جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ایران به روایت تصاویر

علیرغم همه مشکلاتی که کشور با آنها دست به گریبان بود و برخی از مردم ایران حتی از امکانات اولیه زندگی نیز بهره ای نداشتند، شاه و اطرافیانش برای خودنمایی نزد غربیان دست به برگزاری جشن هایی برای بزرگداشت ۲۵۰۰ سال تاریخ شاهنشاهی در ایران زدند که به جشن های ۲۵۰۰ ساله معروف شد.

 جشن‌های 2500 ساله

این امر، هزینه های بسیار گزافی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرد و محتوای این جشن ها نشان داد که گردانندگانش کاملا به این موضوع بی توجه هستند که در مملکتی اسلامی زندگی می کنند.

آذین بندی خیابان های تهران با تصویر شاپور دوم ( پادشاه ساسانی ) به مناسبت جشن های دو هزار و پانصد ساله

 جشن‌های 2500 ساله

رژه سربازان با پوشاک دوره هخامنشی در مقابل مقامات ایرانی و مهمانان خارجی در مراسم جشن های دو هزار و پانصد ساله.

 جشن‌های 2500 ساله

عبور محمدرضا پهلوی، فرح دیبا و رضا پهلوی ( ولیعهد ) از برابر مقامات ایرانی و مهمانان خارجی در مراسم جشن های دو هزار و پانصد ساله در پاسارگاد در مقابل آرامگاه کورش هخامنشی.

 جشن‌های 2500 ساله

رژه سربازان سوار نظام یکی از ادوار شاهنشاهی ایران در مراسم جشن های دو هزار و پانصد ساله در تخت جمشید.

 جشن‌های 2500 ساله

محمدرضا پهلوی ، فرح دیبا و رضا پهلوی ( ولیعهد ) به همراه آجودان های نظامی خود به هنگام حضور در مراسم جشن های دو هزار و پانصد ساله

 جشن‌های 2500 ساله

کشتی بادبانی با پوشاک سربازان دوره هخامنشی در مراسم جشن های دو هزار و پانصد ساله در تخت جمشید.

 جشن‌های 2500 ساله

آذین بندی و چراغانی خیابان های تهران به مناسبت جشن های دو هزار و پانصد ساله.

 جشن‌های 2500 ساله

آذین بندی و چراغانی خیابان های تهران به مناسبت جشن های دو هزار و پانصد ساله.

 جشن‌های 2500 ساله

افتتاح بنای یادبود برج شهیاد (آزادی) با حضور محمدرضا پهلوی و مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم جشن های ۲۵۰۰ ساله.

 جشن‌های 2500 ساله

برج سه طبقه متحرک جنگی مربوط به دوره هخامنشی در مراسم رژه جشن های دو هزار و پانصد ساله

http://www.vatanfa.com/?s=جشن‌های-۲۵۰۰-ساله-ایران-به-روایت-تصاویر
جمشيد عسكري گفته:

با اهدا، سلام
خوبه که جونا بدونن که ما این همه مردم فقیر و محتاج نان شب داشتیم و محمد رضا پهلوی میلیارد ها خرج تاج و تخت و حفظ حکومت خود میکرد و برای بقا خود دار و ندار مملکت را در اختیار ابر قدرت های جهانخوار میگذاشت ما در دو دختر بچه و یک نوجوان یتیم برای اینکه نان شب نداشت تا نیمه های شب اب را روی هیزم گذاشته و هاون در اب میکوبید تا این یتیم ها به هوای اماده شدن شام دلخوش بخواب بروند بعد فرح دیبا زن شاه در اروپا به موزه ها سرکشی و برای پز دادن میلیون ها دلار برای باز سازی و مرمت و توسعه انها برایپول نفت این یتیم ها ی گرسنه را به فرنگی ها هدیه میکرد . واقعا این جونها باید بدانند خدا جای حق نشسته مثلا همین قذافی ملعون ۴۲ سال به ملتش فخر فروخت و با غرو و کبر با انها برخورد کرد و اخر سر لقب موش به انها داد!!!دیدید؟؟؟ که چگونه خدا خود و خاندانش را نابود کرد و یا صدام حسین که با غرور و نخوت تفنگی و یا کلتی به دست میگرفت و یا با دست خودش توپ به سمت ایرانشلیک میکرد و دستور میداد که مدارس دخترانه و پسرانه را در ایران بمباران بکنند و غرق در غرور و رذالت بود ، دیدید ؟؟؟؟؟ چگونه خداوند ازش انتقام گرفت اینها همه درس عبرت هستند ، که باید به انها نگاه کرده و اندیشه بکنیم . انشاله این سایت و زحمات شما خیلی اموزنده تر از اینها باشد . با تشکر فراوان

ب گفته:

ب

قاسم گفته:

با سلام
وعده خدا همیشه حقه و شکی درش نیست.ظلم و ستم همیشه از بین رفتنی هر چقدر که در ظاهر قدرتمند باشه!!
مرگ بر حاکمان و شاهان ظلم و جور.
حالا جالب اینجاس که محمدرضا هم پیش امام رضا میرفت هم میگفت خدا و هم پیش هخامنشیها و هم میگفت اهورامزدا!
درود بر امام خمینی و درود بر اونهایی که واقعا با هدف برپا کردن اسلام واقعی در جهان مبارزه میکنن.
اللهم عجل لولیک الفرج.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به پارسیان عزیز

هخامنش همیشه و همیشه پاک و طرفدار حق بوده نه ظالم بودن نه به ظالم اجازه خود نمایی میدادن
این عکس ها هویت من و ما میباشد نه ……!!!!!!!!
وای بر حال وطن فروشان و …….!!!!!!!!!
من ایرانیم و ایرانی باقی می مانم و هرگز تاریخ وهویتم را فراموش نمیکنم
راستی الان ما با این همه پول نفت که در جیبای مردم جمع شده چه کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمدفرزندایران گفته:

ببخشد میشه بفرمایید همین تخت جمشیدی که الان ما بهش افتخار میکنیم که جزو اثار یونسکو هستو دنیا چقدر بهش اهمیت میده از کی نظر دنیا رو به خودش جلب کرد؟
دیگه همه میدونن که بعد از همین جشن ها بوده .
دولت فرانسه برای برج ایفل چی کار کرد؟برین ببینید اون وقت میفهمید که تازه هموم کاری هم که برای جشن های ۲۵۰۰ساله کردند اصلا کار پر خرجی نبوده.
اون موقع به قول شما پول ملت صرف جشن های۲۵۰۰ساله شد .الان پول ملت کجا میره؟در طول این۵۰ساله اخیر تنها کاری که برای نشان دادن عظمت تاریخ ایران به جهانیان بوده همین جشن ها بوده .

علیرضا دهقانیان گفته:

سلام من هم یک جوان ایرانی هستم که توقع زیادی از این مملکتم دارم دلم می خواست همه چی منظم باشه تو کشورم وهمه کار ها به صورت عادی خود به خود دنبال بشه مسولین کوتاهی نکنن و … عصبانی بودم حتی به جایی رسیدم که فکر می کردم سختم هست تو ایران نفس بکشم برای چی ؟ چون بهم گفته بودن کشورم نفت وگاز و منابع و معادن و زعفران و خاویار و …. داره وما اگه حقمونو نخورن باید ثروتمند ترین انسان های روی زمین باشیم …اما چرا این همه مشکل در کشورمون وجود داره تصمیم گرفتم تاریخ کشورم رو یه کم واقع بینانه بخونم وقتی خوندم فهمیدم نفت خام به تنهایی چه ارزشی داره منابع و معادن در صورتی که فناوری استفاده واستخراجش رو نداشته باشیم چه فایده داره وقتی برای یک قطعه مورد نیاز در صنعت نفت ما رو ما ها و حتی سال ها معطل نگه می دارن چه فایده داره تازه فهمیدم که اشکال از خود ماست خود من پدارنمون برای ما باید چه کار می کردن باید ازادی ومسیر پیشرفت رو مهیا می کردن که کردن باید نفت رو ملی می کردن و از دست انگلیس و امریکا و … غیرهخ بیرون می اوردن که اوردن باید خون میدادن و انقلاب می کردن که کردن باید هشت سال می جنگیدن که جنگیدن مادران ما باید داغ فرزندان کوچیک و بزرگ می دیدن که دیدن وحالا من چه تو چه باید بشینیم و دست روی دست بزاریم وفقط حرف بزنیم یا باید تلاش کنیم نمی دونم متوجه شدید یا نه ما دشمن داریم دشمن برا اونایی که هنوز متوجه نشدن یا برا خودم که دیر متوجه شدم متاسفم حالا فهمیدم اگه یه جایی توانایی دارم نباید میداونو خالی کنم وبدم دست یه مشت ادمی که هنوز نفهمیده اند که ما یعنی ایرا نی ها دشمن داریم باید بدونیم که هنوز ما نفتمون ملی نشده وقتی ملی میشه که در تمام ضمینه ها چه ساخت تجهیزات و اکتشاف و غیره خودکفا بشیم نمی خوام سرتونو در بیارم فقط اینو بدونید که الان مهم ترین کاری که مسوولین ما باید انجام بدن حفظ امنیت ایرا واستقلالش هست که انصافا خوب بوده خواهشی که دارم اینه که واقع بین باشید وبدونید بصیرت داشته باشید هر کسی تو هر جمعی حرفی زیبا و قشنگ میزنه وادعا هم میکنه قبول نکنید واقع بین باشید با بصیرت باشید هیچ وقت سعی نکنید دشمن شاد بشید و در یک کلام بدونید تو هر زماند و مکان بهترین کاری که می تونید انجام بدید چیه برای مثال اگر تو یه انتخابات حضور نداشته باشید یک عمر پشیمانی داره یک عمر عذاب وجدان داره چون اگه دشمن فرصت رو غنیمت بدونه حتما استفاده میکنه اونوقت هست که باید دوباره کاشانی ها و نواب صفوی ها برو جردی ها طهماسب ها ومصدق ها و امامی ها رجایی ها باهنر ها و ودر اخر خمینی ها و خامنه ای ها فدا شوند تا دوباره همین شویم ان وقت هست که ما نمک خورده ایم و نمکدان را شکسته ایم چنین ننگی را بر پیشانی ملت ایران حک نکنیم پس همیشه از حق پیروی کنیم ما یعنی ملت ایران با عزت ترین ملت تمام ادوار تاریخ جهان هستیم به واسطه همین سی سال وتلاش های قبل از ان خودمان را در زمانی که هستیم دست کم نگیریم انسانیت ما ایرانیان به کل دنیا می ارزد انسانیت خود را حفظ کنیم و تاریخمان را هم بزرگ بدانیم اما اکنون خودمان را در برابر تا ریخمان بزرگتر بدانیم چرا که اگر فقط تاریخ را بزرگ بدانیم همین جا متوقف می شویم اما اگر خودمان را بزرگ بدانیم بزرگ تر می شویم کوته فکر وبی انصاف نباشیم و از همه مهم تر عقل واندیشه و تفکرمان را تحت تاثیر جو قرار ندهیم
به امید روز ی که دشمنانمان خوار و خفیف شوند وشهدا ی ما شادو و خشنود تا مهدی بیاید
علیرضا دهقانیان علوم ازمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی فسا

بردیا. گفته:

درود بر. کوروش. بزرگ

مجتبی گفته:

سلام ودرود برکوروش کبیر