاهای مختلف به‌کار گیرید.

۴- انبه چاق کننده

میوه های چاق کننده، انبه در ایران، دوست‌داران بسیار زیادی دارد و به‌سبب طعم شیرین و خوشمزه‌اش، در سبد غذایی خانواده‌ها جای خوبی پیدا کرده است. درست مثل موز، این میوه از کربوهیدرات بسیار زیادی تشکیل شده و به همین خاطر هم در لیست بهترین میوه های چاق کننده قرار می‌گیرد.

شما با خوردن ۱۶۵ گرم انبه می‌توانید ۹۹ کالری، ۱.۴ گرم پروتئین و ۲۵ گرم کربوهیدرات را به بدن‌تان وارد کنید. انبه حتی منبع خوبی از مس، چندین ویتامین ‌B و ویتامین‌های A و E است. خوشبختانه چالشی در خوردن انبه وجود ندارد؛ از آب‌میوه‌ آن گرفته تا به‌شکل خام و حتی اضافه کردن آن به سالاد و اسموتی‌های مختلف، گزینه‌های بسیار زیادی برای مصرف انبه به‌عنوان یک میان‌وعده در طول روزتان وجود دارد.

۵- انار میوه چاق کننده

میوه های چاق کننده، نوبتی هم باشد، نوبت میوه های چاق کننده خاورمیانه است. Healthline انار را به‌عنوان یکی از سالم‌ترین میوه‌ها در جهان معرفی کرده است چون داخل آن، پوکیالاژین و آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی یافت می‌شود و فعالیت‌‌های آنتی‌اکسیدانی این میوه در حالت خام، ۳۰۰ درصد بیش‌تر از شراب قرمز است.

جدا از خواصِ مختلفی که برای سلامتی دارد، یک عدد انار ۲۸۲ گرمی، حاوی ۲۳۴ کالری است که می‌تواند به‌شکلی کاملاً مؤثر افزایش وزن را در طولانی‌مدت برای شما به‌ارمغان آورد. قطعاً نیازی به راهنمایی در زمینه مصرف انار ندارید اما اگر می‌خواهید خلاقیتی به‌خرج دهید، می‌توانید آن را به سالاد یا ماست‌های پرچرب و چاق‌کننده‌ای که می‌خرید، اضافه کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

۶- زردآلو خشک برای افزایش وزن

در دسته‌بندی‌ میوه‌های خشک شده، یکی از بهترین میوه های چاق کننده زرد آلو خشک است که هر ۱۰۰ گرم آن، ۲۴۱ کالری را به خودش اختصاص می‌دهد. جدا از این موضوع، زردآلو خشک به عنوان یک منبع عالی ویتامین A شناخته می‌شود و سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.

این میوه خشک‌شده را می‌توانید خودتان درست کرده یا از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید و به‌شکل خام یا مخلوط کردن با سالاد و ماست‌ یونانی، مصرف کنید تا پروتئین بیش‌تری هم به بدن‌تان وارد شود.

۷- انگور و چاقی بدن

تا به این‌جای کار و با آمدن اسم انگور، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که میوه های چاق کننده عموماً همگی‌شان خوشمزه و شیرین هستند و اکثر ما آن‌ها را دوست داریم. ۱۵۱ گرم انگور حاوی ۱۰۴ کالری است و ویتامین‌های C و K موجود در آن، به بهبود سلامت بدن‌مان کمک می‌کنند.

میوه های چاق کننده

۸- سیب و افزایش وزن

میوه های چاق کننده، حتماً این جمله کلیشه‌ای و قدیمی را شنیده باشید که «با خوردن یک سیب در طول روز، دیگر نیازی به دکتر ندارید». در کلیشه‌ای بودنش شکی نیست اما نمی‌تواند حقیقی بودنش را زیر سوال برد. سیب حاوی پلی فنول است که به سلامت قلب کمک می‌کند و پکتین‌های داخل آن، ماده غذایی‌ای برای باکتری‌های خوب در بدن‌مان هستند.

مصرف سیب با پوست هم سه برابر ویتامین K و یک‌ونیم برابر ویتامین A بیش‌تری به بدن شما وارد می‌کند. جدا از همه این خواص خوب،  یک عدد سیب متوسط ۱۰۰ گرمی حاوی ۱۰۴ کالری است که می‌تواند نقش خوبی روی افزایش وزن بدن‌تان داشته باشد.

۹- کیوی برای افزایش وزن

کیوی را به عنوان یکی از بهترین میوه‌ها برای بهبود کیفیت خواب می‌شناسند که به‌واسطه سروتونینی که در خودش دارد، خواب آرامش‌بخشی برای افراد فراهم می‌کند. کیوی درون خودش کریسپر هم دارد؛ پروتئینی که می‌تواند التهابات درون بدن را کم‌تر کند. جدا از این، پتاسیم و فیبر داخل کیوی به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

میوه های چاق کننده، در کنار تمامی خواصی که اشاره کردیم، دو عدد کیوی حدود ۸۴ کالری به بدن وارد می‌کنند. اگر به دنبال افزایش وزن هستید، با فرا رسیدن فصل زمستان بهتر است کیوی را به‌عنوان یک میوه مفید به سبد میوه یخچال‌تان اضافه کنید.

۱۰- گیلاس راه حل چاقی

۱۵۴ گرم از گیلاس شیرین نه‌تنها ۹۷ کالری به بدن وارد می‌کند، بلکه پر اس آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است. این میوه می‌تواند روی بهبود سلامت بدن‌ و رفع التهابات داخلی ما تأثیر بگذارد. روش‌های بسیار زیادی برای مصرف گیلاس وجود دارد؛ از خام خوردن گرفته تا اضافه کردن آن به میان‌وعده‌های مختلف‌تان مثل اسموتی و اوت‌ میل.

بیشتر بخوانید: مصرف برنج بدون چاق شدن: اگربرنج را این گونه مطرف کنید، چاق نمی شوید!

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=۱۰-میوه-که-به-شدت-باعث-چاقی-و-اضافه-وزن-می-شوند!