پیامبر بودن زرتشت و محتوای آئین او

پیامبر بودن زرتشت و محتوای آئین وی :
آن چه از تاریخ ادیان الهی و برخی روایات اسلامی به دست می‌آید: زرتشت پیامبری از پیامبران الهی است، اگر چه محل و تاریخ تولد وی روشن نمی باشد. این ابهام تا حدی است که عده‌ای ظهور اورا در قرن یازدهم قبل از میلاد و برخی در قرن ششم یا هفتم ذکر کرده‌اند . در مورد محل تولد او نیز، برخی محققان او را آذربایجانی و عده‌ای او را اهل خوارزم و بلخ می‌دانند.


(مولون)زادگاه او را سیستان و (تاین بى)ظهور زرتشت را در حوزه بین النهرین و بالأخره بعضی او را اهل شهر ری می‌دانند.(۱)
اما با همه اختلاف عجیبی که در تاریخ و محل ظهور و تولد او وجود دارد، چند نکته را از لحاظ تاریخی، می‌توان قطعی تلقی نمود:
۱- زرتشت پیامبری از انبیای الهی و از سرزمین ایران باستان بوده است.
۲- او دارای کتاب آسمانی بوده و کتابش از بین رفت. با تکیه بر خاطرات و اذهان و به اصطلاح آن چه که درسینه اشخاص بود، مطالبی جمع آوری شد و به نام کتاب مقدس تکثیر گشت.
۳- زرتشت به دست قوم خویش کشته شد.
جهت شفاف تر شدن مطلب در چند روایت زیر دقت نمایید.
مشرکان مکه از پیامبر تقاضا کردند از آن‌ها جزیه بگیرد و اجازه بت پرستی به آن‌ها بدهد. پیامبر فرمود: جز از اهل کتاب جزیه نمی گیرم. آن‌ها در پاسخ گفتند: چگونه چنین می‌گویی در حالی که از مجوس منطقه هجر، جزیه گرفته‌ای ؟ پیامبر فرمود: مجوس پیامبر و کتاب آسمانی داشتند، پیامبرشان را به قتل رساندند و کتاب او را آتش زدند.
اصبغ بن نباته می‌گوید: وقتی علی(ع) بر فراز منبر فرمود: از من سؤال کنید، پیش از آن که مرا نیابید. اشعث بن قیس (منافق معروف ) برخاست و گفت: چگونه از مجوس جزیه گرفته نمی‌شود، در حالی که کتاب آسمانی بر آن‌ها نازل نشده و پیامبری نداشته‌اند؟فرمود: خداوند کتابی بر آن‌ها نازل کرد و پیامبری مبعوث نمود.
بر اساس روایتی از امام زین العابدین (ع)پیامبر فرمود: با مجوسی‌ها طبق سنت اهل کتاب رفتار نمایید.(۲)
مرحوم علامه طباطبایی می‌فرماید: «مراد از مجوس قوم معروفى هستند که به زرتشت گرویده‌اند. این لفظ درقرآن یک بار به کار رفته است، در قرآن (۳) مجوس در ردیف اهل کتاب، یعنى یهود و نصارا و در برابر مشرکان قرار گرفته‌اند. بنابراین از این آیه استفاده می‌شود زرتشتی ها، پیروان پیامبر الهی بودند، امّا همانند سایر ادیان، دین آن‌ها منسوخ و کتاب آسمانی آن‌ها تحریف شد.(۴)
اعتقادات زرتشت:
دین زرتشت مانند بسیارى از ادیان دیگر به تحریف مبتلا شده و عقاید باطل و خرافات موهوم در آن راه یافته است.(۵) دینى که این پیامبر ایرانى تعلیم کرده، یک آیین اخلاقى و طریقه یگانه پرستى است. زرتشت خداى معبود و متعال خود را «اهورامزدا» لقب داده، یعنى خداى حکیم، که داراى علم و خلاّق وآفریننده نظّام طبیعت است. او اهورامزدا را صاحب اهوراى حقیقى پنداشته و عبادت و پرستش را خاص ذات او قرار داده و وى را خداوند متعال و قادر و قاهر شمرده است که ذاتش به حکمت محض و خیر مطلق متّصف است.او خود را پیامبرى مبعوث از طرف اهورامزدا مى‏داند. در «گات‏ها» به کتاب آسمانى – زرتشتى‏ها، تأکید مى‏کند که خدا او را برانگیخته و مأمور ساخته، دین او بهترین و کامل‏ترین ادیان است. زرتشت برخلاف نظریه بعضى از زرتشتیان متاخر، آفرینش تمام موجودات را برحسب مشیت و اراده متعال اهورامزدا مى‏دانست. در آیه آخر گات‏ها صراحتاً اهورامزدا را موجب وجود نور و ظلمت – هر دو – مى‏داند.(۶)
اهورامزدا اراده قدوسى علوى خود را به وسیله روحى مقدس و نیکو نهاد از قوّه به فعل درمى‏آورد که آن را «سپنتامینیو» نامیده است. اعمال الهى او نیز به دستیارى ارواح مقدس که «امشاسپنتا» گفته مى‏شوند اجرا مى‏گردد. این فرشتگان هر یک صورت‌های فعالیت ذات الهى، نام و معنایى جداگانه دارند، چنان که یکى را وهومنه (بهمن) نامید که به معناى «فرشته پندار نیک و نهاد خوب» است. دیگرى را «آشا» (اردیبهشت) یعنى فرشته راستى و عدالت ، دیگرى را «خشترا» (شهریور) یعنى فرشته نیرو و قدرت کامل، دیگرى را «هورواتات» (خرداد) یعنى فرشته رسایى و کامروایى، دیگرى را «آدمایتى» (اسفند ارمذ) یعنى فرشته شفقت و لطف و بارورى و دیگرى را «امرتات» (مرداد) که به معناى بقا و جاودانگى است.
با آن که اهورامزدا در عرض جلال خود هیچ ضدی ندارد، زرتشت معتقد است که در برابر هر نیکى یک بدى موجود است. چنان که در برابر راستى، دروغ و در برابر حیات، مرگ و در مقابل سپنتامینیو (روان پاک)، روح شدید و ناپاک (انگره مسینیو) جاى دارد. نقطه اصلى و پایه اساسى اخلاق در آیین زرتشت بر این قاعده است که نفس آدمى، میدان نبردى واقعى میان خیر و شر است. اهورامزدا به آدمى آزادى عمل عطا کرده که عمل خود را برگزیند و بین صواب و خطا هر یک را بخواهد انتخاب کند، البته نیکان بدى را نمى‏پسندند.
آنچه از منطق و فلسفه زرتشت در کتب دینى مى‏توان استنباط کرد، این است که او خود آتش را نمى‏پرستید و بر آن عقیده‏اى که پیشینیان و نیاکان او بر آن بوده‏اند، نبود. هم چنین معتقدات او با آنچه بعدها آتش پرستان اخیر عنوان کرده‏اند، اختلاف داشت. او آتش را فقط رمزى قدوسى و نشانى گرانبها از اهورا مزدا مى‏دانست.(۷)
دین زرتشتى از جهان عقبى و قیامت سخن گفته و آخرالزمان را به مفهوم کامل خود طرح کرده است. برحسب تعالیم آن پیامبر ایرانى چون روزى این جهان هستى به آخر رسد، رستاخیز عام واقع خواهد شد و اهورامزدا پیروز خواهد گردید. در آن روز براى امتحان بدکاران و نیکوکاران جایگاهى پر از آتش و آهن گداخته، به وجود مى‏آید که بدان و زشتکاران را در آن جا خواهند افکند. مردم خواه خوب یا بد، در روز قیامت از فراز پل چینوت (صراط) یعنى پل جدا کننده عبور خواهد کرد. این پل روى دوزخ قرار دارد و یک جانب آن به بهشت منتهى مى‏گردد. نیکوکاران به هدایت زرتشت از آن پل به سلامت خواهند گذشت و بدکاران در آن سرنگون خواهند شد.
برای آگاهی بیشتر به کتاب تاریخ ادیان ومذاهب جهان ،ج۱ ،مراجعه نمائید .
پی‌نوشت‌ها:
۱٫عبدالله مبلغی آبادانی، تاریخ ادیان و مذاهب جهان، ج ۱ ص ۳۳۴ـ ۳۳۶٫
۲٫ناصر مکارم شیرازی و جمعی از نویسندگان، تفسیر نمونه، ج ۱۴ ص ۴۵ـ ۴۶٫
۳٫حج (۲۲) آیه ۱۷٫
۴٫المیزان، ترجمه فارسی، ج ۱۴ ص ۵۳۲ـ ۵۳۷ با تلخیص.
۵ . مورخان میان تعالیم زرتشت و آنچه که خود آن را زرتشت موبدان مى‏نامند تفاوت قائلند. زرتشت موبدان در حقیقت تحریفات و اضافاتى است که موبدان در آئین زرتشت انجام داده‏اند (در طى قرون متمادى). ر ک: تاریخ ادیان و مذاهب جهان، ج‏۱، ص ۳۳۲ – ۳۳۰
۶٫در مطالعه اوستا هر چه از گات‏ها – که مربوط به زمان زرتشت است – دور مى‏شویم، از توحید و لحن اهورامزداى واحد و یگانه و زرتشتى که اهورامزدا را خالق همه چیز مى‏داند فاصله مى‏گیریم. بدین ترتیب در اواخر کتاب عهد ساسانى و مقارن با اسلام، به طور روشنى جهان به دو نیم مى‏شود و خداى واحد به دو بخش خیر و شر تقسیم مى‏گردد. ر. ک: تاریخ و شناخت ادیان ۲۳۶/۲/۱۵: به نقل از تاریخ ادیان و مذاهب جهان، ج‏۱، ص ۳۴۱٫
۷ . در گات‏ها صراحتاً به آفریده (مخلوق) بودن نور و روشنایى و آتش اشاره کرده، چنان که مخلوق بودن آب را آورده است. بدین جهت معنا ندارد شأن مخلوق چون خالق باشد و هر دو معبود تلقى گردند. آتش و آب در دین زرتشت مقدس بوده‏اند.

http://www.vatanfa.com/?s=پیامبر-بودن-زرتشت-و-محتوای-آئین-او
دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
محتواش هرچی بوده بدجور به دردمون میخورده من خیلی دوست دارم با یه زرتشتی هم صحبت شم باهاش بحث کنم درمورد این دین پدریم چون بعضی ها خیلی برام سوال ایجاد کردن به هر حال دینی بوده که همه ی ما ایرانیان ته قلبمون یه عشقی بهش داریم هرچی باشه یه زمانی پیروش بودیم

شهاب گفته:

من مسلمان بودم ولی زرتشتی شدم
هر پرسشی که دارید سعی میکنم بهترین پاسخ رو بدم
بدرود

آریوبرزن گفته:

شهاب جان سلام.لطفا اگه ایمیل داری برام بزارلطفا!

aghil گفته:

درود بر پیامبر ایران زمین
درود بر کوروش بزرگ
زنده بادایران زمین

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

بادرود
اول اینکه کسی که میخواد زرتشتی بشه شرایط خاصی داره مثلا شما که زرتشتی میگید شدم رفتین پیش موبدان زرتشتی ؟؟اعمال خاصی رو انجام دادید؟این سوال از مدت ها برام پیش اومده کنجکاو شدم در موردش بدونم ممنون میشم اگه در این مورد اطلاعاتم بیشتر بشه
بعد جایی درمورد پاک کردن ظرف یا لباسی که به وسیله ی سگ ناپاک شده در آیین زرتشتی چیز عجیبی و ناراحت کننده ای نوشته بود میخواستم بدونم شما به عنوان یه زرتشتی در این مورد اطلاعی داری که در این شرایط تطهیر چه شرایطی داره ؟؟آخه میخوام بدونم اون چیزی که نوشته بود درسته ؟؟؟واقعا عجیب غریب بود؟؟؟؟
یه سوال دیگه بانوان زرتشتی موظف اند که مو های سرشون رو بپوشونند ؟
وسوال آخر این که نوشته بود زرتشتیان معتقدند که با کشتن مورچه ها میتونند بهشتی بشند(وبیت میازار موری که دانه کش است از حکیم فردوسی هم پند و طعنه فردوسی به زرتشتیان یاد کرده بود ) و حیوانای بیچاره رو آزار میدند یا نژاد پرست اند
البته من این هارو جایی خوندم خودم اصلا باورم نمیشه که واقعا همینطوریه یا خواستند این آیین پدری رو بد جلوه داده باشن

شهاب گفته:

درود
نمیدونم چرا مدیریت هیچ کدوم از پاسخ های من رو تایید نمیکنه
دختر آریایی عزیز
زرتشتی شدن بر پایه باور به ۹ اصل هست که طولانیه و شما میتونید با سرچ کردن اون توی گوگل همشو مطالعه کنید که خیلی شبیه به اسلام هست
یک فرد غیر زرتشتی اگر بر این ۹ اصل باور کامل رو داشته باشه میتونه خودش رو زرتشتی به حساب بیاره
برای اینکه یک زرتشتی رسمی بشین شما باید سدره و کستی ببندید
((سدره لباس سپید و پاکی و نخی که تا پایین زانو ها کشیده شده و کستی نخی هست که دور سدره همانند یک کمربند بسته میشه))
زرتشتیان ۵ بار در روز نماز به جا میآورند که اون رو هم میتونید توی گوگل سرچ کنید چون طولانی هست
اون لباس یا ظرف رو فقط با یک آب کشیدن به صورت کامل و تمیز میشه پاک کرد و شرایط سختی نداره چون از نظر زرتشتیان تمامی آفریده های اهورامزدا پاک هستند
بانوان زرتشتی باید بدن خود رو از دید مردانی که به چشم دیگری به آنها مینگرند محفوظ نگه دارند
اما اگر کسی چشم پاکی داشته باشد اختیار با خود بانو هست
زیرا که همانطور اسلام هم گفته حجاب باعث محکم شدن بنیان خانواده میشه
خیر به هیچ عنوان در دین زرتشتی دستو به کشتن نداده شده
این سخنان پس از ورود تازی ها به ایران شیوع پیدا کرد تا نظر افراد نسبت به دینشان بد شود
وگرنه مورچه نیز آفریده اهورامزداست و انسان حق مالکیتی نسبت به آن ندارد که او را بکشد یا نه
انسان باید به تمامی آفریده های اهورامزدا احترام بگذارد
زیرا که احترام به آنها احترام به اهوراست
اما حیواناتی که باعث ضرر رسیدن به دنیا و انسان و حیوانات دیگر هستند بله
به عنوان کار نیک نابود کردن انها به شمار میرود
اطلاعات دقیق تر رو میتونید از اینترنت و کانون های زرتشتیان به دست بیارید
بدرود

محمدفرزند ایران گفته:

خدا پدر و مادرتو بیامرزه شهاب جان .این فاطمه خانوم ما هی میاد میگه زردشتی ها دیگه نماز ندارن .هر چی بهش میگفتم من دوستان زردشتی دارم اونا نماز دارن مگه فقط اسلامه که نماز داره؟ به خرجش نمیره که نمیره .سهیل جون به فاطمه بگو بیاد اینجا رو بخونه ………….

مهسا (دختر آریایی) گفته:

با درود
ممنون از شیرمرد آریایی آقا شهاب .

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
آقا شهاب من یه سئوال از شما دارم که اگه ممکنه جواب بدین.
اینکه آیا ممکنه سنت دین زرتشتی با سنت دینهای دیگه ای مثل اسلام قاطی شده باشه؟؟؟ و در طول زمان برخی از سنت ها از دین اسلام یا مسیحیت گرفته شده باشه؟؟

فاطمه گفته:

سلام ببخشید اقا محمد شما زرتشتی بودینو بروز نمیدادین؟!
شما میگید از نظر اهورامزدا همه ی حیوانات پاکن مگه شما باور ندارین ک کتاب قران رو خدا وحی کرده؟تو قران هم گفته شده ک خوک و سگ نجسن اهورامزدا یکیست و حرفش هم یکیست لطفا عقاید خودتو نفرما اقا شهاب کلا سگ نجسه تو همه ادیان
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

فاطمه جون شما از همه ادیان اطلاعات کافی داری دیگه نه!!! توی دین اسلام گفته شده که سگ نجسه خوب درست ولی قرار بر این نیستش که توی همه ادیان یه همچین عقیده ای وجود داشته باشه.

مهسا (دختر آریایی) گفته:

و یه سئوال دیگه ای که از همه بچه ها داشتم این بود که آیا واقعا حافظ در اواخر زندگیش زرتشتی شده بوده؟؟؟ این سئوال رو تنها برای این پرسیدم که شکم برطرف بشه.

محمدفرزند ایران گفته:

فاطمه جون کی گفته که من زردشتی ام اصلا تو با دین من چی کار داری .اگه یادت باشه تو یکی از بحثامون (همون جاهایی که داشتیم دعوا و کتک کاری میکردیم)تو هی میگفتی اسلام دین کامله و یکی از دلایلی هم که بهش استناد کردی این بود که نماز ندارن .منم بهت گفتم که همه ادیان نماز دارن فقط ممکنه شکلش فرق کنه چون من هم دوست زردشتی دارم هم مسیحی و هم بهایی .بعدشم منظور از نجس بودن الودگی ای هست که این حیوانات به خاطر شرایط زندگی شون دارن وگرنه هر حیوون دیگه ای با این شرایط کثیف یا نجسه .این حیونای بیچاره گناه کردن خوک و سگ افریده شدن

محمدفرزند ایران گفته:

مهسا دختر اریایی سلام .من هرچی گشتم منبع موثقی که نشون بده حافظ زردشتی شده پیدا نکردم .اما ظاهرا یه خبرایی بوده نه اینکه حالا حتما زردشتی شده باشه چون عده ای در زمان مرگ حضرت حافظ با دفن ایشان به شیوه مسلمانان مخالفت شدیدی میکردن که ممکنه که به خاطر همین باشه.البته بهتون بگم که موفق نشدند .حافظ جواب اونا رو اینجوری داد.

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت

فاطمه گفته:

سلام شاعر هم ک هستی………..!دینت واسم مهمه باید بدونم!
الودگی حیوونا بمعنای نجسی نیست سگ و خوک اصل و ریشه نجسن مهسا خانوم من اطلاعات کافی در مورد همه ادیان ندارم من میگم نظر خدا یکیه عوض نمیشه این روحانیون ادیان زرتشتی و مسیحی و یهودی هستن ک دینشونو دگرگون کردن بله مهسا خانوم
اقا محمد شما اگه با من کتک کاری کنی ک اونیکه زمین میخوره شماییین اخه دستای من خیلی محکمن ما دعوامون لفظیه و شما شانس اوردین!!!!!!!!!!!!!
زت زیاد

محمدفرزند ایران گفته:

عزیزم من در یک جامعه ازاد بدترین توهین و فضولی اینه که به یه نفر بگن دینت چیه .پس راجع به دین هیچ کس سوال نکن .
بعدش هم اگه کسی دست روی یه خانوم بلند کنه ان شاله خدا ذلیلش کنه .منهم چنین جسارتی نمیکنم .چون اگه شما با مشت منو بزنی فقط دست خودت داغون میشه.من طوریم نمیشه

مهسا (دختر آریایی) گفته:

با درود
خدا را سپاسگذارم که شما دو تا ( محمد و فاطمه) یه جا نشستین والا یه جای سالم برای هم نمی ذاشتین

فاطمه گفته:

سلام شما ک تا پریروز میگفتین ازادی………..از اونحرفا!
تو هیچ کس نیسی یه کسی هسی ک داریم ب قول بعضی بچه ها تبادل اطلاعات میکنیم!
ب امید سروری ایران بر جهان
زت زیاد

محمدفرزند ایران گفته:

واسه چی توهین میکنی مگه من بتو چیزی گفتم. به شما چه ربطی داره که من کسی هستم یا نه؟

***مهسا*** گفته:

چقد جالب اقا شهاب من خیلی کنجکاو شدم بیشتر درباره دین زردشتی بدونم اگه منبع خوبی سراغ دارید بهم معرفی کنید برام جالب بود چون منم چند تا چیز(که خیلیم جالب نبودن ) درباره دینتون شنیده بودم که باعث شد خیلی تعجب کنم !
منم با نظر محمد درباره اینکه سگ وخوک به خاطر شرایط زندگیشون باعث شده نجس شناخته بشن موافقم !

ماندانا گفته:

بچه ها من کامنت اقا شهاب خوندم جالب بود اما ناکافی اون رسم ردا وکشتی
(اسم همون کمربند که ۷۲رج نخ داره واستفاده از نخ سیاه در اون ناپسند) دیگه اجباری نیست خانم های زرتشتی موهای بلند دارن (من موهام تا پایین کمرم) چون در هنگام مرگ برادر پدر وشوهر اون رو میبرن بچه ها اگر مایلید کتاب اوستا رو بخونید

شهاب گفته:

درود ماندانا خانوم
فاطمه جان گفتن شما میتونید کتاب اصلی دو قرن سکوت رو از شیراز تههیه کنید چون شیرازی هستید
اگر میشه برای من بگیرید هزینش هم مهم نیست
ایمیل من رو از مدیر سایت بگیر.

بدرود

شهاب گفته:

نجاست سگ از زمان حمله وغارت اعراب به ایران بود
شب ها که اعراب به قصذ غارت به سمت خانه ایرانی ها میامدند سگ ها از ورود اونها جلوگیری میکردند
بعد عمر فتوا داد سگ نجس هست و کشتنش ثواب دارد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
آقا شهاب نجس بودن سگ ربطی به این چیزی که گفتین نداره. من به نظر شما احترام می ذارم ولی نجس بودن سگ مربوط به شرایط زندگی اون و بیماری زا بودن اون هستش . مثلا اگه یک انسان به مدت زمان زیادی با یک سگ در ارتباط داشته باشه ممکن هستش که یک چیزی مثل گلوله ای که توی اون پر از آب هستش در بدن اون شخص به وجود بیاد و در اسلام هم به خاطر همین سگ نجس هستش

fateme گفته:

salam va…agha shahab che rabti darad?
khodavand in heivan ro najes midonan yani rania enghad badbakhtan ke harfe ye adame laobali ro ghabol konan
behtare aval fekr konid bad biaid nazar bezarid
zat ziad

SI®EN گفته:

نمیدونم چرا بعضی ها این فکر های مسخره رو میکنن شاید برای زده کردن ایرانی ها از اسلامه

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
آقاSIREN هیچ کس با این حرفها از دینش زده نشده که ما ایرانی ها دومیش باشیم. اگه بعضی ها اطلاعات غلط می دن ما فقط باید اون رو درستش کنیم .همین

مهسا (دختر آریایی) گفته:

و یه چیزی که یادم رفت به آقا شهاب بگم این هستش که هیچ وقت تو اسلام گفته نشده که کشتن سگ ثواب داره!!!

دختر آریایی(ایرانی) گفته:

حیوان سگ ذاتا نجسه چه ربطی به فتوای عمر ملعون داره؟لطفا به شعور مردم توهین نکنید با این حرفای بی اساس(عمرفتوا داد!!!!!!خنده داره..انگارخودت اونجا بودی) یه چیز هم میدونید بگید کدوم منبعی اینو ذکر کرده
من قبلا هم سوالاتی از دین زردشت پرسیدم ازتون هه همه رو گفتید برید تو اینترنت نوشته……خب خودمم میدونسم نوشته بعضیاش درسته و بعضیاش غلط میخواستم بدونم یه زردشتی کدومش رو عمل میکنه که شما هم گفتید سرچ کنید هست……
همه زرتشتی هااحکامشون رو از اینترنت پیدا میکنن؟
اگه اینطوری باشه پس خیلی مدرنید شایدم زرتشتی نباشی و همینطوری از اینترنت اطلاعاتتون رو منتقل کردید.

***مهسا*** گفته:

درود

من فک نمیکنم نجاست سگ به خاطر چیزایی که اقاشهاب گفتن باشه سگ محل زندگی وشرایط اطرافش طوریکه باعث میشه نجس شناخته بشه این که بگیم به خاطر دستور(نه فتوا)عمر این اتفاق افتاده یه خورده دوراز واقعیته

درضمن من جایی شنیدم یکی دیگه ازدلایلی که حیونایی مثل سگ وخوک نجس شناخته میشن به اینکه خوردن گوشتشون باعث ایجاد صفت های حیوان خویی درانسان میشه هست

دختر آریایی(ایرانی) گفته:

میدونستید خوردن گوشت خوک باعث بی غیرتی میشه؟همینطور مشروبات الکلی؟

مهسا (دختر آریایی) گفته:

دختر آریایی یا آناهیتا جان خوردن گوشت خوک علاوه بر اینکه باعث بی غیرتی می شه هم باعث می شه که یک سری انگل هایی توی معده ی ما رشد کنن.

دختر آریایی(ایرانی) گفته:

خسته نباشید اینو خودمم میدونم آجی جون کلی دلیل علمی دیگه هم هست که حوصله ندارم بگم زیادن.
اصلا اگه فایده ای هم داشت خدا خودش میگفت بخوریم وقتی میگه نه یعنی نه دیگه…. .