دامغان دروازه ناشناخته تاریخ (قسمت سوم)

تپه حصار تمدنی فراموش شده

نخستین کسانی که بعد از دوران یخچالی چهارم که بر زمین گذشت، به دشت دامغان پا گذاشته اند یا آثار تمدنی آنها به جاست، مردمی بوده اند که برای اولین بار در شمال شیر آشیان (روستایی در ۱۵ کیلوتری غرب دامغان)، ساکن شده و نخستین ظروف سفالی دست ساز را ساخته و با نقوش هندسی آن را تزیین کرده اند.انان شکارچیانی بودند که حیواناتی نظیر بز و گوسفند را اهلی کرده اند و بیشتر به کار شبانی و کشاورزی مشغول بودند. زمین را کشاورز با تیرکی که خود می کشید، شیار داده و سپس بذر می پاشید.

ارسال شده توسط: محمد (کاربر سایت)

از روی مجسمه های کوچکی که به شکل حیواناتی چون سگ، گوسفند و بز در منطقه به دست آمده، معلوم می شود که هنوز گاو را اهلی نکرده بودند. جالب ترین نکته این است که حدود ۷۰۰۰ سال قبل زنان بالاترین نقش را در اداره ان جامعه دران منطقه داشتند. معماران ساختمان سازی سفالگران و کوزه گران عمدتا زنان بودند. اما به عللی نامعلوم آنان این منطقه را ترک کرده و به منطقه حصار آمدند. با امدن این مردم به منطقه حصار یکی از نخستین پایگاه های تمدن بشری در ایران شکل گرفت.
پس از تجمع این مردم در این ناحیه آنان موفق به ابداع چرخ سفالگری شدند. شیوه استخراج مس کشف کردید و مردمان تپه حصار به بزرگترین صادر کننده مس دران دوران تبدیل شدند و این روستای کوچک را مبدل به شهری ثروتمند کرد که صنعت گران و تجار ثروتمند آن با شرق و غرب جهان آن روزنظیر چین، هند، افغانستان و بین النهرین و آشور و ایلام در ارتباط بودند. با توجه به اشیاء به دست امده از مقبره ها ثروت هنگفت مردم این ناحیه به وضوح برای ما آشکار میکردد. ضمن اینکه به دلیل کشف تعداد بسیار اندک سلاح درین ناحیه برای ما روشن میشودکه مردم حصار مردمانی صلح دوست بودند .
با گسترش تجارت درین ناحیه آنان موفق به ابداع مهرهای سیلندری و استوانه ای شدند که نخستین مهر های ابداع شده دران روزگار میباشد.
مردم حصار خانه هایشان را با چینه به شکل مکعب مستطیل ساخته اند که بیش تر نقش یک خوابگاه موقت را داشت. با این همه آن قدر، این سر پناه برای آنان ارزش داشت که اگر خراب می شد باز آن را بازسازی می کردند. در ابتدای دوره حصار خانه های آنان چینه ای است؛ ولی از اواسط دوره حصار از خشت استفاده شده است و تقریباً تا پایان دوران هشت گانه، حصار خانه ها و ابنیه از خشت خام بود ولی گاهی از آجر هم به عنوان پایه استفاده می شد.این خانه، سقفی ساده از شاخه های درختان داشت و پوست حیوانات بر روی آن قرار می گرفت که گاهی اندود گل هم اضافه می شد. در بناهای شوش و سیلک هم از کاه گل استفاده می شد و دارای ناودان هایی بوده که برای استحکام آن از قیر استفاده می شده است. خانه نزد مردم حصار انچنان اهمیتی داشته که انان مردگان خود را در کف اتاق نشیمن خود دفن میکردند.
علت مرگ ناگهانی و دسته جمعی مردم این ناحیه هنوز نامعلوم مانده و اطلاع دقیقی در دست نیست و به علت کشیده شدن خط راه آهن تهران مشهد و عدم امکان اکتشاف و بررسی شاید برای همیشه نامعلوم بماند. اما عده ای از باستان شناسان زلزله و عده ای دیگر هجوم اقوامی از شمال (شاید آریایی ها) را علت از بین رفتن انان میدانند.
(در مورد طرز تدفین مردگان درین ناحیه نیزبه دلیل اهمیت موضوع و نکات بسیار اعجاب انگیز ان در قسمت دیگر به تفصیل برایتان مطالب را بازگو خواهیم کرد)

http://www.vatanfa.com/?s=دامغان-دروازه-ناشناخته-تاریخ-(قسمت-سوم)
دخترآریایی(ایرانی) گفته:

خسته نباشید باباجون محمد از این که زحمت میکشید.

محمدفرزندایران گفته:

قربونه شما.دیگه چی کار کنیم .من میخوام مطالبی بزارم که بشه همه روش بحث کنیم.اما خودت که میدونی .یه چیزی باز به ما میبندن کار دست خودمون میدیم .
حالا دیدی چه شهر با تمدنی داریم؟خداییش حال کردی؟

سهیل گفته:

محمد من یک دایی دارم که سالهاست ماهواره دارند. انقدر محو خرافات اخبار اونجا قرار گرفته که اگه روز باشه بهش بگی روزه اگه ماهواره بگه شبه میگه شبه!
شما هم چون ………. با این افکار زندگی میکنی.
اون نقطه چین به معنای ماهواره نیستا بلکه افکار و عقاید آخرالزمانی هست.

مسلمان ۱۲ امامی که به خاطر احترام به دشمن، عمر رو حضرت خطاب کنه در قاموس مسلمانان واقعی جایی ندارد.

محمدفرزندایران گفته:

عقاید اخرالزمانی؟……اون هم به خاطره ماهواره؟…….ایا تا به حال من به عقیده شما توهین کردم؟……..پیامبر حتی اجازه نمیداد مسلومنها به بتها توهین کنن.چون به عقیده ایشون وقتی کفار ببینن که دارن به خدایانشون توهین میکنن .اونها هم به پروردگار متعال توهین میکنن.شما اگر پیرو همین هم بودی هر گز همچین حرفی نمیزدی .لطفا تو ذهنت تصور کن در یک سایت که مدیرش از اهل تسننه اون شخصی بیاد یه حرفیی بر عکس اون چیزایی که شما میزنی صحبت بکنه و شما هم داری اونو مطالعه میکنی مثلا حضرت علی (ع)رو فقط علی خطاب بکنه(تازه ما بهترین وضعیت رو مثال زدیم) .ایا احساست رو میتونی به هم بگی
مردوک هم خدای کوروش نبود اما وقتی بابل رو فتح کرد به اون احترام گذاشت .
حالا ما با قضیه شیعه و تسنن کاری نداریم ایا زردشتی ای تو این سایت به مقدسات شما توهین کرده که شما علنا از زردشتی ها اعلام انزجار میکنی ؟

و نکته اخر .تا ما یه همچین طرز تفکری داشته باشیم که هر کسی که عقیده ای به غیر از عقیده ی ما داشته باشه اونو به داشتن افکار اخر الزمانی و یا کافر بودن و هزارو یک جور ازین حرفا متهم بکنیم کار ما به هیچ جایی نمیرسه.

سهیل گفته:

اینکه یک حرف رو خیلی زیبا بزنیم و با یک سری روایت های بی سند بخواهیم با افکار عمومی بازی کنیم کار خوبی نیست..
هر چی به پایان دنیا نزدیک بشیم مردم عقاید و افکارشون عوض میشه. به خیلی چیزا دیگه اعتقادی نخواهد داشت.
مثل دوست دختر داشتن که الان انقدر عادی شده که هر کسی نداشته باشه از نظر اونایی که دارن، عقب افتاده هست!
اینو مثال زدم و خیلی از این دست موارد داریم.

شما هم تقصیری نداری و تنها شما نیستی که عقاید و افکارت در مورد اسلام، شیعه و غیره داره عوض میشه و میخوای مثل سورنا و غیره با نفوذ در اینجور سایتا و فیسبوک و غیره و ذللک مردم رو از دین و اعتقادی که دارند منحرف کنید.

من نمیخوام با کسی بحث کنم و فقط میخوام بگم اگه ۱ ثانیه به آخرالزمان هم مانده باشه من همون آداب و عقایدی رو خواهم داشت که اجدادم داشتند.
گفتنی زیاد دارم اما نه حس تایپ هست و نه حوصله اش.
کلا از نظر دادن درباره این چیزا که نتیجه نداره خوشم نمیاد.
اینو گفتم که فکر نکنی من لال هستم و فقط نظرات رو حذف یا تائید میکنم. من درسته توی خط کامپیوتر و این چیزام اما دلیل نمیشه که از دین و تاریخ چیزی ندونم.

لطفا دیگه با من بحث نکنید و نظرات کنایه ای و اهانتی و بازی با احادیث و روایات رو نفرستید.
اینو خطاب به همه زرتشتی ها و وطن پرستان گرامی میگم.

محمدفرزندایران گفته:

اقا سهیل این حرف جواب حرف من نشد.کسی نگفته عقیدتو عوض کن چون عقیده شما اصلا به من ربطی نداره.بارها و بارها هم گفتم که من مسلومنم.من دارم میگم اگر تو یه عقیده ای داری (چه درست چه غلط)چرا اونو برتر عنوان میکنی و بقیه عقاید رو پست میدونی .در ضمن هر کدوم از گفته هام که بی سند بود رو به من بگو تا برات سند بیارم.
و یک نکته دیگه من نمیخوام شغلمو بگم .اما وضع مالیه من خدارو شکر خیلی خوبه و البته اصلا هم وقت ندارم که به قصد منحرف کردن اینو و اون بیام تو این سایت ها و فیسبوک و ازین جور حرفا.من خیلی اتفاقی با این سایت اشنا شدم و اصلا عضو فیسبوک هم نیستم .طریقه اشنا شدن من هم با این سایت به این صورت بود که یک مطلب تاریخی رو چند سال قبل سرچ کردم و تو ضیحاتی درون مورد که تو سایت وطن فا بود جلوم باز شد ازون موقع من این سایت رو مطالعه میکنم و نظرات دو ستان رو می خونم.اینو بهت گفتم چون برای چندمین باره که میگی به قصد منحرف کردنه اینو اون میای توی این سایتها.
ببخشید سهیل جان مشکل با اینجا با هم دعوا نداریم ولی مشکل شما اینه که مسلمون رو فقط اونی میشناسی که خودت هستی

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

بچه ها این چه کاریه؟پسرای خوبی باشید دیگه.مثلا ریش سپیدای سایتین.حالا روبوسی کنید.آفرین. بعد من یاد میگرم میرم موهای یکی از دخترا رو دونه دونه از پیاز میکنم ها؟ بعد مامانشون اومد گوشم رو کشید میگم ازسهیل و آقا محمد یاد گرفتم(البته برای رونق کار خودم که پیش خودم بیان مو بکارن موشون رو میکنم)

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

راستی بچه ها امروز سوتی دادم تو مدرسه به عمر بدوبیرا گفتم .میشنیدن فاتحه ام خونده بود.

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

هم حرفای آقا سهیل درسته وهم آقا محمد . درمورد ماهواره موافقم آقاسهیل یکی ازآشنایان انگار مغزش ازماهواره دستور میگیره.شستشوی مغزی به عبارتی. بخدا بعضی موقع حالم از آدما بهم میخوره بخاطر فکرای محدود و آلوده شون انگار فقط برای تفریح و خوشگذرانی بدنیا اومدن.اما خوشحالم که من خودمم و مثل خیلیای دیگه فکر نمیکنم.

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

اینم یه هنریه دیگه نه؟ اینکه به رنگ جماعت نباشی.از نظر من پاک بودن زیباترین هنر آدمیه.خداروشکر

ستاره(***مهسا***) گفته:

درود
اقا سهیل اگه دلیل داری برای اینکه حضرت خطاب کردن عمر از طرف من کاراشتباهیه ونشانه ی کافر بودنه بگو وگرنه الکی سرهر بحثی این موضوعو وسط نکش اگه دلیل برای قانع کردن من نداری لطفا سر هر بحثی این موضوعو وسط نکش ….

فرشيد گفته:

ضمن خسته نباشید خدمت محمد عزیز ..
سهیل جان فرمودند که آداب و اعتقادات اجدادمان را قبول خواهم داشت!
آیا دین اجداد و پدرانمان اسلام بود ؟
آیا آداب و اعتقادات اجدادمان اسلامی بود؟

سهیل گفته:

اجدادم منظورم پدربزرگ و پدرم هست نه سورنا و کوروش و دوستان عزیز شما!
آدم تاسف میخوره وقتی یک عده اسلام رو دین زورکی فرض میکنن.

فرشيد گفته:

در این دنیا همی یک افتخارم،
که یک ایرانی والا تبارم،
در این نیم زیست زندگی شادم،
که زرتشتی بود خون و نژادم …
‏(استاد عارف قزوینی)

سهیل گفته:

افتخار من اینه که دینم اسلامه.
مذهبم شیعه هست.

SI®EN گفته:

چند روز پیش یه حدیث از حضرت علی علیه السلام تو سایت گذاشتم{حضرت علی علیه السلام فرمودند:حسین پیشوای شماست از نسل او مردی ظهور خواهد کردکه در اخلاق و چهره شبیه من است .او دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد به طوری که پر از ستم و جور شده است از آن حضرت سوال شد که این قیام در چه زمانی خواهد بود فرمود افسوس هنگامی که از دین خارج شوید.} آقا سهیل همو نطور که این بزرگوار فرموده زمان ظهور هنگامی است که مردم از دین خارج شوند پس زیاد حرص نخور.

سهیل گفته:

SIREN جان به وجودتت افتخار میکنم.
آدرس سایتت رو هم بده بیایم لذت ببریم.

محمدفرزندایران گفته:

اقا سهیل اینجا بحث ما اسلام یا زردشت یا هر دینه دیگه ای نیست .من میگم برای چی اگر کسی عمر رو حضرت خطاب میکنه بهش ایراد میگیری .یا علنا نسبت به زردشتی ها اعلام انزجار میکنی .مگه ما مسلون نیستیم.از تمام بچه هایی که اینجا میاین مگه چند مفرشون پیرو دینه دیگه ای هستند؟من قبلا هم گفتم هر کسی با هر عقیده ای که اونو به انسانی با شرف تبدیل میکنه میتونه باشه .بهترین راه هم اسلامه .کسی منکر این نیست .من میگم چرا به عنوان نمونه وقتی مهسا میاد میگه حضرت عمر ازش ایراد میگیری .اصلا شاید ممکنه برای مهسا عمر به عنوان حضرت باشه .این به ما چه ربطی داره که بهش ایراد بگیریم؟

سهیل گفته:

درست میگی محمد جان. عیسی به دین خودش موسی هم به دین خودش.
هر کسی خواست عمر رو حضرت خطاب کنه من دیگه کاری باهاش ندارم.
نظری که SIREN داد مجابم کرد و دیگه پاسخ هیچ سوالی رو نمیدم.

محمدفرزندایران گفته:

اقای سیرن خان بیخود به اعضای این سایت تهمت مرتد بودن نزن و الکی حرف یه نفر دیگه ای رو تایید نکن .فکر هم نکن اینجا داری از اب گل الود ماهی میگیری .من و سهیل و بقیه بچه ها با هم هیچ مشکلی نداریم و خیلی هم با هم دوست هستیم. اختلاف عقیده ای هست که خیلی هم طبیعیه.. .مافقط داریم اینجا نظر هامونو با هم درمیون میذاریم

محمدفرزندایران گفته:

خدا پدر تو بیامرزه . تمام حرف ما هم همینه که گفتی . عیسی بدین خود موسی به دین خود.
هر کس هر چی هست و هر عقیده ای داره به خودش مربوطه نه به ما

محمدفرزندایران گفته:

جناب سهیل خان و سیرن خان عزیز اینها ۲ماده از مواد حقوق بشر هستند که همه دنیا قبول دارن .ولی شما رو نمیدونم
• ماده ی ۱۸
هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

• ماده ی ۱۹
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است

سهیل گفته:

محمد نظر SIREN نظر منه.
ایشون اصلا قصد ماهی گرفتن نداره.

محمدفرزندایران گفته:

شما هم بهتره سهیل جان اینقدر طفره نری.اینایی که برات دارم میفزستم همون سند و مدرک هایی هست که میگی من بی سند حرف میزنم .

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

ما همه شیعه هستیم و باید هم بهش افتخار کنیم.و قبلش هم ایرانی هستیم و اولین و آخرین عشقمون ایرانه این دو رو نباید باهم مقایسه کرد چون ربطی بهم ندارند و به عنوان موجودی که عقل داره نباید به دین و اعتقاد کسی توهین کنیم .تنها کسایی که مستحق لعن و نفرینند تسنن هستند.حالا دلتون بخواد نخواد من عقیده ام اینه.

SI®EN گفته:

سلام.آقا محمد من کی خواستم دوستی بین شما و کاربران سایت رو به هم بزنم و کی به شما تهمت مرتد بودن زدم مثل اینکه شما به خودت شک داری اما در رابطه با اون قانونهایی که شما برای ما نوشتید می خوام بگم که وقتی کسی به قانونی که خودش نوشته {کشور های غربی}عمل نمیکنه چه انتظاری از بقیه میره منظورم توهین به وجود مقدس پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله است والآن منظورم این نبود که ما هم میتونیم به اونا توهین کنیم در ضمن من هم با آزاد اندیشی شما موافقم.

SI®EN گفته:

سلام سهیل خان وقتی نظراتت رو میخونم واقعا خیلی خوشحال میشم که با مدیر سایت هم عقیده هستم در مورد سایت خودم باید بگم که در حال حاضر هیچ سایتی ندارم {البته بهتره این نظرمو چاپ نکنی چون بعضی ها فکر میکنن میخوام از آب گلالود ماهی بگیرم فقط میخواستم ازتون تشکر کنم }

سهیل گفته:

نه SIREN جان هیچکس از اینجا جز منافقین از آب گل آلود ماهی نمیگیره.
اتفاقا منم خوشحال شدم یکی مثل خودم توی این سایت پیدا شده.
فاطمه و دختر آریایی هم کاملا هم عقیده من نیستند و یکمی مایل به جناح چپ هستند ولی خب قابل تحمل هستن! البته مهسا که تکلیفش با حضرت خطاب کردن عمر مشخصه!
(دخترا حالا نیاین بزنینم!)
اما SIREN جان اگه دوست داشته باشی میتونی به عنوان نویسنده در این سایت فعالیت کنی. البته اگه وقت داری و افتخار میدی.

محمدفرزندایران گفته:

سهیل میاد به من میگه نظراتت اخرالزمانیه و شما پشت کامنت سهیل میای و اون حدیث رو میگی . باید پس من چی برداشت کنم از نظر شما؟و مطلب بعدی مواد حقوق بشر به تایید همه ی کشورهای دنیا رسیده که دول غربی هم یکی ازونا هستند.

سهیل گفته:

محمد جان، هم وطنم، عزیز دل برادر، داداش بزرگه، ریش سفید سایت، دوست گلم خواهش میکنم با من بحث نکن که باعث کدورت بینمون بشه.
من دلم نمیخواد اینطوری بشه. اون مقاله چهارم رو هم وقت نکردم ببینم اما حتما میفرستمش.
دستت درد نکنه.

محمدفرزندایران گفته:

سهیل اینجا رو هم جنا ح بندی کردید ………………..بهر حال ولش کن .بزار مقاله رو میخوام پنجمیش رو بزارم

محمدفرزندایران گفته:

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
وین حرف معما نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
(قابل توجه اقا سهیل)

SI®EN گفته:

سلام آقا سهیل واقعا باعث افتخارمه که بتونم یه متن تو سایتتون بذارم اما یه دوست دارم بختیاریه قرار شد اطلاعاتی از بختیاری ها به من بده همون طور که میدونید این قوم همون قومیه که نذاشت مغول ها از اصفهان به این طرف بیان اگه شد یه متن در این رابطه براتون میفرستم.امید وارم خوشتون بیاد