وفات کوروش فاجعه ترین رویداد تاریخ ایران باستان

ده سال از فتح بابل می گذرد و بنده ی صالح خداوند , پادشاه صلح ,پادشاه چهار گوشه ی جهان اینک بیش از هفتاد سال دارد.شرق و غرب پس از فتح بابل به عظمت کوروش گویا بود زیرا در روی زمین کشوری نمانده بود که با او برابری نماید.او به تنهایی امپراطوری تمام دنیای آباد را بدست داشت.بسیاری از دوستان وفادارش مرده اند یا در جنگها کشته شده اند. مادر و پدرش سالها پیش از دنیا رفته اند.همسرش کاساندان نیز در قید حیات نیست و تنها فرزندانش برای او باقی مانده اند.در قصر خویش در اکباتان نشسته است و پس از مدتی به خواب میرود.در خواب جبرئیل به خوابش می آید و به او می گوید:((کوروش آماده شو به زودی نزد خداوند خواهی رفت)).کوروش از خواب بر می خیزد و در می یابد که زمان مرگش فرا رسیده است.بنابر این فرزندان و دوستان و درباریان را فرا می خواند و ماجرا را به آنها می گوید.

 

 

سپس دو پسر خویش کامبیز و بردیا را فرا می خواند و به آنها اینگونه وصیت می کند:

((فرزندان من، دوستان من! من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام. وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد، زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام. همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم. من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام. زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم. حتی در پیروزی های بزرگ خود، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. مرگ چیزی است شبیه به خواب.

در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به آتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود پس اگر چنین بود که من اندیشیدم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود، اما اگر این چنین نبود آنگاه ازخدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست. باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نابسامانی روی ندهد. من شما هر دو فرزندانم را یکسان دوست می‌دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده‌ تر است کشور را سامان خواهد داد.

فرزندانم! من شما را از کودکی چنان پرورده‌ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان‌تران از شما آزرم بدارند. تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین پادشاهی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت. دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند. همواره حامی کیش یزدان پرستی باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته و همیشه به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند . هر کس باید برای خویشتن دوستان یک دل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد. از کژی و ناروایی بترسید. اگر اعمال شما پاک و منطبق بر عدالت بود قدرت شما رونق خواهد یافت، ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد. من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم.

نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود. به نام خدا و نیاکان درگذشته‌ی ما، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید. پیکر بی‌جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید. چه بهتر از این که انسان به خاک که این‌همه چیزهای نغز و زیبا می‌پرورد آمیخته گردد. من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می‌بخشد آمیخته گردم. هم‌اکنون درمی یابم که جان از پیکرم می‌گسلد …

اگر از میان شما کسی می‌خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم. پس از مرگ بدنم را مومیای نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید. زودتر آنرا در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد. چه افتخاری برای انسان بالاتراز اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود. از همه پارسیان و هم‌ پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد شادباش گویند. به واپسین پند من گوش فرا دارید. اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید.

 

پس از آن پادشاه جاودان  و شهریار روشنایی  به آرامی چشمانش را بست و به سرای جاودان شتافت.
جسد کوروش پس از ۲۰ سال و زمانی که داریوش تمامی شورشها را پایان داد با احترامی خاص و مراسمی قابل توجه به تخت جمشید آورده شد و سپس به پاسارگاد منتقل و در همان جا در کنار همسرش کاساندان به خاک سپرده شد.

 

 

 

“روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد”

http://www.vatanfa.com/?s=وفات-کوروش-فاجعه-ترین-رویداد-تاریخ-ایران-باستان
saeid گفته:

درود بر شما!

بردیا گفته:

دو دسته از انسانها، هرگز روی سعادت حقیقی را نخواهند دید: اول آنها که خود کم بین و شیفته بیگانگان هستند و دوم آنان که خود و بزرگان خود را سرور جهانیان و برگزیده خاص خداوند می دانند و در فکر زنده کردن افتخارات واهی و جعلی هستند.

ماهان کیانی گفته:

داداش گلم کوروش،بزرگ ما نیست
بزرگ تمام دنیاست

ناشناس گفته:

دوست داریم کورش چه میشد که دوباره برمیگشتی

ناشناس گفته:

yadash gerami bad ta salhaye ziyad

ياشار گفته:

روحش گرامی باد و یادش گرامی ای کوروش بزرگ تمام دنیا

سعيد گفته:

درود درود بر پادشاه بزرگ دنیا . حیف که قدرش را نمیدانند.

ناشناس گفته:

درود به همه وطن پرستان درود
و انهائی که فکر میکنند که این افتخارات واهی هستش حق دارند چون خودشون از بیگانه ها هستند باید این افتخارات رو پنهان کنند

میترا راضی گفته:

اگر کوروش کبیر میدانست فرزندانش به این اسانی او را فراموش میکننن…

alireza گفته:

گل کاشتید چی بودیم!!!!!!!!!

حسین گفته:

واقا جای تاسف داره که روز بزرگداشت کورش کبیر در بیشتر کشور های دنیا برگزار میشه به غیر از ایران

واقع بین و حق طلب گفته:

اگر کورشٰ داریوش و امثال انها الان زنده و از دور از حال ما خبر داشتندٰ اکنون دوستداران خوش خیال خود را مورد ریشخند و تمسخر قرار می دادند. بیایید برای یک بار هم که شده تصمیم بگیرید هر موضوعیٰ بویژه تاریخ ایران را بدون پیش داوری و واقع بینانه و خیرخواهانه مورد بررسی و کنکاش قرار دهیدٰ مطمئن باشید پشیمان نمی شوید.

فریبا گفته:

خطاب به بردیا:
با احترام بخ نظر شما، افتخار اگه واهی باشه، هرگز باز زنده نمی شه، اما اگه واقعی هم باشه، تنها زمانی ارزش حقیقی داره، که با احترام بهش، فقط در پی شعار نباشیم. این هم نوعی خودفراموشیه و آفت افتخار آفرینی.

حسن گفته:

هیتلر اخرین کسی بود که خواست تمدن اریایی را به اوج بروسونه که خدایی حماسه ها آفرید که شما هم دید چه شد تمدن اریایی چیزی در حد اندازه هیتلر وغیره ذالک نیست فراتر از این حرف است فراتر از تمدن واراده ملل گوناگون وخارجی وحتی فراتر از خود ما.خود شما تمدن المان را دییدیم که چگونه یک تنه جلوی غولهای اقتصادی و علمی و نظامی دوران خودش درخشید و اگر ژاپن به جای چین به روسیه حمله می کرد الان دنیا در بهترین حالت دو قدرت بزرگ داشت المان به قدرت یک دنیا یعنی کل اروپا از روسیه تا فرانسه و امریکا که خودش یک جزیره است وحالا اگه خودش نگه می داشت حریف المان سیصد میلیون نفری نمی شد . در ضمن این محال نیست چرا که اکثر فناوری های بعد از جنگ از المان به بقیه کشور ها صادر شد. از جمله بمب اتم به روسیه و فناوری موشکی به امریکا.

ناشناس گفته:

درود بر روح شاد کوروش بزرگ.کاش پادشاهان میفهمیدن کوروش کی بود و چی میخواست

اهورا مزدا گفته:

هرگز نخواب کوروش
دارا جهان ندارد ، سارا زبان ندارد
بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد
کارون زچشمه خشکید ، البرزلب فروبست
حتی دگر دماوند آتشفشان ندارد
رستم در این هیاهو گرز گران ندارد
زاینده رودخشکید ، زیرا دل سپاهان نقش جهان ندارد
بر نام پارس دریا نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما تیر و کمان ندارد
نادر زخاک برخیز میهن جوان ندارد !
دارا کجای کاری ؟
دزدان سرزمینت بر بیستون نوشتند اینجا خدا ندارد
هرگز نخواب کوروش ای مهرآریایی
بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد

ostovar گفته:

از مدیر سایت این خواسترو دارم که در پایان کوروش پبیر کلمه ی کبیر را با بزرگ جایگزین کند همه میدانیم این کلمه عربی است پس بهتره یک کلمه ی عربی و کنار نام پاک کوروش نذاریم و از لغت های پارسی استفاده کنیم

کامیار گفته:

باتشکروسپاس بیکران ازمطالبتان وابرازسپاس دوباره بخاطرپاسداشت ایران بزرگمان دوگلایه هم دارم:
پیش ازهمه درخواست میکنم پای جبرئیل وعزرائیل و…ودیگرابزارهای ذهنی وموهوم مذهبی ساخته رابه مطالب تاریخی مهم بازنکنید.
دوم اینکه ضمن تشکرازمطلب آقایاخانم “استوار”خواهش میکنم بجای واژه “کبیر”یک واژه پارسی پیداکنیم وچه بهترکه درهمین راستا واژه “وطن”ازعنوان سایت برداشته و واژه مناسب دیگری جایگزین شودچراکه این نیزعربی بوده وباآموزه های گرانسنگ این سایت بزرگوار همترازی ندارد.

سپیده گفته:

مطلب زیبایی بود
اما یک سوال : آیا نام پسرهای کورش کمبوجیه دوم و بردیا نیست ؟
آیا کامبیز همان کمبوجیه دوم است ؟

تینا گفته:

سپیده جان تا اونجایی که من میدونم کمبوجیه پسر بزرگ کوروش بود که اونو جانشین خودش اعلام میکنه.و بردیا و کامبیز پسرای کوچیکش بودن.

تینا گفته:

چی بودیم.چی شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!تاسف انگیزه!!

میترا راضی گفته:

به کوروش چه خواهیم گفت؟ اگر سر برآرد زخاک … اگر باز پرسد ز ما….چه شد دین زرتشت پاک؟… چه شد ملک ایران زمین؟…. کجایند مردان این سرزمین؟… به کوروش چه خواهیم گفت؟…اگر دیدو پرسید از حال ما ….. چه کردید برنده شمشیر خوش دستتان ؟…. کجایند میران سرمستتان؟….. چه آمد سر خوی ایران پرستی؟… چه کردید با کیش یزدان پرستی؟… چرا پشت شیران شکسته؟…. در ایران زمین غم سراسر نشسته ؟….. چرا اینچنین زار و گریان شدید؟…. سر سفره خویش مهمان شدید؟…. چه شد عرق میهن پرستیتان؟….. چه شد غیرت و شور و مستیتان؟…. سواران بی باک ما را چه شد؟…. ستوران چالاک ما را چه شد؟…. چرا ملک تاراج میشود؟…. جوانمرد محتاج میشود؟…. چرا جشن هامان شد عزا؟… در آتشکده نیست بانگ دعا؟…. چرا حال ایران زمین ناخوش است؟… چرا دشمنش این چنین سرکش است؟…. چرا بوی آزادگی نیست؟… بگو دشمن میهنم کیست؟…. بگو کیست این ناپاک مرد؟…. که بر تخت من اینچنین تکیه کرد؟…. که تا غیرتم باز جوش آورد ……… ز گورم صدای خروش آورد……… به کوروش چه خواهیم گفت؟؟؟……… اگر سر بر آرد ز خاک…………؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفته:

az an moge in khane verane gasht ke non avarash mard bigane gasht

کوروش گفته:

همه ی دنیا قدر بزرگان و آثار باستانی خودشون و میدونن جز ما

حامد گفته:

همیشه از خدا به خاطر نعمت هایی که به من داده تشکر کردم و حمد و ثناشو گفتم اما همیشه از خدا گلایه کردم که چرا منو در زمان حیات کوروش کبیر به این دنیا نیاورده که بتونم حتی برای یکبار از نزدیک این نماینده خدا در زمین رو ببینم…

حامد گفته:

ای کاش به جای هزینه های گزاف زیاد برای ساختن بناهایی که بهش میگن امامزاده و معلوم نیست واقعا چه کسی در اونجا دفن شده قدر چنین بناهایی رو بدونیم و همینطور فی امان الله رهاشون نکنیم زیر باد و بارون و …. و اجازه ندیم هرکسی به راحتی بره روی مجسمه ها و عکس یادگاری باهاشون بگیره….
از میترا راضی هم بابت شعر بسیار زیباش تشکر میکنم من که به شخصه جوابی ندارم به کوروش کبیر بدم

یه دوست گفته:

سلام دوست مطلب حرف نداشت اصلا شک درین نیست
به منم سر بزن منتظرام

کوروش گفته:

من زیاد کتاب تاریخ می خونم از آهنگ های داریوش هم زیاد گوش میدم اسم کوروش یک حسی به من میده که هیچ کس تو دنیا به من نمیده حتی پدر مادر رو به اجبار گفتم باید بریم شیراذ پیش مقبره کوروش تا خاکش را ببوسم

ahmadreza گفته:

من افتخار می کنم که پدری چون کورش و وطنی چون ایران دارم

چرا ایران فیلم یا مستندی در باره ی امپراتوری هخامنشی نمی سازد

مونا گفته:

هیچ حرفی نمیمونه فقط فکر کنید تفاوتهارو حتما درک میکنید

آمیتیس گفته:

سلم عزیزان
تینا جون کمبوجیه همون کامبیزه عزیزم . حسن جان هیتلر رو با کوروش بزرگ مقایسه نکن ….. بردیا تاریخ هخامنشیان رو با دقت بخون .
مدیریت محترم سایت من خوندم که کوروش بزرگ در جنگ با سکاها در گذشته ….!!! لطفا جواب بدین ممنونم

آمیتیس گفته:

وطن یعنی نژاد پاک کوروش سپردن سر به راه خاک کوروش

وطن یعنی که منشور رهایی وطن یعنی نژاد آریایی

کوروش بزرگ و مقدس یادت همیشه زنده خواهد ماند .

فرزانه گفته:

امیتیس جان منم تو چند کتاب خوندم کوروش تو جنگ با سکاها کشته شد اما تو یکی هم خوندم با مرگ طبیعی از دنیا رفت

هوشنگ گفته:

بسیار سپاسگزارم،اطلاعات بیشتری از منابع موثق منتشر کنید.

saman گفته:

salam chera 2ta vafat vase korosh bozorg hast,mr3o

loveiran گفته:

salam be tamame iranian vaghe

ابوسعید گفته:

سلام
از اینکه مطلب تاریخی درمورد ایران باستان نوشته ایئ جای سپاس دارد من هم ایرانی هستم و آنها که به این مرز و بوم خدمت کرده اند دوست دارم
مقاله ای در مورد کورش کبیر نوشته ام خواهشم این است که بدون تعصب اونو بخونین اگه جواب منطقی و مستدلی دارید بفرمایید ذهن من هم روشن شود

آریایی گفته:

سلام دوست عزیز
ممنون
مطلبی می خوندم راجع به سفارش ساخت شمشیر رامسس و همینطور کورش بزرگ توسط موزه ی آلمان به یک سازنده شمشیر های تاریخی در زنجان, خیلی مشتاق شدم تا طرح شمشیر کورش و کلا شمشیر هخامنشی رو ببینم , اگه بتونید یه نمونه از این طرح رو تو سایت بذاری عالی میشه.

ايدا گفته:

سلام به همه یایرانیان واقعی اول این که اسم فرزندان کوروش هخامنشی کمبوجیه دوم و بردیا و اتوسا و رکسانا و ارتیستونه بوده و فرزند دیکری به نام کامبیز نداشته و نادر هر فرزند کاساندان بانو بوده واین که کوروش عزیز به دست سباه ماساک ها کوشته شده است و واقا هر جه دوستان کوفته اند درست می بأشد ما عاشق کوروش هستیم و خواهیم ماند شیرازی ها مثل خودم کوروش رو می برستن ممنون ایدا

ايدا گفته:

لطفا مرک بانوکاساندان را بزارید و از عربی استفاده نکونید 

پری گفته:

درود اقای بردیا پس ما طبق سخن شما هیچ وقت روی سعادت رو نمیبینیم چون بزرگ دین خودمون (اسلام) حضرت محمد رو بزرگ تمام ادیان و بنده خاص خدا میدونیم؟؟؟؟؟این حرف شما کاملا بی منطق میباشد شما با استناد به چه چیزی کوروش بزرگ صاحب منشور حقوق بشرو اولین مخالف برده داری و فردی یکتا پرست در زمانی که همه ملت ها در جاهلیت وبت پرستی به سر میبردند رو فردی واهی معرفی میکنید؟؟؟؟؟

دوستدار ایران گفته:

درود اقای بردیا پس ما طبق سخن شما هیچ وقت روی سعادت رو نمیبینیم چون بزرگ دین خودمون (اسلام) حضرت محمد رو بزرگ تمام ادیان و بنده خاص خدا میدونیم؟؟؟؟؟این حرف شما کاملا بی منطق میباشد شما با استناد به چه چیزی کوروش بزرگ صاحب منشور حقوق بشرو اولین مخالف برده داری و فردی یکتا پرست در زمانی که همه ملت ها در جاهلیت وبت پرستی به سر میبردند رو فردی واهی معرفی میکنید؟؟؟؟؟

دوستدار ایران گفته:

درود متاسفم برای خودمون که چی بودیم وچی شدیم.

اتوسا گفته:

درود جناب بردیا ایا طبق گفته ی شما ما میتونیم اینطور اظهار نظر کنیم که ما هیچ وقت روی سعادت حقیقی رو نخواهیم دید چون پیامبر دین خودمون حضرت محمد رو برتر از همه وبنده خاص خدا میدونیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا ما ایرانیان بزرگان خودمون رو دست کم میگیریم؟شما با استناد به چه منبع معتبری کوروش بزرگ فردی ازاد منش رو فردی واهی معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علی گفته:

برای داشتن چیزی که تا به حال نداشتی آن کسی باش که تا به حال نبودی(کورش کبیر)

یوتاب! گفته:

وقتی ایرانیایی نظیر آقای بردیاو غیره با تمدن اثبات شده خودش اینطور رفتار میکنن معلومه که به سعادت نمیرسیم چقدر متاسف میشم وقتی آدمهای کوتاه فکری رو میبینم که هیچ کاری جز کوچیک کردن بزرگیها ندارن اگه کوروش بزرگ نبودکشورهای بیگانه براش بزرگداشت نمیگرفتن
چقد خوبه یاد بگیریم اگه خودمون درحد کسی نیستیم حداقل راجع بهش چرند نبافیم
من با جبرئیلو این داستانی که گفته شد کاری ندارم به هرحال تاریخ گذشته وممکنه گاهی جابجا بشه اما بزرگی کوروش پدر ایران هیچ وقت از یاد نمیره
برعکس خیلیا از اینکه بگم کوروش کبیر هم لذت میبرم بذار عربهاهم بفهمن که ما کوروشو بزرگ میدونیم
گرچه وقتی جوونهای ایرانی تمدنشونو مسخره میکنن دیگه چه انتظاری از بقیه هست
کوروش بزرگترین و برترین پادشاه جهان و محمد(ص) بزرگترین پیامبردنیاست
کاش بودند!

محمد گفته:

امام علی (ع):
خداوند شش طایفه را به خاطر شش صفت ناپسند عذاب سختی میکند:علما را به خاطر حسادت،مالکان ثروت و سرمایه را به خاطر خودپسندی و تکبر،سلاطین و روسا را به خاطر ستمگری بر مردم،اعراب را به خاطر تعصب و نژاد پرستی،کاسبان و تجار را به خاطر خیانت و روستاییان را به خاطر نادانی و جهالت در یادگیری احکام دین.
ما امت محمدیم نه کورش

نرگس گفته:

نه.ما امت ایرانی هستیم.دین ایرانیمون که همون دین باستانیمون زرتشت اما دین واحدمون اسلامه.به یهد کوروش بزرگ

ناشناس گفته:

سلام نرگس خانم تا حالا نشنیده بودم که آدم دو دین میتونه داشته باشه .

نرگس گفته:

منظور من دو دین نیست.پس چی میشه گفت تو این اوضاع؟من این نیست که ما ارزش خاصی هنوزم به دین زرتشت داریم؟

dariush گفته:

۱- اول از همه سپاس بابت این متن.

۲- اما یه نکته قابل تامل که برای من قابل هضم نیست آمدن جبرییل به خواب ابرمرد مشرقی-کوروش بزرگه-که واقعا اینطور نیست و امیدوارم که شما هم با قصد و غرض این موضوع رو اینجا ذکر نکرده باشین.

۳- در رابطه با نظر اون دوستمون -محمد- که گفتن ما امت محمدیم نه کوروش بزرگ، توصیه میکنم که یکبار به صورت عمیق و بدون تعصب، تاریخ رو و ورود اسلام به ایران رو مورد بررسی قرار بدن.

واجد باهر گفته:

ما نباید کوروش را از ایران بدانیم بخاصریکه وقتی که کوروش میزیسته است ایرانی وجود نداشته .منضور کوروش خاک قلمرو اش است پس لطفا کلمه ایران را حذف نماید.درود

مهدی گفته:

گر مسلمانی همین است که حافظ دارد وای اگدر از بس امروز بود فردایی. کورش بزرگترین مرد تاریخ است
——–
جواب وطن فا:
مهدی جان کوروش خیلی بزرگ بوده ولی بزرگترین مرد تاریخ دیگه زیادیه ها!!
شعرتم خیلی باحال بود

یک آریایی گفته:

با درود بسیار خدمت تمامی هم میهنان خوب و دوست داشتنی
از شما هم بابت این گفتار زیبا سپاسگذارم
به امید روزی که قدر نژاد آریایی و نیاکان بزرگ خود رای بیش از پیش بدانیم… با آرزوی شادیهای بسیار برای ایرانیان…

کوروش گفته:

اگر کوروش را پیامبر هم فرض کنیم مثل دیگر پیامبران در تلاش بوده تا دستورات خداوند را اجرا کنه همان کاری که پیامبر اسلام انرا کامل کرد البته با یاری و خواست خداوند. اگر کوروش پیامبر خداوند بوده تمام تلاشش رو کرده که دین خدا را کامل کنه و ان را به صورت واضحی برای مردم نمایان کنه کاری که پیامبر اسلام با خواست خداوند انجام داد. تمام تلاش پیامبران کامل کردن دین خدا بوده است و اگر کوروش پیامبر خدا بوده دین اسلام نتیجه ی تلاش او ودیگر پیامبران بوده پس خواست کوروش هم حفظ همین نتیجه که همان دین اسلام است میباشد. اما اگر کوروش پیامبر نباشد- بدانید که کوروش به خاطر دانایی بالایی که خداوند به او داده بود انسانی بود که فقط چیزهای کامل را انتخاب میکرد. او در حالی دین یکتا پرستی را انتخاب کرد که هیچ کشوری در دنیای باستان انرا قبول نکرد .این انتخاب کوروش به خاطر دانایی بود که خداوند به او عطا کرده بود. مطمئن باشید اگر در زمان حال قرار داشت به خاطر دانایی که خداوند به او داده بود دین اسلام که دین کاملی است رو انتخاب میکرد. پس بیایید از دینمان که حاصل خون نیاکان و مخصوصا امامان ما و تلاش پیامبران ماست محافظت کنیم.

آسمان شب گفته:

امت محمد بودن ربطی به عشق به وطن و کوروش نداره مثل این میمونه که بپرسی یه کیلو بیشتره یا یه متر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون از مطالب خوبت

پیمان گفته:

سلام
عاشق کوروش و ایران و همه ی دوست داران ایرانم .

آرمین گفته:

مردم بخدا دارن هویتمون رو ازمون میگیرن.توروخدا هرچی شنیدید باور نکنید.خودتون تحقیق کنید.
حتی دارن پدرمون کوروش بزرگ رو هم ازمون میگیرن.میخوان از گذشتمون و تاریخمون و پدرمون دلسرد بشیم.به کی بگیییییییییییییم؟

کوروش گفته:

درسته کسایی مثل کسی که خودشو بردیا نامیده جزو آش خورای این دزداست واینکه مایه ی سروریست که آش خورایی مثل اقا بردیا از بیداری فرزندان کوروش بزرگ می هراسد. دروووووووودخدایمان اهورامزدا بر پدر صلح جهانی کوروش بزرگ……..

کامران گفته:

درود بر کورش بزرگ منم بانظر کوروش قبلی موافقمممممممم

Mohsen گفته:

با شنیدن اسم اعظمش لرزه به تنم میوفته
و ایران امروز اشک تو چشام جمع میشه
میترا راضی شعرت مهشر بود
.
.
.
.
وطن یعنی اگر یک تن نماند وطن باید که جاویدان بماند

آرمین گفته:

کوروش نخواب که ملتت در خواب است
آرامگهت غرقه به زیر آب است
اینبار نه بیگانه که دشمن ز خود است
صد ننگ به ما که روح تو بی تاب است

شاهین گفته:

http://www.shahinbest.blogfa.com
اری کوروش الگوی مردانگی است بشر مثل او ندیده و نخواهد دید
اگر از شعر کوروش لذت میبرید رو ادرس فوق کلیک کنید

مسلم گفته:

از مطالب قشنگ و اعطلاعاتتون تشکر میکنم.خیلی جالب بود.

فرید گفته:

دیگه با این اوصاف مشکل میشه از خودمان از گذشتمون از نیاکان مون به نیکی یاد کنیم. چه بر سر ما آمده. ؟ که داریم گذشته پر افتخار خودمونو انکار میکنیم. ؟ هنوز دینو مذهب را با مسایل دیگه قاطی میکنیم. بنده به اون کسانی که مذهب را قاطی میکنند بگم که خود حضرت محمد (ص) فرمودند: فرزند زمان خود باش. میدانی یعنی چه؟ یعنی تو هم اگر زمان کوروش بودی همان کارو میکردی که آنها کردند. همانطور که خیلی از رفتارهای ما قطعا مورد پسند بزرگترها نیست (به بد یا خوبش کاری ندارم. بعضیا جو گیر نشند شروع کنند به داستان سرایی واسه خودشون) . باید مطمئین بود که فرزندان و نوادگان ما هم ما را زیر سوال خواهند برد. چرا؟ چون آنها هم فرزند زمان خود هستند با افکار و زمان جدیدتر. در حالی که دنیا به کوروش افتخار میکنه .جای تعجبه که بعضیها عارشون میاد بگند که کوروش مال ماست . بنده هم شیعه هستم ومسلمان. اما به اون دوستمون بگم که ببخشید ایا در زمان علی (ع) یا حضرت محمد(ص) جنگ نمیشده؟ آیا در زمان حضرت محمد زنانی که به اسارت میگرفتند جزئ غنایم جنگی حساب نمیشده؟ آیا برده داری نبوده؟ آیا چند همسری مجاز نبوده؟ آیا…… ببینید بنده اصلا زیر سوال نمیبرم اون زمانو .چون جو حاکم در اون موقع اجازه خیلی چیزارو نمیداده باید در اون زمان زندگی میکردیم تا متوجه باشیم. آینده مشخص خواهد کرد که ما هم مثل نیاکانمون چطور زیر سوال خواهیم رفت. که البته دیگه ما نیستیم. در آخر درود میفرستم به روح کوروش بزرگ .به همه دوستانی که به نیکی یاد میکنند از کوروش وافتخار میکنند واز گذشته پر افتخارشون فرار نمیکنند.دست همشونو میبوسم.

ناشناس گفته:

just cyrus the great ……………………………..my lord…………….peace upon to you

اهورااريا گفته:

درود بر ایران و ایرانی با توجه به سوالی که درباره نحوه مرگ کوروش برای دوستان پیش آمده لازم است ذکر کنم که درباره نحوه مرگ این اسطوره (همه ملتهای جهان) دو نظر رایج وجود دارد ۱٫ مرگ در جنگ با سکاها که بر گرفته از نظرات هرودوت است ۲٫ مرگ طبیعی بر اثر کهولت سن
که نظر دوم بر اساس یافته های باستان شناختی جدید شکل گرفته است در کل نمی توان صحت یا عدم صحت این دو نظر را به اثبات رساند لیک آنچه به یقین جمله جهانیان بر آن صحه می گذارند این است که او یکی از مفاخر جهان است و چه نیک که از طبار ایرانی است

maryamkhodaparast گفته:

mamnon az matalebet.koorosh bozorg marde tarikh ast

maryamkhodaparast گفته:

dar rozegari ke labkhande adamha bekhatereshe shekaste tost, barkhiz ta begeryand(korosh kabir

وحید گفته:

فقط در مورد بزرگی کوروش میتونم این سخن زیبای خودش روبگم(شهریاری که نداند شب مردمانش چگونه به صبح می رسد گورکن گمنامی است که دل به دفن دانایی داده)کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم وهمواره بیدار خواهیم بود

مهدي گفته:

آنهایی که افتخارات خود را واهی میدانید اولا دین را سپر خود نکنید.و اینرا بدانید که افتخارات پسمانده های یورش تازیان جز جنگ و تفرقه و تحقیر برای ما ارمغانی نداشت.پس هم به اسلام راستین ایمان بیاورید و هم به هویت ایرانی بودنتان.درود بر کورش بزرگ, درود بر مهرداد بزرگ اشکانی و درود بر نادر شاه افشار… سه شاهنشاه بزرگ ایرانشهر

آریایی گفته:

بردیا واقن تاسف!!!!!!! از اسمت خجالت بکش. در مورد چیزی که نمی دونی اظهار نظر نکن. کسی مجبورت نکرده اینارو بخونی!!!!!!!!!!!

رضا عزیزی گفته:

درود بر کوروش بزرگ

رحمان گفته:

کشورئ که دارئ جنین بادشائ هست باید بر خود به بالد

ناشناس گفته:

گفته کامیار عزیز بسیار صحیح است . لطفا به این گفته عمل کنید .

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر شما با این مطلب عالی و مفیدتون. جانم فدای کوروش شاه و همه عاشقان سرزمین اریایی جاوید باشی ای سرزمینم ای وطنم ای هویتم ای خانه اول واخرم ای گهواره وکورم ای ایرانم

قاسم گفته:

عزیزان هم وطن عشق به وطن خیلی خوب و عالیه به شرطی که از حدش نگذره و جای مقدساتمون رو نگیره.ما اگر میگیم کوروش آدم خوبی بوده بهتره به جای بیان صرف به حرفهای خوبی که زده عمل هم بکنیم. خصوصا کسانی که عاشق کوروش هستن.
چون همین عاشقان سینه چاک هستن که همیشه با مطرح کردن عیوب افرادی که خودشون رو مسلمان مینامند قصد کم کردن برتری های اسلام بر آئین ایران باستان رو دارن!
اگر ما اینقدر که میگیم کوروش خوب بوده پس یاعلی عمل کنیم به این خوبیها.
اما یک نکته : عیب اساسی همه ما اینه که فقط حرف میزنیم اونهم بدون تحقیق بدون پشتوانه بدون مدرک مستدل.
درود بر ایرانی باغیرت مسلمان
در پناه حق

قاسم گفته:

راستی اگر از حدش بگذره مصداق آیه ۱۷۰ سوره بقره میشه که خداوند میفرماید: چون به آنان گفته شود: از آنچه خدا نازل کرده است پیروی کنید میگویند: نه! بلکه از چیزیکه پدران خود را بر آن یافته ایم پیروی میکنیم!
پس مراقب باشیم عشق به وطن و کوروش بالاتر از عشق به دین اصلیمون اسلام نباشه. سعی کنیم مثل فردوسی پاکزاد دین و میهن رو با هم داشته باشیم اما یا حفظ مقام بالای دین.
سروده فردوسی بزرگ:
اگر چشم داری به دیگر سرای
بنزد علی و نبی گیر جای
گرت زین بد آید گناه منست
چنین است و این دین و راه منست
برین زادم و هم برین بگذرم
چنان دان که خاک پی حیدرم
دلت گر براه خطا مایلست
تو را دشمن اندر جهان خود دلست
نباشد جز از بی پدر دشمنش
که یزدان به آتش بسوزد تنش
هر آنکس که در جانش بغض علیست
ازو زارتر در جهان زار کیست!
این همون زنده کننده زبان پارسی است که ایرانی بودنش مانعی بر سر بیان برتری دین اسلام شیعی نبوده. پس ما هم باید به گذشته درخشانمون افتخار کنیم اما نباید این افتخار باعث کم رنگ شدن اصالت اسلامیمون که کامل کننده همه ادیانه بشه عزیزان من.

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
عشق به ایران هیچ وقت اندازه خاصی نداره ونباید براش اندازه قرار بدیم من ایرانم رو بع از خداوند میپرستم و به عشقش زنده هستم و برای عشقش اندازه ای بی نهایت در نظر دارم
جاوید ایران و ایرانی فدایه همه شما

جان من کوروش گفته:

حاظرم جانم روبرای ادامه راه کوروش که سربلندی ایران بود بدم

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود به همه آریایی ها
آقا محمد شما حالتون خوبه ؟؟؟؟؟ شما قبل از این که مسلمان باشی ایرانی بودی پس اول از امت کورش بزرگ محسوب میشی چه بخوای چه نخوای

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

من نمیدونم چرا این آقا قاسم با این سرباز کورش بزرگ اینقدر درگیره شما با هم نسبتی دارید؟
آقا قاسم شما با ما چی کار دارید ؟ اصلا شما از کجا میدونید ما به حرف هایی که میزنیم عمل نمی کنیم

بردیا اهوازی گفته:

سلام
سالها جعل واقعیت قیام سعادت خوزستان
iranikhouzestani.blogfa.com/

اویس حسن‌پور گفته:

بند خیلی مایلم منبع و سند تاریخی وصیت‌نامه رو بدونم

ناشناس گفته:

مرسی ولی کاسندان دخترش بود اسم پسرشم کمبوجیه بود نه کامبیز

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود بر ایرانیان
درسته اسم پسرش کمبوجیه بود اما یونانیان به خاطر این که نمیتونستن تلفظ کنند کامبیز میگفتن کاساندانم یگانه همسرش بود

با تشکر

مهرداد گفته:

بردیا که نامت جاسم یا عبود باید باشه . خجالت بکش. بعضیا به اسپایدرمن افتخار میکنن. ما شرممون میشه بگیم سرباز کورش بزرگیم.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسان

جانم فدایه همه وطن پرستان
اهوازی فقط باید بگم تو یه عرب اصیل هست و به عرب بودنت افتخار کن و خوزستانی هم نیستی چون مردم خوزستان وطن پرستن

جاوید ایران وایرانی

فاطمه گفته:

سلام،واقعأ ک سورنااینحرفاجیه اعراب اجازه اومدن ب این سایت روندارن،همه ایرانی هستیم ب امید جاودانکی اش
زت زیاد

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان و فاطمه خانوم
فاطمه خانوم یه سری به مطلب اهوازی بزن متوجه میشی چه … گفته و من از شما میخام بیشتر تاریخ بخونی البته تاریخ قبل از اسلام رو لطفا!!!!!!!!!!!!!!!!
جانم فدایه ایران وایرانی

فاطمه گفته:

خوندم الان هم مطالعه دارم فکرمیکنی خیلی میدونی توایران رو دوس داری سورنا،بعدکوروش بعدخدا اون خداکه همون اهورامزداست کفته دین کامل=اسلام،جه بخوای جه نخوای ایران هم باافکاری مثل توفقط بیشترضررمیبینه تاسود.زت زیاد

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
فاطمه خانومی اول ایول که مطالعه میکنی دوم اگه من خدا رستم و وطن پرست و کوروش پرست یعنی چیزایی که یه ایرانی باید داشته باشه دین فقط راه رسیدن به خدا و انسان کامل شدن هستش و همه دینها یه نظر داشتن اونم اهورامزدا
ای کاش همه قبل دین به ایران فکر کنیم و از خدا کمک بخوایم برا ابادی هرچه بیشتر ایران
جاوید ایران وایرانی
—————

چیزاییی که یه انسان آزاده باید داشته باشه علاوه بر دوست داشتن وطن باید دیندار باشه
چون ما همه اعتقادمون به آخرت هست
و اینکه کدوم دین در جهت کامل شدن انسان گام برمیداره و به طرف خدا یا همون اهورامزدای شما گام برمیداره
من با مطالعات گسترده میگم اسلام
چون آخرین پیامبر خدا که همه پیامبران قبلی اونو تصدیق کردن دین اسلام رو آورد و گفت کاملترین دینه
ما یک ایرانی مسلمان هستیم
نه یه ایرانی فقط

aria گفته:

سلام آقای مدیرسایت
چرا نظرمنو نذاشتی ترسیدی تعطیلت کنن؟
———
سلام
انتظار داری نظرتو بذارم؟؟؟
خدایی واقعا؟؟
تو که به همه یه قشر خاص توهین کردی بدون اینکه بگی حداقل توشون خوب و بد داره
بیشتر فکر کن رفیق

aria گفته:

خوباشون اینقدر کمن که یا منزوی شدن ویااجازه حرف زدن ندارن.

فاطمه گفته:

آخه سورناجان ب ایران فکرکنیم جی بشه آبادشه؟!شنیدم میخوان دشت کویرولوت آب ول کنن آبادشه دوس داری؟!!!
ایران بایدسربلندباشه اونم جون الان ضدصهیونیسته واسلامیه انقدرقیب داره وکرنه مثل بقیه کشورابود،ما خیلی مشهوریم مشهورتراززمان کوروش

aria گفته:

سلام آقای مدیر سایت میبینم که نظرمو تواین قسمت سانسور کردی!!!!!!آخه واسه چی؟منکه چیزی جز واقعیت نگفتم!!!!!؟؟؟؟؟؟
————
سلام
به دلیل مسخره کردن نظر فاطمه خانم
نظرت حذف شد
قرار شد مستقیم یا غیر مستقیم نظر کسی رو مسخره نکنیم

aria گفته:

تمسخر!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟اونم نظریه انسان!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
من فقط گفتم اول قراربوده دریای خزر به خلیج فارس وصل بشه،بعد دیدن خیلی مضحکه به کویر لوت رضایت دادن،مثل طرح صاف کردن مسیر حرکت امام زمان،همین.
حالاشمادوست داری واقعیات روسانسور کنی،یه بحث دیگه اس،تقصیرمن ننداز!

فاطمه گفته:

نه خب وطن فاجون نظرآریارو بذارمیخوام بدونم جی کفته،فکرنمیکنم ایرانی ایرانیرومسخره کنه،من نظردادم ک سورناجان جواب بده نه شماآریا…

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
وطن وفا حال میکنی چه کردم با سایت همه امدن جلو و گفتگو میکنن؟؟؟
اما این پروز برای کشور زاپن بودش که دهه ۷۰پیشنهاد داد و نصف کویر رو خواست برای خودش اما ایران قبول نکرد و در این رمان خودش میخاد اجرا کنه!!!!!!
—————-
اقای مهندس جان
بحث و گفتگویی که بر پایه منطق و عقل نباشه چه فایده داره اخه دوست عزیز
ببین هزار بار به خود شما گفتم حرف میزنی سند بیار بازم یه حرفی میزنی و میری
بدون اینکه بگی این حرف رو از کجا درمیاری
خدا میدونه

فاطمه گفته:

حتمأمطالعه کرده ک میکه!

اویس حسن‌پور گفته:

ببخشید، به نظر میاد باید سؤالم رو دوباره تکرار کنم:
اصلاً برای این وصیت‌نامه سند تاریخی وجود داره یا نه؟
————-
سلام دوست عزیز
من نمیدونم
سورنا بیا جواب بده بینم تو که ادعا داری

شاهرخ گفته:

درود بی کران اهورا مزدا به کوروش بزرگ و نازنین.
امیدوارم ایرانیان تو را بیشتر و بهتر بشناسند و دریابند که که بودن و چه شدند.
بدون هیچگونه تردیدی کوروش بزرگترین مرد تاریخ دنیاست.
روانت شاد ای پدر خوب و مهربانم.ذره ذره وجودم فدای تو.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
اویس….برات فرقی نمیکنه اخه توکه ایرانی نیستی!!!!میشناسمد تو …..!!!!!!!
فقط میخای مثلا نظری داده باشی!!!اگه سری به نمایشگاه کتاب بزنی تمام غرفه ها بدون استثنا از کوروش و وصیت نامه اش کتاب دارن
حتی قسمت بهار عربی و ناشران خارجی و همه و همه و اونجا میتونی تا دلت میخاد منع این وصیت نامه پدرم رو پیدا کنی
جااوید ایران وایرانی

فاطمه گفته:

مکه حتمأبایدایرانی بودتاکوروش رو دوست داشت؟خیلی ازغیرایرانیاعاشق کوروشن
بهتربودمنبع روبش میکفتی تابعدنکه نمیتونه میکه برواونجا
فدای هموطنام من بشم
زت زیاد

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
سلام فاطمه خانم منظورم از ایرانی یعنی دوستدار ایران و ایرانی و از نژاد ایرانی!!!!مثل بعضی ایرانیا هستن که عرب صفت هستن و میشه به اونا گفت عرب و نه ایرانی قبول داری که؟؟؟؟
فاطمه جان اگه من وتو و ما به ابادی ایران فکر نکنیم میخای شیخای عرب و انگلیس و روس و چین فکر کنن!!!!!
و اما منبع این وصیت نامه پدر عزیزم
کوروش کبیر حقیقت تاریخ نوشته فرشاد ابریشمی
فصل دوازدهم وفات کوروش صفحات۱۹۱تا۱۹۵
اینم یکی از منابع حله؟؟؟
فاطمه جان مطالعه کن!!!!شوخی بود باز ناراحت نشو!!!
جاوید ایران وایرانی

فاطمه گفته:

قبول دارم سورنامابایدباعشقوعلاقمون نسبت ب ایران،ایران روبسازیم ولی عربصفتابقول توبایداینارو بخونن تاحالیشون شه ایرانی یعنی جی مرسی واس منبعت روشوکم کردی مادیکه ب تیکه های شماعادت کردیم ناراحت نمیشیم/زت زیاد

اویس حسن‌پور گفته:

سورنا جان، با عرض معذرت نمی‌خوام توهین کنم بهت
اما شما به نوعی از جواب دادن فرار کردی
به این کار نداشته باش که ایرانیم یا نه
به این کار نداشته باش که برام مهمه یا نه

فقط جواب سؤالم رو می‌خوام:
در بین اسناد تاریخی، مثل نوشته‌های افرادی مثل ویل‌دورانت و گزنفون، هرودوت و… کجا وصیت‌نامه‌ی کوروش اومده؟

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان و فاطمه عزیز

اویس…برای من مهم نیست تو کی هستی فقط میدونم دشمن ایران و پدرم کوروش شاه هستی اخه چه فراری منبع خاستی من هم منبع رو بهت گفتم اخه دشمنای پدرم و وطنم میایند و تمام عظمت و شکوه او را نشان بدهند بازم منبع معرفی میکنم برو بخون
کوروش کبیر…هارولدلمپ…ترجمه دکتر رضازاده شفق
کوروش….البرشاندور…ترجمه محمدقاضی
سیرت کوروش کبیر….گزنفون…ترجمه وحید مازندرانی

جاوید ایران وایرانی

اویس حسن‌پور گفته:

در کدام بخش این کتاب‌ها به وصیت‌نامه اشاره شده؟
و کجا به نام جبرئیل اشاره کرده
جبرئیل : فرشته‌ی که به پیام‌آور خدای شناخته میشود.
کتاب در مورد کوروش کیلو کیلو برات معرفی می‌کنم خودم
لطفاً بگید توی کدوم یکی حرف از وصیت‌نامه زده شده و در اون کتاب برای وصیت‌نامه چه سند و مدرک تاریخی رو مورد اشاره قرار داده؟
یعنی گزنفون گفته من اینرو از کجا و از چه کسی نقل کرده؟

ممنون میشم خوش اخلاقتر باشیم

فاطمه گفته:

سلام ب ایرانیاوسورنا..
اویس این وصیت نامه ای ک هس جندهزارسال قبل بوده شایدتحریف شده باشه ولی متن کلی همونه ازکل کفته های کوروش این مطلب رواوردن نه اینکه مثلشو کوروش کفته باشه ویکی اونونوشته باشه کمی فککنی خودت میفهمی/زت زیاد

اویس حسن‌پور گفته:

نمیگم تحریف شده یا نه
بحث سر تحریف نیست
خیلی متونی که الان «بعضیا» بهش مینازن و میگن تحریف نشده احتمال تحربفش هست. (میفهمید که؟)

سؤالم سخت نبود،
گزنفون یا هرکی چه رفرنسی برای این وصیت‌نامه، تو کتابش آورده (اصلاً توی کتاب‌های معتبر کهن اثری از این وصیت‌نامه هست؟)
لطفاً اگه هست بگید و آدرس بدید.
ممنون

adabaz گفته:

این حرف های خنده دار چیه در مورد مرگ کوروش نوشتی؟
همه می دونند که سر کوروش رو آنا تومروس برید.
یه سرچ بزنی می فهمی.

فاطمه گفته:

سلام ب ایرانی وسورناووطن فا
من ادعام نمیشه ک این تحریف نشده کرنفون اورده ک اورده ۱جورمیکی ک کرنفون بابامه میکم ازهمه ی کفته های کوروش این متن انتخاب شده،توکه واست مهم نیس وبه وصیتش عمل نمیکنی واس جی میخوای بدونی؟!زت زیاد

اویس حسن‌پور گفته:

الان فاطمه خانونم با من بودن؟

گفتم بحث سر تحریف نیست.
سؤالم هم سخت نبود،
هرودوت وقتی یه چیزی رو نقل میکنه میگه مثلاً «به من خبر رسیده»، «به من گفتن» یا «گفته میشه» یا میگه خودم با چشمام دیدم
OK?
خب، کسی که این رو نقل کرده به مأخذ و اون جایی که این وصیت نامه رو نقل کرده اشاره کرده یا نه؟

(به خدا سؤالم سخت نیست، کسی کتاب رو خونده یا فقط Copy-Paste کردین؟)

اویس حسن‌پور گفته:

یه خورده واضح‌تر لطفاً
یعنی چی از همه‌ی گفته‌های کوروش انتخاب شده؟

فاطمه گفته:

سلام ب ایرانی،منظورم اینه ازهمه ی اندرزهاوکفته هاش اومدن اینوانتخاب کردن البته بنظرخودم واس اینکه همونطورکه تو(اویس)میکی درکتابایی ک سورناجون کفته نبوده،استادمون کفت ب احتمال قوی ازتورات کرفته شده
زت زیاد

اویس حسن‌پور گفته:

یعنی چند تا گفته هاش رو مخلوط کردن شده این؟
یا خیلی حرفا زده این یکیشونه؟

در ضمن نگفتم نیست، سؤال کردم کجای کتابه و نویسنده داره به چی استناد میکنه، همین

دو حالت داره:
یا منبع داره،
یا نداره
اگه داره لطفاً معرفی کنید منبعش رو
(نه از این منابع کتابخونه‌ی سر کوچه، از ویل دورانت و هرودوت و بقیه)

اگر هم نداره، که هیچ

شرمنده طولانی شد، ولی بعضی چیزا روشن شه بهتره فک کنم

فاطمه گفته:

کفتم ک ب احتمال قوی ازتورات کرفته شده

اویس حسن‌پور گفته:

احتمال؟ یعنی چی؟ یعنی مطلبی که گذاشتید (گذاشتند) منبعش رو نمی‌دونید؟
منبع داره یا نه
جوابش ساده‌ست، آره یا نه بالاخره؟

کجای تورات، کدوم قسمتش؟ آدرس دقیق بدید اگه وجود داره.
ممنون

فاطمه گفته:

هرموقع استادمون رودیدم ازش میبرسم،من آخرروی تواویس روکم میکنم ک دیکه انقد…استغفرالله!
راسی سلام هموطنا…سورناکجاست؟دیدینش سلام برسون وطن فاجون
زت زیاد

کوروش کبیرررررررررررر گفته:

جناب مدیر سایت لطفا این متن رو به تعداد زیاد پرینت بگیر و از اون به عنوان دستمال دستشویی استفاده کن .

فاطمه گفته:

هوی نبینم ب مدیرسایت اهانت کنی هرجه زودتراسم کوروش روازخودت بردارتوتسلیم حرفای اویس شدی برات متأسفم ک ایرانی هسی وانقدبی تفاوت نسبت ب تاریخ کشورش.بروسعی کن اصلاح شی
خودم۱تنه تنایی فدای هموطنام بشم،زت زیاد…

اویس حسن‌پور گفته:

آره بچه ها! خام حرفای من نشین، من یه خائن وطن فروشم! من عربم! پان ترکم!
این یعنی چی؟ یعنی هر کی ایرانی بود نباید منبع معتبر بخواد؟

اویس حسن‌پور گفته:

خب فاطمه، چرا میزنی؟ (ش)
یه خورده محترمانه تر دوست من.
«تسلیییییییم»؟؟ تسلیم من؟ مگه من چی گفتم؟ مگه ما با هم جنگ داریم؟ هموطن هستیم فکر کنم! فقط منبع خواستم.
خب، عب نداره، تا یک ماه دیگه این استاد رو میبینید؟
من هی سر میزنم ببینم کسی جواب داده یا نه، ولی میبینم بازم پیچوندین،

در ضمن کورش! خدا نکشتت! روده هام اومد تو دهنم اینقد خندیدم! (کسی ناراحت نشه یه موقع)

فاطمه گفته:

انقدبخندتارودهات باره شن…
من ایرانی بودن کوروش روکفتم مهدی خان،حالااکه استادمونو دیدمش حتمأمیکم،خودت میکی عربم منظورم ازتسلیم شدن این بودکه کوروش حرفای توروباورکرده
عاشق هموطنام هسم وخواهم ماند…زت زیاد

اویس حسن‌پور گفته:

فاطمه خانوم و فاطمه خانوم ها،
چطوریه که آقای «کوروش کبیرررررررررررر» نباید گول آدمی مثل من رو بخوره، نباید در دام انسانی مثل من بیفته، اما اینکه یه مطلب رو بدون دیدن سند تاریخی قبول کنه مشکل نداره!؟
چطوره که من توی ایران اجازه‌ی شک کردن به همه چیز رو دارم، اما در مورد بعضی چیزا تا میای حرف بزنی میشی خائن، میشی وطن فروش، میشی گول خورده، میشی مزدور امریکا؟
اجازه‌ی فکر کردن نداریم؟

اویس حسن‌پور گفته:

در ضمن خندیدن من به خاطر طنز کلام کاربر محترم «کوروش کبیرررررررررررر» بود، نه اینکه بخوام کسی ناراحت شه یا توهینی کنم.

به قول فاطمه «زت زیاد»

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

سورنا سرباز کوروش واررررد میشود

سلام فاطمه جانم بنظر من این مدت که نبودم یه عده عرب وعرب صفت شاخ شدن!!!!!!!!!!!!!!
اویس از این به بعد اگه باریخ و کشورم توهین کنی با من طرفی!!!!!!!!!!!
وطن وفا هم که وقتی بقیه توهین میکنن میزاره اما تا من ج میدم نمیذاره!!!!

اویس حسن‌پور گفته:

سورنا!
منتظر جواب سؤالم هستم
میشنوم

محمدفرزند ایران گفته:

برای من یک نکته جای سوال مونده که کسایی مثل اقا قاسم اصلا چه دلیلی داره که وارد این سایت بشن.اینجا فقط برای اونایی که عشقشون وطنشونه وپدرشون کوروش کبیر.اگه کسی نظرات ایرونی های وطن پرست براش سخته مجبور نیست ایجا بیاد واونا رو بخونه

اویس حسن‌پور گفته:

در مورد مرگ یا کشته‌شدن کوروش بزرگ روایات تاریخی مختلفی و متفاوتی وجود دارد.
گرچه گزنفون در «کوروش‌نامه» مرگ او را طبیعی می‌داند، اما در مقابل چند تن از تاریخ‌نویسان مشهور مرگ وی راه در جنگ با «سکاها» نقل کرده اند. (البته در نحوه‌ی کشته شدن و اینکه جنگ با کدام طایفه‌ی از سکاها بوده اختلاف است)
از این رو یافتن حقیقت نیازمند بررسی‌های کارشناسانه است.
با این حال، چگونه می‌توان از مرگ طبیعی و وصیتنامه‌ی او با اطمینان سخن گفت؟

محمد گفته:

بهتره بدونید اگه اسلام درزمان کورش بود هم خودش ایمان میورد و هم مردما تشویق به این کار می کرد.سورنا با شما هستم.بهتره آدم عاقلانه نظر بده!!

فاطمه گفته:

سلاااام،اویس بیااینجانظربذارنظرای قبلیتونخونده بودم ماکی حرف مزدور وآمریکارو وسط کشیدیم انکاربه خودت شک داری؟؟؟!
این سورناهم اصلأنیس،ایشالاهموطنای عزیزم همیشه موفق باشن
ازفرزندایران هم ممنونم ک تواین بخش نظزداد

محمدفرزند ایران گفته:

دین اهورامزدایی خودمون هیچ مشکلی نداشت.اونایی که میگن اکه اسلام نمیاومد ایران ایران نمیشد.ما خومون به اسلامی که الان هست .من نمیدونم چی توی اسلام ارزشه که توی دین زردشتی نبود هزاران سال قبل از اسلام تو دین خومون همون خدا همون کردار نیک همون اخرت وخیلی چیزای دیگه بود.قابل توجه اوزنده باد ایران

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود برا یرانیان
فاطمه جون عزیز و سورنا جان مشکل میدونید چیه؟مشکل اینه که ایران برای بعضی ها فقط اسم ملیت شونه اگه ریشه و اصل و نصبشون آریایی بود منبع و این مضخرفات براشون مهم نبود چرا من که این نوشته ها رو میخونم منبع برام مهم نیست ؟منبع و اینا کشکه! بهانه ایه برای قبول نکردن این واقیعت ها این ها ایرانی نیستن زورشون میاد که نیکان ما ۲۰۰۰سال قبل از اون عرب های بی همه چیز حرف حق میزدند .من و شما که فرزندان کورش بزرگ هستیم اطمینان داریم این حرف های پدرمونه.
جاوید باد ایران و ایرانی خاک پای فرزندان کورش بزرگ پدرمم هستم

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

سورناجان و فاطمه جون بیاین دیگه پس کجایین ؟ماباید جلوی دشمنامون کنارهم باشیم بیایین شمارو به اهورامزدا

فاطمه گفته:

من ایران روباتمام جونم دوس دارم ولی۱مسلمون هم هستم دخترآریایی اینجورنکومنبع مهمه ولی قالب این متن وجودداشته فقط تحریف شده امیدوارم همه ی ایرانیان باهم متحدشن این اویس هم میخش کیرافتاده ب منبع جوابشوخودم میدم،زت زیاد

فاطمه گفته:

امیدوارم هموطنافقط باهم متحدشن تنهاآرزوم اینه مانبایدبخاطرسیاست وکی بیادجای کی دعواکنیم اینابجه بازیه
سربلندی ایران دست منوتوإ هرجندکوروش نیس ولی بیایدراهشوادامه بدیم ولی با۱دین واحدبنظرم اسلام بهترینه

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درودبرایرانیان
فاطمه جون خواهر گلم شاید حق با تو باشه آخه این یارو دیگه شورش رو در آورده بود هی میگفت منبع منبع اعصابم رو خورد کرد
جاوید ایران و ایرانی

اویس حسن‌پور گفته:

شورش رو در آوردم؟ من؟ پیشنهاد می‌کنم یک بار بحث و نظرات رو مطالعه بفرمایین.
این دوستان بودن که از جواب درست و حسابی دادن دائما طفره رفتند.
کل جوابی که خواستم یک خط هم نمی‌شود.
اگر می‌گفتند نمی‌دونن می‌رفتم سراغ وب‌سایت بعدی.
همین حالا هم اگر واقعا منبع ندارید برم وب‌سایت بعدی
اصلا دوست ندارم شخصی مثل فاطمه تاوان کسی که این مطلب رو گذاشته بده.
فاطمه داره خودشو به زحمت میندازه و من از این خوشحال نیستم.

اویس حسن‌پور گفته:

قصد من اذیت شدن یک انسان بیگناه مثل فاطمه نیست و نبوده

فاطمه گفته:

سلام هموطنا،آره عزیزم بایدجوابشو۲رست دادتابدونه۱ایرانی الکی ب تاریخ کشورش ب بادشاه قدرتمندش تعصب نداره
ب امیداتحادمردم ایران علیه ظلم و بی عدالتی جهانی
زنده بادایران
زت زیاد

فاطمه گفته:

سلام،هموطنا۲رسته ازحمله ی اعراب ناراحتیم ولی ازاین خوشحال باشیم ک قاتل اون عمرملعون۱ایرانی بودبنام ابولولو ک قبرش درکاشان قرارداره ازتون میخوام اکه راتون ب کاشون خورد۱سربزنید،شنیدم سنیهاهرموقع ازقبرش ردمیشن تف میندازن

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درودبرایرانیان
به نظرمن شما بهتره منبع رو از وطن فا بخوای چون اون باید مینوشت که ننوشت ولی من خودم بهت میگم هم شمارو و هم خودمو و بچه هارو راحت کنم این رو هر ادمی که اهل مطالعه تاریخ باشه میدونه که گزنفون چه کسی بود
گزنفون(۴۳۰تا۳۵۲ق م)یکی از مورخان معروف یونانی که در زمان هخامنشیان میزیسته همینطور او یکی از شاگردان سقراط(۳۹۹ ق م)حکیم معروف یونانی بود گزنفون چندین کتاب درمورد ایران داره که یکی از اونهاکورش نامه بود که در همین اثرش وصیت نامه کورش بزرگ رونگاشته . مندر همین حد میدونستم دوست عزیز امیدوارم قانعت کرده باشه
جاوید ایران و ایرانی

فاطمه گفته:

مرسی دخترآریایی البته این اویس خان ۲باره بعدخوندن این منبع بهونه هاشو میادمیذاره منتظرباشیم
زنده بادایران جاویدان
ب امیدسروری ایران برجهان
ب امیدنابودی رقبایی ک بدایران رو میخوان
ب امیداتحادملت تحت۱دین کامل

اویس حسن‌پور گفته:

وطن فا:
گفتن شما باید منبع ارائه بدید؛
خب، کوروش نامه گزنفون،
اما بخش و صفحه رو نگفتن

بازم به خاطر اصرارم معذرت میخوام

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درودبرایرانیان و فاطمه خانم
صفحات(۲۶۵و۲۷۲) وصیت کورش بزرگ رو نوشته و در سه بخش:( عوامل پیروزی کورش بزرگ)و همینطور (وصیت نامه کورش بزرگ)و یه بخش دیگه که اسمش یادم نیست توضیح داده .

فاطمه گفته:

سلام هموطنا،وطن فاجون کفته این متن رومدیرسایت قبلی نوشته
ن عزیزم شماوظیفتونه درموردتاریخ کشورتون بدونیدتامیتونی سوال کن من بعلت دسترسی نداشتن ب کتابخونه واستادمون عاجزبودم ک منبع روبصورت کامل بکم حالاکه خداروشکرجوابتوکرفتی

اویس حسن‌پور گفته:

از کوروش هخامنشی، فقط دو متن به جا مانده که آنها هم به قطع و یقین، نوشته خودش نیست و در بهترین حالت او دیکته کرده و دیگران نوشته اند. اولی که معروفتر هم هست، منشوری است که بعد از فتح بابل نوشته شده. به جز این، هیچ متن دیگری به خود کوروش منسوب نیست؛ ازجمله سه متن متفاوتی که به نام وصیتنامه کوروش می شود توی اینترنت پیدا کرد. معمولاهیچ کس نیازی ندیده تا در کنار این متن ها توضیح بدهد. اصل این متنها در اصل به چه زبانی و در کجا نوشته شده؟ الان در کجا نگاهداری می شود؟ توسط چه کسی به فارسی برگردانده شده؟ قسمت های ازبین رفته یا آسیب دیده متن کدام ها بوده اند؟ سرترجمه کدام واژه ها اختلاف نظر وجود دارد؟ چرا هیچ کدام از دانشمندان ایران شناس چنین متنی را گزارش نکرده اند؟ و اصلا چرا وصیتنامه یک نفر، سه متن کاملا متفاوت دارد؟

یک روایت از وصیت نامه کوروش با این عبارت شروع می شود: «ای پروردگار بزرگ، خداوند نیاکان من، ای آفتاب و ای خدایان، این قربانی ها را از من بپذیرید و سپاس ونیایش مرا نیز…» (معلوم نیست بالاخره کوروش یکتاپرست بود؟ خورشید را می پرستید؟ یا چند خدا را؟) با ذکر اینکه کشورش در آسیا سربلند کرده ادامه پیدا می کند (واژه «آسیا» اصطلاحی است که فقط یونانی ها به کار می بردند) توصیه هایی به کمبوجیه دارد، این نصیحت که انسان فقط تن خاکی نیست و در نتیجه «ای فرزندان، پس از خدا بترسید و هرگز در پندار و گفتار و رفتار به راه گناه نروید» و با این جمله تمام می شود که: «اگر بخواهید دشمنان خود را خوار کنید، با دوستان خویش خوبی کنید.»

نسخه دوم وصیت، خلاصه همان متن اول است، بدون اشاره به خدا یا خدایان نسخه سوم هم با این عبارت شروع می شود: «اینک که من از دنیا می روم، بیست و پنج کشور جزو امپراتوری ایران است و در تمامی این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان در آن کشورها دارای احترام هستند…» (متن از همین اول خنده دار است. در زمان کوروش که هیچ، حتی در زمان داریوش که امپراتوری را به فرم کاملش رساند، پول های متفاوت در امپراتوری رایج بود.) بعد با توصیه هایی درباره رعایت حال رعیت و بی وفایی دنیا ادامه پیدا می کند و به خواست او برای حفر کانال سوئز می رسد (از همین جا معلوم می شود که حتی همین متن تقلبی برای داریوش بوده، نه کوروش!) و با این جمله ختم می شود: «اینک بروید و مرا تنها بگذارید زیرا احساس می کنم مرگم نزدیک شده است.» (یادآور آن شعر معروف مولانا: «رو سر بنه به بالین، تنها مرا رها کن…»)

به نقل از AftabIR.com

اویس حسن‌پور گفته:

اون کوروش‌نامه یک قرن بعد از کوروش نوشته شده. خبر دارید؟
تازه این ترجمه‌ی دقیقشه؟
تو کتاب گزنفون نوشته جبرئیل؟ «کوروش آماده شو به زودی نزد خداوند خواهی رفت»؟

در آن زمان با توجه به نبودن آمبولانس و امکانات مکانیزه‌ی انجماد، چگونه بدن کوروش کبیر ۲۰ سال ماند و متلاشی نشد؟

این‌ها اشکالاتی هستند که به ذهن من حقیر می‌رسند. بنده که تاریخ‌دان نسیتم، به عنوان یک انسان معمولی این اشکالات رو می‌بینم.

فقط یک سؤال: کوروش کبیر زرتشتی بود؟

فاطمه گفته:

سلام،قرارنبودبیام نظربذارم ولی سرزدم دیدم جواب سوال۱هموطنم روبدم،ن دلایلشوفرداصبح تونظرامیذارم

محمدفرزند ایران گفته:

خیلی زرنگی بیا اونور جواب نظرات منو بده.مگر اینکه قانع شده باشی جواب من درسته و روت نمیشه بگی

فاطمه گفته:

کدوم ور؟جراهرجامن نظرمیدم تودنبالش نظرمیذاری؟
هان فهمیدم ن قبول ندارم زرتشت۱بیامبربوده ک دراون دوره اومدومردم روبدین دعوت کردومتعلق ب آن زمان بودبیامبراسلام دعوت زرتشت روادامه داد،امیدوارم درک بالایی داشتو باشی

فاطمه گفته:

سلام اویس،جوابت ک هخامنشیان زرتشتی نبودن:۱٫نامی اززرتشت درنوشته های هخامنشی برده نشده ونامعقوله ک مردمی دینی روقبول داشته باشن ونامی ازمؤسسشون نیارن۲٫درآثارهخامنشی ازاوستابعنوان کتاب دینی هخامنشیان نامی برده نشده است

فاطمه گفته:

۳٫زرتشت=یکتابرستی ولی هخامنشیان تعددخدایان۴٫زرتشت عدم قربانی حیوانات ولی هخامنشیان درمراسم مذهبی اسب وشترقربانی میکردند۵٫نوشیدن هوم ماده سکرآوردرمراسم مذهبی زرتشت منع ولی درمیان هخامنشیان رایج بود

فاطمه گفته:

۶درآیین زرتشت دفن مردکان درخاک منع بودولی هخامنشیان درسنک وخاک مردکانشون رودفن میکردند بخاطرهمین آرامکاه های شاهان هخامنشی باقی مانده ولی ساسانیان ک بیروآیین زرتشت بودندازبین رفته است
اویس امیدوارم بجوابت رسیده باشی

امیر گفته:

این فاطمه از فضا اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چی میگی برای خودت

فاطمه گفته:

سلام من جواب سوال اویس رودادم امیرخان ب شمامربوط نیس…

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان
درود برفاطمه و دختر ایرانی عزیز
درود بر مردم شجاع سوریه که مقابل بشار اسد وحشی ایستادن
همه شما میدونید من از اعراب متنفرم و تشنه به خونشون هستم اما مردم سوریه مثل خودما هستن
جانم فدای خاک پاک ایران
جانم فدای ایرانیان با غیرت

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به پارسیان

همه شما رو به ایران فدیم در ف ب دعوت میکنم

فاطمه گفته:

سلام برهموطنای عزیزم
سلام جه عجب!سلام سورنا
منم ازخبرت خوشحالم
ب امیدسربلندی ایران
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

وقتی که میبینم هنوز کسایی هستن که به کشورشون ایران افتخار میکنن اشک توی چشام جمع می شه. نمی دونم چرا ؟ولی وقتی که درمورد آدم های بزرگ کشورم مثل شاه عباس یا حالا هر شاه دیگه می خونم دلم یه جوری می شه و از ته ته ته دل آرزو می کنم که بازم همچین آدم هایی در بین ما پیدا بشن و ما رو از این منجلاب بکشن بیرون

حسین گفته:

مهسا خانوم به شاه عباس اشاره میکنی ولی به امام عزیزمان امام خمینی که درود خدا بر او باد اشاره ای نمیکنی
مردی که حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و ستمگری رو منقطع کرد
بخدا شاه عباس در برابر همچین بزرگواری قطره در برابر دریاست

فاطمه گفته:

سلام هموطنااینجاحرف ازکوروشه شاه عباس ازکجااومد؟!حسین خان منم امام خمینی رو۲وس دارم ولی بحث این سایت کوروشه وعشق ب اون،دوس دارم همیشه هموطنام عاشق تاریخ کشورشون وامیدواربه سروری ایران برجهان باشند
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر شما
فاطمه خانوم منبع این اعداد و ارقام رو داری ؟ اگه داری به ما هم بگو تا بتونیم باور کنیم. بعدشم مگه می یا شراب خوری تو اسلام هم نفی نشده پس چرا بعضی ها می خورن؟ پس حتما اونهایی که می خورن مسلمون نیستن دیگه ها!
بعدشم هم کورش و هم ، همه هخامنشیان زرتشتی بودن. نه! برو تحقیق کن.

حسین گفته:

از شما بعنوان یه دختر آریایی بعید بود این حرفتون مهسا خانوم
اینکه اسلام شراب رو حرام کرده کاملا درسته و اینکه بعضیها دارن میخورن خوب اشتباه میکنن
ببخشید که میخورن بهشون میگم که دیگه از این کارای بد بد نکنن
اونایی که میخورن مسلمون هستن که دچار گناه شدن
حالا کوروش و هخامنشیان هم زرتشتی باشن قبول کنیم چه فایده ای داره اونوقت؟

فاطمه گفته:

فایده ک نمیدونم ولی منبع معتبره بطورمسلم معلوم نیس هخامنشیان زرتشتی اندیانه ولی دلایل نبودنشون بیشترازبودنشونه من تحقیق کردم ک میکم ازسایت نکرفتم
pazohesh darbareye dinhaye irani,bakhshe3,safheye60-79

فاطمه گفته:

سلام هموطنا،مهساجون بحث من جواب اویس بودکه هخامنشیان زرتشتی اندیانه،شراب خوردن ربطی ب اسلام نداشت جرادوس داری همه جیروباهم قاطی کنی؟من موضوع خوردن شراب روبرای زرتشتی بودن یانبودن هخامنشیان عرض کردم،خواهشأبروکتابای باستان ب۶ون

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بابا من حالا یه شاه عباسی آوردم وسط .ببخشید من هیچ منظور خاصی نداشتم. دیگه از شاه های دیگه حرف نمی زنم ببخشید. اول نظر آدم رو درست بخونین بعد یه نظردرموردش بدین لطفا
و درمورد این که آرامگاه های شاهان هخامنشی مونده ولی برای بقیه نه. من توی یه کتاب خوندم که دلیل اون این هست که وقتی اعراب به ایران حمله کردند ایرانی ها به اعراب گفتند . این آرامگاه ها ، آراکمگاه سلیمان و یارانش هستندو تخت جمشید هم تخت سلیمان هست و برای اون یکی ها که دلیل پیدا نکرده بودن اعراب اونها رو از بین بردن. حالا اگه این یه حرف من رو قبول نکردین لطفا ببخشید و جنجال به راه نندازین

حسین گفته:

مهسا خانوم شما برا حرفتون منبع ذکر کنین ما هم قبول میکنیم هیچ مشکلی نداره

مهسا (دختر آریایی) گفته:

توی کتاب حمله ی اعراب به ایران ولی من این کتاب رو از دوستم گرفتم و اصلش توی بازار وجود نداره. تحریف شدش هست منم اصلش رو از دوستم گرفتم

محمدفرزند ایران گفته:

حسین جان شما یه زحمتی بکش .سایت های انقلابی و اسلامی خیلی خیلی خیلی خیلی ……..زیاده شما همون جا اگه نظر بدی بهتره

فاطمه گفته:

دوباره شهرشلوغ شد…
جیکاربه حسین داری؟نخیرحسین خان شماکماکان نظربذارید کنارنکشید،دوس دارم همه تونظرسنجیاباشن حتی بعضی ها…

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر شما
اصلا شما چی کار دارین که کی میاد و چی نظر می ذاره. شما نظر خودتون رو بدین و برای کسی تکلیف نگین.اینجا همه آزادن اگه نبودن آقا یا خانم وطن فا نمی ذاشتن این نظر ها اینجا باشن

فاطمه گفته:

سلام هموطنا
مهساجون بیخیال آقامحمدنظرندارن میان ک۱جیزی کفته باشن!!!
من حرفاشوبدل نمیکیرم…
ب امیدسربلندی کشورم ایران

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

مرگ بر وطن فروشان و مزدوران که وارد سایت شدن
اره با خودتم…….
من سورنا سرباز کوروش شاه هستم و فقط به بعضی از شاهان بعد اسلام احترام میذارم وگرنه بقیه مثل…. هستن که ایران رو بیچاره کردن

حسین نمیدونم کی هستی ولی میدونم عرب هستی یا بهتر بگم عرب صفت هستی

دلم برای اقا قاسم تنگ شده ایشون به همه شاهان ایران توهین نمیکرد و فقط از اسلام دفاع میکرد

ولی این حسین معلوم هستش یه عرب صفت اصیل هستش و همه دوستان عزیزم بدونین که ایرانی و عرب همیشه تشنه بخون هم هستن

ثابت میکنم
کسانی که بازی پرسپولیس و الهلال رو که دیده باشن دیدن چه تنفری از ایرانیان دارن و اقایون هم که به ورزشگاه ازادی میرن میبینن ما چه استقبال گرم ازشون میکنیم
عربا………..عربا……..عربا…….
جانم فدای ایران و ایرانی با غیرت

حسین گفته:

بازم سورنا و بازم شعار میهن پرستی و بازم توهین به اعراب
اینا از تو جدا پذیرنیستن
چمشها را باید شست جور دیگر باید دید
من عرب نیستم یه ایرانی ام یه ایرانی مسلمون که آخرین دین الهی و کامل کننده ادیان رو انتخاب کردم
برام مهم نیست تو بهم بگو عرب صفت یا هر چیز دیگه
من از اعراب ظالم بیزارم ولی خیلیاشونم با افتخار یاد میکنم
اینو بدون که کاملترین و بهتری انسانها عرب بودن
زبان ملاک نیست
انسانیت مهمه سورنا
و الا باید کشورهای لاتین رو هم فحش بدی
پادشاهی که ستمکار و خونریز بوده دیگه جای تشویق نداره پسر خوب چرا متعصب هستی؟؟؟؟؟؟؟
ببین اینم استدلالته ها به بازی الهلال و پرسپولیس
!!!!!!!!!!!!!!
زمین بازی فوتبال رو مقایسه میکنی با کل اعراب و ایرانیان
عربا عربا عربا
جانم فدای ایران
جانم فدای اسلام

محمدفرزند ایران گفته:

باز این فاطمه رفت رو اعصابم .صد دفعه کفتن دختر خانوم سرت به کار خودت باشه

محمدفرزند ایران گفته:

باز این فاطمه رفت رو اعصابم .صد دفعه کفتم دختر خانوم سرت به کار خودت باشه لطفا .البته اکه بهت بر نمی یخوره

محمدفرزند ایران گفته:

مهسا خانوم سلام .اصلا فکر نمی کردم شما این جوری برخورد کنی .اینجا یه سایت ملیه .منظورم این بود که هرچیزی جایی داره.حسین اقا نظرشون برای ما محترمه اما ربطی به اینجا نداره .در ضمن ایشون خودشون زبون دارن .ببخشیدا

فاطمه گفته:

سلام حسین جان شاه خونریزمنظورکوروشه؟شمازیادی دارین تندمیرینا…براجی ازاعراب دفاع میکنی؟بیخیالشون ب دینمون اسلام مثل من بجسب بدون ۱ذره توجه ب اعراب
براصدمین بارفحش ب رقبامون نشونه ی ضعف ماست آقاسورنا

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر شما
من هم با نظر فاطمه جون موافقم. اگه اعراب تو خیلی از چیزها ضعف دارن نمی شه با استناد به این حرف بگیم که اسلام هم مثل تازی ها ضعف داره. اگه این جوریه پس چرا تو همه کشورها کسایی که به دین های دیگه وابسته اند به اسلام رو میارن؟ اگه چیزی توش نقطه ضعف وجود داشته باشه این همه طرفدار پیدا نمی کنه. درسته که اسلام به زور وارد ایران شده و مردم اون رو به زور قبول کردن ولی اگه دین بدی بود ۱۴۰۰ سال تو ایران دوام نمی آورد و مردم بعد از اینکه از شر تازی ها خلاص شدن بر می گشتن به دین زرتشت . پس اسلام دین تازی ها نیست و یک دین جهانیه خداوند اون رو برای همه ی مردم جهان فرستاده نه برای یک قوم که اون هم تازی ها باشن

مهسا (دختر آریایی) گفته:

از همه بچه هایی که توی این سایت هستند یه درخواستی دارم و اون جواب دادن به یک سئوال هست. خواهش می کنم بدون این که یک طرفه حرف بزنین جواب بدین. دقیقا کمبوجیه پسر شاهنشاه کورش بزرگ چه جوری مرد؟ لطفا یک طرفه جواب ندین

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

سهیل جان خسته نباشی عزیزم

سیدحسین بله شما درست میگی من تا اخرین نفسم فریاد میهن پرستی سر میدم و تشنه به خون دشمنان این خاک هستم و برام فرقی نمیکنه دشمن کی هستش چه عرب چه امریکا چه انگلیس چه روسیه و یا هر کی دیگه

من یگانه هستی عالم رو میپرستم یعنی اهورامزدا
کسی که اگر دانه ای نکاری و ازش توقع نعمت داشته باشی در حقش ظلم کرده ای

ودرضمن شما برو به همون عربا افتخار کن چون لیاقت افتخار به ایرانیا رو نداری!!

یه نفر مانند صاحب شرکت اتومبیل مزدا به افتخار ایران و اهورامزدا اسم شرکت و خودرو رو مزدا میگذاره و یکی مثل سیدحسین میگه به عربا افتخار میکنم

یه نفر مثل ونگر مربی لیورپول نماد فروره رو کنار جام های بدست اورده میگذاره به عشق شاهنشاه کوروش بزرگ یکی مثل سید حسین میگه کوروش خونریز

دوستان شما خودتون قضاوت کنید؟؟؟؟؟؟؟
جاوید ایران و ایرانی با غیرت

سید حسین معلوم هستش اهل فوتبال نیستی
که اگه بودی منظورم رو متوجه میشدی
فقط یه اشاره کوتاه میکنم

فوتبال یه جامعه پنجره ای هست از ان جامعه

حسین گفته:

خدایی من دیگه نمیدونم چجوری حرف بزنم بهت سورنا
هر کی اسم اسلام رو بیاره تو بهش میگی عرب صفت و عرب
خدا بهت یه عقل درست و حسابی بده

دیگه برام عادی شده این کج فهمیهاتون
من به عربا افتخار نمیکنم !!
من به انسانهای با شرافت و عزیزی که زبانشون عربی بود افتخار میکنم اینو بفهم
من گفتم کوروش خونریز؟؟؟؟؟!!!!
فاطمه شما هم همینو بهم گفتی!!
میشه بگین من کجا گفتم کوروش خونریزه؟؟
من گفتم بعضی از شاههای ایران خونریز و ستمگر بودن
من نظرم رو قبلن در مورد کوروش گفتم میخوا بازم تکرار کنم؟؟؟
کوروش برای من محترم هست چون ذوالقرنین موجود در قرآن هست
اتفاقا من اهل فوتبال هم هستم و شدید هم هستم
تو منطور منو نفهمیدی پسر جان
میگم با یه مثال فوتبالی تو داری نتیجه کلی میگیری و این غلط اندر غلطه
و اما داستان سوم!!!!!!!!

محمدفرزند ایران گفته:

مهساجان(دختر ارایایی سلام). کمبوجیه در بهار سال ۵۲۲ پیش از میلاد، در پایان سه سال دوری از وطن بخاطر خبرهای بدی که از ایران می‌رسید و شورش بدی که تو اونجا روی داده‌بود و حضور اونولازم می‌کرد، روی به ایران آورد. اون شنیده بود که یکی از مغان اهل ماد خود را بردیا پسر کوروش گفته و بر تخت سلطنت نشسته و مردم همه به طرف او رفتند. کمبوجیه چون خودش می‌دونست که بردیا را کشته،اما نمی‌توانست این مطلب را علناً ابراز کند. به همین دلیل قبل از آونکه با عامل این شورش که مردم اونو بردیا پسر کوروش می‌خواندند، روبروبشه در بین راه در حدود دمشق بطور مرموزی مرد.

هرودوت و کتزیاس می‌نویسند که مرگ در اثر تصادف اما به دست خودش اتفاق افتاده. قول داریوش هم که در کتیبه بیستون است هم میگه «به مرگ خود، مرد» در عین حال که خودکشی را از بین میبره، مرگ طبیعی رو هم تقریباً انکار می‌کند. به احتمال قوی،یه حادثه که خود کمبو جیه باعثش بوده اونو از بین برده.
امیدوارم چیزایی که میدونستم به دردتون خورده باشه.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان عزیزم

از نوع ادبیاتت معلوم هستش چی کار هستی نیاز نیست من چیزی بگم؟؟؟کسی که خودشو بخواب زده نمیشه بیدار کردش!!
خیلی جالبه!سیدحسین نظرهای خودتو یه بار نگاه بنداز بعد سخن بگو عزیز!!
سهیل جان من.من مثل سید حسین نمیتونم بی احترامی کنم لطفا شما بگو رعایت کنه!اخه میترسم بازم تشنه بخون سید بشم:))))))))))))و……….
سید حسین خجالت نکش بگو اصلا اسکندر ملعون ذوالقرنین بوده هاان راحت باش

عزیزم اخه شما امدی جلوی یه تمدن۵۰۰۰ساله قدعلم کنی؟؟؟از شما بزرگتر اسکندر بود که وقتی به ارامگاه شاهنشاه پدرم کورش بزرگ رسید جلو ارامگاه زانو زد و احترام گذاشت و در اخر به زبان پارسیان سخن و لباس پارسی به تن میکرد!!!
جاوید ایران و ایرانی
خاک پای همه ایرانیان با غیرت

محمدفرزند ایران گفته:

مهسا جان راستی یادم رفت بگم .یه علت دقیقی که برای مرگ کمبوجیه ذکر کردن این بود که ظاهرا وقتی میخواسته سوار اسبش بشه نوک خنجر به ران پاش میخوره و ازعفونت زخم اون میمیره

حسین گفته:

خیلی خنده داری سورنا
قد علم کردن در برابر تمدن ۵۰۰۰ ساله
ببین داری از کاه چی میسازی
خدا شفای عاجل عنایت کنه
از اکاذیب دست بردار

سهیل گفته:

حسین خان یکم مهربان تر

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان عزیز
سهیل جان خسته نباشی داداش عزیزم

سید حسین میشه به من بگی این حرفات اگه قدعلم کردن نیست پس چی هستش؟؟؟؟؟؟؟

خدا همه رو شفا بده و اونهایی که خود رو به خواب زدن بیدار کند

میشه پارسی حرف بزنی من عربیم زیاد خوب نیست
جاوید ایران وایرانی

دخترآریایی گفته:

درودبرایرانیان
کدوم حرف سورنا خنده داره؟؟
تمدنی که ۲۰۰۰سال جلوتر از اقوام دیگه یکتاپرست بودن در حد کاه هست فقط؟؟؟؟؟کااااااااااه
وخیلی افتخارات دیگه که از بس برای دوستان از برشمردیم زبونمون مو در آورد ……بی خیالش شدیم بیکار نیستیم که ایران من ارزشی بیشتر از یک مشت کاه داره که با کاه مقایسه ش میکنی
جاوید خاک وطنم ایران

1دوست گفته:

اصلأمعلوم نیست جه خبره آقاسورناجسین خان طرف اسلامه و۱ایرانی مسلمون
حسین خان سورنا۱ایرانی متعصب ویکتا برست
مشکلتون جیه؟

حسین گفته:

ای خدا از دست سورنا و این دختر آریایی که حرفای منو چپکی میفهمن
دختر خوب منظورم از اینکه گفتم از کاه داری کوه میسازی این بود که جناب مقدس سورنا حرفای منو تعبیر میکنه با اینکه من در برابر تمدن ایران قد علم کردم و منو مقایسه میکنه با اسکندر
حرفاشو برو همین بالا بخون بعد بیا حرف بزن دختر خوب تعصبی نگاه نکن دیگه
من افتخار میکنم به ایران و تمدن ایران چرا اینو نمیفهمین؟؟؟
جناب یکدوست عزیز
آفرین به شما که نکته سنج هستین همین کلمه متعصب بودن سورناست که مشکل ساز شده و الا من خودم خیلی هم میهن پرست هستم و جانم بفدای خاک وطنم و رهبرم

مهسا (دختر آریایی) گفته:

محمد آقا ممنون از اینکه جوابم رو دادین ولی کس دیگه ای نبود جواب بده ؟؟؟؟؟
آقایان و خانوم ها کمبوجیه پسر شاه بزرگ کورش چه جوری مرد؟

محمدفرزند ایران گفته:

حسین جان و جناب یک دوست.ببخشید من قصد توهین ندارم اما طرز صحبت کردن شما یه جوریه که ادم فک میکنه ازجایی مامور شدین تا بیاین این جا این حرفارو بزنیین.لالاقل اگه اینجوری نیست. طوری صحبت کنین که این ذهنیت تو ما بوجود نیاد.نظر شخصی من اینه که (شایدم اشتباه باشه)دوستان دیگه هم این جوری دارن فک میکنن که اینجوری دارن جبهه گیری میکنن

دخترآریایی گفته:

درود برایرانیان
مهسا جان کسی درست نمی دونه کمبوجیه دقیقا چطور در گذشت بعضیا میگن وقتی خبر مرگ برادرش بردیا رو شنید مرده بعضیا میگن که به خاطر این که شنید بردیا به حکومت رسیده جایی هم خوندم که به خاطر این که هنگام حمله به مصر زخمی شده بود
جاوید ایران

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

مهسا خانوم عزیزم شاهزاده کمبوجیه دوم پسر کوروش مرد مهربان مانند خود کوروش شاه و وطن پرست تر از کوروش که بخاطر ۱۲ ایرانی اخرین فرعون رو از پادشاهی کنار زد و به دلیل مقاومتش او را کشت البته به مردم مصر اسیب نرسوندش و در زمان قحطی در مصر به این سرزمین کمک کرد و هیچ گاه با خواهر خود ازدواج نکرد و تنها فرزند خواهرش را به فرزندی قبول کرد

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

یادم رفت بگم کمبوجیه هیچ گاه برادر خود رو نکشته است و بردیا در جنگ کشته شده است و این داستان برادر کشی برای بد نام کردن کوروش و فرزندانش است

1دوست*فاطمه گفته:

سلام هموطنا آقاسورناطبق کتیبه های بدست اومده خودکمبوجیه اقرارکرده ک برادرخودراکشته وبهمین دلیل توراه بازکشت ب ایران بخاطرباورنکردن وجودبردیامرد
مهساداستان کمبوجیه۱داستان بیشترنداره ک هرکی بیادجواب بده وقتی محمدکفت لزومی نداشت بقیه هم بکن

1دوست*فاطمه گفته:

سلام هموطنا،آقامحمدمنظورت ازاینحرف جی بود؟من عقایدخاص خودمودارم ک باحسین فرق میکنه بقیه نظری ندادن لازم نکرده ازطرفشون نظرخودتو بهشون تحمیل کنی
ب امیدسربلندی ایران برجهان

محمدفرزند ایران گفته:

ببخشید خانوم جمله من تحمیل کردن نظر نبود.این هم که من شما و حسین اقا رو ردیف هم قرار دادم چون فقط شما دو نفر هستید که دارین تو این سایت ساز مخالف میزنید.یادتون رفته که من کفتم زردشت قبل از اسلام همون مطالب رو کفته که شما من رو بی بند و باری عقیده متهم کردی .کی اینجا به کسی همچین حرفی مزنه .حتی من و فاطمه خانوم که یه مدت بر سر نظرامون با هم بحث داشتیم همچین حرفی به هم نزدیم

محمدفرزند ایران گفته:

راستی شما همون فاطمه خودمونی که همیشه میری رو اعصابم یا یکی دیگه ای

حسین گفته:

سلام به همه ایرانیان
فاطمه خانوم محمده دیگه
فکر میکنه همه اونورین
تحمل کن این حرفا رو چون یه پرده روی حقیقت کشیدن اینا

1دوست*فاطمه گفته:

سلام هموطنا،آره خودمم
من اندازه شماها حتی بیشتربه وطنم علاقه دارم وحاضرنیسم۱بهش توهین کنه ولی ۱مسلمون هم هسم اشکل داره؟!

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
نه عزیزم کی گفته که اشکال داره!!!
چون که ربطی نداره اینکه مسلمون باشی ولی بهت بگن وطنت رو دوست نداری من اصلا مخالف اینم
ولی بعضی دوستان قضاوت بد میکنن مثلا اینجا کسی که عشق زیادی به ایران و کورش بزرگ داره متهمش میکنن به این که چه میدونم الکی حرف میزنین و چه میدونم گمراهین تازه یکیش هم گفته ارازل جالبه واسم
اگه اینجا حرف از وطن و دین زرتشته به خاطر اینه که اینجا جاشه متناسبه با مطالب حرف میزنیم
من فکر میکنم دیگه این حرف ها بسه باید به فکر ایران باشیم نه ضایع کردن همدیگه و بدوبیرا گفتن این طوری پیش بره ایران هیچ وقت پیشرفت نمیکنه ایران امیدش به ما بچه هاشه بیاین مادرمون رو سرافراز کنیم

مهسا (دختر آریایی) گفته:

سلام بر شما فاطمه خانم خودمون
نه عزیز من هیچ مشکلی نداره و فقط مشکل ما تو اینجا بحث عرب پرست هاست که حاضرا کشورشون رو به اعراب بفروشن

مهسا (دختر آریایی) گفته:

ببخشید حسین آقا میشه دقیقا اون حقیقتی که می گین آقا محمد روش پرده کشیدن چی هستش؟کنجکاو شدم!!!!!!!!!!!!!!!!

محمدفرزند ایران گفته:

حسین جان من فک نمیکنم همه اونورین مطمئنم اکثرا اونورین.نظرات رو بخون خودت متوجه میشی.کسی پرده رو حقیقت نکشیده .اینجا همه دارن نظرشونو میدن .عزیز من همین جوری صحبت میکنی که دارن با نظرت مخالفت میکنن

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
سهیل عزیز موفق باشی

خدایی من از اول میدونستم ۱دوست همون فاطمه جان هستش!!!
فاطمه خانوم میشه به من بگی توی کدوم کتیبه شاهزاده کمبوجیه گفته که بردیا رو کشته است مشخصات دقیق رو بده حتما وگرنه معلوم میشه از خودت گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جاوید ایران و ایرانی

فاطمه گفته:

سلاااااااااااااااااااام……….
چطورید هموطنااااااااا
باید برم مطالعه کنم تا ج تو بدم سورنا جان چند وقت دیگه برم دانشگاه جوابتو میدم ولی قشنگ یادمه استادمون این حرفو زد
زت زیاد

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
تنها چیزی که مهمه اینه که به جای این که بعد از به سلطنت رسیدنش مشغول عیش و نوش بشه رفت قلمرو ایران عزیز رو گسترش بده اینه که مهمه برای ایران رفت کشته شد مهم فکرشه تصورشه که فقط برای ایران بود مثل پدرش کورش بزرگ که پدر ما بود بابا اگه برادرش رو کشته که بهش آقا نمی گفتیم خود ما ایرانیا الکی بهش آقا نمی گفتیم که بابا حتما دلیل داشت ومن عکس العملش توی مصر رو ستایش میکنم که وقتی دید مصری ها یه گوساله رو پرستش میکنن سرزنشون کرد و گفت وای برشما مگر اهورامزدا جسم و جان دارد و بعدشمشیرش رو در آورد و رانش رو زخمی کرد که بفهمن خدایی که براحتی میشه بهش آسیب رسوند قابل پرستش نیشت این چیزا هست که مهمه دنبال حاشیه نباشید تا این شخصیت هارو کوچیک کنید خواهش میکنم
درودبرکمبوجیه آقا و درودبرکورش بزرگ پدر و جاوید وطنمون ایران

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
کسایی که فکرمون رو دنبال این مسایل که چطور کشته شد میکشونن و مارو با این سوال ها درگیر میکنن میخوان این شخصیت هارو کوچیک کنند میخوان مارو از کار های بزرگشون غافل کنند چیکار دارین چطور کشته شد کسایی که عشقشون وطنه با شما هستم ایناااااااااااااااارووووووو ولش کنید اصلا خودکشی کرد !!!!!!!!این ها چیزایی نیستند که سرش بخوایم بحث کنیم اصلا همین الان چه قدر زمان براش صرف میکنین آخرشم با هم دعوا میکنید اون یه چیز میگه اون قبول نمیکنه بعد میشه وطن فروش این وسط کمبوجیه میمونه که که خودشم نفهمید چه جوری مرد

دوستان درست میگم یا نه ؟جواب بدین لطفا اگه وقتم رو داشتین مرسی زیاد سخن رانی کردم اهورامزدا نگهدارتون
جواب بدینا………

حسین گفته:

سلام دختر آریایی
آفرین نکات جالبی رو گفتین اینا مهم نیست که کشته شد
مشکل اصلی اینه که یه شخصیت رو خیلی بالا نبریم و حتی گاهی هم بر عکس یه شخصیت رو خیلی پایین نیاوریم
مثلن همین جناب کوروش بزرگ رو خوب قبول داریم پادشاه بزرگی بوده ولی دیگه این حرفای چرتی که بعضی از دوستان میزنن خیلی بیخوده
که میگن کوروش کجایی که کشورت نابود شد
پاشو بیا مارو نجات بده که کشور رو غارت کردن
کوروش تو بهترین هستی و از این جور صحبت ها که فکر میکنم شما هم قبول داشته باشید که واقعا زیاده رویه در حد لالیگا!

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
آقا حسین یک سوال ؟؟؟
اول باید بگم که ازنظر من هیچکدوم از این حرف هایی که گفتین چرت نیستند و زیاده روی هم نیستند بلکه عشقیه که فرزندان کورش به پدرشون کورش بزرگ دارند درست مثل عشقی که مسلمون های شیعه به امامان و پیامبر اسلام (ص) دارند . پس اون ها هم از نظر شما چرت و زیاده روی هست؟؟؟چون که اگه مشکل شما این حرف هایی که دوستداران کورش بزرگ و ایران میزننده که مسلمونای ما خیلی خیلی خیلی بیشتر از این ابرازات علاقه از خودشون نشون میدندر مورد ائمه . این حرفایی که زدین در این مورد هم صدق میکنه ؟؟یا فقط کسایی که ابرازات شون در مورد شخص کورش هست چرت و زیاده رویه ؟؟ بعدش من اصلا فکر نمیکنم زیاده رویه و به جای من هیچوقت فکر نکنید
پیامبر یا ائمه هم انسان هایی پاک و باتقوایی بودن و واقعا هم بودن پس اگه عاشقانشون اونهارو بهترین انسان ها ودرمواقع سختی و گرفتاری اون هارو صدا میزنند درخواست کمک دارند زیاده رویه از نظرشما؟؟؟پس اگر کسایی که کورش رو صدا میکنند و اورو بهترین میگن و خطاب میکنن درست مثل همینه. نه زیاده روی و نه چرت
لطفا وقتی چیزی میگید تمامی جوانب رو در نظر بگیرید.

محمد فرزند ایران گفته:

حسین جان .شما الان راجع به امام خمینی یا پیامبر یا ائمه اطهار چه نظری داری ؟ایا کسی به شما میگه که داری اونا رو بزرگ میکنی ؟ایرانیای با غیرت نسبت به کوروش همیناحساسیو دارن که تو نسبت به کسانیکه اسمشونو بردم داری .

فاطمه گفته:

لالیگا رو وسط نکشییین!
خب یکی سوال میپرسه ک چطور کشته شده باید ج شو داد اره حسین منم حرفتو قبول دارم
از۱طر ف میگین پدشاهای باستان مردم رو تو انتخاب دینهشون ازاد گذاشتن حالا ۲ختر اریایی میگی گوساله مصریارو کشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسین گفته:

اولا از فاطمه معذرت میخوام که لالیگا اومد وسط
تقصیر خودشونه که بهترینای فوتبالن

اما دختر ایرانی که حرفامونگرفته بزار براش یه توضیح کوچول موچول بدم
من میگم زیاده رویه اونوقت تومیای مقایسه میکنی یه شاه رو با امامان معصوم و پیامبر که از طرف خدا اومدن!!
دختر خوب کوروش شاید یه شاه خوب بوده ولی قابل مقایسه نیست با پاکترین افراد بشر از اول تا آخر
اینجا جاش نیست بحث امامت و نبوت مطرح بشه دوست عزیز
خیلی بیانصافیه این مقایسه
جناب کوروش قطره ایست در برابر دریای امامان وپیامبر اکرم

فاطمه گفته:

واااااااای یه دعوای دیگه!!!!!!!!

سهیل گفته:

حسین جون خراب همین تفکراتت هستم.

ضمنا بحث لالیگا شد که باید بگم بارســــــــــــــا سرور رئال

به قول معروف: زت زیاد!

دخترآریایی(ایرانی) گفته:

درودبرایرانیان
من طوری بزرگ شدم که مادرم من رو بسیار شیرین و زیبا با تمدن غنی ایران آشنا کرد
و در کنارش من رو با اسلام و واجبات و حرامات آشنا و بهم یاد داده و بهم یاد داد هر یک از این دو جا و مکان خودش رو داره
به من یاد داد هر حرفی رو متناسب با جا و مکانش بزنم
به من طبق آموزه های اسلام و رفتار پدرمون کورش بزرگ یاد داده که به تمامی ادیان و پیروانشون احترام بزارم و رخ کامل بودن دینی رو به دینی دیگه نکشم
به من یاد داده که هیچوقت با افرادی که منطقی نیستند وارد بحث نشم
****
آقا حسین!
آقا حسین شما نمیدونید که نباید این دو رو باهم قاطی کنید هر وقت حرف از کورش میشه اسلام میکشونین وسط و همین باعث میشه مردم از اسلام واسه خودشون یه غول بسازن که نمی ذاره احساسات ملی شون رو بیان کنند اشتباه امثال شما اینه
گفتی آموزه هایی که براتون گفتم ما این حرف هارو داریم تو جاش و توی مکانش میگیم !!!
این جا نگیم شما بگو کجابگیم؟؟؟مگه این جا سایتی برای کورش نیست؟؟
اگر حال تحمل همچین جایی رو ندارید خوب میتونید دیگه اینجا نیایید!!!به همین راحتی..
کسی شمارو مجبور نکرده که بیایید این احساسات رو تحمل کنید
این شمایید که متناسب با مکان حرف نمیزدید دیگه نرفتیم مسجد کورش رو صدا کنیم که مدیر سایت عزیز این شرایط رو برامون فراهم کرده
پس شما دارید اشتباه میکنید که حرف از جیزایی که اصلا با این محیط ربطی نداره میزنید..
****
شما اینجا هی کامل نبودن زرتشت میکشوندین وسط و کار اجدادمون رو که من خودمم واقعا توش موندم چرا همچین فکری دارید اشتباه میدونید
به من یاد ندان که یکتاپرستی و نیک بودن تمامی کارها و فکر ها و اندیشه راستش اشتباهه این رو به من نگفتن خوب شد که گفتین!!!!!!!
شما که دم از اسلام میزنید چرا اینقدر کامل بودن اسلام رو به رخ زرتشتی ها میکشید و دینشون رو خطا و اشتباه میدونید ؟؟؟
مطمئن باشید کسایی که در مورد زرتشت احساسات نشون میدن و طرفش رفتن خیلی بیشتر ازشما در مورد اسلام تحقیق کردن و اون رو با دین اجدادشون سنجیدن.
میدونید چیه حتما احساس کردن با زرتشتی بودن بیشتر میتونند با خدای خودشون نزدیک بشند شما حق نداری راهی که دارن میرند رو اشتباه بخونی!!!
حکایت شما بادوستداران زرتشت حکایت حضرت موسی با اون مردی که به روش خودش عبادت میکرد هست به جای اینکه بیاین تشویقشون کنید بد تر گیج شون میکنید
مطمئن باشید شما هم اگه درست و به جا حرف بزنی کسایی مثل محمد باهات هم صدا میشدند نه این که بهتون بیشتر بتازنند چون با اسلام داری اون رو از عشقش کورش دور میکنی و اسلام رو تبدل به پلیسی کردی که هرجا هرکی گفت (کورش !جانم فدای وطن)دستگیرش کنی
حتی آقا قاسمی که با سورنا بحث میکرد هم وعقایدشون هم با هم مغایر بود تو حرف هاش منطق بود یعنی واقعا یه جاهایی حرف هایی رد که میزد رو قبول داشتم و به خاطر همین هم تمامی ننظراتش رو میخوندم و از بحثشون لذت میبردم
معلوم بود که فردی افتاده وبا مطالعه ای بود و همینجوری هوایی حرف نمیزد حرف هاش سر و ته داشت من از این بابت خوش حال بودم و تصوری ازش داشتم این بود مردی در حدشاید استاد دانشگاه یه کمی شوخ و باسواد

اما نظرات شماتوش هیچ منطقی نیست همه دچیزرو باهم قاطی میکنی یه وقت موضوح بحث یه چیز دیگست و دلایلی هم که دوستان میارن قانع کننده اما شما حرفی مثل غرب رو میکشی وسط که از قبول کردن حقیقت طفره بری به خاطر همین هم از زمانی که وارد سایت شدی دوست نداشتم باهاتون وارد بحث بشم چون مطوئن بودم اگر حق با منم باشه شما قبول نمی کنید
وتو تصورم شمارو فردی که تازه پشت سیبیلش سبز شده با بلوز سفیدی که تا رو شلوار اومده با یه تسبیح که تو دستتونه تصور کردم شما چیزایی که شنیدین به کام شیرین اومده و همین طوری حرف بقیه هم قبول ندارین میزنید و هرکی هم میگه کورش بزرگ آدمیه که منحرف شده زیاده روی میکنهس
سورنا یه وقت حرف قشنگی زدکسی رو که خوابه میشه بیدار کرد
اما کسی رو که خودش رو بخواب زده……..
*****
سهیل عزیز سایتت سایتی بود که از گذروندن وقتم توش لدت میبردم و توش با بچه هایی مثل فاطمه و سورنا .و مهسا آشنا شدم بعضی وقتا بعضیا دل آدم رو چرکین میکنن و کاری میکنند آدم بره و دیگه پشت سرش رو نگاه نکنه اگر از نظر خودت بازم میگم خود شما دیدی نظرام توهین آمیزو چه میدونم آبکی نبود بگو بازم بیام خداحافظ
باسپاس دختر آریایی

محمدفرزندایران گفته:

حسین جان اگه تاریخ واقعی رو مورد کنکاش قرار بدی .میبنی که اینقدی هم که ما جنبه تقدس به همه چی دادیم هم نیست

محمدفرزندایران گفته:

بارسلونادیگه چیه فقط شموشک نوشهر

Zahra گفته:

سلام
سایت جالبی دارین من به تاریخ ایران افتخار می کنم و معتقدم که انسان های بزرگی که برای افتخار ایران تلاش کردن قابل ستایس هستند. امیدوارم که باز هم ایران به هقتدار سابقش برگرده.
کوروش بزرگ یک انسان آزاده بوده و یادش همیشه در دل و ذهن ایرانی ها زندده است.

رسپینا گفته:

افرین به دوستانی که نمیگین کورش کبیر میگن کورش بزرگ

سحر گفته:

کوروش دیگ زنده نمیشه….اما کاش ما بچه هارو جوری تربیت کنیم که مثل اون باشن

فرهاد،پارت گفته:

کوروش تنهاانسان بزرگی بودکه زمین بخودش دیده. سرداروپادشاهی که دنیاازاوبنیکی یادمکنه.پاینده باایران اریایی

ناشناس گفته:

دلتون به اهورا ومزدا خدمان همان پروردگار کل دینیان باشد امیدی است . . . . . . . . . . .

ک.زهرا گفته:

کوروش بزرگ کجایی که ببینی با اون ایرانی که توساختی دارن افراد به اصطلاح مسلمان چی کارمی کنن وچه جوری اداره ش می کنن …….

ستاره (***مهسا***) گفته:

ک . زهرا جان لطفا کوروش و عشق به اونو با مسائل سیاسی قاطی نکن بعد از کوروش حداقل ۲۰ تا سلسله رو ایران حکومت کردن قبل از اسلام اونوقت شما همشونو ول کردی چسبیدی به مسلمونا ؟؟؟

هلیا گفته:

من عاشق کوروش بزرگ بودم هستم و خواهم بود…

عاشق کوروش بزرگ گفته:

جمیعا خسته نباشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من ک ۳ساعت وقت گذاشتم تا نظراتتونو تا اخر خوندم ام متاسفانه ب ی نتیجه ی درست حسابی و دهن پرکن نرسیدم چون همش دعوای لفظی بود…
ولی من تا عمر دارم ب این عقیده ی خودم پایبندم ک:عشق من کوروش بزرگه…..اینم بگم ک ی مسلمان وشیعه هستم و عشق ب اسلام وعشق ب کوروش وتمدن غنی خاکم رو دو ببحث کاااااملن مجزا از هم میدونم ک هرکدوم ب جای خودشون جای تامل و تفکر و البته بحث و گفتگو{دوستانه}دارن و ب جفتشونم عشق می ورزم
با ارزوی توفیق وسربلندی همه ی پارسیان

ناصر گفته:

بغض کردم حرفی ندارم

سحر گفته:

کورش بزرگ نظیر نداشت..

آریا گفته:

دنیا الان یکی رو مثل کوروش کم داره…شاید هم خود کوروش کم داره

آریا گفته:

لااقل کاش ما اون دوران بودیم تا بزرگ منشی کوروش را میدیدیم.. جمال زیبایش را میدیدیم… عشق به میهنش را میدیدیم. و اونهایی که الان مخالفش هستند، بودند و میدیدند، که الان یاوه گویی نکنند.. “روحت شاد پدر سرزمین من”