شگفتی باستان شناسان از راز انجیل چاه گیئبون و معادن مس

در سالیان اخیر محققین علمی از نتایج کسب شده توسط مطالعه و ترجمه تحت اللفظی انجیل شگفت زده شده اند . ” سرزمین مقدس ” ( فلسطین فعلی ) که به کم ابی معروف است, در گذشته های دور دارای منبع اب قابل اطمینانی بود و استخر ” گیئبون ” ( چاه پر اب گیئبون ) که در انجیل از ان نامبرده شده است, در این منطقه قرار داشت ( توجه کنید : در انجیل از سرگذشت قومی حرف زده میشود که در بیابان زندگی میکردند و تنها منبع اب انها چاه ابی بوده بنام گیئبون به روایت انجیل این قوم چیزی حدود پنج هزارسال پیش در منطقه فلسطین امروزی زندگی میکردند)

چاه گیئبون و معادن مس, معمایی از انجیل

چاه گیئبون و معادن مس, معمایی از انجیل”

. دکتر ” جیمیز پریچارد ” از دانشگاه موزه پنسیلوانیا با ردیابی این مرجع و به رهبری یک دسته اکتشافی در هشت مایلی اورشلیم این برکه را پیدا کردند ( من همان نامی را که در انجیل و منبع استخراجی میباشد میبرم و کاری به اورشلیم یا بیت المقدس در یک کار تحقیقاتی ندارم ) معماران باستانی با زحمت زیاد گودالی به قطر ۳۷ فوت و عمق ۳۵ فوت در سنگ اهک سخت حفر کرده بودند . در اینجا انها یک پلکان به ته گودال حفر کرده و بعد یک تونل انشعابی تا سطح ۸۲ فوتی کنده بودند تا به مقادیر متنابهی اب زلال که نهایتا در تولید نوشابه هایی که در شگوفائی گیئبون نقش بسزایی داشت , دست یافته بودند .

ادامه را بخوانید

وقتی سپاهیان ” نبوختندنظر ” در سال ۵۸۷ قبل از میلاد این سرزمین را فتح کردند, یکی از اولین کارهایشان این بود که تا انجا که از دستشان بر می امد , دست به انهدام منابع طبیعی مغلوبین زدند . در راستای این خط مشی انها صدها تن سنگ وخاک را در روی این چاه عظیم ریختند . با مرور زمان دهانه ان کاملا بسته شد و از خاطر مردم هم محو گشت . ولی انجیل فراموش نکرد, چرا که سرنخ هایی که باعث هدایت پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا به محل چاه شد, را به انان عنایت کرد . امروز چشمه ” گیئبون ” دوباره جاری است , بعد از اینکه برای ۲۵ قرن گم شده بود !! در باب هشتم و ایه نهم از کتاب “تثنیه” (سفرتثنیه . کتاب دوم تورات ) ” خدای متعال شما را به سرزمین پر نعمتی می اورد….سرزمینی که سنگهایش از اهن است و از تپه هایش میتوان مس استخراج کرد ” دکتر ” نلسون گلوئک ” رئیس ” کالج عبری یونیون ” به مطالعه این قطعه از کتاب پرداخت و نتیجه گرفت که اگر انجیل از نظر تاریخی معتبر باشد که در سایر موارد این امر اثبات شده است, پس یک جستجو برای یافتن معادن مس گمشده ممکن است مثمر الثمر واقع شود . او به زمینه قابل بحثی قدم می نهاد, چون دانشمندان برجسته زیادی در عصر حاضر این اعتقاد خود را که ” سلیمان نبی ” هیچگاه به استخراج مس نپرداخته بود بیان کرده بودند . دکتر ” گلوئک ” به این امر توجه کرد که به قول انجیل کشتی های سلیمان برای تجارت به نزد پادشاهان ایرانی رفته و جهازاتش را مملو از طلاجات و ادویه جات کرده بودند . ولی انها به ازای این محموله ها چه چیزی معامله میکردند.؟ ایا مس بوده ؟دکتر ” گلوئک ” با این فرض که مس یکی از صادرات عمده سلیمان نبی بود, به جستجوی محل ” ازیون گبر” واقع در خلیج عقبه که گفته میشود در روزگار سلمان نبی بندر پر رونقی بود, پرداخت . این عملیات کارگاهی که در واقع یک جستجوی باستان شناسی پر ظرافت بود , این بندر گمشده در تاریخ را مورد شناسائی و تعیین محل قرار داد . تنها مرحله پیدا کردن خود معادن بود . البته در صورتی که چنین معدنی اصلا وجود داشته باشد ( یعنی ایه ای که از انجیل نقل شد درست باشد).. عکسبرداریهای رنگی توسط هواپیماهای دورپرواز اولین علامات وجود احتمالی مس را در پاره ای از برامدگی های لم یزرعه و بادگیر را بدست اورد . کاوشهای مفصل توسط دستجات زمینی شروع به ارائه شواهد دال بر وجود گودالهای اب رها شده قدیمی در برخی از نقاط کرد . دکتر گلوئک و دارودسته اش با صبر و حوصله بسیار و جمع اوری مدارک به این نتیجه رسیدند که به دو تا از برجستگی ها علاقه غیر عادی و مداومی نشان داده می شده است و نهایتا با حذف یکی وی توانست کاوشهای خود را تنها به روی یک برامدگی سنگی که مشهور به “وادی اعربه” بود متمرکز کند . عاقبت این گروه کاوش توانستند معادن باستانی را بهمراه بقایای پراکنده ای از ظروف ذوب فلزات که از اب ان گودالهای قدیمی استفاده میکردند پیدا کنند . در انجا یعنی در وادی العربه انها حتی توانستند رگه های دست نخورده مس و نیز گاهی به گلنگ هایی که اینجا و انجا رها شده بودند را نیز پیدا کنند . ظاهرا کارگران برای فرار از دست م*****ین در هزاران سال پیش این گلنگها را با عجله به اطراف انداخته و گریخته بودند….نکته بسیار مهم و باور نکردنی این است که معادن دوباره راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت , دکتر گلوئک در سال ۱۹۷۷ پی به این امر برد که ادعای سفر ” تثنیه ” مبنی بر قابلیت استخراج مس از ان تپه ها صحت داشته است

پس از کشف “چاه گیئبون” و ” معادن مس سلیمان نبی ” باستان شناسان بدنبال اهداف دیگری هم بودند . گنجهای سلیمان نبی و محل دفینه های این گنج عظیم . اگر چه کتیبه های بحرالمیت ( دریای مرده در فلسطین ) از ۶۰ مدفن گنج مجزا که همه شان در دامنه ۵۰ مایلی ان واقعند خبر میدهند, ولی مرور زمان بسیاری از نشانه های ارضی را از بین برده و عمل فرسایش هم قسمت اعظم خیلی از انها را چنان تعغیر داده است که قابل تشخیص نیستند . فرقه گمنامی که این طومارها را تهیه کرد و به پنهان کردن این گنج ها پرداخت , قاعدتا” برای ان قسمت از طومارها که به این موضوع مربوط است , اهمیت فوق العاده ای قائل بوده است . چون انها با مرارت بسیار این اطلاعات را بصورت سوراخهایی در ورقه های مسی در اوردند که واقعا عمل پر هزینه و پر زحمتی برایشان بوده است . ولی زحمات ایشان به هدر نرفت است چون ۹۵ درصد از پیغام انها بعد از ۲۵۰۰ سال قابل خواندن است . این کتیبه ها مخفیگاهای تقریبا دویست تن شمش طلا که غالبا بصورت شمش است, را نشان میدهند . گنجی که امروزه بیش از ۲ میلیارد دلار در صورت پیدا شدن ارزش دارد … این مبلغ سرمایه کمی نیست و برای همین محققان بسیاری در انجیل و تورات شروع به جستجو کرده اند . ایا راز این گنج بزرگ را میشود از دل این کتابهای اسمانی بیرون اورد.؟ شاید . البته دفینه های بسیاری در فلسطین پیدا شده , که دفینه های شخصی میباشد . در سال ۱۹۸۳ یک دفینه نصبتا بزرگ در بحرالمیت پیدا شد . با استخراج چند شمش طلا اکثر باستان شناسان تصور کردند که عاقبت محل اصلی گنج سلیمان نبی پیدا شده . ولی اینگونه نبود . بسیاری بر این باور هستند که این گنج در زیر مسجدالقصی پنهان شده و حتا چند سال پیش یک فیلم توسط هالیود ساخته شد که نشان می داد که جمعی یهودی متهصب قصد ویران کردن این مکان مقدس را دارند …. ایا عاقبت این گنج عظیم پیدا خواهد شد.؟ خدا میداند..

http://www.vatanfa.com/?s=شگفتی-باستان-شناسان-از-راز-انجیل-چاه-گیئبون-و-معادن-مس