بهترین مناطق گردشگری سال ۲۰۱۲ جهان

با نو شدن سال در تقویم میلادی، بسیاری از سایت‌ها و مجلات گردشگری، مناطقی جدید را به عنوان مقصدهای گردشگری آن سال معرفی می‌کنند. مناطقی که کاملا وابسته به سلیقه نویسندگان بوده و به همین دلیل اسامی مختلفی در این حوزه بیان شده است.

برای سال ۲۰۱۲ نیز وضع به همین منوال خواهد بود، اما در فهرستی که به آن اشاره شده، کشورها و مناطقی به عنوان مقصدهای ویژه گردشگری معرفی شده‌اند، که در سال جدید رویدادی منحصر به فرد در آن‌ها به وقوع خواهد پیوست. همچون میزبانی المپیک یا برپایی نمایشگاه گل که هر ۱۰ سال صورت می‌گیرد.

انگلستان:
اگرچه ازدواج سلطنتی در انگلیس، تا مدت‌ها ورد زبان مقامات گردشگری این کشور برای جذب گردشگر بوده اما رویدادی مهم‌تر در سال ۲۰۱۲، باردیگر نام انگلستان را برسرزبان‌ها انداخته است. گذشته از تمام اتفاقاتی که در عرصه‌های سیاسی این کشور شاهد بروز و ظهورشان خواهیم بود، انگلیس در ماه‌های جولای و آگوست میزبان بازی‌های المپیک و در ماه‌های آگوست و سپتامبر میزبان رقابت‌های پارالیمپیک است. رویدادهایی مهم که شاید با وجود تمام پیش‌بینی‌های نگران کننده، بتواند اقتصاد ورشکسته این جزیره اروپایی را سر و سامانی دهد. گفتنی است در سال جدید، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، تورهای تفریحی و برنامه‌های متعددی به منظور بزرگداشت جشن ۲۰۰ سالگی «چارلز دیکنز» نیز برپا خواهد شد.

دنیای مایاها:
تقویم جنجال برانگیز مایاها که به تعبیر آن جهان در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان خود خواهد رسید، باعث شده است تا مکزیک و آمریکای مرکزی، در نقطه توجه گردشگران قرار گیرند. بر اساس این تقویم که طولانی‌ترین تقویم جهان بوده و ۵ هزار و ۱۲۶ سال پیش توسط مایاها ابداع شده، جهان در سال جدید به خواب ابدی فرو خواهد رفت و این پیش‌گویی کشورهایی همچون مکزیک، گواتمالا، هندوراس و بلیز را به عنوان مراکز سکونت مایاها در صدر خبرهای گردشگری جهان قرار داده است.

میانمار (برمه):
رسیدن زمزمه‌هایی مبنی بر فروکش کردن درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی در میانمار در سال جدید میلادی، باعث شده تا ترس و واهمه آن دسته از گردشگرانی که نگران امنیت خود در این کشور بودند، فرو ریخته شده و دور تازه‌ای از ورود گردشگر به میانمار آغاز شود. گردشگرانی که مدت‌ها پیش تجربه مسافرت به میانمار را داشتند، فرصت به وجود آمده را لحظه‌ای فوق‌العاده برای دیدن مردمان خونگرم این سرزمین عنوان کردند.

شیکاگو:
برای کشوری همچون آمریکا که سال ۲۰۱۱ را با رتبه بدهکارترین کشور جهان به پایان برد، شهر طوفان‌زده‌ای همچون شیکاگو، منطقه ویژه گردشگری خواهد شد. برخی بر این باورند برگزاری دوازدهمین اجلاس برندگان جایزه صلح نوبل در ماه آوریل و اجلاس گروه هشت در ماه مه، فرصتی را برای ورود گردشگر به این شهر مهیا خواهند کرد. اما می‌توان انتظار داشت که جمعیت کثیری از این گردشگران به عنوان معترض به این شهر مسافرت کنند.

هلند:
شهر «فلوریاد» هلند در سال ۲۰۱۲، میزبان علاقمندانی است که برای مشاهده و بازدید از نمایشگاه گل به این شهر مسافرت می‌کنند. این نمایشگاه که هر ۱۰ سال برگزار می شود، بهترین گل‌ و گیاه، درخت، میوه‌جات و سبزیجات مناطق مختلف جهان را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. گفتنی است این نمایشگاه که در باغ‌هایی به نام«کئوکنهوف» برپا خواهد شد از ماه آوریل تا اکتبر میزبان علاقمندان بوده و پیش‌بینی‌ می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر از آن بازدید کنند.

اروگوئه:
باید منطقه آمریکای جنوبی را یکی از پر جاذبه‌ترین مقصدهای گردشگری جهان در سال ۲۰۱۲ نامید در این میان کشوراروگوئه نیز سهم مهمی در جذب گردشگر به این قاره خواهد داشت. وجود هتل‌های زیبا و باشکوه در این کشور و ارائه امکانات و تسهیلاتی ویژه به گردشگران، باعث شده تا نام اروگوئه در تیررس بسیاری از گردشگران جهان قرار گیرد.

آتلانتیک، کانادا:
استان‌های دریایی کانادا، همیشه جایگاهی ویژه در میان مقصدهای گردشگری این کشور دارند اما منطقه آتلانتیک در سال جدید به دلیل ارتباط مستقیم با تایتانیک و مراسم یکصدمین سال غرق شدن آن، بیش از پیش در چشم گردشگران خواهد درخشید. گفتنی است پس از غرق شدن تایتانیک در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، اجساد گروهی از قربانیان به این شهر منتقل و در قبرستان‌های آن دفن گردید.

————–

ایران ویج

http://www.vatanfa.com/?s=بهترین-مناطق-گردشگری-سال-۲۰۱۲-جهان