آموزش تکنیک‌های تبلیغات انتخاباتی با کتاب «کارزار انتخابات»

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یوسف سلمان‌خواه، نویسنده کتاب «کارزار انتخابات؛ راهبرد، راهنما و راهکار» که به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی شد، درباره تاثیرگذاری این کتاب بر رفتار نامزد‌های انتخابات گفت: در کتاب «کارزار انتخابات راهبرد، راهنما و راهکار» سعی کردم بخشی از نیاز‌های نامزد‌های انتخابی را به نحوی حل کنم و محتوای کتاب مختص کاندیداست؛ چراکه وقتی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و از این فضا آگاهی ندارند، این کتاب می‌تواند برای داشتن رفتار، استراتژی و حکمرانی مطلوب کمک می‌کند.

سلمان‌خواه به راهکار‌های کتاب برای داشتن برنامه برای نامزد‌ها پرداخت و افزود: به علت پراکندگی محتوای مربوط به انتخابات و حجیم بودن و تخصصی بودن مطالب، این کتاب به نامزد انتخاباتی می‌گوید که وقتی شما وارد کارزار انتخاباتی شدید، چگونه باید جغرافیای انتخابات را بشناسیم، چگونه سازمان خود را تشکیل دهی، چگونه می‌توان پیام، شعار، نماد و بیانیه صادر کنی، چگونه به بازاریابی سیاسی بپردازی، خودت را به مردم عرضه کنی و از شیوه‌های سنتی پول محور و قوم‌گرایانه پیشگیری کنی. در نهایت فصل پنجم به تبلیغات و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های انتخابات به شکل مدرن در قالب کمپین‌های سیاسی و ستاد‌های انتخاباتی پیشرو می‌پردازد.

این نویسنده با بیان اینکه بعضی از ستاد‌های انتخاباتی منفعل هستند، خاطرنشان کرد: ستاد‌های انتخاباتی یورشی جز دستیابی به نفر اول شدن به چیز دیگری فکر نمی‌کنند. انتخابات یورشی در اکثر کشور‌هایی اتفاق می‌افتد، که فرصت تبلیغات مدرن دارند. مثلاً در ایالات متحده امریکا ابتدا انتخابات اولیه در رقابت‌های درون حزبی شکل می‌گیرد، سپس به سراغ کارزار‌های انتخاباتی می‌روند. به عنوان مثال، باراک اوباما فرد ناشناخته برای مردم امریکا بود؛ ولی فعالان و کنشگران سیاسی او از تبلیغات مدرن استفاده کردند و ایشان را به برند سیاسی تبدیل کردند. در نهایت اوباما برنده انتخابات در ایالات متحده امریکا شد.

به گفته وی، یکی از اشکالات انتخاباتمان این است که ستاد‌های انتخاباتی فرصت تبلیغات ندارند و در ۱۰ روز نمی‌توانیم پیام، شعار و برنامه را به مردم مخابره کنیم، تا مردم اقناع شوند و با شما همراه باشند. مردم هم تحت‌تاثیر جریانات احساسی قرار می‌گیرند. البته خداروشکر که یک روز را درنظر گرفتند، تا مردم با آرامش دست به انتخابات بزنند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=آموزش-تکنیک‌های-تبلیغات-انتخاباتی-با-کتاب-«کارزار-انتخابات»