عقد زرتشت و بهاءاله در شبکه من و تو

شبکه من و توشبکه ای که ماهیت بهایی اش بر همگان روشن بوده و کارشناسان به عنوان بخش فرهنگی بی بی سی از آن یاد می کنند گاه گاهی در برنامه های خود در ارتباط با مسائل دینی مباحثی را مطرح می کند.

این شبکه اخیرا دربرنامه های خود به مناسبت های مختلف به تبلیغ و ترویج دین زرتشت پرداخته و از کارشناسان مربوط به این دین در برنامه های خود دعوت نموده تا در ارتباط با آئین و سنت های این دین صحبت کنند.

 

شبکه من و تو برای ترویج دین زرتشت به دعوت کردن کارشناسان اکتفا نکرده و برای این آئین مستنداتی را نیز تهیه نموده و از این دین به عنوان دین رحمت یاد می کند.

مساله اینجاست که این شبکه بهایی چرا باید از دین زرتشت دفاع نماید و حتی به تبلیغ این دین بپردازد؟!در صورتی که بیشتر  مخاطبین این شبکه مسلمان هستند.

در پاسخ باید بگویم که این مساله ریشه در اعتقادات مدیران این شبکه دارد و در تحقیقی کوتاه به این مساله می رسیم که علت ارادات بهائیان به دین زرتشت این است که آنها معتقدند که پیامبر دین زرتشت بشارت به پیامبرشان داده است و برای اثبات حقانیت خود از کتب این دین استفاده می کنند.

زرتشتیان در جواب به این سوال که هر پیامبری، گواهی و وعده پیامبر پیشین را دارد و کدامیک از پیامبران الهی به پیدایش پیامبرنمای شما وعده داده است؟!می گویند: در کتاب دینکرد (از کتب معروف زرتشتیان) صفحه ۱۸۵ آمده است:” چون هزار و دویست و اند سال از تازی آئین بگذرد، هوشیدر ماه به پیغمبری برانگیخته شود.”

همانطور که معلوم است؛ مقصود از آئین تازی، دیانت مقدس اسلام است و ظهور باب، ۱۲۶۰ سال پس از هجرت پیغمبر واقع شده است. ضمنا “هوشیدر” به معنای “در ِهوش” است که در واقع معادل عربی آن “باب ِ علم ” می باشد.

و در کتاب دبستان المذاهب(از دیگر کتب زرتشتیان) روایت کنند که حضرت زردشت فرمود: “پس از غلبه تازیان و پریشانی بهدینان ، خداوند در ایران بزرگی را از نژاد کیان بر انگیزد تا جهان را از خاور تا باختر به یزدان پرستی گرد آورد.”مقصود از غلبه تازیان، حمله اعراب به ایران و تسلط ایشان بر این سرزمین است “بزرگی از نژاد کیان” به تعبیر بهائیان، بهاء است که نسبت خانوادگی ایشان به پادشاهان ساسانی می رسد.

در مقابل باید به این مساله بپردازیم همانطور که بهائیان ارادت خاصی به زرتشت دارند، پیامبر خاتم را دشمن خود می دانند.

 دلیل این مدعی سیاست های مدیران شبکه من و تو که بیش از این بهایی بودن آنها آشکار گردیده می باشد.

 شاهد این مطلب هم اینکه چند روز پیش تداخل تاریخی میان میلاد پیامبر خاتم و جشن سده (از جشن های سنتی زرتشتیان) پیش آمد اما راهبردی که شبکه من و تو در این ایام انتخاب کرد نه فقط حمایت بلکه ترویج آئین زرتشت بوده است به طوری که موضوع چند برنامه خود را همین مساله قرار داده و ویژه برنامه ای در این خصوص تهیه و پخش کرد.

این در حالی است که این شبکه همواره مدعی است بر اساس میل و نظر بینندگان برنامه اجرا می کند و  اکثر مخاطبین این شبکه فارس زبان و مسلمان هستند و این شبکه با بی اعتنایی به مخاطبینش حتی نامی از پیامبر گرامی اسلام به میان نیاورد.

http://www.vatanfa.com/?s=عقد-زرتشت-و-بهاءاله-در-شبکه-من-و-تو
F گفته:

همش چرت متاسفم برای شما که فقط میخواین شادی مردم ایران را خراب کنید?!….

گردافرید گفته:

خیلی جالب که انقدر راحت برای خودتون موضوعات رو ترجمه میکنید من به شما اطمینان میدم که زرتشت نبی از امدن محمد نبی خبر داده بود ولی فکر نمیکنید الان مذهب بهایی پیروانی هم داره البته من شخصا زیاد به این دین اطمینان ندارم ولی در حال تنها کتاب مورد قبول تاریخ نویسان اوستا که هرگونه دست درازی در مفهوم اون باعث خرابی کل مفهومش میشه و فکر نمیکنم که کسی به سادگی بتونه این رو ترجمه وتفسیر کنه هر چند تبلیغ هر دینی که باشه غلط ومتاسفانه ما در دوره ای هستیم که مردم به هر سویی که دین تازه ای باشه میرن ولی دین اسلام از همه ادیان کامل تره. اما مدریت عزیز سایت خواهش میکنم به عقاید همه احترام بگذارید با سپاس از مطالب جالب دیدنی و خوبتون

هلیا گفته:

خدا هر چی بهایی هست از رو زمین برداره.
. اگه به وب منم سربزنید ممنون میشم.
thegreatking.mihanblog.com

مهسا (دختر آریایی) گفته:

هلیا جان منم باهات موافقم .

حسین گفته:

واقعا متاسفم از خانمها هلیا ومهسا که خودشون را ایرانی واریایی میدونند در حالی که اولین کسی که عقاید بشر را محترم ورسمیت بخشید ایرانی بود وبعداز ۲۵۰۰سال منشور اخلاقی وحقوق بشری این ایرانی بزرگ سرلوحه سازمان حقوق بشر جهان است ما اگر انسان هستیم باید عقاید انسان دیگر را محترم بشماریم غیر از این باشد باید در انسان بودن خود شک کنیم

محمد فرزند ایران گفته:

حسین جان از یه بچه۱۵-۱۶ساله که نباید بیشتر ازین توقع داشت .یهو جو گیر شده یه چیزی گفته .اشتباهش رو بهش گفتم .خودش به اشتباهش پی برد و عذر خواهی کرد

Amir BooM گفته:

درودم بر تو ای دادار هر چه داد
درودم بر تو ای کوبنده ی بیداد
الا شاهنشه ایران
درود قوم احمد را
درود قوم عیسی را
درود قوم ایران را
پذیرا باش

بنده خدا گفته:

به نام دانای عالم

با سلام خدمت مدیریت سایت و بازدید کنندگان .

در رابطه با این متن در سایت باید بگویم که بسیاری از مردم می دانند که دین بهایی مانند بسیاری از ادیان مثل وهابیت و… دروغین است اما باید دانست که مردم باید آزادی اندیشه و بیان داشته باشند و ما حق محکوم کردن کسی را نداریم .

اگر این سایت کورش بزرگ است پس باید به این نکته توجه کرد که کوروش فرمود :

فرمان دادم هرکس در پرستش خدای خود آزاد باشد .

البته دوباره هم به این نکته اشاره میکنم بهاییت دینی اشتباه و نادرست است اما هرکس در نوع پرستش خداوند آزاد است . پس به هیچ دینی نباید بی احترامی کرد تا افراد دیگری از ادیان دیگری به دین ما بی احترامی نکنند .
( البته این نظر شخصی من است )

به امید ضهور امام زمان و پایان دروغ ها و چشیدن طعم واقعی خدا پرستی و مسلمان بودن …

پسری از سرزمین پارس گفته:

به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد

هلیا گفته:

جناب آقای محمد فرزند ایران من کی همچین حرفی زدم؟
واسه چی حرف تو دهن آدم میذاری؟

مهسا (دختر آریایی) گفته:

آقا حسین این بهاییتی که دارین ازش طرفداری می کنین دشمن اسلام هستش و ما باید با اون مقابله کنیم . اگه درمورد تاریخ بهاییت در ایران نمی دونید بهتر برین یه کمی تحقیق کنین مثل اینکه اطلاعات من ۱۵-۱۶ ساله بیشتر از شما هستش . همین بهایی ها بودن که خیلی از انحرافات رو وارد دین مبین اسلام کردن مانند: قمه زدن که همین کار باعث شده که مسیحی ها و دیگر ادیان به ما بخندند. زمانی که درباره ی چیزی نمی دونین لطفا دربارش اظهار نظر نکنین و همین طور توهین. درباره ی منشور حقوق بشر هم باید بگم که زمانی که کورش دستور داد اون رو بنویسن مردم بابل دشمن کیش و آیین اون نبودند .

محمد گفته:

برادر عزیز نمی توان هرچیزی را به مسائل دیگر ارتباط داد مادر کشوری زندگی میکنیم که تعداد زیادی پزشک مهندس استاد دانشگاه و….که زرتشتی هستند داریم چون شما می خواهی چهره شبکه من وتو را خراب نشان دهی چرا به زردشت واین دین الهی جفا می کنی برنامه شبکه من وتو برخلاف اصول دولت جمهوری اسلامی است قبول با اسلام تناسبی ندارد صددر صد قبول ولی اینکه هر گروهی را تایید کرد معلوم می شود ان گروه هم فاسد است دلیل درستی نیست بهتر است درمقابل اهل سنت مسیحیان زردشتیانی که دراین کشور به مردم خدمت می کنند بادقت نظر بدهیم

sarbaz vatan گفته:

از بعضی عزیزان خواهشمندم دربرخورد با فرغه ها مذاهب تندروی نکنن.

احسان گفته:

این بهایی ها دشمن واقعی ما هستن
اونهایی که می گن به عقاید فرقه های دیگه احترام بزارین
لطفا برن ببینن اینهایی چه پدری از ما در آوردن !!
از طرف اسرائیل هم حمایت کامل می شن
راستی می دونستین تو خود اسرائیل اجازه تبلیغ ندارن
می دونید چرا؟؟؟؟؟؟
چون چاقو که نباید دسته خودشو ببره!!!
اینا واسه تبلیغ فرقشون هر کاری می کنن مثلا خوش رویی یا ارزون فروشی اما از ته دل از ما متنفر هستن
ما هم برای جلوگیری از تبلیغات سوء اونا ماهیت شیطانی این فرقه رو بگیم

آریا گفته:

هر کس به دینی بی احترامی کند به دین خود بی احترامی کرده چون پروده ی آن دینی است که از او طرفداری می کند

کوروش گفته:

من بزرگترین افتخاری که دارم اسمم هست.بقران قسم وقتی اسم کوروش هخامنش میاد اشک تو چشمام جمع میش و موهای تنم سیخ میش.اکثر جمعه ها پیش خودش هستم

ستاره (***مهسا***) گفته:

چه احساس خالصی تا حالا همچین چیزی ندیده بودم اقا کوروش
خوشحالم هنوزم هستن کسانی که عاشق تمدنشون وبزرگ مرد تاریخشون هستن

مهسا (دختر آریایی) گفته:

سلام خوش به حالتون آقا کوروش. من متاسفانه تا به حال به مقبره ی کوروش نرفتم

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

حتما برو آجی!نری سرت کلاه رفته ها!من ۴،۳بار رفتم بازم دلم میخواد برم.اولین بارعیدنوروز رفته بودم ینی حالم تماشایی بودا!مامان بابام ازم فیلم میگرفتن برادرمم که فیلم،مسخره بازی درمیاورداصلا یه وضعی.یادش بخیر…ولی خب پاسارگاد جای زیبایه حتما برنامه بریز برید.الان فقط دوست دارم برم کربلا اونجام برم مخصوصا تو محرم دیگه عالی میشه!

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

راااااااستی سلام یادم رفت!سلام فرارسیدن محرم رو به همه شیعیان واقعی تسلیت میگم امیدوارم که عزاداری هاتون قبول باشه و اجرتون با خوده امام حسین.انشاالله که خدا قسمت کنه محرم تو بین الحرمین عزاداری بزرگمرد دینمون رو بکنیم.وای یه لحظه فک کنید….؟!؟!!ایشالا

سهراب گفته:

همش چرت متاسفم برای شما که فقط میخواین شادی مردم ایران را خراب کنید?!….

ناشناس گفته:

هرکسی تونست دو خط فقط دو خط از دشمنی بهایی ها یا زرتشتی ها یا یهودی ها با ما ایرانی ها رو کنه پیش من جایزه داره
واینکه درتاریخ بررسی کنید ببینید بیشترین آسیب را خداوکیلی عرب ها به ما زدن یا اینها

اریا پسر ایران وپسر کوروش گفته:

در جواب فرد پسر ناشناس بگم که زرتشت به ایران دشمنی نکرده اما بهایت وصحینیسم ها نه مردم اسراعیل به ایران هم خیانت و هم دشمنی کردن اگر خواستید در قسمت نظر ها سوالات تون بنویسید من بهتون جواب میدم بدون دروغ قسم به زرتشت وقسم به اهورا مزدا خدای ایران جهان.