با ۷ عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید


با 7 عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

پاک نکردن آرایش صورت به خصوص آرایش چشم‌ها می‌تواند آسیب زیادی به پوست و چشم‌های شما وارد کند. این موضوع به خصوص در هنگام خواب بیشتر احساس می‌شود. در هنگام شب معمولا مشکلات زیاد پوستی و جسمی در ناحیه چشم به وجود می‌آید و زمانی که شما به خوبی آرایش چشم خود را پاک کنید؛ بدن شما فرصت خوبی برای ترمیم پوست پیدا می‌کند.

 

درواقع ماندن زیاد مواد آرایشی مانع از روند نوسازی پوست شده و در طول روز هم اثرات منفی زیادی بر روی صورت باقی می‌گذارد.محصولات آرایشی روند ترمیم پوست را به تاخیر انداخته و قارچ و انگل را بر روی پوست باقی می‌گذارند.

 

این کار مانع از کلاژن سازی در پوست شده و به مرور دچار چین و چروک به خصوص در قسمت چشم‌ها خواهد شد. برای مثال پاک نکردن ریمل می‌تواند موجب نفوذ مواد آرایشی آن به داخل چشم شده و چشمان شما دچار عفونت شوند. در ادامه به عواقب پاک نکردن آرایش چشم می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

 

۱- عفونت چشم

باقیمانده مواد آرایشی مانند انواع خط چشم و ریمل و مداد می‌تواند بافت چشم را تحریک کرده و موجب بروز عفونت در چشم‌ها شوند. ریمل و پرایمر ضخیم بر روی چشم‌ها فولیکول‌های ریز مو و غدد چربی پلک را مسدود کرده و وقتی ریمل را پاک نمی‌کنید؛ مژه‌ها شکننده شده و سریع از بین خواهند رفت.

 

شما می‌توانید برای پاک کردن این مواد آرایشی از پاک کننده مواد آرایشی به همراه گوش پاک کن استفاده کنید. بهترین انواع گوش پاک کن در مدل های فنری و پزشکی است. برای پاک کردن آرایش چشم انواع بلند آن کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر پاک کردن مواد آرایشی داشته باشید. البته مدل‌های برقی گوش پاک کن هم وجود دارد که برای پاک کردن گوش کاربردی‌تر است.

 

۲- خشکی پوست اطراف چشم

یکی از متداول‌ترین نتایج ناخوشایندی که پاک نکردن مواد آرایشی به همراه دارد، پوسته شدن پوست اطراف چشم و خشکی آن است. این اتفاق با گذشت زمان موجب ایجاد خطوط زیر چشم خواهد شد. در هنگام پاک کردن مواد آرایشی هم دقت کنید که فشار زیادی به اطراف چشم وارد نکنید تا دچار خشکی بیشتر نشود.

 

۳- ریزش مژه‌ها

هر نوع مواد آرایشی در صورت پاک نشدن می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و موجب تحریک و التهاب و همچنین عفونت شود. التهاب در اطراف پلک شما منجر به ریزش مژه‌ها خواهد شد.

 

۴- تحریک چشم

با 7 عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

زمانی که شما از ریمل به صورت روزانه استفاده می‌کنید؛ عفونت جدی و آسیب را به چشمان شما به همراه خواهد داشت. این مواد می‌تواند به راحتی به داخل چشم وارد شده و کیسه اشک را دچار مشکل کند. این اتفاق به تحریک، خارش و التهاب قرنیه هم منجر خواهد شد.

 

برای پاک کردن مواد آرایشی می‌توانید از دستمال مرطوب در انواع جیبی و قوطی هم استفاده کنید. دستمال مرطوب آرایش برای صورت بانوان متفاوت از دستمال مرطوب نوزاد و کودک است. در هنگام خرید علاوه بر قیمت سعی کنید از مارک‌های معتبری مانند دستمال مرطوب لدورا، پمپرز، نینو، wee، دایلکس و پنبه ریز استفاده کنید تا چشمان شما دچار حساسیت نشود.

 

۵- قرمزی چشم

با 7 عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

در کنار مواد نگه دارنده‌ای که در ریمل وجود دارند، یک بطری ریمل ممکن است به باکتری‌های روی پوست آلوده شود. بررسی‌ها نشان داده است که حدود ۳۰ درصد از بطری‌های ریمل تست شده بعد از سه ماه دچار آلودگی باکتریایی می‌شوند. دقت داشته باشید که عفونت چشم ممکن است پس از مدتی خود را نشان بدهد بنابراین به صرف سالم بودن چشم‌ها ریمل خود را به کسی قرض ندهید.

 

۶- گل مژه

گل مژه یک توده متورم، قرمز، حساس و دردناک است که در نزدیک لبه پلک ظاهر می‌شود. این توده یک آبسه کوچک با سر زرد رنگ است که به دنبال عفونت یا التهاب ریشه مژه و یا ترشح غده چربی به وجود می‌آید. تماس با دست یا لوازم آرایشی آلوده می‌تواند موجب ایجاد گل مژه شود. این التهاب معمولا عفونی و دردناک است و بهتر است برای پیشگیری از آن حتما چشم‌ها را بعد از آرایش به خوبی با آب ولرم و شوینده ملایم پاک کنید.

 

۷- شالازیون

شالازیون هم مشابه گل مژه است و در نزدیم لبه پلک و در زیر پوست آن است. شالازیون ممکن است در ابتدا ملتهب باشد و موجب ایجاد درد و قرمزی شود اما تفاوت آن با گل مژه آن است که بزرگتر و سفت‌تر است. در صورت پاک نکردن مرتب مواد آرایشی، احتمال شالازیون بیشتر خواهد شد.

 

اندازه شالازیون ثابت نیست و ممکن است به مرور بزرگ‌تر هم شود. بهتر است در کنار پیشگیری و پاک کردن مواد آرایشی، در صورت بروز شالازیون، آن را با کمپرس گرم روزی ۲ تا ۳ بار و هر بار ۵ تا ۱۰ دقیقه و با حوله گرم و تمیز ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا مجاری غده چربی سریع‌تر باز شده و زودتر خوب شود.

 

نویسنده: وحیده امینی

 

با ۷ عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

پاک نکردن آرایش صورت به خصوص آرایش چشم‌ها می‌تواند آسیب زیادی به پوست و چشم‌های شما وارد کند. این موضوع به خصوص در هنگام خواب بیشتر احساس می‌شود. در هنگام شب معمولا مشکلات زیاد پوستی و جسمی در ناحیه چشم به وجود می‌آید و زمانی که شما به خوبی آرایش چشم خود را پاک کنید؛ […] http://www.vatanfa.com/?s=با-۷-عواقب-پاک-نکردن-آرایش-چشم-بیشتر-آشنا-شوید