خاندان سلطنتی عربستان در حادثه ۱۱سپتامبر نقش داشته‌اند

خاندان سلطنتی عربستان در حادثه 11سپتامبر نقش داشته‌اند

روزنامه نیویورک تایمز از وجود مدارکی خبر داده است که نشان می‌دهد خاندان سعودی به حملات ۱۱سپتامبر کمک کرده‌اند.
روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد وکلای خانواده‌های قربانیان۱۱ سپتامبر مدارکی دارند که حمایت مالی اعضای خاندان سلطنتی سعودی از القاعده را ثابت می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد این وکلا گزیده‌هایی از مدارکی را که در میان چیزهای دیگر از طریق کنار هم قرار دادن قطعات اسناد لو رفته سازمان اطلاعات آمریکا جمع‌آوری کرده بودند، در اختیار این روزنامه قرار دادند.

این مدارک، که در اصل در صدها هزار صفحه ارائه شده بودند، نشان می‌دهد که چگونه خاندان سلطنتی سعودی با استفاده از واسطه‌ها و مسیرهای تامین مالی، پول در اختیار افراد مسلح در افغانستان و بوسنی می‌گذاشت.

طبق این گزارش، مدارک نشان می‌دهد که شاهزاده ترکی‌الفیصل در سال ۱۹۹۸ از طریق یک نماینده چکی به مبلغ یک میلیارد ریال سعودی (۲۶۷ میلیون دلار) به یکی از رهبران ارشد طالبان داده است.
۱۵نفر از ۱۹ رباینده هواپیماهای مسافربری که به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی و پنتاگون برخورد کرده بودند ظاهرا سعودی بودند نه عراقی.

در ادامه آمده است: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز و دیگر اعضای خاندان سلطنتی نیز در یک گزارش سازمان اطلاعات آلمان به استفاده از یک موسسه خیریه عربستان به عنوان محلی برای انتقال این پول‌ها متهم شده‌اند.

این گزارش از پاکستان به عنوان یک منبع دیگر کمک‌های مالی نام برده بود.

این خانواده که با دولت بوش روابط مستحکمی داشت، همچنین مظنون به تقویت افراد مسلح و استخدام عوامل آنها با استفاده از واسطه‌هایی از جمله “کمیسیون عالی عربستان برای کمک به بوسنی ” است.

این گزارش با بیان اینکه ۱۵نفر از ۱۹ رباینده هواپیماهای مسافربری که به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی و پنتاگون برخورد کرده بودند ظاهرا سعودی بودند نه عراقی، ادامه می‌دهد: ۵ نفری که به خاطر اتهامات مرتبط در بازداشت آمریکا هستند مسئولیت حملات را بر عهده گرفته‌اند.

با تمامی این اوصاف وکلای خانواده پادشاهی تلاش زیادی برای توقف این حرکت انجام نداده و ادعاهای فوق را رد کرده‌اند. آقای “مایکل کلاگ ” اهل واشنگتن که در این پرونده وکالت شاهزاده محمد الفیصل السعودی را بر عهده دارد می‌گوید: “با مشاهده تمام مدارکی که خانواده‌ها جمع کرده‌اند، کوچکترین مدرکی دال بر ارتباط عربستان سعودی با حملات ۱۱سپتامبر ندیدم. “

http://www.vatanfa.com/?s=خاندان-سلطنتی-عربستان-در-حادثه-۱۱سپتامبر-نقش-داشته‌اند