تکمیل ظرفیت در برخی از شهر‌های استان‌های فارس، هرمزگان و کردستان/ ورود ۲ موج بارشی به کشور 

در شصت و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شد؛

در ابتدا سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در شصت و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد، با بیان اینکه در برخی استان‌ها ظرفیت اقامتی رسمی تکمیل شده است، تصریح کرد: در برخی شهر‌های استان‌های فارس، هرمزگان و کردستان ظرفیت اقامتی تکمیل شده است و برخی شهر‌ها نیز ظرفیت دارند.

او به رشد تردد جاده‌ای استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد، فارس هشت درصد و هرمزگان بیشترین رشد تردد جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند. 

فاطمی با بیان اینکه دیگر استان‌ها با رشد منفی مواجه بوده‌اند، افزود: استان کرمان رشد صفر درصدی داشته و استان‌های یزد، خراسان جنوبی، تهران و البرز تا منفی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اوج ترافیک در روز‌های دوم و سوم فروردین ماه، اظهار کرد: بعد از این ۲ روز وضعیت به شکل نرمال بازخواهد گشت. همچنین در موضوع اسکان مشکل خاصی را در استان‌های مختلف نداشتیم.

تجهیز ۳۰ هزار و ۱۹۱ مدرسه در سراسر کشور برای میزبانی از مسافران نوروزی

خلیلی نماینده آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۱۹۱ مدرسه در سراسر کشور تجهیز و فعال شده است، افزود: با توجه به تجربه بارندگی سال گذشته در استان‌های شمالی و مرزی برخی مدارس را به‌منظور ارائه خدمات به افراد غیر فرهنگی به‌صورت رزرو نگه داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه از ۲۸ اسفند تا دوم فروردین‌ماه میزبان ۳۷ هزار و ۴۷۷ خانوار بوده‌ایم، افزود: ۳۵۰ هزار و ۷۸۲ نفر را اسکان داده‌ایم. استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و خوزستان به ترتیب رتبه اول تا پنجم را داشته‌اند. در هنگام سال تحویل خراسان رضوی بیشترین پذیرش را داشته است.

کاهش ۷۰ درصدی فوتی‌های تصادف در سیستان و بلوچستان 

محمود میری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست در سخنان برخط گفت: از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شده و مراکز اقامتی ما به خوبی تکمیل شده به‌گونه‌ای که ۷۱ درصد ظرفیت اقامتی ما تکمیل شده است.

او افزود: این در حالی است که سایر دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش نیز به کمک ما برای اسکان آمده‌اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ۱۲۶ جایگاه سوخت در استان فعال است و هیچ مشکلی برای تأمین سوخت مسافران نوروزی نداریم. خوشبختانه تعداد فوتی‌های تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد کاهش یافته است. 

ورود ۲ میلیون مسافر نوروزی به استان اصفهان 

مهران زینلیان معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اصفهان نیز در این نشست به صورت برخط گفت: امسال به لحاظ تصادفات شرایط خوبی نداشتیم و افزایش ۴۰ درصدی را در فوتی‌های تصادف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم. بیشتر تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها است که خستگی و خواب‌آلودگی علت اصلی تصادف است.

او افزود: تا روز دوم فروردین، بیش از ۲ میلیون مسافر وارد استان شدند و پیش‌بینی ما این است که تا پایان تعطیلات میزبان ۵ میلیون مسافر و گردشگر باشیم. 

ورود ۲ موج بارشی به کشور 

محمد اصغری، نماینده سازمان هواشناسی نیز در این نشست گفت: امروز ۲ موج هوای کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج اول استان‌های فارس و بوشهر را در بر می‌گیرد و موج دوم از سمت آذربایجان غربی شروع می‌شود.

او افزود: نوسانات دما قابل توجه نیست و شرایط عادی است. با این حال روز دوشنبه هفته بعد پیش‌بینی می‌شود که شاهد شدت بارش‌ها خصوصا در استان‌های غربی هستیم و این بارش به تهران و البرز نیز می‌رسد. در بعد از ظهر دوشنبه در استان گلستان نیز شاهد بارش شدید باران خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: هرچه به سمت شرق می‌رویم از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد. 

نظارت نامحسوس بر تاسیسات گردشگری 

یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این نشست گفت: نظارت بر اماکن و تاسیسات گردشگری از مدت‌ها قبل از شروع تعطیلات انجام شد. در تعطیلات نیز نظارت به صورت محسوس و نامحسوس در تمام مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

او افزود: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ نیز برای پاسخگویی به مسافران نوروزی تدارک دیده شده است. با وجود افزایش ۴۰ درصدی رشد تماس با این سامانه خوشبختانه شاهد کاهش شکایات هستیم.

افزایش میزان انحراف به چپ ناشی از سرعت

سرهنگ سیروس حسن‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به ۳۲۱ فوتی و ۹ هزار و ۵۰۰ مجروح ناشی از خواب‌آلودگی، سرعت و انحراف به چپ را به‌عنوان سه عامل اصلی تصادفات و حوادث نام برد.

او بر مدیریت چهار محور سبزه‌وار- شاهرود، فسا- شیراز، سمنان- جندق به معلمان، کرمان و سیستان بلوچستان، بم به زاهدان تاکید کرد و افزود: فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان در سه سال اخیر ۲۰ درصد فوتی‌های نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند که اگر این سه استان از امکانات فراهم شده از سوی ستاد سفر برای مهار خواب‌آلودگی رانندگان استفاده کنند و تمیدات لازم اندیشیده شود، کاهش چشمگیری را در تصادفات شاهد خواهیم بود.

حسن‌زاده از افزایش میزان انحراف به چپ ناشی از سرعت خبر داد و بر انجام اقدامات لازم به‌منظور کاهش آن تاکید کرد.

پاسخ به بیش از ۴۰۰ هزار تماس تلفنی توسط سامانه ۱۱۵

الهام شمس، نماینده اورژانس با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون به ۴۰۴ هزار و ۸۰۸ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۵ پاسخ داده شده است، که منجر به ۱۲۱ هزار و ۵۱۴ ماموریت فوریت‌های پزشکی شده است، تصریح کرد: ۱۹ درصد ماموریت‌های انجام شده ترافیکی و ۸۱ درصد غیر ترافیکی بودند. ۶۲ بیمار توسط بالگرد منتقل شده‌اند و ۳۹۴ بیمار دچار سکته قلبی شده‌اند. همچنین بیماران سکته مغزی به‌طور مستقیم وارد سی‌تی اسکن بیمارستان‌ها شده‌اند.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۴۶۵ مراجعه حضوری در محل‌های استقرار جاده‌ای انجام شده است. ۶۵۰ بیمار احیا شده‌اند و ۱۵۴ زایمان موفق در آمبولانس‌ها انجام شده است.

شمس با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۳۲ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی کشور، ادامه داد: ۳۰۶ هزار و ۹۹۷ مورد بستری شدند. همچنین رشد ۶ درصدی بیماران قلبی و ۹ درصد بیماران گوارشی را داشتیم.

نماینده اورژانس به رشد ۲۲ درصدی مسمومیت ناشی از گاز co اشاره کرد و افزود: در سه روز اخیر ۱۵ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از گاز co جان خود را از دست داده‌اند که باید هشدار‌های لارم در این راستا انجام شود.

۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد توسط حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام شده است

مرتضی دهقان، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه تا روز پنجشنبه دوم فروردین ماه، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد توسط حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام شده است، افزود: ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تردد جاده‌ای، ۵۴۰ هزار ریلی، ۵۹۰ هزار هوایی و ۶۰۰ هزار گشت و سفر‌های دریایی بوده است.

او به کاهش ۱۰ درصدی در تمامی حوزه‌های حمل و نقل اشاره کرد.

منبع: میراث‌آریا

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=تکمیل-ظرفیت-در-برخی-از-شهر‌های-استان‌های-فارس،-هرمزگان-و-کردستان/-ورود-۲-موج-بارشی-به-کشور