ملزومات قطعات صنعتی


ملزومات قطعات صنعتیملزومات قطعات صنعتی
ملزومات قطعات صنعتی

در بخش صنعت پتروشیمی ، نفت و گاز و همینطور کشاورزی استفاده از قطعات صنعتی استاندارد و با دوام بالا اهمیت بسیاری دارد. این قطعات به سه دسته بندی کلی تقسیم می شوند. مورد اول لوله ها می باشند. برای انتقال مواد همچون سیال و گاز نیاز است تا به وسیله لوله های مختلف صنعتی صورت گیرد. لوله ها با توجه به جنس بدنه ، شیوه ساخت و ابعاد آنها به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که هریک کاربرد خاص خود را دارند.

فهرست موضوعات

برای قطع و وصل کردن و کنترل جریان نیاز به شیرفلکه پیدا خواهیم کرد. در واقع بخش دوم همان انواع مختلف شیرآلات می باشد که با توجه به نوع طراحی و عملکرد ، جنس و سایز بدنه مورد استفاده قرار میگیرد. بخش سوم هم به رابط بین شیرآلات و لوله ها مربوط می شود. در واقع انواع اتصالات از جمله فلنج ها در این بخش قرار خواهند گرفت. در ادامه به معرفی چند محصول از بخش های مختلف خواهیم پرداخت.

شیرفلکه مدل سوزنی

شیر سوزنی یک نوع شیر کنترلی است که برای کنترل جریان مایعات یا گازها در خطوط لوله‌کشی به کار می‌رود. این شیرها با حرکت یک سوزن به صورت عمودی به جریان، جریان مایع را تنظیم می‌کنند. این شیر دارای یک سوزن است که به طور عمودی به جریان مایع وارد می‌شود. حرکت سوزن به سمت بالا و پایین، مقدار جریان مایع را تنظیم می‌کند.

بدنه شیر سوزنی بخار ممکن است از مواد مختلفی مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده باشد. در خطوط لوله‌کشی انتقال نفت و گاز برای کنترل جریان از این شیرفلکه استفاده می شود. همینطور کنترل و تنظیم جریان مواد شیمیایی و کنترل جریان آب در سیستم‌های تصفیه و توزیع آب از جمله این موارد می باشد.

این مدل شیر به دلیل ساختار دقیق سوزن و قابلیت حرکت آن به صورت خطی، امکان کنترل دقیق جریان را فراهم می‌کند. برخی مدل‌ها دارای بسته بندی مناسبی هستند که از نشتی مایعات جلوگیری می‌کند. مدل های دیگه ای نیز برای استفاده در شرایط خاصی مانند درجه حرارت و فشار بالا یا مواد خاص ساخته می‌شوند.

شیرآلات پلاگ دار

شیر پلاگ دار یا همان سماوری یکی از تجهیزات مهم در صنایع مختلف است که برای کنترل جریان مایعات یا گازها در خطوط لوله‌کشی به کار می‌رود. این شیر اغلب دارای ساختار مکانیکی است که از طریق حرکت قطعه‌های مختلف مانند دیسک، سیلندر یا گلویه، جریان مایع یا گاز را کنترل می‌کند. از این محصول برای کنترل جریان مایعات به کار می‌رود. با تنظیم زاویه باز و بسته شدن دیسک یا سیلندر، میزان جریان مایع متناسب با نیاز کنترل می‌شود.

در مورد شیوه ساخت ، مواد مختلفی برای تولید شیر سماوری به کار می‌روند که به آنها مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی را می‌دهد. از کاربردهای این مدل شیرآلات می توان به استفاده در خطوط لوله‌های انتقال مواد شیمیایی ، کنترل جریان در خطوط لوله‌های انتقال نفت و گاز ، همینطور کنترل جریان آب در سیستم‌های تصفیه و توزیع آب اشاره کرد.

ملزومات قطعات صنعتیملزومات قطعات صنعتی
ملزومات قطعات صنعتی

از مهمترین ویژگی این شیرآلات ، به باید توانایی تحمل فشارهای بالا را داشته باشند. در مواجهه با شرایط سخت محیطی نیز دارای استحکام مکانیکی مناسب باشد. عمر مفید طولانی نیز از نکات بسیار با اهمیت به حساب می آید.

فلنج ها

فلنج یک قطعه است که به طور معمول به صورت دایره‌ای یا مستطیلی و با چندین پیچ در اطراف آن ساخته می‌شود و برای اتصال دو قطعه لوله یا تجهیزات مختلف به یکدیگر استفاده می‌شود. از پرکاربردترین این محصولات می توان به فلنج تخت اشاره کرد. این محصول به ندرت تاج یا لبه‌های برجسته دارد و به صورت صاف یا تخت ساخته می‌شود. از این فلنج برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر، معمولاً به کمک پیچ‌ها یا رول‌های زنجیری استفاده می‌شود. در مورد شرایط استفاده ، بسته به نوع مواد ساخت فلنج، می‌تواند در دماهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

خرید قطعات صنعتی

با توجه به شرایط بازار و بررسی های به عمل آمده ، فروشگاه ولوسند از جمله معتبرترین مراکز خرید انواع قطعات و ملزومات صنعتی می باشد. این فروشگاه با توجه به تنوع بسیار بالای محصولات و کیفیت عالی قطعات ، توانسته است تا بخش مناسبی از نیازهای صنعتی داخل کشور را تامین نماید. برای مشاهده محصولات و جزئیات می توانید به آدرس valvesend.com مراجعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

دانلود فیلم

ملزومات قطعات صنعتی

ملزومات قطعات صنعتی در بخش صنعت پتروشیمی ، نفت و گاز و همینطور کشاورزی استفاده از قطعات صنعتی استاندارد و با دوام بالا اهمیت بسیاری دارد. این قطعات به سه دسته بندی کلی تقسیم می شوند. مورد اول لوله ها می باشند. برای انتقال مواد همچون سیال و گاز نیاز است تا به وسیله لوله […] http://www.vatanfa.com/?s=ملزومات-قطعات-صنعتی